Skocz do zawartości

pwl07

Forumowicz
  • Postów

    87
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom jednorodzinny, ok 210 m2
    Dach ~30 cm piany pur, ściany 20 cm styro. Wentylacja mechaniczna z rekuperacją (najpewniej z odzyskiem wilgoci)
  • Instalacja
    Piętro 70 m2, parter 70 m2 (ogrzewanie podłogowe), piwnica 70 m2 (grzejniki).
  • Kocioł
    HKS Lazar SmartFire 11 kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Śląsk

Ostatnie wizyty

585 wyświetleń profilu

Osiągnięcia pwl07

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. @Junior15 nie działa sam wyświetlacz czy cały kocioł? Bezpieczniki na sterownikach sprawdzałeś? Czy na sterowniku jest napięcie? Pewnie nie pomoże ale możesz odłączyć na chwilę sam przewód wyświetlacza.
  2. @gwint wg mnie tam nie masz żadnej szlaki, przypuszczam że to co masz na palniku jest tak kruche i delikatne że nawet nie jesteś w stanie wziąć tego na rękę w jednym kawałku. Kolor popiołu i osadu na ścianach palnika również wygląda spoko, drobny jasny, widać że prawidłowo dopala. Na Twoim miejscu zmniejszyłbym raczej interwał czyszczenia palnika, patrząc na zdjęcie popiół sięga dysz. Niestety sterownik jest tak ułomny że nie potrafi dostosować częstotliwości czyszczenia do warunków spalania, a przecież logiczne jest że podczas np. 8 godzin przy pracy na 30% mocy spalimy mniej paliwa i powstanie mniej popiołu niż podczas 8 godzin pracy z mocą 100%.
  3. 60st.C to temp. minimalna kotła poniżej której niezależnie od wartości histerEzy nastepuje rozpalenie (chyba że masz ustawione blokady od termostatu). Parametr przypisany przez producenta bez możliwości zmiany z poziomu dostępnego dla użytkownika, zapewne w celu ograniczenia powstawania korozji niskotemperaturowej. Zależne od typu siłownika pogrzebacza. Jest to czas w jakim siłownik otworzy/zamknie pogrzebacz. Dane znajdziesz najpewniej na jego tabliczce znamionowej. Cykl trwa odrobinę krócej, wartość 200 sek. została przyjęta z naddatkiem i taka powinna zostać.
  4. @Gonzo19 bo drugi obieg w danym momencie pobiera na tyle duży strumień wody że na podłogówkę leci "tylko" 37st.C. Gdyby odłączył pompę grzejnikową to miałby praktycznie tyle na podłodze ile daje kocioł. Napisaliśmy wszystko co było do napisania. Przełączenie 2 przewodów i sprawdzenie temperatur to robota na 5 minut. My za niego tego nie zrobimy. Ja już produkować się w tym temacie nie będę.
  5. Luz panowie, zajrzałem do szklanej kuli i oto co mi powiedziała ;-) - Instalator dobrze podłączył ukad, który działał prawidłowo ale nie chciało mu się zdemontować pokrętła i obrócić go o 180° tak żeby pokazywał rzeczywisty stan położenia trzpienia i wkładki zaworu. - Do awarii sterownika przyjechał serwisant który podlaczyl bieguny siłownika zgodnie ze wskazaniami na pokrętle, które wskazywało głupoty. - Użytkowniku powinieneś zamienić bieguny siłownika i będzie działać, a jak dodatkowo odwrócisz podziałkę na pokrętle to nawet zacznie pokazywać prawidłowe położenie zawieradła. Tak było, nie ściemniam :-)
  6. Na podstawie tego co napisałeś tylko to mi przychodzi do głowy, skoro jesteś pewien że serwisant nic innego nie grzebał w instalacji to zostaje chyba tylko walnięty czujnik?
  7. @Kokeszweź go teraz rozsprzęglij i przestaw Ręcznie na maks. w odwrotną stronę i zobacz co stanie się z temperaturą. Może po prostu masz na odwrót założone pokrętło że wskaźnikiem i odwrotnie podłączone przewody. Rozsprzęglasz tym małym pokrętłem na śrubokręt płaski, tylko wtedy możesz kręcić ręcznie.
  8. Zmiana wartości "nieczułość" z 2st.C na 1st.C ma się nijak do screenu, który pokazałeś wcześniej, tam było ponad 16st.C różnicy pomiędzy temp. zadaną a zmierzoną. Jeżeli teraz zaczęło dziwnym trafem działać zgodnie z założeniem to musiałeś zmienić coś jeszcze, innej opcji nie ma. No i owiń chociaż izolacją te czujniki, bo przy takim ich zamocowaniu w rzeczywistości na instalację i tak podajesz wyższą temp. niż sobie ustawiłeś. Tak przy okazji zapytam, sprawdzaliście ekonomię pracy kotła przy ogrzewaniu ciągłym a okresowym? W moim przypadku praca ciągła jest dosyć upierdliwa zwłaszcza przy obecnych temp. zewnętrznych. Aktualnie grzeje wg termostatu pokojowego do zadanej temp. Tak dobrałem krzywą grzewczą że kocioł praktycznie odpala rano i pracuję do późnego popołudnia /wieczora po czym wygasza się i startuje dopiero nad ranem. Zastanawiam się który sposób ogrzewania jest bardziej ekonomiczny, ktoś coś?
  9. Drugi dzień dywagacji, a dalej nie dowiedzieliśmy się czy po przekroczeniu temperatury zadanej termostat w ogóle się zamyka i jakie położenie pokazuje znacznik na siłowniku?
  10. A ten mieszacz to zamykał siłownik sterowany przez sterownik kotła czy Twoja ręka? Dalej nie wiemy czy sam kocioł jest w stanie zamykać \/otwierać siłownik
  11. @Kokesz Skoro piszesz że sterownik w prawidłowo otwiera i zamyka zawór to połączenie wydaje się być ok. Ja mam takie nastawy, możesz sprawdzić tylko zostaw swój czas otwarcia zaworu.
  12. @Kokesz nie wiem jaka jest pozycja zawieradła w Twoim zaworze 3d i jakim wskazaniom na siłowniku ona odpowiada. Najprościej określić organoleptycznie. Uruchom pompę, daj sygnał otwarcia zaworu i macaj czy temp. zasilania podłogówki rośnie czy maleje.
  13. @Kokesz może przewody z siłownika źle podłączone i zamiast zamykać otwiera? Sprawdź w trybie ręcznym. Ewentualnie błędne dane wprowadzone dla czasu otwarcia siłownika. Jeżeli obieg pierwszy to podłogówka to pilnuj temp. bo już jest za wysoko.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.