Skocz do zawartości

pwl07

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    76
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O pwl07

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Śląsk

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom jednorodzinny, ok 210 m2
    Dach ~30 cm piany pur, ściany 20 cm styro. Wentylacja mechaniczna z rekuperacją (najpewniej z odzyskiem wilgoci)
  • Instalacja
    Piętro 70 m2, parter 70 m2 (ogrzewanie podłogowe), piwnica 70 m2 (grzejniki).
  • Kocioł
    HKS Lazar SmartFire 11 kW

Metody kontaktu

  • GaduGadu
    1

Ostatnie wizyty

348 wyświetleń profilu
  1. A ten mieszacz to zamykał siłownik sterowany przez sterownik kotła czy Twoja ręka? Dalej nie wiemy czy sam kocioł jest w stanie zamykać \/otwierać siłownik
  2. @Kokesz Skoro piszesz że sterownik w prawidłowo otwiera i zamyka zawór to połączenie wydaje się być ok. Ja mam takie nastawy, możesz sprawdzić tylko zostaw swój czas otwarcia zaworu.
  3. @Kokesz nie wiem jaka jest pozycja zawieradła w Twoim zaworze 3d i jakim wskazaniom na siłowniku ona odpowiada. Najprościej określić organoleptycznie. Uruchom pompę, daj sygnał otwarcia zaworu i macaj czy temp. zasilania podłogówki rośnie czy maleje.
  4. @Kokesz może przewody z siłownika źle podłączone i zamiast zamykać otwiera? Sprawdź w trybie ręcznym. Ewentualnie błędne dane wprowadzone dla czasu otwarcia siłownika. Jeżeli obieg pierwszy to podłogówka to pilnuj temp. bo już jest za wysoko.
  5. Jak nie widać, jak widać :-) Jestem niemalże pewien, że po rozebraniu każdy element oddzielnie będzie się obracał w miarę swobodnie. Dopiero rozpięcie samego napędu i próba "pokręcenia" ślimakiem pokaże jak współpracują ze sobą koła zębate ślimaka i śluzy.
  6. Gwarancją bym się nie przejmował, kwestia odkręcenia śrub, musiałby niezły rozpiździel tam zrobić żeby się ktoś połapał. Kwestia sprawdzenia nie tylko podajnika ale i śluzy czy jekieś ciało obce (element metalowy, kamień, sznurek, cokolwiek) nie blokuje. Przekładnia pracuje z bardzo niskimi prędkościami, więc zatarcie łożyska raczej bym wykluczył. W pierwszej kolejności sprawdziłbym czy ustawienie kół zębatych jest jest prawidłowe tzn. czy chociażby ich osie są ustawione równolegle. Może dochodzić do sytuacji że koła nie zazębiają się prawidłowo i zęby się blokują (koła przekrzywione względem siebie, podajnik jest zbyt nisko koło z podajnika "opiera" się na kole sluzy itd.) Patrząc na zdjęcia to raczej powodu doszukiwałbym się złym ustawieniu zasobnika względem kotła, na kołach zębatych widać zużycie (wytarcia, uszkodzenia). Długo eksploatujesz kocioł?
  7. A propos termostatów, gdyby ktoś reflektował to zostało mi kilka sztuk sterowanych przez aplikację po wifi. Żeby nie zaśmiecać wątku, jak coś to na priv. @Junior15 pokaż zdjęcie
  8. Równie dobrze, ustawienia które przytoczyłeś mogą pochodzić z kotła wyposażonego w sondę lambda gdzie sama sonda ma możliwość "dodania tlenu" ponad wartość zadaną w przypadku jego niedomiaru. Zapewne telefonicznie nie uzyskasz pomocy od Lazara ale może warto spróbować coś pościemniać?
  9. @himen92 korzystniej dla procesu spalania jest podawać mniejsze dawki paliwa w krótszych odstępach czasu. Twoje ustawienia mogą być radosna twórczością poprzedniego właściciela...
  10. Ten niedopalony pellet masz w palenisku czy w popielniku? Ustawienia rzeczywiście odbiegają od kotłów o niższej mocy ale Ty masz 22kW więc chyba nie powinieneś się zbytnio sugerować ustawieniami z 11/15. Tam zauważyłem że serwisanci czas podawania paliwa często ustawiają 4s dla każdej mocy i zmieniają tylko przerwę. Może wypowie się jakiś posiadacz 22.
  11. @himen92 Myślałem raczej o 10-15 min. i przedmuchu 80%. Ile Plum zażyczył sobie za taką usługę? Szkoda że nie przywrócili ustawień które miałeś przed aktualizacja.
  12. @himen92 śmiało wydłuż czas wygaszania, wygląda na to że pellet nie zdążył się wypalić przed opróżnieniem palnika. Piszesz że zaktualizowałeś oprogramowanie, tak szybko serwisant znalazł czas?
  13. @elmarko Po osiągnięciu zadanej temperatury termostat rozwiera styki, sterownik kotła wyłącza pompę w tym obiegu i zamyka mieszacz, pompa w drugim obiegu nadal pracuje, tak samo jak kocioł. Wyłączenie kotła nastąpi dopiero w sytuacji kiedy obydwa termostaty pokojowe osiągną zadaną temperaturę i ich styki zostaną rozwarte.
  14. Jeżeli termostatyczny otwiera się przy 55stC to po co chcesz poganiać pompę obiegową przy 40stC, z założenia ta woda nie będzie miała dokąd popłynąć bo trzyma ją zawór termostatyczny i będzie mieszać tylko na krótkim obiegu tj. mieszać wodę w kotle? Niżej co pisze producent n.t. temp. załączenia pompy CO.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.