Skocz do zawartości

ttpj

Nowy Forumowicz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia ttpj

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedzi. Skoro spalanie będzie mniejsze na 24kW, to chyba zdecyduje się na niego. Zakres modulacji zdaje się dość szeroki - wg danych producenta Nominalna moc cieplna 40/30°C [kW] to 3,4-25,3. Jeśli chodzi o sterowanie mam przygotowane przewody do podłączenia regulatorów w większości pomieszczeń. Z racji, że mieszkańców jest na razie dwoje chciałem żeby była możliwość zmniejszenia temperatury w nieużywanych pomieszczeniach. Drabinki i grzejnik garażowy mają być zasilane wodą z podłogówki - byłem świadomy że nie będą mocno grzały.
  2. Dzięki za odpowiedzi. 20-30 min to chyba nie jest jakos długi czas. Podłoga raczej się przez te 30 min nie wyziębi. Rozumiem że 30min to czas nagrzania całego zbiornika od temp wody zimnej do uzyskania 50C? Sambor, dlaczego wybrałbyś mocniejszy kocioł w takim razie? Najbardziej martwi mnie, że zapotrzebowanie na moc będzie mniejsze niż moc minimalna kotła i będzie się ciągle włączał i wyłączał.
  3. W takim razie 14kW powinno bez problemów wystarczyć do ogrzania domu, problem może pojawić się podczas podgrzewania wody? Czy w ogóle jest sens przejmować się taktowaniem kotła w tym przypadku? Wg. danych technicznych ZSB 24-5C moc minimalna to 3,4kW, czyli w okolicach średniego zużycia ciepła wg. wyliczeń.
  4. Dzięki za odpowiedź, odpowietrznik. Zasobnik Biawar 140l. Grzejnik w garażu jest bardzo duży - ma być zasilany wodą z podłogówki, tak samo jak grzejniki w łazienkach, żeby nie potrzeba było mieszacza - tak zrozumiałem intencje instalatora. W garażu nie potrzebuje wysokich temperatur, wiec grzejnik ma tylko troche dogrzewać żeby utrzymać dodatnią temepraturę. Jeśli chodzi o drabinki w łazienkach to sytuacja wygląda tak samo - też mają być zasilane z podłogówki. Mam 3 skrzynki z rozdzielaczami Vaillant ma moc min. 1,9kW. W porównaniu do Junkers ZSB 24-5C to 1,4kW rożnicy. Chyba nie warto dopłacać 2,5k Pln, skoro różnica w min mocy jest tak mała?
  5. Witam, Potrzebuję porady w sprawie doboru kotła kondensacyjnego. Według obliczeń ze strony Ciepło właściwe zapotrzebowanie na ciepło to max. 7,9kW + CWU. Średnie zużycie w zimowy dzień to 3,8kW. Powierzchnia podłóg z ogrzewaniem podłogowym to ok. 220m2 + przewymiarowany grzejnik w garażu o pow. 40m2 (garaż w bryle, oddzielony ścianą ocieploną 10cm styro grafit)+ 2 drabinki wpięte do podłogówki. Dom zbudowany z porothermu 30cm, ocieplenie: 24 cm styro grafitowy w poddaszu (wylewana plyta betonowa), 20 cm styro grafitowy na ścianach, 15 cm styro w podłodze. Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła. Okna 3 szybowe. Obliczenia poniżej (w rzeczywistości jest poddasze użytkowe, nie da się tego dokładnie ustawić na stronie): http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4rlr Zastanawiam się na ile wiarygodne są obliczenia z tej strony. Próbowałem kilku zmian i zapotrzebowanie na moc zmienia się bardzo nieznacznie. Jestem prawie zdecydowany na piec Junkers (dobre doświadczenia z marką, dużo serwisantów w okolicy) - instalator sugeruje piec ZSB 24-5C. Zakres modulacji tego pieca to 3,4kW-25,3kW. Zastanawiam się czy nie byłby wystarczający jego mniejszy odpowiednik ZSB 14-5C (zakres modulacji 2,3-15,2). Czy różnica 1,1kW w mocy minimalnej pieca ma duży wplyw na działanie pieca? Różnica w cenie kotłów jest stosunkowo niewielka (ok. 400 pln) ale obawiam się że piec będzie się częściej włączał i wyłaczał jeśli będzie przewymiarowany. Czy można wierzyć zakresom mocy podawanym przez producentów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.