Skocz do zawartości

seba999

Forumowicz
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Buduje dom...
  • Instalacja
    Koza z płaszczem wodnym + bufor + podłogówka
  • Kocioł
    Haas & Sohn

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

1 059 wyświetleń profilu

Osiągnięcia seba999

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Pompę postawiłbym w kotłowni która przylega do salonu, a wylot i wlot do pompy przez ściankę działową do salonu. Tak jak pisałem obawiam się huraganu i hałasu. Efekt chłodzący to tak jak pisałem - ma być jako "uboczny".
  2. Witam serdecznie, Chciałbym skonsultować z Wami pewien pomysł. Dom około 110m2, z poddaszem użytkowym. Kubatura salonu (wraz z otwartą kuchnia) to jakieś 150m3. Budynek posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. Wszędzie podłogówka wodna, zasilana z bufora 800 litrów ogrzewanego grzałkami w 2 taryfie + kozą z płaszczem wodnym. Bojler 200 litrów, ogrzewany grzałką + kozą przez wężownicę. Borykam się z problemem przegrzewania salonu, zarówno wiosną/latem/jesienią poprzez przeszklenia od strony południowo-zachodniej np. W ostatnie dni wewnątrz w salonie było wieczorem w porywach 26-28*C (bez opuszczania rolet zewnętrznych). Zimą podczas ostrzejszego przepalania w kozie również problem występuje - nie zrobiłem DGP, żeby rozprowadzić ciepło na 1 piętro. Chciałbym w jakiś sposób zagospodarować ciepło z salonu np. poprzez zamontowanie pompy ciepła do CWU tak aby w pierwszej kolejności nagrzała przez wężownicę bojler, a później okresach przejściowych w razie potrzeby bufor, do np 32-35*C, co wykorzystałbym do ogrzania podłogi w łazience. Powietrze do „zasilania” pompy chciałbym pobierać z salonu, a powrót powietrza również skierować do salonu i uzyskać niejako przy okazji efekt chłodzący. Aktualne zużycie prądu na potrzeby CWU (mam pod licznik): 2,5-3,5kWh/doba. Jeśli chodzi o pompę to myślałem o Elektromet HP Alfa 2.0 lub 1.6, ewentualnie jakiś Krommler albo Weber. Czy to ma sens? Jak z głośnością takich urządzeń? Czy w salonie zrobię huragan?
  3. Witam, wszystkich, Potrzebuję porady odnośnie rozbudowy instalacji CO o pompę ciepła typu monoblok (planuję Haier 5kW). Aktualna instalacja znajduje się na schemacie w załączniku. Podstawowe źródło ciepła w CO na dzień dzisiejszy to grzałki elektryczne pracujące w 2 taryfie (3x3kW), dodatkowo są wspomagane kozą z płaszczem wodnym, pracującą w układzie otwartym, wpiętą do wężownic bufora oraz bojlera przez zawór przełączający (czarny trójkąt). Dodatkowo ochronę powrotu kozy zapewnia zawór termostatyczny (pomarańczowy trójkąt). Niestety bufor oraz bojler każdy ma po jednej wężownicy, która są już "wykorzystane". Jak do tego całego układu wpiąć pompę ciepła monoblok, zachowując aktualny bufor, bojler oraz funkcję dogrzewania ich przez płaszcz wodny kozy? Mógłbym wpiąć bezpośrednio w bufor, ale wtedy nie będę miał możliwości zagrzać CWU przez lato. Ma ktoś pomysł jak to ogarnąć?
  4. Rozwiązałem problem montując śrububek z zaworem zwrotnym zamiast zwykłego na zasilaniu zimnej wody zaworu termostatycznego. Temat do zamknięcia.
  5. Jeśli dobrze zrozumiałem to ty miałeś problem z uzyskaniem zadanej temperatury na zaworze? U mnie tego problemu nie ma, jedynie ten co opisałem...
  6. Witam, W międzyczasie zauważyłem, że często przez chwilę zamiast zimnej wody leci ciepła. Doszedłem już do tego, że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest brak pułapki cieplnej przy zaworze mieszającym Afriso (niestety, nie przeczytałem instrukcji montażu). W związku z tym pytanie do was, czy dołożenie dodatkowego zaworu zwrotnego w miejscu zaznaczonym na schemacie strzałką rozwiąże problem? Jest to miejsce, w którym dołożenie jest najmniej problematyczne w moim przypadku. Chyba, że jest inna przyczyna lub/i jej rozwiązanie? Cyrkulacji nie ma.
  7. Witam, Problem ustąpił, mam nadzieję, że już na zawsze. W zasadzie jedyne co zrobiłem to dodatkowo uziemiłem anodę magnezową (mimo, że multimetr pokazywał, że jest z niej przejście do PE). Więc już sam nie wiem czy to pomogło czy zbieg okoliczności, czy coś faktycznie było w instalacji i się przez ten czas wypłukało... Zobaczymy czy problem powróci, proszę jeszcze nie zamykać wątku. Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.
  8. Sorry skrót myślowy chodziło mi o podpięcie pod uziom (bednarke). Tak zbiornik połączony plastikami. Anoda też w sumie ma gumową uszczelkę. Styk z bojlerem ma tylko przez śruby.
  9. Anoda nie jest zielona. I nie śmierdzi. Ma tylko kropki wapniowe. Czy powinienem anodę podłączyć pod przewód ochronny PE? Sambor, co to znaczy nie wyszło? Swampshark - szmatką przez flanszę z dołu
  10. Niby zbiornik emaliowany. Nie wiem czemu akurat na niebiesko... No nic. Czekamy na rozwój wydarzeń. Ps. Co to za hetifnatowie? :-)
  11. Najlepsze jest to, że ten osad nie miał tego zapachu co w kranie. Bojler po czyszczeniu - zdjęcie w załączniku. Nowa grzałka. Stara poszła do bufora. Niestety na stare miejsce tj w połowie wysokości, bo adapter na dolną flanszę, który dostałem jest za mały... Ps. Co to za hefalumpy?
  12. Ja jeszcze walczę z bojlerem. Jeszcze schodzi woda. Oczywiście zapachu w bojlerze brak. Wyczyszcze co się da, zagrzeje baniak powyżej 60* i ustawie max na antyoparzeniowce. Zobaczymy....
  13. Chyba jedynie skręcając na minimum temperaturę na zaworze mieszającym. Czy to wystarczy? Jutro spuszczam całą wodę z bojlera bo przekładam grzałkę z połowy wysokości na dół na flanszę. Postaram się zwrócić jeszcze raz uwagę na zapach.
  14. Filtry są na przyłączu wody, za licznikiem, reduktorem i zaworem zwrotnym. Ciepła woda przez nie nie przelatuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.