Skocz do zawartości

sorier

Stały forumowicz
  • Postów

    538
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana sorier w dniu 9 Września 2022

Użytkownicy przyznają sorier punkty reputacji!

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom, stary i duży
  • Instalacja
    Cu + Global VOX + Danfoss Eco + Salus wq610
  • Kocioł
    Termet Silver 25

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Śląsk

Ostatnie wizyty

6 436 wyświetleń profilu

Osiągnięcia sorier

  1. Jak nieprzewymiarowane? Jeżeli na prawdę masz 56 przy -20 to masz książkowy przykład przewymiarowania grzejników.
  2. Termet - tani, prosty, popularny. Każdy serwisant ogarnie i naprawi. Jeżeli nie termet to cokolwiek byle było popularne i proste w budowie (bez zbędnych dodatków), a serwisant blisko i chętny do współpracy.
  3. Fabrycznie maksymalny czas blokady to 20min. Faktyczny czas jest zmienny. Spróbuj pootwierać zawory na grzejnikach. Jeżeli to poprawi odpalanie to instalacja za bardzo dławi. Możesz też dokręcić zawór przelewowy na bypassie koło pompy, tak zeby więcej wody szło na instalacje a mniej wracało do wymiennika. No chyba że już jest dokręcony na max.
  4. Klepsydra to blokada palnika (czas od wyłączenia palnika do kolejnej próby jego odpalenia). Można zmniejszyć, minimum to chyba 2min. Ale to nie zlikwiduje problemu, za to spowoduje taktowanie kotła. Jeżeli dobrze rozumiem, to kocioł zbyt gwałtownie nabiera temperatury i po dojściu do zadanej przebija ją i się wyłącza? Jeżeli tak to problem moze byc zarówno po stronie kotła (złe ustawienia np pompy albo zaworu przelewowego) jak i instalacji (blokada przepływu).
  5. Ten "problem" dotyczy serii 200, mają one bardzo niską moc minimalną (szeroki zakres mocy), ale gdy sterownik wykryje wahania podciśnienia w kominie obcina dół mocy (czyli podwyższa moc minimalną) i kocioł pracuje jak zwykły. Użytkownicy mają pretensje, że za ciężki hajs kupili kocioł który nie ma deklarowanego zakresu mocy 1,7-30kW i im przez to taktuje (zależy co kto rozumie przez "taktowanie"), a viessmann upiera się ze "ten typ tak ma" i wszystko jest w porządku. Kto wie, może cos podobnego jest w "100". Kombinuj z kominem, albo przywyknij. Z kotłem nic nie wskórasz.
  6. Tak i tak. Kocioł sam reguluje moc i można moc maksymalną obniżyć.
  7. Zużycie będzie mniejsze ale nieproporcjonalnie, tzn jak zakręcisz jeden grzejnik z czterech to nie zaoszczędzisz 25%
  8. Z jakiej temperatur zasilania liczą te spadki?
  9. Zależnie od temperatury w pomieszczeniu.
  10. N - największy przepływ (najmniejsze dławienie) 7 6 5 4 3 2 1 - najmniejszy przepływ (największe dławienie) A poza tym jak nie masz głowic termostatcznej to kryza ci nie potrzebna do niczego. Kryzy kręcą się w koło.
  11. W takich instalacjach najlepiej sprawdza się sterowanie samą pogodówką. Najlepiej żeby kocioł pracował 24/7 na stałej niskiej temperaturze. Każde wyłączenie, włączenie lub zmiana temperatury kotła to potrzeba ponownego rozgrzania wody w instalacji, a to jest niezbyt ekonomiczne. Jeżeli już musisz mieć sterownik, to modulujący "mocą" kotła (OT), ewentualnie sterownik PWM (TPI). Sterownik PWM włącza i wyłącza kocioł cyklicznie (przeważnie 6 razy na godzine), tak żeby modulować temperaturą wody bez jej zbytniego wychładzania lub przegrzewania.
  12. No jeżeli ktoś spodziewał się oszczędności, czyli zwrotu inwestycji w jakiejś tam perspektywie czasowej...
  13. Ustawiasz jak ci pasuje, przecież nie będziesz się mył w zimnej wodzie i jednocześnie płacił za gaz do jej podgrzewania. Oczywiście nie ma też sensu grzać do 60st.C żeby potem mieszać gorącą wodę z zimną.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.