Skocz do zawartości

rallyman

Forumowicz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia rallyman

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Chyba pozostanę właśnie przy tym, aby krótki obieg zrobić na 1". Muszę tylko upewnić się, że czy producent kotła pozwala na takie coś bo jak pisałem wcześniej kocioł ma króćce 2". Chytry pomysł z tym zaworem mosiężnym. Wielkie dzięki za pomoc. W razie problemu jeszcze się odezwę. No i oczywiście po skończonej instalacji i dziewiczym przepale również zdam relację :lol:. Pozdrawiam!
  2. Ten Regulus to trochę późno się otwiera. Trochę u mnie krucho z czasem bo jeszcze jutro z majstrem remont komina kończe, ale wieczorem poszukam jeszcze innych zaworów termostatycznych. Chociaż widze że z 2" i temp ok. 55 stopni będzie trudno. A czy ewentualnie mogłbym zredukować cały krótki obieg kotła do 1" tak jak wcześniej pisałem? I jaki będzie to mialo wpływ na zawór różnicowy? Starej instalacji jeszcze nie ruszałem ale jak jąk rozbebesze to sprawdzę tą różnicówkę. Póki co kocioł wędruje do kotłowni :rolleyes:. Miarkownik dam na początek, zdaję sobie sprawę z jego bezwladności ale jeżeli już był dorzucony do kotła to nic nie stoi na przeszkodzie aby go przetestować. A co sądzisz o sterownikach z siłownikiem do klapki? Zdaje się, że chyba GECO robi coś takiego.
  3. Z tego co znalazłem to zawór VTC312 (5100 16 00) powinien być dobry. Temperatura otwarcia 55˚C, przyłącze 1”. Właśnie co do przyłącza to tu pojawia się kolejny problem. Otóż, instalacja była kiedyś instalacją grawitacyjną, co ma swoje konsekwencje w postaci średnicy rur. Rury pokazane na schemacie jako poziome mają średnicę 1 ¾”, pompa z zaworami 1”, a przyłącza kotła i zawór różnicowy są 2”. Wygląda to tak Czy w takim układzie mogę zastosować na całą instalację, o której mowa do 1"? Miałoby to wyglądać w ten sposób, że wymieniam zawór różnicowy na 1" (ewentualnie stary 2" redukuję do 1"), przyłącza kotła również redukuję do 1", a rury 2" łączące kocioł z rurami poziomymi również wymieniam na 1". Czy lepiej zostawić rury 2" i jedynie na zaworze 3D zredukować do 1"? Mogę również sprawdzić czy inni producenci mają taki zawór z przyłączem 2". Zastanawia mnie jeszcze jedno. Zawór termostatyczny jest niezłym rozwiązaniem tyle, że jeżeli doszłoby do wyłączenia prądu i pompa przestanie działać to nie ma możliwości ręcznego otwarcia zaworu, a nie jestem pewny czy przy rurach 1" (a nawet 2") obieg grawitacyjny zadziała i otworzy zawór. Czy jest sens zabezpieczyć się przez dołożenie pętli z z zaworem, która w takiej sytuacji pozwoliłaby na obejście zaworu 3D?
  4. Dzięki za linka. Coś na pewno dobiorę. A co do regulacji zasilania, to czy nie wystarczy miarkownik ciągu na kotle?
  5. Przeglądałem już rano układ guitar'a. Jest bardzo ciekawy, jednak ja staram się zrobić układ jak najprostszy, zapewne mający więcej wad, ale prostota ma również swoje zalety. Tak sobie myślę czy przy układzie z 3D z zaworem np. ESBE serii VRG130 zamontowanego w sposób przedstawiony na schemacie w maksymalnym położeniu powinien pozwolić na całkowitą wymianę pomiędzy kotłem, a grzejnikami natomiast przymykanie zaworu powinno pozwolić utrzymać daną temp. na kotle np. 60 stopni a pozostałe ciepło powinno być odbierane przez grzejniki. A po założeniu siłownika do zaworu proces byłby właściwie bez obsługowy.
  6. Co do zaworów przy grzejnikach to mam 11 grzejników i na tylko na 2 mam zawory termostatyczne. Czy przy takim układzie wyżej przedstawiony schemat sprawdzi się? Z zapasem mocy kotła nie powinno być problemu :rolleyes:. Ale w sumie z tego co piszesz to jeżeli dobrze rozumiem, to trudniej jest wysterować 4D niż 3D?
  7. Pomyłka, najmocniej przepraszam. To miało być 4D ale wrzuciłem nie do końca przerobiony schemat. Miało być tak
  8. A może najprościej założyć zawór 4D? Czy w jego przypadku taka instalacja będzie prawidłowa?
  9. Co do filtra, to oczywiście będzie założony. Natomiast założenie pompy za filtrem nie przemawia do mnie w pełni. Bo rozumiem, że miałoby to wyglądać tak jak na schemacie . Czy przypadkiem nie będzie tak, że jeżeli przymknę zawór aby na kotle osiągnąć temp. 55-60 stopni Celsjusza, to cyrkulacja w instalacji będzie mniejsza niż w przypadku kiedy zawór byłby za pompą?
  10. Dziękuję, za cenną uwagę. Faktycznie, brakowało mi podgrzewania. Najgorzej będzie z naczyniem wzbiorczym bo mam nie wiem czy uda mi się wpiąć w zasilanie, ale postaram się jakoś to rozwiązać. Poprawiłem schemat. Czy teraz będzie dobrze? A co do układu Guitara to wieczorem będę miał więcej czasu to poszukam go.
  11. Witam, W przyszłym tygodniu ruszam z montażem kotła. W związku z tym, zmuszony jestem nieco przerobić swoją instalację. Obecnie używana, ma już kilkanaście lat i do tej pory działała całkiem nieźle, jednak kocioł ma już 30 lat dlatego zdecydowałem o jego wymianie. Instalacja, której do tej pory używałem, wydaje mi się nieco dziwna. Otwarte naczynie wzbiorcze podłączone jest na rurze powrotnej, prowadzącej do kotła. Z tego co się orientuje powinno być podłączone na rurze zasilającej, tj. za kotłem. Pompa również jest podłączona przed kotłem. Maksymalna wysokość podnoszenia pompy wynosi 4,1 metra na najwyższym biegu, a pracuje niemal zawsze na biegu przy którym wysokość podnoszenia wynosi 3,1 m. Najwyżej położony grzejnik ma zasilanie na wysokości 4,5 m od miejsca zamontowania pompy. Jednak nigdy nie było problemów z ciepłem w tym grzejniku. Chciałbym przyłączyć kocioł tak aby było zrobione to poprawnie, zgodnie z przepisami ale również bez zbędnych komplikacji. Kocioł wymaga zamontowania zaworu 3- lub 4-drogowego. W związku z tym chciałbym prosić o pomoc w wykonaniu instalacji. Póki co mam jedną swoją koncepcję jednak nie wiem czy jest ona prawidłowa. Czy będę musiał podłączyć pompę i naczynie wzbiorcze za kotłem? I jeżeli tak to czy nie zwiększy to obciążenia pompy? schemat obecnej instalacji propozycja nowej instalacji
  12. Witam, W swoim pierwszym założonym temacie prosiłem o opinie o kilku wymienionych kotłach. Właściwie wszyscy jednogłośnie opowiedzieli się za CHT Logica. Niestety przemyślałem temat jeszcze raz, policzyłem i doszedłem do wniosku, że Logica jest poza moim budżetem. A żaden ze sprzedawców nie zaproponował mi rozsądnej ceny. Z uwagi na to, że inwestycja nie skończy się na samym kotle musiałem nieco obciąć kwotę przeznaczoną na sam kocioł. W związku z tym moja lista zainteresowań nieco się zmieniła. W chwili obecnej interesują mnie dwa kotły: 1. SAS NWG link 2. HEF link Interesują mnie kotły o mocy 23-24 kW. Bardzo proszę o opinie nt. tych kotłów. Jakie mają zalety, jakie wady? Co przemawia na korzyść SAS, a co HEF? Jak to jest z tym dolnym spalaniem w SAS (gdzie spaliny mogą przepływać nie tylko pod ale i nad tylną ścianą komory spalania)? Interesuje mnie każda opinia, która pomoże podjąć mi decyzję o zakupie.
  13. Witam wszystkich, Od kilku tygodni planuję wymianę kotła. W związku z tym zacząłem szukać różnych informacji odnośnie tego typu urządzeń. Jednym z ciekawszych źródeł okazało się ten to forum. Niestety żaden z wątków nie satysfakcjonuje mnie w pełni. Również inne źródła nie pomogły mi w podjęciu ostatecznej decyzji co do wyboru kotła. Dlatego postanowiłem zarejestrować się i szukać pomocy wśród forumowiczów. Najpierw może przedstawię wymagania: - kocioł na paliwa stałe, zasypowy, dolnego (ew. górno-dolnego) spalania o mocy ok. 24-27 kW, - możliwość spalania kilku paliw głównie chodzi o węgiel orzech, miał lub mieszanina miału z węglem, każde inne paliwo mile widziane (ekogroch, drewno), - kocioł powinien cechować się ekonomicznością, długopalnością oraz niezawodnością, - ważna jest również jakość urządzenia, warunki gwarancji oraz serwis (mieszkam w okolicach Leszna), - codzienna obsługa kotła nie powinna być zbyt skomplikowana i czasochłonna, - czyszczenie kotła również powinno być w miarę nieskomplikowane, - chciałbym aby kocioł optymalnie wykorzystywał paliwo, a nie służył jako przydomowa wytwornica sadzy (proszę oczywiście nie traktować tego jako jakieś zboczenie na punkcie sadzy, ale wszystko w granicach zdrowego rozsądku), - przedział cenowy do ok. 4,5 tys. PLN. Na chwilę moje zainteresowanie najbardziej wzbudziły kotły: HEF 24kW Kostrzewa Warmet 200 Ceramik Cichewicz LOGICA II 17 - 20 kW TAURUS TUR S 27 kW TERMO-TECH KMS 28 kW TERMO-TECH KWS Plus 25 kW Per-Eko KSD 22 lub KSX 21 Chciałbym poznać opinie osób mających cokolwiek wspólnego z wyżej wymienionymi urządzeniami. Co mogą polecić, a co lepiej omijać. Na dzień dzisiejszy najbardziej interesuje mnie zakup kotła HEF 24kW, dlatego opinie na jego temat będą dla mnie tym bardziej cenne. Chciałbym się dowiedzieć również czy w przypadku tego kotła możliwe jest wyposażenie go wentylator oraz sterownik. Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.