Skocz do zawartości

stiw

Forumowicz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Budynek lata 90,ocieplony ,8cmstyropian, powierzchnia grzania 180mkw, w/g ciepło właściwe kat. D (dom średnio energochłonny)
  • Instalacja
    grzejniki aluminiowe
  • Kocioł
    Laguna P2 18

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wodzisław Śl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia stiw

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam. Miałbym pytanie do użytkowników kotła Laguna2p18 czy jesteście w stanie osiągnąć wyższą temperaturę niż 55⁰ . Ja jestem użytkownikiem tego kotła już 3 lata ale jeszcze nie udało mi się osiągnąć wyższej temperatury niż 55⁰ mierzonej na rurze 20cm od wylotu z kotła. Na kotle jest ustawione 80⁰ ale nie jest w stanie tego osiągnąć. Zimą to trochę za mało. Jeszcze w kotle nic nie ustawiałem, jest tak jak ustawił monter, ale już się boję zimy
  2. Witam. Chciałbym się dowiedzieć od użytkowników kotła LAGUNA2P18 jaką mogą osiągnąć temperaturę wody na wyjściu z kotła, bo ja nie mogę dojść do 55* gdy kocioł ma zadaną temperaturę 80* to dociągnie góra 72*, a na wyjściu ok. 55*Przy ogrzewaniu podłogowym może byłoby Ok, ale przy grzejnikach to delikatnie mówiąc za mało. Teraz przy temperaturze ok 0* ja w pokojach nie mogę dojść do 21*. Może trzeba coś w parametrach kotła pozmieniać żeby się poprawiło
  3. Czekam do zakończenia sezonu grzewczego, i biorę się za przeróbkę. Mam nadzieję że ten koszmar się skończy. Jakby były jeszcze jakieś uwagi i sugestie to byłbym wdzięczny. Dzięki koledze Samborowi za podpowiedzi
  4. Tak bo jest jeszcze jedno rozgałęzienie do łazienki,widać go na zdjęciu nr5 gdzie widać bojler którego nie zaznaczyłem i tam też jest zawór zwrotny. zawory ZZ są na wszystkich rozgałęzieniach oprócz zasilania bojlera, ale tym steruje zawór trójdrożny
  5. A jak powinno być?, Żeby zaraz poprawić. To co widać na na tym pseudoszkicu to jest pion z zaworem zwrotnym a od niego jest trójnik do zasilania bojlera. Jak dobrze rozumiem to tak dla jasności te cztery ZZ na pionach mam wyrzucić, i wstawić jeden tak jak zaznaczyłem na szkicu. dam jeszcze parę zdjęć z kotłowni może to lepiej będzie widać
  6. Witam. Jak w temacie. Po wymianie kotła i przeróbce instalacji na zamkniętą instalator na każde rozgałęzienie założył zawór zwrotny w sumie cztery i skutkuje to tym, że przez dwa piony ciepła woda nie może się przebić. Paradoksem jest to że są to najkrótsze i najmniej obciążone piony. Próbowałem już regulacji na zaworach termostatycznych zmniejszyć przepływ, ale skutkuje to tym że grzeje tylko połowa grzejnika, a na te piony nie przebije. Gorąca woda podchodzi tylko do zaworu zwrotnego, i dalej nie może się przebić. Tak jest gdy na kotle utrzymuję temperaturę ok. 70-75*. Jak podniosę temperaturę do 80* to po 2-3godzinach zaczynają grzać,ale gdy później znowu zmniejszę temperaturę to znowu te dwa piony robią się zimne. Pompa w tym kotle jest na powrocie jest ustawiona na najwyższej mocy i mam wrażenie że pompa i zawór mieszający służą tylko do ochrony kotła a na instalację lecą resztki. Na prowizorycznym schemacie tak to mniej więcej wygląda. Moje pytanie jest takie, czy są tam potrzebne aż cztery zawory zwrotne, czy wystarczył by tylko jeden za wyjściem z zaworu mieszającego przed rozgałęzieniami
  7. Witam kolegów. Jak w temacie mam problem z grzaniem po wymianie kotła i przeróbce instalacji. Ale po kolei: dom dwupoziomowy z lat 90-tych, kocioł zasypowy na węgiel, instalacja grawitacyjna na zasadzie trójników (nie wiem jak się to fachowo nazywa), wspomagana pompą grzejniki aluminiowe bez termozaworów, później wymiana rur na miedziane, żadnych zaworów zwrotnych, wszystko działa idealnie. W ubiegłym roku wymieniłem kocioł na pellet (laguna) co wiązało się również z przeróbką instalacji na zamkniętą, dodanie zaworów termostatycznych do grzejników, oraz zaworów zwrotnych na poszczególne piony, i tu zaczął się problem. Jeżeli na kotle temperatura zadana jest mniejsza niż 78* gorąca woda nie potrafi się przebić przez zawór zwrotny paradoksalnie na dwa najbliższe i najmniej obciążone grzejnikami piony. Na najdalej od kotła piony oraz gdzie jest najwięcej grzejników grzeje normalnie. Dopiero jeżeli na kotle jest powyżej 78* to grzeją wszystkie grzejniki. Pompa jest zainstalowana w kotle na powrocie i żadne ustawienia pompy nie pomagają. Moje pytanie jest takie: czy jak bym dołożył drugą pompę powyżej tego zaworu mieszającego na na zasilaniu przed rozgałęzieniem to mogło by to coś pomoc, czy sobie narobię większego kłopotu. daje kilka zdjęć jak to wygląda.
  8. Witam. Właśnie złożyłem dokumenty o dofinansowanie do kotła LAGUNA 2 18kw i okazało się że potrzebny jest jeszcze certyfikat 5 klasy, sam ECODESIGN nie wystarcza jak przez to przebrnąć
  9. Ale z tego co czytałem to jeszcze jest uzależnione od dochodów,ale sam nie wiem, bo jak by było te 6 tys to gra byłaby "warta świeczki', ale tu jest wielka niewiadoma
  10. Ale ona mi zaraz powiedziała że jak chcę zrezygnować z dofinansowania czyste powietrze to mogę robić. Sam już nie wiem kto ma rację. Nawet nie wiem na jaką kwotę mogę liczyć, czy może samo odliczenie z PIT-u bardziej się opłaca a mniej nerwów
  11. Ta rozmowa po prostu nie miała sensu, pokazała mi jakie jest miejsce urzędnika a gdzie jest moje miejsce, zero empatii, wczucia się w sytuację tylko 180 regulaminowych dni i przyjdą w ostatni dzień. Dobrze że to było przez telefon bo może miałbym już postawiony zarzut?. A telewizji aż dudni jak Wodzisław i Rybnik najbardziej zanieczyszczone miasta, nie dziwię się z takim podejściem byle urzędnik miał święty spokój i co kwartał podwyżkę i premię
  12. Koledzy ja jeszcze w sprawie dofinansowania, złożyłem wniosek w grudniu z programu czyste powietrze, Laguna już stoi i czeka na instalację i tu nagle pojawił się problem bo musi ktoś z urzędu stwierdzić jaki jest piec i dać zielone światło do roboty, a tu marzec prawie się kończy i nikt nie przyszedł, więc dzwonię oczywiście z problemami ale się dodzwoniłem, żeby się dowiedzieć że oni mają 180 dni na to. Na moją sugestię że mam z instalatorem (Puławiakiem) ustalony termin i on później może nie mieć czasu dowiedziałem się od urzędnika cyt"Czy w Polsce jest tylko jeden monter" (czasami dobrze że rozmawia się przez telefon). Tłumaczę jej że mi tylko chodzi o stwierdzenie jaki mam piec,a nie o pieniądze już teraz żeby móc to zamątować to tylko słyszę że mają 180dni na to, więc nie mówcie mi że komuś z rządzących zależy na czystym powietrzu, lepiej posłać straż miejską i nakładać mandaty, ale do rzeczy. jak to wygląda w przypadku ulgi termomodernizacyjnej czy lepiej z tego skorzystać, czy można tu i tu, bo z tego co czytam to program czyste powietrze to droga przez mękę
  13. Wkład już doszedł, choć z małymi problemami, teraz tylko montaż, ale dalej nie mam pewności co do tego obsypywania, jak pytałem tam gdzie zamawiałem to odradzali wszystkie instrukcje montażu wkładów które znalazłem w necie też nic nie mówią o obsypywaniu wręcz zabraniają i sam nie wiem co robić. Druga sprawa to czy składać rury na silikonie, czy na sucho
  14. A pamiętasz ile Ci weszło perlitu, i jak wysoki masz komin?
  15. Ok. tak zrobię, nie wiem jeszcze czy nitować te rury, oraz czy obsypywać, bo z tego co zalecają to raczej nie bo wkłady muszą pracować. Ważne żeby w nieocieplonej części (poddasze)ocieplić sam komin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.