Skocz do zawartości

Adams32

Forumowicz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom piętrowy z gazobetonu. W części parterowej dwie warstwy gazobetonu z wełną w środku. Na piętrze jedna warstwa gazobetonu i docieplenie styropianem.
  • Instalacja
    Jedno wyjście z pieca, potem się rozgałęzia na dwa obwody.
    Do tej pory był zwykły piec gazowy i terma gazowa.
    Jestem w trakcie wymiany na piec gazowy kondensacyjny jednofunkcyjny z zasobnikiem.
  • Kocioł
    Bosch GC2300iW + WD160B 160 l + CW400

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia Adams32

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Współtwórca
  • Pierwszy post
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dzięki teres za informacje. D20CR pisał, że piec wygasza pompę do niskich obrotów gdy nie pracuje. Ponadto mam niezależny mały obwód grzewczy, tylko na garaż, który też odbiera ciepło z kotła. Czy uważasz, że sterownik ST-517 będzie dalej potrzebny do wyłączania pompy? Ten sterownik, o ile dobrze rozumiem, wyłącza też kocioł. A jak będzie potrzebna cwu to się włączy mimo to?
  2. Zrozumiałem. Jaką temperaturę masz ustawioną na zasilaniu? Ja też mam grzejniki dostosowane do pieca wysokotemperaturowego i zastanawiam się czy te 50 stopni mi wystarczy do ogrzania domu i jednocześnie, żeby zachować kondensację w piecu. Dziękuję i pozdrawiam.
  3. A to teraz się pogubiłem. Piszesz, że w CW400 masz wyłączony pomiar temperatury wewnętrznej a potem, że masz termometr elektroniczny w najzimniejszym pomieszczeniu... A może chodzi ci o to, że kocioł pobiera temperaturę wody na powrocie?
  4. Wszystko jasne poza jednym. Czy w CW400 masz włączony pomiar temperatury pomieszczenia (kotłowni), czy go zostawiłeś domyślnie wyłączony? Jeśli włączony to czy w kotłowni masz najzimniej?
  5. Świetna informacja, dzięki D20CR. Widzę, że też nie masz u siebie podłogówki, tylko czy masz jeden czy więcej obwodów? Termostaty masz podpięte do systemu Bosch czy sterują elektrozaworami jak u mnie? Czy w moim przypadku zostawić w CW400 pomiar temperatury wewnętrznej, a jeśli tak to gdzie byś go umieścił?
  6. No dobra, dzięki wszystkim za cenne informacje. Trochę będę musiał potestować na żywym organizmie. Garaż na szczęście jest zawsze niedogrzany. ...10 lat mówisz... to nie napawa optymizmem. W porównaniu do mojego starego kotła, który tak naprawdę został zdemontowany jeszcze jako sprawny, a ma ze 25 lat.
  7. h3nio Masz rację, nie wyraziłem się jasno. Rzeczywiście elektrozawory będą się zamykać, kiedy zostanie osiągnięta temperatura i wtedy nagle może wrócić za wysoka temperatura do kotła. Czyli te kotły nie mają synchronizacji pracy pompy wraz z wyłączeniem kotła? No ale wyłączanie i włączanie kotła kondensacyjnego jest niewskazane jeśli chcemy wykorzystać jego oszczędność w spalaniu gazu, więc taki obwód bezpieczeństwa jaki mam w garażu przyda się, żeby kocioł nie wyłączył się? sambor Czyli nie będzie tego niebezpieczeństwa, że gdy elektrozawory będą pracować to kocioł będzie się wyłączał i włączał za często, gdy będzie jeszcze zawsze garaż do grzania? Nijak nie mogę rozkminić jak wtedy ustawić dobrą krzywą grzania skoro będą takie różnice temperatury na powrocie. No i jakoś nikt nie wypowiada się dlaczego wyłączenie temperatury wewnętrznej nie jest właściwym rozwiązaniem. Czemu lepiej mieć ją włączoną skoro trzeba CW400 zmusić do tego? Badania na temat sprawności pieców kondensacyjnych pokazują, że największa średnioroczna sprawność jest tylko z pogodówką. Nie wiem tylko czy tam uwzględniali pracę elektrozaworów. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie, żeby nie uwzględniali pracy głowic na grzejnikach a to daje podobny rezultat, choć mniej drastyczny dla pracy pieca, jak mi się wydaje. Chyba już domyślam się, czemu sambor na samym początku zasugerował używanie samych głowic na grzejnikach. Tu chodzi o płynność pracy całej instalacji. Są mniejsze skoki temperatury na powrocie niż przy pracy tylko dwóch elektrozaworów. Zgadza się? Ale nadal nie wiem czemu nie wyłączać temperatury wewnętrznej na CW400. Coś mi się wydaje, że moje rosterki są związane z przyzwyczajeniem. Od zawsze miałem ustawione różne temperatury na parterze i piętrze w zależności od przebywania i wymagań. To były huśtawki od 16 do 21 stopni. Teraz wydaje mi się, że przy piecu kondensacyjnym muszę zmienić te przyzwyczajenia. Czy piec będzie oszczędniejszy, jeśli uśrednię i będę miał mniejsze różnice temperatur w cyklu dobowo-tygodniowym? Ale jak spać przy 18 stopniach? 🙂 A może w sypialni ustawić te 16 stopni na noc na grzejniku a w pozostałych pomieszczeniach dać wyższą? Możecie coś o tym napisać? Jak jest najlepiej zarządzać temperaturami przy piecu kondensacyjnym?
  8. No tak, rozumiem. Kurcze nie mam stale najzimniejszego pomieszczenia. Co się będzie działo kiedy wszystkie pomieszczenia będą już dogrzane a CW400 w najzimniejszym pomieszczeniu będzie dalej dawał sygnał, żeby grzać? Kocioł będzie niepotrzebnie podgrzewał wodę na wyjściu? Wtedy będzie ona na powrocie za ciepła i kondensację szlag trafi. Czy wtedy jednak nie lepiej wyłączyć pomiar temperatury wewnętrznej? Owszem, wtedy kocioł nie będzie poinformowany jaka jest sytuacja w pomieszczeniu i nie będzie dopasowywał z wyprzedzeniem temperatury na wyjściu ale nie będzie przegrzewał wody. Dobrze myślę?
  9. Fajnie, dzięki za pomoc. CW400 już jest. Czyli jednak na CW400 zostawić włączony pomiar temperatury pokojowej? Myślałem, że jak ją wyłączę to kocioł będzie zbierał informację tylko z temperatury powrotu i dopasowywał automatycznie krzywą grzania. Ale gdzieś czytałem, że automatyczna krzywa nie działa tak dobrze jak ręczna. A ręczna w moim przypadku może się nie dać ustawić optymalnie (przy wyłączonej temp. wewn.). Niestety nie mam stale najzimniejszego pomieszczenia w domu. Raz grzeję mocniej na piętrze a raz na parterze. Choć może wybiorę garaż i skręcę tam grzejnik? Tylko ten grzejnik jest poza elektrozaworami i pełnił funkcję zabezpieczenia przegrzania kotła.
  10. Dzięki. Tylko nadal nie wiem czy mam zostawić instalację tak jak mam, czy kuć podłogę i dorobić drugi obieg, żeby piec sterował temperaturą na dwa obiegi niezależnie? Jeśli nie ma to znaczenia bo będzie tak samo (w kontekście komfortu temperaturowego i zużycia gazu) to też proszę o info.
  11. Jestem przekonany, że kolega Sambor ma rację i niczego nie neguję. To ja jestem niedoinformowany a ponieważ dostałem sprzeczne informacje to postanowiłem zapytać na tym forum. Stąd moja dociekliwość, a kolega Sambor traktuje mnie jakbym się znał na tym. Czasami wystarczy łopatologicznie wyjaśnić. Zamiast coś się rozjaśnić to jest więcej wątpliwości. Nie wiem czy grzejniki są odpowiedniej mocy. Do starego systemu wystarczały z nawiązką. Czyli jeśli nie mam tego wyliczonego to jest to loteria? Koszt takiego audytu to pewnie połowa ceny kotła? Nie wykluczone, że w przyszłości przerobię jakieś ogrzewanie na podłogowe, więc chcę mieć taki kocioł, który nie będzie mnie ograniczał. Ale teraz jest jak jest. Zestaw mam już kupiony i tylko nie wiem w jakim układzie obwodów będzie to dobrze/lepiej funkcjonowało. Czy bez CW400 będzie pogodówka z krzywą grzewczą? Czy zasobnik też będzie dobrze pracował? A może to wszystko i tak nic mi nie da bo mam tylko grzejniki? Pytam bo się nie znam.
  12. Dlaczego nie mają sensu? Bo mam tylko grzejniki? Czy może kocioł w obu wariantach będzie tak samo dobrze sobie radził? A może po prostu sugerujesz, że w moim przypadku nie wykorzystam zalet takiego kotła, obojętnie czy przerobię na dwa obwody czy zostawię jak jest? Pytam bo instalator twierdzi, że bez zrobienia dwóch niezależnych obwodów to nie będzie miało sensu i kocioł będzie pracował jak stary typ bez kondensatu i automatyki. Będzie cały czas włączał się i wyłączał. Z kolei w hurtowni dostałem informację, że wystarczy wyłączyć pomiar temperatury wewnętrznej w CW400 i będzie bardzo dobrze pracował w moim okładzie bez żadnych przeróbek. Piszesz o głowicach na grzejnikach, ale pomijasz sterowanie elektrozaworami. To one teraz dostają sygnał z programatorów w obwodzie. Mam zainwestować w kilkanaście głowic, zaprogramować je i wyłączyć sterowanie elektrozaworami? Wiem, że wtedy będzie lepsza kontrola bo nad każdym pomieszczeniem osobno, ale może to zrobię w przyszłości. Na razie nie mam aż takiej potrzeby.
  13. Jutro mam instalatorów, więc będę wdzięczny za pomoc.
  14. Witam po raz pierwszy na forum. Mam dom 200 m2, piętrowy ogrzewany tylko grzejnikami. Wymieniam stary piec gazowy z termą gazową na tytułowy zestaw. Mam pseudo dwa obiegi (parter i piętro). Każdy jest sterowany temperaturą pokojową za pomocą elektrozaworu dla poziomu. Dlatego piszę, że są pseudo bo niestety z kotła wychodzi tylko jeden obieg i gdzieś pod podłogą jest dopiero rozgałęzienie na dwa. 1. Czy zostawić tak jak jest i ustawić CW400 ze sterowaniem pogodowym i z wyłączoną temperaturą pokojową? Wtedy krzywa grzania będzie z pomiaru temperatury zewnętrznej i temperatury na powrocie z grzejników (sterowanie elektrozaworami będzie pilnować temperatur). 2. Czy kuć podłogę i szukać rozgałęzienia? Wtedy doprowadziłbym 2 obiegi do kotła, dokupiłbym CR100 dla drugiego obiegu. Mógłbym wtedy załączyć temperaturę pokojową dla parteru i piętra niezależnie i wyłączyć dotychczasowe sterowanie z elektrozaworami. Oczywiście wiąże się to z dodatkowymi kosztami przy podłączeniu pieca. Pytanie jest o to, czy gra jest warta świeczki, czyli w którym rozwiązaniu będzie oszczędność na gazie i komforcie temperaturowym zakładając, że parter i piętro mają ustawione różne temperatury w tym samym czasie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.