Skocz do zawartości

sQbanY

Forumowicz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sQbanY

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Miesiąc później
  • Starter dyskusji
  • Oddany Unikat
  • Tydzień pierwszy zaliczony

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Na początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać. Postaram się sporządzić tu dziennik z moją rozpoczętą w tym roku przygodą z modernizacją instalacji CO i kotła. Jestem użytkownikiem kotła GS Metal Fach Sokół S2-32 40kW 2011 rok. Dom to nieocieplona piętrówka z nieużytkowym poddaszem. Dom zbudowany jest z półtora pustaka, gdzie około 15 lat temu wstrzyknięta została w przestrzeń pianka. Strop poddasza jest ocieplony styropianem. Okna dwuszybowe drewniane. Jestem w pełni świadomy tego, że kocioł jest strasznie przewymiarowany (ktoś kiedyś tak doradził) oraz, że instalacja CO jest wykonana miejscami w nieprawidłowy sposób. Kotłownia znajduje się trochę poniżej parteru. Napowietrzenie pomieszczenia to rura w kształcie L o średnicy 150mm. Kratka wywiewna 140x140mm. Schemat budowy kotła: Palę głownie węglem orzechem. Posiadam również zapas drewna (sezonowana dębina). Dom ogrzewany jest przez grzejniki stalowe. Kuchnia i łazienka posiada dodatkowo podłogówkę (nie używam ze względu na złą hydraulikę o tym niżej). Temperaturę jaką utrzymuję na piecu to 60°C. Temperatura w domu jaką osiągam to 21°C w dzień. Rano temperatura potrafi zejść do 17°C. Zamontowałem ostatnio na czopuchu czujnik temperatury spalin (przy rozpalaniu potrafi to być 250 °C, przy pracy kotła na 60°C to jest jakieś 150-180°C). Aby zmniejszyć moc kotła do komory zasypowej włożyłem 9 cegiełek szamotowych. Temperaturą kotła steruje jedynie miarkownik. Chciałbym wyciągnąć jak największą sprawność z tej instalacji. Aktualnie nie posiadam budżetu żeby zmienić kocioł oraz mocniej ingerować np w bufor. Co chciałbym zmienić: 1. Modernizacja napowietrzenia na Zetkę. Aktualnie jest rura o średnicy 15cm co daje 176cm2. Chciałbym powiększyć otwór do 16cm i mieć te 200cm2. Wiem, że dla kotłów powyżej 30kW powinno być to już 300cm2 tylko czy po wyłożeniu szamotem nie wystarczy 200cm2? 2. Uszczelnienie wejścia czopucha w kanał kominowy. Po sprawdzeniu zapalniczką widziałem, że połączenie to nie jest super szczelne i muszę się tym zająć. 3. Odpowiednie dobranie ilości oraz rozmieszczenie cegieł szamotowych. Aktualnie mam ułożone tak: jedna cegła z tyłu paleniska pod opłomkami, sześć z lewej strony paleniska na wysokość drzwiczek zasypowych, jedna z prawej strony zasypu, jedna zakrywająca ruszt ogniowy (gdzieś czytałem, że dobrze by było gdyby powietrze nie wpadało przez ruszta ogniowe tylko przez ruszt pod paleniskiem, w tym przypadku ruszt wodny). 4. Rozwiązanie problemu dostarczania powietrza wtórnego na górę paleniska. Próbowałem zrobić to wykonując rurę, która dostarczy powietrze przez popielnik na górę zasypu lecz konstrukcja przepaliła się po kilkunastu paleniach (wykonana była z cienkiej kwasówki) 5. Poprawienie ogrzewania podłogowego w kuchni i łazience. Kuchnia ma zasilanie z kotła poprzez zawór kulowy (bez mieszania więc podaje temperaturę jaka jest na kotle). Łazienka na zasilaniu ma zawór termostatyczny (nie podaje w ogóle po przekroczeniu ustawionej temperatury). 6. Wykonanie zawirowywaczy spalin. Wydaje mi się, że wymiennik pionowy ma potencjał na sprawniejszą wymianę cieplną. Muszę poeksperymentować z dodaniem jednego lub dwóch zawirowywaczy w komorę wymiennika z zachowaniem odpowiedniej temperatury spalin. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie oraz porady będę wdzięczny. Zachęcam do aktywnej dyskusji oraz zadawania pytań.
  2. Najpierw napisałbym email do producenta z prośbą o udostępnienie dokumentacji. Sam tak zrobiłem z instrukcją do pieca metal-fachu, którą nie mogłem nigdzie dostać. Następnego dnia bez problemu otrzymałem email z instrukcją.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.