Skocz do zawartości

Marcin-Jacek

Forumowicz
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Mały domek pokój z kuchnią około 50m2 w środku. Dodatkowo łazienka i przedpokój. Ocieplenie styropian, nowe okna i drzwi. Ocieplony strop między parterem a strychem nieogrzewanym, nieużytkowym. Piwnica nieogrzewana pod połową budynku.
  • Instalacja
    Instalacja pokój 2 grzejniki 3 płytowe, kuchnia jeden grzejnik zwykły aluminiowy. Dodatkowo kuchnia, przedpokój i łazienka podłogówka. W łazience też grzejnik ścienny rurowy.
  • Kocioł
    Pompa Ciepła Monoblok 6kw

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łódzkie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Marcin-Jacek

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Oddany Unikat
  • Współtwórca
  • Miesiąc później
  • Tydzień pierwszy zaliczony

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dzień dobry, Przyszedł czas na zmianę ogrzewania i decyzja padła na pompę ciepła Galmet Prima 6kw. Użytkuje ją dopiero od około 2 miesiecy. Ogrzewanie plus woda użytkowa. Sterowanie cwu odbywa się poprzez ustawienie pożądanej temperatury i taką temperaturę pompa osiąga i utrzymuje. Inaczej jest jednak z ogrzewaniem. Ogrzewanie odbywa się tylko poprzez krzywą i mogę ją ustawić tylko wobec kilku cyfr od 1 do 9 bodajże. Wyłączenie krzywej i przejście na sterowanie tak jak wodą użytkową nie daje efektu. Pompa nie dobija do pożądanej temperatury ustawionej na panelu. Mimo, że termostat pokojowy pokazuje jaka jest temperatura w pomieszczeniu. Próbowałem włączyć i ustawić termostat w różne tryby i nic. Ustawienie termostatu na temperaturę przepływu też nic nie daje. Instalator powiedział, że pompa będzie działać tylko na krzywej, ale ja nie rozumiem dlaczego ? Druga sprawa to w funkcji parametry pracy - moc pompy ciepła pokazuje mi zużycie od 6kw do 8,5kw mimo, że pompa ma 6kw. Nie mówiąc o tym, że pompa miała działać oszczędnie. Jak ma się do tego ten COP, gdzie pompa miała zużywać np. 2kw a dawać z tego np. 4kw ?
  2. Ustawiałem już 10 minut przerwy na 10 sek pracy wentylatora, 10/20, 10/40, 10/60, podobnie z dłuższymi czasami przestoju ale cały czas to samo. Próbowałem nawet 3 minuty przestoju do 10 sekund nadmuchu. Dymi najbardziej zaraz po ustaniu nadmuchu. Później jak ekogroszek żarzy się tylko to dymu bardzo mało.
  3. Dzień dobry, Mam kocioł 3 klasy, wiec lada chwila wymiana ogrzewania. Puki co jeszcze nim palę. Mam kłopot ze smołą na samym dole kotła na poziomie pod paleniskiem. Zauważyłem, że problemem jest kopcenie w podtrzymaniu. Dym trzyma się właśnie nisko i tam osadza się w postaci smoły. Reszta kotła czysta, zwykła szara sadza. Mogę zwiększyć rozwarcie przesłony wentylatora, ale wtedy na palenisku cały czas się pali i robi się dziura w kopczyku. Wentylator ustawiony na najniższe obroty i przesłona przysłonięta na 90%. Inaczej więcej pali, spieka się i jest jeszcze więcej dymu w podtrzymaniu. Przy takim ustawieniu ładnie się pali w czasie pracy i ładnie dochodzi. Kombinuje z ociepleniem komina na strychu, zdjąłem deflektor rusztu wodnego żeby poprawić ciąg. Jest trochę lepiej ale nadal smoła się utrzymuje i kopci. Temperatura powrotu 55-60 stopni. Na drzwiczkach na dole jest rozeta. Może nią wyregulować ciąg w kominie żeby ten dym się szybciej ulatniał? Ona nie zwiększa wypalania się ekogroszku z palnika.
  4. Dzień dobry. Mam komin z cegły na nieogrzewanym strychu. Wysokość na strychu około 2 metrów, powierzchnia około 5m2. W kominie są dwa kanały wentylacyjne i jeden dymny z kotła na eko groszek w kotłowni w piwnicy. Czy warto taki komin ocieplić na strychu żeby poprawić cug ? Jeśli tak to jak to zrobić ? Wełna, styropian, jakaś mata samoprzylepna ? Czy między kominem a termoizolacją musi być jakaś przestrzeń, czy można bezpośrednio do komina mocować ? Jaka grubość takiej izolacji ? Czy dodatkowo powinna być jakaś folia ? Proszę o jakąś podpowiedź.
  5. Zrobiłem tak, że odwróciłem zawór 3 drogowy. Jest teraz ustawiony na mieszanie. Temperatura na CO jest niższa, grzejniki nie parzą. Częściej grzeją, bo są na niższej temperaturze. Powrót ma około 40 stopni. Czujnik ustawiony około 30cm od powrotu do pieca na zewnątrz rury. Wydaje mi się że jest lepiej niż było. Kocioł dochodzi do zadanej około 12minut i trzyma około godziny. Zadaną ustawiłem na 58stopni. Jak piec schodzi do 55 to wyłącza się pompa CO na ten okres pracy czyli około 12 minut. Załączanie pompy ustawiłem na max czyli 60 stopni. Kocioł mimo ustania dmuchawy i podawania przy 58 stopniach dochodzi do około 63 więc pompa załącza się. Może te 40 stopni na powrocie plus suchy ekogroszek i minimalne dymienie wystarcza ? Tylna ścianka wygląda tak jak cały kocioł, nie jest mokra ani osmolona.
  6. Dzień dobry, Mam kilka pytań odnośnie tego kotła. Nie mogę go dobrze ustawić. Jak ustawić wentylator ? Lepiej większy bieg i mniejsze rozwarcie klapki, czy większe rozwarcie klapki i mniejszy bieg ? Jaka jest różnica ? Jak ustawić zawór trójdrożny ręczny - na mieszanie gorącej wody z kotła z powrotem, czy na otwieranie i zamykanie dużego i małego obiegu (tylko CWU lub CWU + CO). Z tym zaworem jest taki problem, że jeśli jest otwarty na duży obieg to pompa tłoczy gorącą wodę przez otwarty grzejnik w łazience i tym sposobem podgrzany jest powrót kotła. Przy temperaturze kotła 60 stopni powrót wtedy ma około 45 stopni. Nie mam wtedy kontroli nad temperaturą w łazience. Rośnie do 25 i więcej stopni. Jeśli ustawie zawór 3 drożny na mieszanie, lub przykręcę zawór na grzejniku, to w łazience jest 22-23 stopnie ale powrót ma 35stopni wtedy. Na obiegu CWU nie mam pompy. Więc obiegiem CWU nie podgrzeje powrotu. Czy tak się robi, by obieg wody i podgrzanie powrotu kotła był przez któryś grzejnik ? Jeśli wszystkie zawory na grzejnikach by zamknąć to pompa nie ma gdzie tłoczyć wody. Jeśli chciałby jeszcze podnieść temperaturę powrotu to musiałbym zwiększyć temperaturę na kotle a tym samym temperatura grzejnika i łazienki byłaby jeszcze wyższa a już można się o ten grzejnik poparzyć. Jeśli ustawiam powrót przez grzejnik to spalanie jest większe o 1/3. Jeśli daje na głowicy termostatycznej w łazience tak jak w pozostałych grzejnikach to spalanie mniejsze ale powrót niedogrzany. Nie rozumiem jeszcze sensu ustawiania pompy CO w sterowniku odnośnie temperatury załączania. Nie wiem jakie jest minimum, ale max to 60 stopni. Jeśli temperatura pieca ma 60 stopni i histereza 2 stopnie to pompa nigdy się nie wyłącza. Tym bardziej jeśli pompa byłaby ustawiona na niższą temperaturę załączania. Przecież nie ustawia się mniejszych temperatur pracy pieca ?
  7. No to skoro się dowiedziałem. Faktycznie jak ta grzałka na grzać tylko od połowy w górę to bez sensu. Ten podgrzewacz byłby w tym samym miejscu co ten zasobnik więc pewnie dałby radę. Przewód 3 fazowy biegnie niedaleko, ale jest prosto z rozdzielni z drogi. I co z tym zbiornikiem zostawiać czy wymontować i dać tylko przepływowy ? A może zamiast podgrzewacza myśleć od razu o buforze z grzałką i dać go zamiast tego poziomego zbiornika ? Nadawałaby się chyba do każdego rodzaju późniejszego ogrzewania a teraz też i do tego kotła co mam ?
  8. Tak poziomy jest 120 litrów. Czyli co ewentualnie anodę wymienić i dać spokój z grzałką? A może ten podgrzewacz przepływowy już pod przyszłe ogrzewanie wpiąć do instalacji ? Są takie co dadzą radę z piwnicy parę metrów do kuchni i łazienki ?
  9. Czyli nie ma co tam grzebać bo już niczego nie wkręcę ? Kotłownia z zasobnikiem jest w piwnicy. Nigdzie indziej nie mam miejsca na bojler i nie byłoby jak rozprowadzić wody z niego do kuchni i łazienki. Mam kocioł 3 klasy myślałem, że pociągnie wszystko do czasu wymiany ogrzewania zgodnie z przepisami czyli jeszcze parę lat.
  10. Szczerze to dopiero przy okazji rozważań o tej grzałce dowiedziałem się o niej. Nie była nigdy wymieniana. Tak myślę patrząc na ten korek, że pewnie to jest tą anodą. Z takim samym gwintem są właśnie anody i grzałki.
  11. To faktycznie dużo taniej. U mnie 4 osoby. Pewnie w okresie grzewczym też by można było zakręcić zawór od pieca i grzać wodę osobno ? A co z tą anodą, bo to chyba w miejsce tej anody magnezowej ta grzałka by wchodziła ?
  12. Obecnie mam jeszcze kocioł na ekogroszek i zwykle latem ogrzewal cwu. Zastanawiam się czy nie lepiej by było zamontować grzałki elektrycznej w zasobniku a piec poza sezonem grzewczym wygasić ? Zasobnik ma 120 litrów i widzę, że z jednej strony ma korek zamiast którego można by było wkręcić grzałkę. Zorientowałem się jednak, że ten korek to prawdopodobnie anoda magnezowa, która spowalnia korozję zbiornika. Czy jest sens takiej operacji ?
  13. Dzień dobry, mam taki dylemat odnośnie pompy co w piecu na ekogroszek. Piec 3 klasy z podajnikiem. Chodzi o pracę pompy co. Czy ona ma pracować cały czas przez cały sezon grzewczy, czy powinna wylaczac się okresowo? Pompa pracując dogrzewa powrót kotła przez grzejnik w łazience. Jednak przez to temperatura w łazience jest wysoka i nie można jej zmniejszyć bo grzejnik cały czas gorący. Sterownik pieca pozwala ustawić temperature załączania pompy co na max 60 stopni. Czyli jeśli piec ma zadaną 60 i histerezę 2 stopnie to pompa pracuje cały czas. Jeśli jednak ustawie temperature pieca na 58 to pompa wyłącza się.
  14. Ktoś odradzał tutaj wiercenie w oknach. Ale powietrze jest ok. Jakieś nieszczelnosci muszą więc być..
  15. Dalem dwa kominki 150 nad dachem. Przeszły test szczelności podczas ulewy. Wentylacja zdecydowanie lepsza. Ciszej chodzi okap i wentylator w łazience. Na strychu sucho i bez zapachów kuchennych. Puki co kominki połączyłem tymi rurami co były, czyli 10cm do kominka 150. Będę miał czas i środki to zrobię wszystko na 150. Nie zdecydowałem jednak jeszcze czy PCV czy metalowe. Metal podobno zdzewieje i głośny jest jak wentylator chodzi. Jeszcze taki myk, że jak chodziłem po dachu to trochę blachę porysowałem i teraz będę musiał pomalować te fragmenty..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.