Skocz do zawartości

asmud

Forumowicz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia asmud

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Sam dziwie się tej sytuacji bo wżery są tylko w wąskim, dolnym pasku gdzie blacha jest zginana. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Mój kocioł ma 16kW mocy wiec ten Twój nadawałby się idealnie. A możesz wysłać informację gdzie szukać to ogłoszenie?
  2. WITAM Niestety po 4 latach użytkowania kotła Buderus Logano S111 pojawiła się nieszczelność. Po otworzeniu urządzenia okazało się że środkowa przegroda w dolnej części ma kilka głębokich wżerów, w których są mikroskopijne dziurki.Jestem zawiedziony trwałością tego kotła. Pomimo utrzymania wysokiej temperatury pracy (ponad 60C i zamontowanym zaworze trójdrożnym), urządzenie szybko skorodowało. Najgorsze jest to że nieszczelności pojawiły się po gwarancji.
  3. Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć informacje na temat budowy miarkownika ciągu kominowego. Nie chodzi mi o urządzenie takie jak Regulus, ale coś co wstawiamy w komi aby wyeliminować nagłe wzrosty podciśnienia.
  4. Palisz na miarkowniku czy tez z wykorzystaniem dmuchawy? Pytam bo zauważyłem że kolor płomieni jest niebieski. Dodatkowo sam płomień jest wyjątkowo niestabilny. Wydaje mi się że wprowadzasz nadmiar powietrza do kotła. Instrukcji kotła podaje że właściwy kolor płomienia to czerwono-żółty. Biały i niebieski świadczy o nadmiarze powietrza (balast powietrzny).
  5. Pytanie do wszystkich użytkowników kotłów DAKOnopodobnych. Dotyczy ono modyfikacji kotła 16kW. Co sądzicie o pomyśle wyrzucenia przegrody szamotowej w pierwszym kanale i zastąpieniu jej płytą stalową? Modyfikacja taka ma na celu dostarczenie ciepła z płomienia i spalin do komory zasypowej. Teoretycznie pozwoliłoby to na wstępną pirolizę załadowanego paliwa i stworzenie czegoś w rodzaju kotła HG. Oczywiście modyfikacja tak dotyczy tylko modelu 16kW bo tam zastosowano przegrodę szamotową.
  6. Wydaje mi się że problem można rozwiązać poprzez dociążenie zasypu (np cegła szamotowa na węglu lub kawałek kęsa żeliwnego). Próbowałem z cegłą i w efekcie uzyskałem prawie całkowite wypalenie węgla. Piszę prawie ponieważ pod koniec zasyp w palenisku zrósł się w jedną żarzącą się bryłę. Wydaje mi się że problem spieków to zbyt mały nacisk wywierany przez nadkład węgla. Powstająca siła nie jest w stanie rozbić powstającego konglomeratu. Dodam że używam orzech II z KWK Wesoła.
  7. Wydaj mi się że w kotle powino sie unikać stopniowego zwiększnia kanłów. To powoduje efekt dyfuzora. A jak wiemy każdy dyfuzor powoduje wzrost ciśnienia staycznego na wylocie. Zjawisko to jest niekorzystne bo powoduje dławienie przepływu spalin.
  8. Oferowany kocioł jest o mocy 24 kW a ty chcesz go zmniejszyć do 16 kW. To bardzo drastyczna zmiana. Zejście z mocą prawie o 40%. Liczby mówią że musiałbyś gruntownie "przebudować" kocioł. To praktycznie inna konstrukcja. Porównaj wymiary kotłów 16 i 24. Jednocześnie moc 16kW to prawdopodobnie maksymalna moc obliczeniowa dla twojego budynku. Jest ona dobierana dla ekstremalnych warunków zewnętrznych, a takie panują tylko przez kilka dni w roku. Generalnie twój kocioł będzie pracował z jeszcze niższa mocą. Twój przerobiony kocioł 24kW będzie pracował wyjątkowo nieefektywnie. W obecnych czasach zakup kotła nie jest największym wydatkiem. Często zakup paliwa na jeden sezon przewyższa cenę urządzenia. Myślę że warto dołożyć trochę pieniędzy aby uniknąć późniejszych komplikacji i nerwów. Osobiście odradzam 16 kW z uwagi na rozwiązanie z przegrodą szamotową, o której wspominałem w wcześniejszych postach.
  9. W serwisie Buderusa 104zł. Zwykłą cegłę wysokoglinową można kupić w cenie 9 - 16 zł. Wiec kwota serwisowa to lekka przesada. Opłaca się popracować i wyciąć taka kształtkę samodzielnie. Tak na marginesie ta ściana szamotowa to porażka. Właśnie pękła kolejna cegła.
  10. Wyszedłem z założenia że jest najłatwiej dostępny. Jak będą chcieli mnie mocno skasować to sam zrobię taka kształtkę szamotową. Ale zwykły szamot chyba długo nie wytrzyma. Z tego co się orientowałem to elementy przegrody są wykonane z masy o zwiększonej zawartości boksytu.
  11. Ledwo rozpoczął się sezon grzewczy a w nowym Buderusie S111 16kW pękła cełga szamotowa oddzielająca pierwszą komorę. Czy to się zdarza często? I co ja mam teraz zrobić. Przeglądałem stronę Buderus ale jest tam niewiele informacji. Na marginesie ta przegroda z szamotu to porażka. Niestety nie wiedziałem że jest zastosowana tylko w wersji 16kW. Teraz pewnie kupiłbym 12kW.
  12. Witam Właśnie stałem się posiadaczem kotła Buderus Logano S111-2 F 16. Kocioł został wybrany na podstawie opini zamieszczonych na tym forum. Jednak po ujrzeniu go w rzeczywistości pojawiły się następujące pytania: 1. Jak jest żywotność cegieł szamotowych stanowiących pierwszą przegrodę? 2. Czy koniecznym jest uszczelnienie prowadnic, w których posadowione są wspomniane cegły? Obecnie występują tam spore luzy. 3. Czy koniecznym jest zamontowanie zaworu 3D lub 4D? Czy nie można tego problemu rozwiązać spięciem wyjśćia i wejścia wody do kotła z zastosowaniem zaworu grzybkowego? 4. Kocioł nie posiada ociplonej przedniej ścianki. Czy powinno się to poprawić? Ogladając kocioł dochodze do wniosku że stanowi ona ciągłość płąszcza wodnego. Prosze o odpowiedz użytkowników tych kotłów. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.