Skocz do zawartości

WŁ20

Forumowicz
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    240m2, parter i piętro po 105m2, ściany 5cm styro i 37cm pustak żużlobetonowy, strop 10cm wełny, podłoga 2cm styro, okna dwuszybowe 25m2, wentylacja grawitacyjna, w pomieszczeniach 20-22oC (wygaszanie na noc).
    Panele fotowoltaiczne na dachu: nach 20o, płd.-zach., 5,85kwp, stare zasady
    Produkcja 2022r. to 6300kwh a w 2023r. to 5900kwh
  • Instalacja
    parter grzejniki faviery (dużo przewymiarowene), piętro grzejniki aluminiowe/żeberkowe - 1żeb./1m2 powierzchni (średnio przewymiarowane).
    Maks. parametr 45-47oC przy -20oC na zewn. a tak to ok. 38-40oC.

  • Kocioł
    kocioł zasypowy (bez podajnika) 20kw na drewno i węgiel. Spalanie ok.2-2,5t węgla i 6m3 (9mp) drewna.

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    północna część śląsk

Ostatnie wizyty

1 298 wyświetleń profilu

Osiągnięcia WŁ20

  1. @Dominik88ezgNa jakie wartości masz ustawione termostaty na grzejnikach i jaki jest podpięty do niego zbiornik CWU?
  2. @goracapatka Zrób zdjęcie płomienia w palniku po 1 godz. po rozpaleniu, potem zmniejsz nastawy dmuchawy na 2 i też zrób zdjęcie. Zrób zdjęcie także popiołu.
  3. @JanuszGrzembkaMam Rotenso ImotoX 3,5kw na parterze o powierzchni 110m2 i na plusowych temperaturach daje radę ogrzać i utrzymywać do 21stC. Działanie tylko na pilocie (bez to istna wariacja) i 2 biegu wentylatora, ustawiony na 23stC - wszystko dobrze od 2 lat.
  4. @xxxkamilxxx18 Przy jakiej temperaturze na kotle masz spaliny powyżej 200st C? Moim zdaniem za duże straty kominowe (włożenie zawirowywaczy powinno pomóc - ale nie wiem jak bardzo), jeśli masz wentylator to spróbuj ograniczyć mu obroty najpierw o połowę tych co masz i obserwuj a później po jakimś czasie na minimum i obserwuj. Możesz też trochę przymknąć czopuch, jeśli masz wajchę, aby ograniczyć cug w kominie. Jaka jest wysokość komina?
  5. @dembol23 Prawdopodobnie albo niedokręcona obudowa, źle ustawione obroty wentylatora względem wysokości komina lub źle wyregulowany zawór gazowy na mieszance gazowo-powietrznej.
  6. @Gardner Prawdopodobnie powietrze dostało się do wężownicy zbiornika CWU. Należałoby ją odpowietrzyć ręcznie lub z czasem jak kocioł będzie się przełączał z CO na CWU i znowu na CO problem powinien minąć.
  7. @Rafff Jakiej mocy masz tego Ogniwo Bio i jeśli wiesz to jaką temperaturę spalin/czopucha masz przy swojej temperaturze zasilania instalacji? @jopu91 Mój Dom 240m2, 7cm styro ściany, 15cm wełna strop, 2 cm styro podłoga, went graw, okna dwuszybowe 25m2, grzejniki parter faviery przewymiarowane, piętro grzejniki aluminiowe 1 żeberko na 1m2 powierzchni grzewczej. Z zapotrzebowania wychodzi zużycie w sezonie grzewczym na CO i CWU 2-2,5t węgla i 6m3 (9mp) drewna. Sezon grzewczy 2022/23 10.09.22-10.05.23r. śr temp 5,5°C, długość trwania 245dni, kocioł na węgiel/drewno na CO i CWU 1,8t węgla, 6m3 (9mp) drewna. Sezon grzewczy 2023/24 10.10.23-25.04.24r. śr. temp 5,4°C, długość trwania 200dni, fotowoltaika stare zasady, kocioł na węgiel/drewno 1t węgla, 4m3 (6mp) drewna, grzałka do CWU 300 kwh, 2 klimatyzatory 3,5kw do dogrzewania w okresie przejściowym (gdy na zewnątrz jest powyżej 3°C) parter (110m2) 650 kwh (klima pracowała w ciągu 200dni przez 1800godz.) i piętro (110m2) 360 kwh (klima pracowała w ciągu 200dni przez 620godz.), krócej pracowała na piętrze ze względu na większe zyski słoneczne od przeszkleń i bytowe od mieszkańców - gotowanie, komputery. Temperatura w budynku oscyluje w granicy 20-22°C. A kocioł węgiel/drewno jest całkowicie wygaszany na noc a uruchamiany przeważnie rano 5-8/9 i popołudniu 16-19/20. Z moich obserwacji i karty katalogowej wynika, że przy +14C to COP ok. 4,6, przy +7C to COP 3,8, przy +3C to COP 3,2, przy -2C to COP 2,8, przy -7C to COP 2,3, przy -10C to COP 1,9, przy -15C to COP 1,3. Robiłem test zużycia prądu w porównaniu z farelką w pomieszczeniu o kubaturze 37m3 i temperaturze zew. wynoszącej +3oC. Klimatyzator zużył od 2,9 (średnia moc cieplna i wydmuch powietrza o temp. 49oC) do 3,6 (niska moc cieplna i wydmuch powietrza o temp. 34oC) razy mniej prądu elektrycznego do nagrzania pomieszczenia do takiej samej temperatury niż farelka. @jopu91 Do tak małego i bardzo dobrze ocieplonego domku wybrałbym kocioł na pellet lub kozę w salonie i klimatyzator do ogrzewania w okresie przejściowym.
  8. @qqde23Wybierz boscha ale bez krzywej grzewczej tylko niski parametr np. podłogówka to 28-30oC a grzejniki 35-40oC i sterownik pokojowy może być nawet zwykły bezprzewodowy/radiowy on/off - Salus.
  9. @lukastob Kocioł gazowy musi działać w tzw. układzie ciśnieniowym zamkniętym (ok. 1,5-2 bar) - wymagane naczynie przeponowe i demontaż oraz uszczelnienie naczynia przelewowego, pewnie masz na strychu. Natomiast kocioł węglowy powinien działać w układzie otwartym z naczyniem przelewowym. Aby te dwa źródła ze sobą połączyć należałoby zamontować pośredni wymiennik ciepła i dodatkowe pompki cyrkulacyjne (dużo większe przeróbki). Albo stworzyć schemat na zaworach odcinających ale wiąże to się z obsługiwością oraz pamiętaniem, które należy zamknąć a które otworzyć i w jakiej kolejności aby nie doszło do awarii (rozszczelnienia kotła węglowego).
  10. @prywatnydaniel Powinno się w parametrach serwisowych dostosować wartości do danego gazu i wyregulować zawór gazowy (mieszankę gazowo-powietrzną) do obrotów wentylatora i wysokości komina. Jeśli nie występują problemy typu wyłączenia kotła, wyskakiwanie błędów to przez jakiś czas może kocioł tak funkcjonować, na dłuższą metę rodziłbym wyregulować go (gorsze spalanie gazu a więc i większe zużycie, szybsza korozja wymiennika, utrata gwarancji).
  11. @lukasz777Może być wiele przyczyn: - zakręcone głowice termostatyczne na grzejnikach lub poprostu za ciepło w pomieszczeniach - zabrudzony filtr, który powinien być umieszczony na powrocie - zwężony przepływ w którymś miejscu (np. błąd przy zgrzewaniu) - zablokowany zawór trójdrogowy - zapowietrzona instalacja - gdzieś zamknięty jakiś zawór - źle dobrana moc kotła do budynku - złe ustawienia parametrów serwisowych kotła (wyregulowanie mocy palnika, jeśli takowe występują)
  12. @lampik1 Rozumiem że masz kocioł gazowy bez zbiornika na ciepłą wodę? Jeśli tak to musisz podłączyć zimną wodę do kolektora a wypływ ciepłej z kolektora do zimnej do kotła gazowego. Ciepłą z gazowego do instalacji CWU.
  13. @lokator Mój Dom 240m2, 7cm styro ściany, 15cm wełna strop, 2 cm styro podłoga, went graw, okna dwuszybowe 25m2, grzejniki parter faviery przewymiarowane, piętro grzejniki aluminiowe 1 żeberko na 1m2 powierzchni grzewczej. Z zapotrzebowania wychodzi zużycie w sezonie grzewczym na CO i CWU 2-2,5t węgla i 6m3 (9mp) drewna. Sezon grzewczy 2022/23 10.09.22-10.05.23r. śr temp 5,5°C, długość trwania 245dni, kocioł na węgiel/drewno na CO i CWU 1,8t węgla, 6m3 (9mp) drewna. Sezon grzewczy 2023/24 10.10.23-25.04.24r. śr. temp 5,4°C, długość trwania 200dni, fotowoltaika stare zasady, kocioł na węgiel/drewno 1t węgla, 4m3 (6mp) drewna, grzałka do CWU 300 kwh, 2 klimatyzatory 3,5kw do dogrzewania w okresie przejściowym (gdy na zewnątrz jest powyżej 3°C) parter (110m2) 650 kwh (klima pracowała w ciągu 200dni przez 1800godz.) i piętro (110m2) 360 kwh (klima pracowała w ciągu 200dni przez 620godz.), krócej pracowała na piętrze ze względu na większe zyski słoneczne od przeszkleń i bytowe od mieszkańców - gotowanie, komputery. Temperatura w budynku oscyluje w granicy 20-22°C. A kocioł węgiel/drewno jest całkowicie wygaszany na noc a uruchamiany przeważnie rano 5-8/9 i popołudniu 16-19/20. Z moich obserwacji i karty katalogowej wynika, że przy +14C to COP ok. 4,6, przy +7C to COP 3,8, przy +3C to COP 3,2, przy -2C to COP 2,8, przy -7C to COP 2,3, przy -10C to COP 1,9, przy -15C to COP 1,3. Robiłem test zużycia prądu w porównaniu z farelką w pomieszczeniu o kubaturze 37m3 i temperaturze zew. wynoszącej +3oC. Klimatyzator zużył od 2,9 (średnia moc cieplna i wydmuch powietrza o temp. 49oC) do 3,6 (niska moc cieplna i wydmuch powietrza o temp. 34oC) razy mniej prądu elektrycznego do nagrzania pomieszczenia do takiej samej temperatury niż farelka. @lokator Jeśli miałbym coś doradzić z mojego 2-letniego dogrzewania się klimatyzatorami w okresie przejściowym to jako jednostki całoroczne a więc i pracujące zimą to proponuję wybrać: - model który posiada zawór elektroniczny tzw. EEV - model który posiada grzałkę karteru sprężarki i tacy ociekowej (nie wybieraj z Gree mają do kitu algorytm ich uruchamiania, Rotenso wiem że ma to dobrze zrobione, inne modele nie wiem) - jednostkę wewnętrzną umieść nie pod samym sufitem tylko gdzieś w połowie wysokości ściany ok. 1,70 od podłogi (lepsze rozprowadzanie i odczucie ciepła) - najlepiej w największym i centralnie umieszczonym pomieszczeniu bez przeszkód wokoło - pilot powinien mieć czujnik temperatury z zdalnym wysyłaniem odczytu do jednostki wewnętrznej (lepsze działanie, tak często nie taktuje) umieszczony jak najniżej i najdalej od jednostki (ok. 6m) ale skierowany w jej stronę - drzwi do pomieszczeń sąsiednich powinny być otwarte aby ciepłe powietrze swobodnie mogło się po nich rozchodzić
  14. @Piecuch19Tak
  15. @Maria192 Od lipca nastąpił wzrost ceny gazu za metr3 z ok. 3,20zł na ok. 4,60 zł (w przyszłym roku planują podnieść na 5,20zł/m3) z wszystkimi opłatami dla klienta indywidualnego końcowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.