Skocz do zawartości

gg123456

Nowy Forumowicz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

529 wyświetleń profilu

Osiągnięcia gg123456

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Czy ktoś ma w sprzedaży i mógłby mi wysłać w tym tygodniu uszczelkę do BAXI o numerze 5411000?
  2. Jak sprawował się kociołek przez lato?
  3. Widocznie makarony wymyśliły swoje tabelki i na szczęście zamieścili je w instrukcji. Sterowanie kotłem to tylko opcja włącz-wyłącz + (do wyboru: stała temperatura zasilania lub krzywa z temperatury zewnętrznej). Dlatego zbudowałem sobie regulator PID, który jak dotąd sprawuje się dobrze, ale był problem z kotłem, który prawdopodobnie przegrzewał się ze względu na niedostateczny przepływ wody przez układ. Płytki nie chcę kupować. Dla porównania: czujnik temperatury zewnętrznej w sklepie kosztuje około 100 zł. Ja zapłaciłem za to samo 10 groszy + zużyłem kawałek przewodu z odzysku.
  4. Po wyczyszczeniu filtra (za radą dobroslaw0) jest bardzo dobrze i problem ustąpił. Sterownik PID nie steruje elektroniką kotła, tylko tak jak napisałem w pierwszym poście - steruje załączeniem i wyłączeniem. Tutaj jest instrukcja na której się opieram: http://baxi.com.pl/download/DUO-TEC%20COMPACT-IT,%20IO.pdf I tak: Sterowanie włącz-wyłącz - strona 11: (1) (2) = styk dla termostatu pokojowego. Krzywa grzewcza - strona 12: NASTAWA KRZYWEJ POGODOWEJ "Kt". Nie wiem dlaczego piszesz, że takiej nie ma. Dla Kt 15, przy -20 daje około 60oC Po której części opisu twierdzisz, że instalacja jest zbudowana niezgodnie z wytycznymi producenta kotła i konkretnie z którymi?
  5. Widać już różnicę w pracy. Załączam dzisiejszy wykres
  6. 1. Czas otwarcia około 10 sekund. Filtr na powrocie wyjąłem - cała powierzchnia filtru była zakryta czarnym nalotem (kamień?). 2. Tak zrobiłem. 4. 130 m^2, ograniczyłem do nastawy 20, czyli około 5kW. Sprawdzam.
  7. Moja konfiguracja przedstawia się następująco: - 4 strefy grzania - każda na osobnym elektrozaworze - Kocioł Baxi jak w temacie - Czujnik zewnętrzny i ustawiona krzywa 15 - Dodatkowe sterowanie kotłem włącz-wyłącz Zbudowałem sterownik PID, który zakłada jakąś tam temperaturę w każdej strefie i jeśli uzna, że należy podgrzać daną strefę, to otwiera jej elektrozawór. Dodatkowo, jeśli którakolwiek ze stref zostanie otwarta, to uruchamia się sterowanie uruchomieniem kotła. Występujący problem: kocioł załącza się (pali się informacja o zapłonie), popracuje przez kilkanaście - kilkadziesiąt sekund i wyłącza się, następnie pompa tłoczy wodę przez minutę, może dwie i ponownie następuję załączenie kotła na sekundy. Mam wrażenie, że związane jest to z przekraczaniem temperatury na wyjściu z kotła. Gdy otwarte są wszystkie 4 strefy, to często zdarza się, że kocioł po uruchomieniu pracuje 10-20 sekund z pełną mocą (dochodzi do 50 stopni), potem wyraźnie słyszalny jest spadek jego mocy i pyka sobie tak (35-40 stopni) przez nawet i godzinę bez wyłączenia. W załączeniu wykresy czujnika na wyjściu z kotła. Pytania: 1. Czy ekonomiczna jest taka kilkunastosekundowa praca kotła kilkadziesiąt razy na godzinę? 2. Czy możliwe jest ustawienie w konfiguracji tego kotła jakieś histerezy załączenia (aby np. wyłączenie zapłonu powoduje jego blokadę na 5 minut). 3. Czy może warto wyłączyć czujnik zewnętrzny i na stałe ustawić temperaturę na wyjściu np. 70 stopni, skoro i tak grzaniem pomieszczeń zajmują się elektrozawory? 4. Może ktoś ma lepszą propozycję rozwiązania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.