Skocz do zawartości

kupfer

Stały forumowicz
  • Postów

    641
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana kupfer w dniu 9 Kwietnia 2015

Użytkownicy przyznają kupfer punkty reputacji!

O kupfer

  • Urodziny 24.07.1965

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zainteresowania
    systemy grzewcze,

Ostatnie wizyty

4 824 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kupfer

Kompetentny

Kompetentny (10/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Maszyna do postowania Unikat
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

5

Reputacja

  1. Witam. Panie prezesie, to przykład typowego polskiego niechlujstwa. :huh: Po pierwsze primo,opuść ten okap na cegły,palenisko na samym dole,bez rusztu będzie się palić długo,bardzo długo,ale potrzebne absolutnie suche drewno(min. 3 lata suszone), najlepiej liściaste twarde. Ten okap ma mieć na samej górze 1 wyjście,ALE MASZ TAM KOLANO,LUB 2 BO FACHOWIEC EKSPERT TRAFIŁ NA KROKIEW NAROŻNĄ I SPRAWĘ *** ,dlatego nakolankował=osłabił drastycznie ciąg. :o Trza by ten okap nieco przespawać tak aby wyjście do komina znajdowało się dokładnie nad otworem w dachu=nie będzie to wtedy ostrosłup czworokątny prawidłowy,lecz ostrosłup czworokątny nieprawidłowy=nie wszystkie ścianki są równe.Po drugie primo ;) na jednym zdjęciu widać jakby okap od spodu z krawędzi miał podbicie,zmniejszoną powierzchnię,jeśli tak, to kolejny błąd. Po trzecie primo komin musi mieć min. 5 m wysokości aby poprawnie funkcjonował i tu słusznie koledzy twierdzą,ale skoro masz super wyciąg który wyciąga tylko jedyne 600 m 3/h :lol: ,to tyle samo musi napłynąć świeżego powietrza,praktycznie według przepisów zamarzniesz w zimie przy -20 st. przy tym palenisku,no ale masz tam obok zapas etanolu to jakoś przeżyjesz. :D Pod paleniskiem połóż cegły szamotowe inaczej twoja betonowa kostka zacznie "strzelać". Tu ci mogą też doradzić: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?166279-KOMINKI-Pomoge-i-doradze-we-wszystkim-co-dotyczy-kominków Pozdrawiam. Tu są porady bezpłatne,pieniądze to nie wszystko. ;)
  2. W kotle zwykłe szamotki,jeszcze całe,ale na pewno się za kilka lat rozsypią, koszt wymiany jakie 15 PLN. ;) Pod szamotem jeszcze płyta ceramiczna gr. 20 mm.,celem ochrony stali.
  3. Hermogenes,to zależy od urządzenia,mam piec kuchenny,kocioł i kominek. Paliwo podstawowe i zastępcze tylko drewno więc rusztu stalowego w zasadzie nie ma. ;) No może w piecu kuchennym jest stalowy profil zasypany popiołem,ale to nie typowy ruszt. Może coś pomoże,post 39 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/17644-vienybe-10-kw-gdzie-kupi%C4%87/page-2 Kominek,post 80 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18701-nie-na-temat-z-piec-dolnego-spalania-hef/page-4 Kocioł masz gdzieś na 1 stronie albo tu widzisz dokladniej
  4. Witam. Przy tej prostej jak na razie konstrukcji kolega nie osiągnie tych ekstremalnych temperatur co ty=powyżej temp. topnienia popiołu,czyli powyżej 1200 st. ;) Toteż i piecyk trochę posłuży=pion,podnośnik ciepła ma ściankę 10 mm. grubości,jeśli dobrze schłodzi palenisko=kanał poziomy,wymieni na szamot, tu widzę najszybszą degradację. Pozdrawiam.
  5. Oj rafus,znowu zaczynasz błądzić. ;) Podnośnik ciepła musi mieć min. 800 st.,w żadnym wypadku chłodzenie. :huh: Do takiego basenu potrzebujesz 10 takich piecyków. :D Pozdrawiam.
  6. Witaj zorzk 7. Dobrze że jesteś,twoje praktyczne doświadczenia są bezcenne. ;) Pozdrawiam.
  7. No teraz to już dasz radę sam. ;) Tak na wlocie do palnika ma być zwężenie,ten kawałek rury fi 160 by może pasował,tam gazy nabiorą prędkości. Przejrzyj jeszcze raz dokładnie film niemieckiego kolegi podlinkowany przez andrzeja,ten ze zbiornikiem na pelet. Tam masz dokładnie wyjaśnione z tym profilem doprowadzającym PW,możesz się też pokusić na dodatkowe PW,to ta rurka od spodu w środku podnośnika nawiercona w podnośniku na wys.20-30 cm. Nie wiem jaki masz komin,jeśli z cegły to wykorzystując spaliny do punktu kondensacji zrujnujesz komin,jeśli odporny na kondensat można wykorzystać całe ciepło,ale może być problem z ciągiem. Popróbujesz to szybko wnioski wyciągniesz. ;) Jak czegoś z tego filmu nie rozumiesz pisz ,przetłumaczę,znam niemiecki równie dobrze jak polski.
  8. Rafus,chyba mi wisisz flaszkę. ;) No jak się przepali to zrobisz z profilu 160 tam wstawisz szamotki gr. 3 cm. po bokach,na dole i górze po docinasz. Kurde, kibiców pełno a "robić ni ma komu". Kolanin mylisz się,jeśli tam wsadzisz szamot będzie "dziurka" 4 x 4 cm.,on już jest na tą rurę fi 160 w min. wymiarach. :D
  9. Hermogenes,jak wiesz coś na temat to się wtrącaj jak najwięcej, ;) to nie muszę wszystko sam robić. :D Zauważ że profil,czy rura będzie jeszcze szybciej oddawać ciepło w drodze konwekcji,to są małe kominy,oczywiście otwarte na dole i u góry. Jedynym zanieczyszczeniem będzie kurz, ale tego nie przeskoczysz bez płaszcza wodnego. :P Rafus, nie jestem pewien czy rozumiesz moje intencje. Chodzi mi o rurę zewnętrzną=fi 300,tą trzeba wykorzystać na maxa jako odbiornik ciepła,broń Boże tą wewnętrzną=podnośnik ciepła,ta ma być jak najgorętsza. Jeśli, ma to grzać jak najszybciej,czyli poprzez konwekcję=ruch powietrza,zrób radiatory bez siatki i kamieni. ;) Jeśli ma wolniej nagrzewać i dłużej stygnąć z siatką,zależy od twoich potrzeb. Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. To ładuj rurę w komin jak masz.
  10. Witam. Nie musi,ale andrzej ma rację,sorry nie zwróciłem na to uwagi,będzie dużo lepsze wykorzystanie ciepła. ;) No to jutro dam na mszę,że to wszystko hula. :D Teraz zrobiłbym lepsze wykorzystanie ciepła=ożebrowanie z rur,tak jak ten na filmie z profili prostokątnych,tylko nie kilka a jedna przy drugiej,jak nie masz rur daj profile,płaskowniki,co masz pod ręką. Pozdrawiam.
  11. Szybki Bill znaczy rafus z ciebie. ;) Całkiem przyzwoicie to nabrało kształtów,widzę że już wiesz o co chodzi. B) Te klapki zostaw na pełnym otwarciu podczas pierwszego rozpalania,też jestem ciekaw jak ta rakieta będzie palić. Możesz jeszcze zobaczyć kilka filmów o rozpalaniu tego ostatniego kolegi,jest kilka odcinków,bądź innych,ale sam widzisz,że to proste jak budowa cepa. Rura spiro do testów dobra.ale cienka jak żyletka,ten piec nie potrzebuje komina,nawet lepiej funkcjonuje bez niego,rura przez ścianę i po sprawie.
  12. Bym nie dawał zawirowacza,tego kawałka rury,bo profil nie za wielki a zawirowanie i tak będzie. ;) Najpierw dospawaj podajnik ten bym zrobił większy o przekroju 10 x 20 cm.jak nie masz zespawaj 2 do kupy,albo 10 x 15 cm.,będzie wygodniej z podkładaniem,do tego popielnik po przeciwnej stronie czyli od dołu, z zasuwką bądź szufladką,jak niemiecki kolega. ^_^ Ten poziomy profil ma być jak najkrótszy.
  13. Rafus,kanał dopalający=podnośnik ciepła ta przestrzeń pomiędzy rurami to lepsze wykorzystanie ciepła,w najprostszej wersji tego niema,twój podnośnik ciepła byłby też rurą spalinową. Nie, na dole nie potrzeba żadnej przestrzeni=wydłużysz w ten sposób podnośnik ciepła,ale może być jeśli podnośnik ciepła(rura fi 160) ma min. 70 cm.
  14. Zrób jak ten kolega, ;) http://www.getlinkyoutube.com/watch?v=o1MXqiAje1o
  15. Rafus,lepiej 10 razy dobrze pomyśleć niż raz źle zrobić. Czytasz to wszystko co piszę? :unsure: Kanał poziomy=tam palenisko ma być 30% mniejszy niż rura fi 160 mm. przekrój fi 16 cm.=200 cm 2 ,-30 %=140 cm. 2,=profil 10x14,bądź 12x12 cm.,nie więcej! musisz zachować proporcje Jak dospawasz od dołu kawałek rury fi 160 to najpierw wszystko do kupy,kanał poziomy,skośny i popielnik Nie wiem jakie te stare drzwiczki dolne masz, ale na oko za duże=więcej niż 140 cm 2.,ale jak dospawasz dół i tak je musisz zaślepić. Tak wylot spalin min. 200 cm. 2 albo lepiej czyli fi 180. Najlepiej szkicuj jak na początku to możemy szybko bez użycia materiału i narzędzi coś zmienić,dzień czy 2 cię nie zbawi,chyba że lubisz przerabiać. ;) Nie wiem o jakie powietrze chodzi,zrób na początek prosto,kanał poziomy=PG,kanał skośny,podajnik to PW,oba bez klapek. Jak będzie wszystko hulać dorobisz resztę,przynajmniej ja bym tak zrobił.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.