Skocz do zawartości

west

Nowy Forumowicz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia west

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. WITAM. Pytanie do GUITARa: we wcześniejszym poście pisałeś, że ruszt obrotowy porusza rusztem wiszącym poprzez blaszkę pomiędzy rusztami ,ale - w jaki sposób jest rozwiązana regulacja warstwy opału (czy chdzi o częstość odpopielania czy jakieś rozwiązanie mechaniczne) - jak dalekie jest wychylenie rusztu wiszącego - czy wg Ciebie w kotle 13,5 kW należy również obniżyć komorę spalania, żeby warstwownica dobrze działała. Jest jeszcze jedno zagagnienie dotyczące wszystkich omawianych tu kotłów- wg instrukcji poprzez kanał (kanały) powietrza wtórnego jest zapewniony permanentny dopływ tegoż powietrza. Ale instrukcja przewiduje niecałkowite zamykanie klapy dolnej. Tymczasem w zastosowanych rozwiązaniach modernizowanych kotłów klapa zamyka się całkowicie odcinając dopływ powietrza wtórnego. Czy nie należałoby doprowadzić tego powietrza osobną rurą wprost do kanału (np. prowadząc rurę przez popielnik). Oczywiście powietrze dodatkowe (regulowane bocznymi wlotami) jest dostarczone cały czas ,ale jest ono wyżej. Co o tym sądzicie?
  2. Mam również 13,5 kw i chciałbym zwiększyć komorę zasypową. Po ostatnich mrozach (temp. min. -18 na Kaszubach) zasyp (ok 18 kg) wystarcza na 11-12 godzin. Wiem, że każda przeróbka czy udoskonalenie pociąga za sobą wiele niespodzianek, których się nawet nie domyślamy, dlatego proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę aby modernizacja się powiodła. Po 3 miesiącach z Dakonem Dor stwierdzam, że jedną z najważniejszych rzeczy jest czystość wymiennika. Prochu nie odkryłem, ale przekonałem się o tym mając do dyspozycji 13,5 kw na 120 m dom (kto ma znacznie przewymiarowaną moc kotła (oczywiście bez żadnej przeróbki) może tego nie zauważyć). Przy nieczyszczonym wymienniku ok. 2 tygodni nie mogłem 2 grudnia uzyskać na kotle 70 stopni przy 200 stopniach na czopuchu. Po wyczyszczeniu już bez problemów 80 stopni, a na czopuchu 100-150 st. Dlatego pomyślałem, że można by zrobić coś w rodzaju wycioru w 2 i 3 ciągu wymiennika (ramka z cieńką szczotką umiejsccowiona na dnie komory ciągu zespolona z prętem przechodzącym przez klapę górną ). Dzięki wyciorowi możnaby w każdej chwili w mig wyczyścić ciągi pociągając koniec uchwyt wycioru w górę i w dół bez otwierania górnej klapy. Problemem staje się ekonomizer, który niektórzy urzytkownicy stosują, ale zysk z częstego czyszczenia mógłby być większy od ekonomizera. Po dłuższym czasie trzeba by oczywiście otworzyć klapę i usunąć osady. Co o tym sądzicie ?
  3. Witam od kilku dni mam zainstalowanego Buderusa Logano 13,5kW. Przymierzam się do modernizacji kotła wg wskazówek zamieszczonych na tym forum, które uważam za cenne. Chciałbym skierować pytanie do Quitara -dlaczego zastosowałeś wentylator (wcześniej byłeś zadowolony z pracy miarkownika w małej pętli) -jakie są plusy takiego rozwiązania (co robi w tym czasie miarkownik) Jeśli możesz, to opisz dokładniej Twoje rozwiązanie. W tej chwili rozpocząłem budowę mechanizmu odpopielania. Z niecierpliwością czekam na odpowiedź.
  4. witam! mam pytanie odnośnie kotła BUDERUS logano 111 13,5 kW. jego moc jest zawarta w przedziale 7kW-13 kW, natomiast większych kotłów 16,20,24 kW moc minimalna zaczyna się od 6 kW. co takiego jest w konstrukcji tego "malucha", że jego moc minimalna jest większa. chcę wg rad tego forum zmniejszyć moc kotła (zapotrzebowanie mojego domu jest poniżej 10 kW) chciałbym poznać różnicę w budowię aby się do zmniejszenia umiejętnie zabrać. pozdrawiam wszystkich zwolenników dolnego spalania z góry dziękuję za odp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.