Skocz do zawartości

michk

Forumowicz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia michk

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Co do umiejscowienia zaworu 4D to z tego co się doczytałem to zawór powinien być jak najbliżej wyjścia z pieca bo to polepsza efekt mieszania wody co do średnic rur jeżeli jest bardziej zbliżona do tej co z pieca wychodzi to jest lepszy efekt mniejsze jest tłumienie wody. Co do grawitacji chyba ciężko będzie doradzić bo jeżeli przy poprzednim piecu miałeś kaloryfery na całej wysokości ciepłe to ok ale jak zawęzisz na zaworze małą średnicą to przy grawitacji własnej możesz mieć tylko górną część ciepłą.Co do pompy ja bym nie oszczędzał na tym elemencie bo lepiej jest mieć załączoną pompę która puści ci wodę w obieg co za tym idzie będziesz miał na powrocie lekko schłodzoną wodę a nie lodowatą a to się też wiąże z powrotem zimnej wody na piec. Podejrzewam, że jeżeli masz taki układ wody obecnie jaki podałeś na swoim schemacie to pompa wody umiejscowiona w obiegu wody na piecu mieszała wodę tylko na piecu a w momencie otwarcia zaworu wyciskana była woda na grzejniki a na powrót dostawał piec bardzo zimną wodę co powoduje szybkie schładzanie pieca ze wzrostem spalania a jest to nie najlepsze dla samego pieca a na grzejniki w ten sposób nie trafiała zbyt efektywnie ciepła woda . Obieg pieca powinien być własny-grawitacyjni a dopiero za zaworem można dać pompę.Ewentualnie możesz zrobić coś takiego że zamiast zaworu zwrotnego możesz wstawić zawór kulowy którym zamkniesz przepływ wody przy włączonej pompie a w momencie gdy nie chcesz mieć pompy wyłączasz ją i otwierasz zawór i korzystasz z grawitacji własnej układu. W moim przypadku pracuje pompa tylko w układzie na grzejniki druga(na lato) jest wyłączona w układzie CWU jest obieg grawitacyjny który zapewnia dodatkowe dogrzanie powrotu na piecu generalnie przy ustawieniu jak na zdjęciu zawór mam ustawiony pozycji 1/2 regulacji a różnicę między wyście z pieca to jest max 10 stopni woda na zbiorniku jest taka jak na wyjściu z pieca a ustawienie na 1/2 zaworu to przy tej obecnie temp. jest wystarczające.Dodaje zdjęcie mojej instalacji która na chwilę obecną jest już w miarę wystarczając jeszcze muszę zrobić trochę poprawek ale to już później w układzie cwu .
  2. W tym schemacie masz istotny błąd bo pompa powinna być za zaworem czterodrożnym ona w tym momencie będzie wymuszała obieg wony na kaloryferach słabiej lub mocniej według przełącznika w zimniejsze dni co poprawi sprawność kaloryferów a pozostawiona w tym miejscu co masz trochę miesza ale nic jak podejrzewam nie poprawia a może pogorszyć co do cwu w tym wyglądzie co masz nie podgrzeje ci tej wody bo woda którą ustawisz za zaworem około 25 stopni to jest trochę za mało byś miał ciepłą wodę tylko będzie podgrzana.Jeżeli bojler będziesz miał powyżej pieca nie musisz mieć dodatkowej pompki możesz wpisać mejla to spróbował bym ci przesłać fotkę jak ja mam to zrobione. Co do pieca zawsze lepiej jest dla pieca jak na powrocie piec dostaje temperaturę trochę niższą acz zbliżoną do temperatury wychodzącej z pieca.Poprawiłem lekko twój schemat
  3. Przyznaje racje że taki przepał jak do wielkości budynku jest solidnie zadurzy u kolegi wikliraf jak możesz powiedz czy obieg CO masz rozdzielony od pieca a połączony jedynie tylko zaworem na wyjściu czy powrót z grzejników idzie bezpośrednio na wejście do pieca
  4. Ten problem z popcornem i dużym spalaniem powoli zaczyna mnie zalamywac... Pozdrawiam Jeszcze jedno problem z dużym spalaniem w tym piecu jak i w innych chyba nie da się wyeliminować jak tylko przez wstawienie zaworu czterodrożnego na wyjściu z pieca co sam doświadczalnie potwierdzam na swoim przykładzie. Dobre ustawienia sterownika tylko mogą w tym pomóc w zredukowaniu zużycia opału. Pozdrawiam Wszystkich męczących się z tym problemem . :)
  5. proponował bym byś spróbował zmienić ustawienia wewnętrzne sterownika nie wiem jaki masz sterownik na piecu ja jak kupowałem piec C-19 założony miał st-80 http://techsterowniki.pl/tech2-instrukcje w moim parametr jest A3 od 1- 10 ja wcześniej ustawiałem od 10 w dół a z mieszanką miałową jest ustawiony na 1 i zupełnie jest to wystarczające przysłona wentylatora jest całkowicie otwarta. Co do parametru który masz ustawiony A4-48 to piec ma tylko dorzucaną dodatkowo do paleniska w okresie czasu z parametru A5 a w między tym okresie piec na podtrzymaniu i rozpalaniu ma ustawione podanie przez 5 sek.podajnik i wentylator przed podaniem przez podajnik i po podaniu podajnika a wynosi też po 5 sek. przy rozpalaniu to znaczy jak podnosi temperaturę do tem. zadanej. Te ustawienia jak mniemam przez producenta sterownika były ustawione do starszych palników okrągłych na ekogroszek i tu sprawdzały się dobrze moim zdaniem spróbuj w ustawieniach wewnętrznych sterownika wydłużyć czas przedmuchu przed podaniem podajnika eksperymentalnie z 5 na 20 parametr C2 następnie w parametrze C1 daj na 10 jest to czas pracy podajnika na podtrzymaniu i na koniec w parametrze C3 ustaw na 25 tu jest czas pracy kończący cykl wentylatora a w podstawowym ustawieniu A4 bym zmniejszył do podstawowego. Spróbuj może zobaczysz różnice, a później musisz ustawić indywidualnie do twojego pieca opisz swoje spostrzeżeni. Pozdrawiam.
  6. Witam Wszystkich jeszcze dodał bym co do spalania w piecu c-19 który posiadam w zeszłym sezonie właśnie na początku paliłem samym groszkiem mniej więcej co do spalania na samym groszku spalany węgiel wyglądał podobnie jak w waszych przypadkach, po dodaniu miału do groszku i zmniejszeniu nadmuchu maksymalnie na 1 tak żeby miał nie został całkowicie wydmuchany spalanie wyglądało lepiej tylko musiałem wzdłużyć czas przedmuchu co powodowało dłuższe ale mocniejsze rozgrzanie paleniska. Akurat ten palnik w rzeczywistości lepiej się sprawdza w spalani z miałem.
  7. Witam podzielę się trochę moimi spostrzeżeniami i zmianami które zrobiłem. Piec zakupiłem w 2009-12 po zainstalowaniu pieca w miejsce poprzedniego po uruchomieniu zaczął pracować spalanie na początku było ponad jeden do dwóch worków dziennie ekogroszku dodam że mieszkanie to dom jednopiętrowy powierzchnia około 240m ściany ocieplone dach jeszcze nie. Nie dawało mi to spokoju w palenisku spalało nierówno albo na całości paleniska albo skupienie ognia wędrowało przód lub tył paleniska trochę dziwnie palił okazało się że mam odwrotnie założoną czaszę na palenisku a powinno być ułożone strzałką do podajnika w stronę kosza rzeczywiście zmieniło się to spalanie. następnie zacząłem próbowałem zmieniać ustawienia dostępne w sterowniku nadmienię że mam ST-80 w instrukcji od sterownika niestety nie było podstawowych nastawów po ściągnięciu ze stronki instrukcji producenta okazało się że w tej jest rozpisane nastawy podstawowe.Zmian w ilości spalanego węgla dużego spadku nie uzyskałem. Następnie zacząłem bawić się z zainstalowaniem zaworu trójdrożnego na piecu a dodam jeszcze że oprócz instalacji CO mam zbiornik na ciepłą wodę to też pomogło ale jeszcze nie było to co powinno zrezygnowałem z zaworu trójdrożnego i zainstalowałem zawór czterodrożny bo poprzedni nie powodował mieszania wody i w dalszym ciągu na powrocie pieca dostawał dość dużą różnicę temperatur co skutkowało dłuższym dogrzewaniem pieca bez spadku zużycia węgla. Po zainstalowaniu zaworu czterodrożnego skutek był lepszy ale w dalszym ciągu nie podobało się mi nastawy sterownika a szczególnie przedmuch wykonywany przez sterownik w formie podtrzymania temperatury.Nie dało mi to spokuju więc zadzwoniłem do producenta sterownika o podanie nastawów wewnętrznych co mogło by mi pomóc w nastawieniu ustawień nie chciano zbytnio mi podać bo stwierdzili ze nastawy są dobre i nie powinno się tego zmieniać ale podali przytoczę : po naciśnięciu dwóch klawiszy (wyjście i opcje ) sterownik przełączy się do nastawów wewnętrznych i na wyświetlaczu wyskoczy C1 podstawowe nastawy to C1 5 C2 5 C3 5 to jest to co mnie interesowało to znaczy C1 czas pracy podajnika na podtrzymaniu C2 praca wentylatora przed pracą podajnika a C3 praca wentylatora po pracy podajnika dodam że parametr C9 - 1 to powrót do nastawień fabrycznych.Reszta nastawień mnie już nie interesowała bo są to nastawy zabezpieczające piec - alarmy. Po zmianie tych parametrów piec nareszcie zaczął pracować tak jakbym tego sobie życzył dodam spalam mieszankę miałowo-węglową.Spalanie w temperaturze na zewnątrz od 0-8 stopni spalanie mam miej więcej 11kg doba około -10 rośnie do 13kg/doba temperatura w całym mieszkaniu to 23 stopnie. Moje obecne nastawy to : a2-4 a3-1 wentylator otwarty bez przysłony a4-20 a5-70 a7-20 przy -10 st. a temp.na zewnątrz 10st. -35 parametr c1- 28 c2- 99 c3- 99 . przepraszam że tak się rozpisałem ale może komuś się to przyda przy palniku BRUCER
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.