Skocz do zawartości

bmoniak

Forumowicz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bmoniak

  1. Tak pływak będzie OK. Co do przepełnienia studni to oczywiście nie chodzi tylko o nią, po prostu jeżeli jest w niej bardzo dużo wody to przechodzi mi ona do piwnicy w domu mimo zaizolowania fundamentu. Dom od studni mniej niż 2m., stare budownictwo. No tak na schemat muszę nanieść jeszcze zaworki zamykające.
  2. Panowie drugi temat po za kominem... 🙂 Mam studnię kręgową przy samym domu. Chcę do niej wrzucić pompę i rozdzielić instalację na 2 wyjścia rurkami PEX (woda tylko do podlewania, deszczówka). Wyjście 1: będzie przy samej studni po prostu kranik na wąż 1". Wyjście 2: będzie w ziemi poprowadzone do dużego zbiornika na wodę deszczową. Finalnie chodzi o to aby latem pompa podawała wodę na podlewanie ogrodu (wyjście 1) a zimą wypompowała nadmiar wody do innego zbiornika (wyjście 2). Przy studni zamierzam zamontować przełącznik krzywkowy 1-0-2 aby dać zasilanie dla pompy w zależności od potrzeby czyli 1 zwykłe podlewanie (kranik przy studni), przełącznik 2 włącza sterownik który podaje zasilanie gdy poziom wody w studni jest za wysoki - wtedy przez wyjście 2 całość jest wypompowywana do zbiornika X. Sterownik już mam z czujnikiem poziomu wody więc OK. Głównie skupiam się teraz na samej instalacji w studni, niżej schemat, co myślicie? Jakieś sugestie? Zawór zwrotny chcę dać przy samym kraniku aby jednak zimą woda z rurek PEX wróciła do studni.
  3. Kurcze mam obecnie szyber z górnej wyczystki zaklejony, postaram się go otworzyć w sobotę i sprawdzić dokładny wymiar.
  4. Panowie po sezonie przymierzam się do montażu wkładu kominowego do kotła pelletowego 19kW. Chciałbym się doszkolić z tego na co powinienem zwrócić uwagę przy montażu. Chodzi o to abym nie miał znów problemów jak z ekipą monterską kotła... Wracając do tematu. Obecnie schemat jak niżej. 1. Jak widać mamy rozgałęzienie kanału dymowego na 2. Planuję wkład z frezowaniem komina tylko w jednej nitce. Co myślicie? 2. Czy stal 1mm 1.4404 będzie odpowiednia? 3. Jaka średnica czy fi160mm będzie ok czy może lepiej 180mm? Będzie jedna nitka więc ta boczna odpada. Wg. producenta kotła minimum to 160mm. Długość komina to ok. 13m. 4. Komin będzie frezowany bo jest zasmolony. 5. Planuję dodać drugą wyczystkę u góry komina - jest kiepski dostęp do czyszczenia bezpośrednio z dachu i prace będą zapewne wykonywane na podnośniku. 6. Na co powinienem zwrócić uwagę szczególną uwagę przy montażu? Podzielcie się proszę jakimś doświadczeniem.
  5. OK Panowie aktualizuję wątek. Instalacja zmodyfikowana (dopiero w ostatnim tygodniu...). Tak czy inaczej działa OK.
  6. OK, zaktualizuję wątek. 1. Ta lewa śruba zostaje, odkręcamy tą po prawej stronie (na zdjęciu przysłonięta przez rączkę). Na miejsce śruby wkręcamy nową cześć z zestawu siłownika. 2. Odkręcamy starą rączkę z zaworu i wkręcamy trzpień (trzpień wchodzi tylko w jednym położeniu). Przed nałożeniem siłownika ustawiamy zawór na 50% otwarcia. Siłownik także ustawiamy na 50% otwarcia (domyślnie po wyjęciu z pudła tak jest ustawiony). 3. Ta opcja zależy od instalacji. Ja osobiście obecnie testuję różne warianty i obecnie mam ustawione 45s. 4. Wg. mojego sterownika kotła ustawiam 1/10 czasu pracy. Siłownik ma 120s (podany na tabliczce znamionowej) więc ustawiam 12s czas pracy. Wg. obserwacji wnioskuję że im mniejszy czas tutaj tym dokładniej ale dłużej siłownik ustawi zawór. 5. Ważne jest podłączenie kabli do sterownika. Chodzi o sterowanie LEWO/PRAWO, na instrukcji sterownika jak i siłownika są podane odpowiednie informacje.
  7. Panowie zamówiłem siłownik do zaworu więc za kilka dni będę go montował. Siłownik to wersja: https://www.wita.pl/produkty/i-wiecej/silowniki-i-zawory/9381/wita-silowniki-elektryczne-wita-sm-w05-w10/ https://www.wita.pl/wp/wp-content/uploads/WITA_Datenblatt_SM_W05_W10.pdf Czytałem wstępnie instrukcję ale słabo to jest opisane w niektórych miejscach. U mnie wygląda to tak: - lewa nitka to zasilanie grzejników - prawa zasilanie z kotła I teraz pytanie mianowicie rozumiem że wykręcam całe to czarne pokrętło. Następnie nakładam trzpień i sam siłownik. 1. Tą śrubkę z lewej strony (między 3-4 na pokrętle) ona zostaje na swoim miejscu? 2. Mam ustawić zawór na 50% otworzenia czyli równo 3 przed nałożeniem siłownika? 3. Jaki ustawić czas postoju? 6s będzie OK? (czujnik temp już zamontowany za pompką na CO). 4. Jaki ustawić czas pracy? Wg. instrukcji sterownika kotła to 1/10 czasu od pełnego zamknięcia do otwarcia. Wg. instrukcji siłownika to obrót trwa 2min na 90stopni więc razem będzie 4min od pełnego zamknięcia do otwarcia czyli finalnie 24s (1/10) dobrze to rozumiem? 5. Na coś szczególnie powinienem jeszcze zwrócić uwagę?
  8. Panowie w obiegu CO zasilaniu na grzejniki mam pompę elektroniczną IBO nova 25-60/180. Po świętach będę chciał dorobić dodatkową nitkę z małym obiegiem i pompą kotłową. Czy pompa może na małym obiegu może być taka sama jak na CO? Czy może być np. 25-40?
  9. @sambor Dziękuję za nakierowanie. Pompę z zaworami dać w miejscu gdzie jest na screenie pionowo czy bliżej kotła poziomo? (brązowe zaznaczenie na screenie).
  10. OK, czyli finalnie będzie coś takiego dobrze rozumiem? Samo wpięcie w powrót dać bliżej kotła czy delikatnie oddalić? Mam ok. 1m pionową rurę do dołu więc mogę się wpiąć wyżej lub niżej (bliżej kotła). Ma to jakieś większe znaczenie? Sam zawór zwrotny u dołu ma być jak na szkicu czyli przed wpięciem nitki z pompą?
  11. Coś takiego jak niżej? Zaznaczyłem na jasno zielono prostokąty z zaworami. W dobrym miejscu? Czy w miejscu pomarańczowego kwadratu warto także dodać jakiś zawór zwrotny?
  12. Coś takiego. Na zielono zaznaczyłem ew. przyszłą nitkę połączenia.
  13. Panowie kocioł ma 2 zasilania i 2 powroty - jeden na CO drugi na CWU. Czy robiąc mały obieg z pompą kotłową można połączyć zasilanie CWU (przed pompą do CWU) z powrotem od grzejników? (nie mam za bardzo miejsca aby wpiąć się w zasilanie do grzejników przed zaworem 3D).
  14. Panowie jestem posiadaczem nowego kotła pelletowego. Został zamontowany zawór 3d aby sterować temperaturą na grzejniki, w pomieszczeniach nie ma termostatów. Instalacja CO jest prosta (wg. instalatora). Mam 2 pompki: jedna na grzejniki gdzie dodatkowo jest zawór 3d (zawór bez siłownika, WITA), drugą tylko do cwu. Sterownik kotła ustawiony przez instalatora na temperaturę kotła 55C oraz 45 na CWU 140L (na CWU pompka działa dopiero jak jest różnica 5C), brak bufora. Moje pytanie dotyczy ustawienia temperatury na grzejniki i tym samym ilości spalania pelletu. Gdy ustawię zawór na poziom 3 (ręcznie) to na grzejnikach jest 40-44stopnie. Taka temperatura w zupełności mi wystarcza gdy za oknem mamy okolice 0-5C. Gdy temperatura na zewnątrz wzrasta do 10 i wyżej to zmniejszam pokrętło na zaworze na 2 i wtedy temperatura na grzejnikach to 30-35C i też jest OK. 1. Czy dobrze rozumiem że im większą temperaturę ustawię na grzejnikach za pomocą zaworu to spalanie pelletu jest większe? Pytam gdyż na forum przeczytałem że nie jest to od tego zależne. 2. Jeżeli ustawiona jest niska temperatura na grzejnikach to zapewne kocioł rzadziej się włącza? Dodam że jeżeli na zaworze mam ustawione 1-1.5 to kocioł osiąga wyższe temperatury dochodzące do 68-70C. 3. Czy temperatura na kotle 55 nie jest za niska (ustawiona w sterowniku, monitorek od sterownika często jest 65C)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.