Skocz do zawartości

NeverLie2Me

Forumowicz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom jednorodzinny, lata 60. około 140 m2, ocieplony styropianem.
  • Kocioł
    Kocioł NoName, zasypowy, sterownik Euroster 11WB

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia NeverLie2Me

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Ok, tak wynika z moich obserwacji, teraz pytanie, jak będzie maksymalnie w lewo, pozycja na potencjometrze 0, to skąd w dużym układzie ciepła woda, jak odcięliśmy opcję mieszania?
  2. Mam opcję 1: tę po lewej stronie. Zasilanie od lewej, powrót do kotła w dół. Czemu mam coś przekładać? Proste pytanie, zakładając, że układ po lewej stronie jest poprawny, w którą stronę mam kręcić potencjometrem, żeby obniżyć temp w domu? @bercus bardzo dziękuję za wsparcie, ale ja nie do końca rozumiem, co Ty mi chcesz przekazać...
  3. Mam jeszcze problem z tym: Nie do końca rozumiem, tzn. nie jest to dla mnie logiczne. Mam dokładnie tę opcję, standardowo "wypłaszczenie" tego trzpienia na kierunku północnym i mamy w tej pozycji "STANDARDOWEJ" 5 na tym potencjometrze. Jeśli chcę obniżyć temperaturę układu, to co mam zrobić? Bliżej 10 czy bliżej 0? Przekręcenie tego potencjometra na pozycję 10, da nam pozycję "Z" wg. lewej części rysunku, co rozumiem jako "ZAMKNIĘTĄ", a pozycja 0, da nam pozycję "O" wg. lewej części rysunku, co już jest patologicznie nielogiczne, bo 10 to powinno być maksymalne "OTWARCIE", a 0 minimalne otwarcie, czyli "ZAMKNIĘCIE". Taką logikę prezentuje nam prawa część rysunku, ale ja już zgłupiałem. W ogóle w sytuacji, że woda z kotła cyrkuluje tylko w obiegu małym, pozycja "Z" na lewym rysunku, to skąd w obiegu dużym ma się pojawić ciepła woda? O tych zworach czytałem, filmy oglądałem, ale nie rozumiem.
  4. Oczywiście mam włączony priorytet, ale to jest dla mnie ok. Zwłaszcza, że jak przychodzi pora kąpieli, to 3x wanna się zdarza, bez tego ani rusz. Trochę pokombinowałem z tym zaworem 4d, ustawiłem go na 3-4 i temperatura na zegarze - wyjście na grzejniki - pokazuje około 8 stopni mniej niż było i jest to już jakiś sukces. Pytanie, czy jest sens iść w takie cuda: https://euroster.pl/oferta/sterowniki-obiegow-grzewczych/uni2.html
  5. Dla mnie obecnie głównym problemem jest zmuszenie pompy CO do zatrzymania, a CWU do ruszenia, bo tak jak napisałem wcześniej, przy obecnych nastawach, to przy 57 stopniach w zbiorniku CWU, pompa się wyłącza i załącza się pompa CO, co jest dla mnie efektem niepożądanym. Tzn. nie wiem w ogóle jak wyznaczyć te granice, a jakieś muszą być. Jeśli chodzi o ilość nadmiaru ciepła, to dojście nawet do 80 stopni w zbiorniku CWU, to nie jest problem, bo ta woda zostanie w końcu zużyta, albo się naturalnie wychłodzi. Obejrzałem trochę filmów z tym zaworem 4d i automatyką do niego, ale mam problem z tym, że nie widziałem żadnego, który rozwiązuje mój problem, bo rozumiem, że ta automatyka zmieni mi ustawienie od 0 do 10 na zasadzie zamykania/otwierania zaworu 4d, a nastawy, które będą w tej automatyce mają dać efekt, że max, który będzie tam ustawiony, będzie maksymalną temperaturą jaka trafia do dużego obiegu CO. Rozumiem, że 0 da mi tylko cyrkulację w małym obiegu i to spowoduje wyrzucanie większej ilości ciepła do CWU. Pojawia się pytanie, co w przypadku przegrzania i do czego ta automatyka ma być połączona, oprócz prądu?
  6. Mam coś takiego i jeśli trzeba i poprawi to sytuację, to chętnie coś dołożę
  7. Kolorem czerwonym dodałem do Manuala Eurostera 11WB, to czego moim zdaniem brakuje. Zacząłem myśleć nad podmienieniem przewodu z 8. na przewód od sterownika pokojowego, ale to jest raczej bez sensu, bo sterownik pokojowy będzie dawał po prostu napięcie, a to co jest obecnie, to jest termopara (czy jak to się tam nazywa). Zamiast 9. też raczej bez sensu, bo np. w razie przegrzania, to nie uruchomię pompy awaryjnie i w sumie wiele innych minusów.
  8. Hej, Mój pierwszy temat, prośba o nie pastwienie się nade mną 🙂 Szukałem jakiegoś racjonalnego info, ale nic nie znalazłem, pseudo fachowcy mówią, że tak musi być i tyle, a ja się nie godzę 🙂 Stan rzeczy: Piec (kocioł... Nie znam różnicy) zasypowy z 2 pompami: CO i CWU + Grzałka elektryczna na zbiornik wody (boiler...??) + Piec gazowy Urlich Kondensich CO. Sterownik, który był na zasypowym wyzionął ducha i kupiłem RED 11WB, Grzałka jak chodzi, to dość wolno nagrzewa i zjada sporo prądu, a Piec Gazowy ma zakręcone zawory od wody, bo, podobno, ma jakieś problemy z wymiennikiem ciepła i jest puszczony tylko na CO. Do gazowego, który de facto jest piecem "rezerwowym" mam podłączony, bezprzewodowo, sterownik Euroster, który jest ustawiony na grzanie gdy temp. w domu spadnie poniżej 19 stopni. Działa to całkiem ok. W idealnym świecie ja bym sprawę widział tak: Zasypowy ma jakiś sterownik na podobę tego bezprzewodowego Eurostera i dogrzewa mi w domu do ustawionej temp. załóżmy 21 stopni, a jak to jest osiągnięte, to cały naddatek ciepła wyrzuca na CWU i dopiero w sytuacji gdy temp. spada, to znów załącza pompę CO. W obecnej sytuacji: Gdy woda osiąga żądane 55 stopni, to sterownik od Zasypowego przełącza się na grzejniki i w domu jest tak gorąco, że nie idzie wytrzymać. Pomysły typu zmiana ustawień grane wielokrotnie, ale nie jestem w stanie tego złapać, albo po prostu sam sterownik jest na tyle ograniczony i... raczej jest. Obecnie ustawione: Temp. Kotła 40 stopni, Pompa CO 40 stopni, Pompa CWU 55 stopni. Co robię źle, co tu można zrobić? Oczywiście pomysły typu mniej zasypuj do kotła, tak średnio, bo chciałbym żeby ciepło z niego "kończyło" się rano, a nie po 1 w nocy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.