Skocz do zawartości

Pyrus90

Forumowicz
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    140 m2, średnio ocieplony dom
  • Instalacja
    Grzejniki alu
  • Kocioł
    RTB Phoenix 16kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    PGS

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pyrus90

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Oddany Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. U mnie produkcja kotła z początku 2022 i również nie ma czujnika/wyłączone w ustawieniach - nominalnie 16kW.
  2. @Kroitzman 26/02/2024 - zamówienie czujnika przez email 28/02/2024 - dostawa czujnika 29/02/2024 - mail z zapytaniem o aktualizację i odpowiedź, że musi zostać zaktualizowany soft i zaraz będzie przekazany do updatu 05/03/2024 - ponowne zapytanie o termin aktualizacji 08/03/2024 - odpowiedź na zapytanie i finalna aktualizacja softu do 16.0000.402 Cała komunikacja przez [email protected] Co do mojego wpisu na temat sklepu z częściami, to nie tyle kompleksowa dostępność wszystkich podzespołów kotła, co raczej części eksploatacyjnych czy też akcesoriów (chociażby sprawdzony przewodowy czujnik temperatury z przewodem różnej długości).
  3. Jeśli mówisz o kompensacji pogodowej to bez problemu można ustawić czujnik wifi aby był odpowiedni dla kompensacji. Dodatkowo zauważyłem że w kompensacji pojawiła się opcja "Room temperature", która jest bardziej rozbudowana niż zwykle on/off ale musiałbym się pobawić ustawieniami i potestować ale czasu braknie. Z tego co widzę, opcje widoczne na wyświetlaczu kotła a to co można zobaczyć zdalnie na StockerCloud się różni. W ustawieniach kotła aktywuj zamiast użytkownika opcje dystrybutora i można bez problemu zmienić ustawienia czujnika dla kompensacji. Edit: wczoraj doczekałem się aktualizacji softu na 16.0000.402
  4. @wonski W mojej ocenie, przy zakupie akcesoriów do kotła które wymagają aktualnego oprogramowania (a jak wiemy w kotłach RTB oprogramowanie nie jest automatycznie aktualizowane ani użytkownik nie może sam ręcznie zaktualizować), aktualizacja powinna zostać zrobiona przed wysłaniem paczki. Tym bardziej, że w mailu z zamówieniem wskazałem numer kotła z którym ma pracować czujnik temperatury, po otrzymaniu paczki wysłałem kolejnego maila z zapytaniem o aktualizację i otrzymałem informację, że zostanie zaktualizowane. Po tygodniu wysłałem maila z przypomnieniem i cisza totalna... Zrozumiał bym, gdyby jeszcze kocioł był na specjalne zamówienie ze specyficzną specyfikacją ale mamy do czynienia z standardowym kotłem RTB Feniks 16kw...
  5. @Mariup4p Zgłaszałeś potrzebę aktualizacji softu? Bo u mnie do chwili obecnej zero reakcji - w zeszłym tygodniu dostałem odpowiedź że przekazano do aktualizacji, mija tydzień i zero reakcji, na maila z pytaniem o termin aktualizacji brak odpowiedzi... Ręce opadają normalnie.
  6. Kocioł super, ale cała otoczka już niestety na niezbyt zadowalającym poziomie... Począwszy od dostępności akcesoriów w ogólnodostępnej sprzedaży(pisanie maili czy telefony do Enecom, niestety tą ogólnodostępność mocno ograniczają), ewentualnie można szukać na duńskim sklepie i dopytywać o cenę i dostępność w Enecom. Brak automatycznych aktualizacji oprogramowania sterowników, co skutkuje tym, że obecnie mamy czujniki temperatury WiFi już u siebie, ale nie możemy z nich korzystać bo jest stara wersja oprogramowania (kocioł zamówiony w styczniu 2022, dostarczony w marcu 2022 i od tego czasu nie było aktualizacji, chociaż na innych kotłach można zobaczyć nowsze oprogramowanie) - kiedy będzie aktualizacja - nie wiadomo. Polskich instrukcji też próżno szukać, gdyby nie dostępna na nbe-shop.dk to była by zagadka co robić z czujnikiem WiFi po otrzymaniu paczki, bo z Enecom dostajemy go bez żadnej instrukcji Powiadomienia sms nie działają, powiadomienia na email mocno kuleją i o ile dotrze, to z dużym opóźnieniem.
  7. @wonski Dokładnie, ten na USB to to samo co na baterie, jedyna różnica to częstotliwość komunikacji z serwerem ze względu na oszczędność prądu. Jeśli wpinamy USB musimy wyjąć baterie, a jeśli korzystamy z baterii nie możemy podpinać USB. Wymiary około 12cmx5,5cmx3cm. Jakość cięcia obudowy pod kabel USB mistrzostwo...
  8. @Mariup4p Musisz się zgłosić do Enecom aby puścili aktualizacje na sterownik, niestety samo z siebie się nie pobierze. Ja zgłaszałem się w czwartek i dostałem informację że zostanie przekazany do updateu natomiast do chwili obecnej brak aktualizacji. Z tego co wyczytałem w duńskiej instrukcji (Enecom nie przesyła polskiej wersji instrukcji) czujnik najpierw przesyła odczyt temperatury do StockerCloud a że Stokera dopiero idzie informacja do pieca, więc póki działa internet/usługa będzie ok, jak coś padnie to kocioł traci komunikację z czujnikiem. @wonski Zalecane jest zasilanie przez USB, ale można też z baterią CR123A jednak wiąże się to z rzadszą komunikacja z serwerem StockerCloud. Pod wieczór podeślę fotki z wymiarami.
  9. @wonski Czujnik zamówiłem, dotarł już do mnie, obecnie czekam za aktualizacją softu w Feniksie, bo mój sterownik z obecnym softem nie obsługuje czujnika temperatury WiFi.
  10. @Kroitzman Dobra informacja. Znana jest już cena? Pewnie wymagana będzie aktualizacja softu na Feniksie - u mnie jest 16.0000.300 a patrząc po StokerCloud już nowsze wersje są. @Endriu27 To raczej nic nie ma wspólnego z zasilaniem z sieci/UPSa, bo u mnie tylko zmniejsza, zwiększa i włącz ->moc. Temat zastanawiający bo pojawia się to czasem przez 2-3 dni, a później miesiąc czy dłużej nic takiego nie ma... Edit: dla ciekawskich już znalazłem info o czujniku dla V16 https://www.nbe-shop.dk/index.php/traepillefyr-kedler-og-reservedele/tilbehor/wifi-temperatursensor-v16.html
  11. Dokładnie - dopóki termostat nie osiągnie zadanej temperatury to na grzejniki pójdzie 70*C, w chwili gdy osiągnie zadaną temperaturę kocioł się wyłączy. A nie lepiej na grzejniki założyć głowice termostatyczne? Wtedy ustawiasz w każdym pomieszczeniu głowicę na temperaturę którą potrzebujesz i kocioł sobie działa w trybie ciągłym, a nie wiem czy na 3D i małym obiegu wodnym kocioł nie będzie się wygaszał poprzez osiągnięcie temperatury maksymalnej... Ale o tym przypadku niech wypowie się ktoś, kto ma tak zrobiony układ.
  12. @wonski Ja bym zobaczył po wyciągnięciu palnika, czy ta rurka jest drożna, jeśli jest to może czujnik elektroniczny zaczyna odmawiać współpracy. @Mariup4p Jest opcja termostatu bezprzewodowego, ale nie produkcji RTB - np. Salus ale wtedy masz sterowanie on/off, w sumie przy założeniu kablowego czujnika temperatury i wpięciu w RTB też będzie działała jako on/off, bo przy pogodówce się nie da ustawić grzejników jak przy podłogówce niestety... U mnie na każdym grzejniku zwykła głowica termostatyczna i kocioł pracuje w trybie ciągłym z mocą 1-2 kW.
  13. @wonski U mnie ta opcja włączona. Sprawdziłbym, oczywiście po wyjęciu palnika z kotła - czy króciec do którego idzie ten przezroczysty wężyk nie jest czasem przytkany popiołem, bo jak się domyślam wężyk prowadzi do elektronicznego czujnika podciśnienia, który to ma wpływ na moc wentylatora wyciągowego. Mnie natomiast zastanawiają takie wpisy w zdarzeniach: Pojawiają się co jakiś czas, ostatnio wyskoczyło w trakcie grzania CWU, oczywiście grzanie przerwane po kilkunastu minutach i po tych wpisach przeszło do grzania CO - piec cały czas prąd miał, podpięty pod UPS.
  14. @atomfx Co do Tuya to temat do mocnego przemyślenia - z tego co czytałem to jedyną zaletą jest cena, już jakość wykonania i stabilność działania niekoniecznie. Z Tuya co prawda jeszcze nic nie miałem, ale tam czasem wszystko nie idzie przez chmurę? Bo coś mi świta, że lokalnie nie idzie zintegrować i w przypadku braku internetu jest problem. Gdyby się udało już na poziomie producenta dodać integrację z HA, odpadł by problem "fabrycznych" czujników, bo wystarczyłyby czujniki posiadane w SmartHome.
  15. Ja również czyściłem sam, wstępnie było ustalone, że będzie to robił serwisant-instalator, jednak brak jego odpowiedzi na maile i telefony po roku skłonił mnie do tego, aby piec wyczyścić samemu za zgodą dystrybutora. Spostrzeżenia po 1,5 sezonu użytkowania kotła: - czujnik zapełnienia popielnika początkowo pokazywał w miarę realną wartość, obecnie pokazuje jak chce - w popielniku popiołu ledwo do żmijki - czujnik pokazuje pełny pojemnik - brak oryginalnego bezprzewodowego czujnika temperatury jak również żadnego współpracującego z Feniksem - zarówno dla temp. wewnętrznej i zewnętrznej - brak fabrycznej apki na Android/iOS, jak również integracji z HA dla v16 - tak wiem - jest StokerCloud ale tylko po WWW - powiadomienia na mail/SMS to jedna wielka loteria, maila jeśli docierają to z opóźnieniem, sms jeszcze nie dotarł żaden Wymieniał ktoś z Was już grzałkę/zapalarkę w Feniksie? Tak się zastanawiam ile one wytrzymują.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.