Skocz do zawartości

amciej

Forumowicz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia amciej

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Miesiąc później
  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Podzielisz się jakie są wytyczne do wyliczeń do kominów albo gdzie mogę to znaleźć?
  2. Od podłączenia kotła do końca komina są 4m. Kocioł praktycznie przy samym kominie, nie dalej niż pół metra. Ten ze zdj. będzie wywalony i jego miejsce zajmie nowy.
  3. Dzięki za odpowiedzi. To jeszcze pytanie o komin- producenci tych kotłów podają, że średnice przewodów powinny być 60/100 lub 80/125 (większe średnice chyba stosuje się przy podłączeniu kilku kotłów do wspólnego przewodu?). Przyłączenie do szachtu będzie takowe jak mówi producent, ale komin mam z wkładem ceramicznym d130. Czy podłaczenie jak na rysunku szachtu w komin jest ok? Chodzi o to, żeby w szachcie porowadzić tylko przewód spalinowy, a zasys byłby realizowany istniejącym już wkładem ceramicznym. I czy wtedy wkładać przewód 60 czy 80- kotłu zrobi to różnicę? Teoretycznie d80 w d130 będzie bliżej wymaganiu producenta (80/125 vs 80/130 kocioł się chyba nie zorientuje że o 5mm go oszukałem 😉), ale też zastanawiam się jak przyłącze do szachtu będzie 60/100 i przewód 60, to będzie sporo więcej objętości powietrza zasysanego, ale czy to będzie miało wpływ na pracę kotła/ekonomikę? Najkosztowniejsza opcja, to jak powiecie, że muszę pchać cały system 60/100 po nasadę komina. Kocioł i tak będzie musiał być ustawiony wg średnic przyłączeń do szachtu. https://www.tanie-ogrzewanie.pl/img/_big/komin_w_szachcie.jpg
  4. Dzięki za odpowiedź. Mówisz o termostatach po wifi tuyach czy coś w ten deseń? Mam tylko 1 łazienkę, prysznic i wannę, wanna użytkowana rzadko, kocioł znajduję się jakieś 4m od wanny i prysznica, więc tak sobie wymyśliłem, że mały zasobnik poprawi komfort i nie będę zajmował dodatkowego miejsca w kotłowni na zasobnik, i trochę oszczędzę gazu nie podtrzymując ciepła w dużym zasobniku. Niestety nie mam cyrkulacji, obecnie mam zamontowany stary 2 funkcyjny kocioł bez zasobnika.
  5. Dzień dobry, 1) czym najlepiej sterować kotłem w domu ogrzewanym kaloryferami- regulatorem pokojowym, pogodowym, czy jeszcze jakoś inaczej? Dół jest otwarty salon z antresolą i tutaj jest duża kubatura do ogrzania, przez co ogrzanie tej strefy trwa baaardzo długo, za to na piętrze pokoje ogrzewają się bardzo szybko. Do ogrzewania chciałbym jeden z dwóch kotłów 2-funkcyjnych z wbudowanym małym zasobnikiem, wraz z dedykowanymi sterownikami danej firmy. -Viessman VITODENS 111-W B1LF 25kW 3,2-25kW; -Saunier Duval Isotwin Condens T26-Cs/1. 2,8-21,9kW. O Saunierze nie znalazłem za wiele opinii, na Viessmana niektórzy narzekają, że kocioł startuje z wysoką mocą i dopiero po nastu/dziesięciu sekundach zaczyna modulować mocą palnika, co sprawia niektórym problemy przy podłogówce. Viessman cena kotła ok. 10 tys. zł, . Saunier ok. 6,5 tys. zł, serwisanci obu w okolicy. W Saunierze podoba mi się, że wg marketingowego opisu nie odpala kotła za każdym razem jak tylko spuszczę ciut wody, ma to jakoś inteligentnie ładować i ogrzewać małą mocą. Nie udało mi się znaleźć info jak to wygląda w Viessmanie. 2) Czy macie doświadczenie, opinie dot. tych kotłów? Któregoś się wystrzegać, bać jak diabeł święconej wody? 😉
  6. Cześć, chcę zmienić piec dwu funkcyjny z otwartą komorą spalania (Immergas Nike Star 24 3E) na kondensacyjny z zasobnikiem. Dom powierzchnia użytkowa 180m2, jedna łazienka z prysznicem i wanną, ogrzewanie grzejniki, mieszkańców 2 (docelowo 2+2). Chęć zmiany pieca wynika z tego, żeby nie wyziębiał mi domu w pralni w której stoi, oraz przy pracy w trybie CO jest bardzo duże taktowanie. Zastanawiam się nad kotłem Vaillant ECOTec plus VC 20CS/1-5 oraz zasobnik 120l, ewentualnie Termet Ecocondens Solid 20. Opcję z Termetem rozważam, bo jest on już z zasobnikiem i ma dość dużą modulację jak na zintegrowany kocioł i zajmie mniej miejsca. Kocioł chciałbym żeby pracował z regulatorem z czujnikiem pogodowym (objętość domu w części otwartej /salon, antresola/ jest dość duża w stosunku do liczby grzejników, przez co jak już temperatura w domu spadnie a na zewnątrz jest bardzo zimno, to bardzo długo trwa nim temperatura w domu się podniesie. Jeśli regulator pogodowy niewiele pomoże, to pozostaje mi zwiększenie temperatury wody CO, co jest średnio ekonomiczne z pkt widzenia pracy kotła kondensacyjnego lub zmiana kaloryferów na większej mocy. Dobrze żeby regulator był bezprzewodowy (do immergasa mam regulator usytuowany mało szczęśliwie przy drzwiach do wiatrołapu i ma zasilanie bateryjne, idzie do niego tylko przewód sygnałowy do pieca). W kotłowni jest jeszcze bojler elektryczny, ale ten stoi nieużywany. Prawdopodobnie wyleci, jeśli będzie oddzielny zasobnik. Będę wdzięczny za opinie, czy któraś z tych dwóch konfiguracji to dobry pomysł, lub sugestie innego rozwiązania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.