Skocz do zawartości

olekstar

Forumowicz
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia olekstar

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Starter dyskusji
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dziękuję Ci sambor W podłogach jednak idą sobie rurki zabetonowane w podłodze i jeżeli jest na piecu 70'C to czy nie szkodzi to betonowi, jak więc sensownie ograniczyć temperaturę na grzejniki do max 60'C Chyba że znowu przesadzam :) PS. Czy moglibyście mi jeszcze doradzić w sprawie przekrojów rur w tym wątku: http://forum.info-og...wy/#entry129931 Dziękuję olekstar.
  2. Witajcie, Mam dość mocno skopane rozwiązania w kotłowni :unsure: Oto schemat - mój faworyt, wg którego zamierzam przerobić kotłownię: Schemat zaproponował kiminero, za co mu serdecznie dziękuję Szanowni koledzy, czy moglibyście zasugerować, jak do tego schematu dobrać prawidłowo średnice rur w obiegach: 1. średnica rury na której ma być zamontowana pompa kotłowa 2. średnica rury dla CWU do rury zasilającej i powrotu do zasobnika CWU 120l 3. średnica rury zasilającej obwód - idącej od kotła do zaworów 3-D do podłogówki i obiegu grzejników 4. średnica rury powrotnej 5. średnica zaworów 3-D Pewnie będziecie potrzebowali dodatkowych informacji: dobrze ocieplony dom 180 m2 do ogrzania, w tym: Kocioł Ling Combi 25kW 8 obwodów podłogówki 6 grzejników z zaworami termostatycznymi 2 drabinki bez głowic termostatycznych (tak zalecił mi instalator) Pozdrawiam :) olekstar
  3. Ad. 1 Dziękuję, teraz wszystko jasne w tej kwestii. Ad.2 Rozumiem, że bez rotametrów to nie pójdzie? Chyba, że da się inaczej zdławić układy na parterze by prawidłowo były zasilane obwody na piętrze? 3. Nadal nie wiem, czy w układzie zaproponowanym przez kiminero ma sens zawór 3-D sterujący grzejnikami podłączyć do elektroniki kotła? Pozdrawiam olekstar
  4. 1. Czujnik pompy kotłowej umieszczamy na rurze powrotnej do kotła, czyli pomiędzy powrotem do kotła a trójnikiem łączący obieg pompy kotłowej z całym obiegiem? 2. Czy do rozdzielacza na parterze oprócz obiegów podłogówki znajdujących się na parterze, można podłączyć dwa obiegi podłogówki znajdujące się na piętrze? Przy założeniu że na piętrze jest odpowietrznik. Pozdrawiam olekstar
  5. Podany przez Cibie sterownik ma wiele możliwości, ale jest dość kosztowny. Urządzenie potrafi sterować jednym zaworem (jest opcja dokupienia modułu dla drugiego zaworu, równie kosztowna jak sam sterownik). Z tego, co poczytałem w instrukcji mojego sterownika, kocioł ma możliwość sterowania jednym zaworem mieszającym. Czy mógłbym zasotosować go do sterowania zaworem znajdującym się w instalacji z grzejnikami. Ojej koszt przeróbek oszacowałem już na jakieś 3 tys :blink: . Znacie może jakiś tańszy sterownik, ale skuteczny?
  6. Ponieważ mam sterownik Economic 3000 znany również jako RecalArt - regulator typu "Beta". On potrafi sterować pompą CWU, nie potrafi natomiast sterować dwoma zaworami 3-drogowymi z siłownikiem jak w schemacie. Rozumiem, że nie podłączać wcale żadnej pompy ponad pompę CWU do kotła? Jak więc rozwiązać problem sterowania tymi zaworami, by do podłogówki nie dostawała się woda o temperaturze powyżej 35'C i powiedzmy nie więcej niż 60'C na grzejniki? Czy siłownik zaworu 3-D na grzejniki ma sens podłączy wtedy do kotła? Pozdrawiam
  7. Zadam teraz być może kilka głupich pytań, niemniej jednak muszę to wiedzieć by przygotować się do rozmowy z instalatorem: 1. Czy mam rozumieć że w tej sytuacji do zasobnika CWU podpina się czujnik temperatury (bo tak jest na schemacie - pkt. 14 ), który podłączam do sterownika na kotle? Czy gdzieś indziej? 2. Czy mam rozumieć, że gdzieś w okolicach powrotu wpinam kolejny czujnik temperatury (gdzie konkretnie należy go umieścić) i podłączam do sterownika na kotle? Czy gdzieś indziej? Wtedy rzeczywiście te obydwie pompy pewnie nieczęsto będą działały w lecie ponieważ kocioł ma stosunkowo dużą moc i nie muszę się bardzo martwić o prąd. Czy dobrze zrozumiałem? Pozdrawiam
  8. Witam, U mnie kocioł chodzi cały rok zaopatrując domowników w ciepłą wodę. Dlatego jeśli to możliwe i bezpieczne, to niekoniecznie chciałbym by cały rok pracowały dwie pompy - kotłowa i ładując zbiornik CWU. W innym wątku kolega kiminero załączył następujący schemat instalacji, który jest naprawdę dobry, ponadto przeróbka według jego propozycji pozwoliłaby mi stosunkowo niedużym kosztem przerobić moją kotłownię: Kila dodatkowych rzeczy muszę dokupić, tutaj pojawia się pytanie, które mnie nurtuje: czy jest mądry i bezpieczny dla kotła żeliwnego, z podajnikiem retortowym sposób, by wyeliminować jedną z pomp w tym schemacie np. przy pomocy jednej pompą ładować CWU oraz dogrzewać powrót? Co rozumiem przez bezpieczny? - nie ma zbyt zimnego powrotu, ponieważ wtedy piec szybciej koroduje oraz szybko zachodzi sadzą (tak jest właśnie teraz u mnie), przez co zmniejszała się przez to jego efektywność Co rozumiem, przez mądry - by nie zrobić głupiej oszczędności, ale też nie wydać bez sensu kilkuset/kilku tysięcy złotych? Nie jestem wielkim fanem zaworów 4D a po tym, co napisali koledzy w wątku, tym bardziej nie chcę zaworu 4-D, bo wiem że nie rozwiąże on moich problemów z zimnym powrotem. Pozdrawiam
  9. Zgadzam się, to na co zwróciłeś uwagę sambor jest akurat jest bez sensu. Schemat B znalazłem w Internecie i wydaje mi się całkiem sensowny jako całość. Podoba mi się, to że w schemacie B, że jest jedna pompa mniej. Ale wolałbym akurat przerobić podłączenie podłogówki tak jak w Schemacie A, tym bardziej że mam już zawór 3-D i muszę jedynie dokupić do niego siłownik.
  10. Witam, Przygotowałem porównanie schematów. Różni je ilość zastosowanych pomp oraz to, że w jednym są dwa zawory trójdorogowe, w drugim zaś zawór trójdrogowy i czterodrogowy. Poza tym w jednym temperaturą steruje zawór RTL a w drugim automatyka pieca poprzez zawór trójdrogowy wyposażony w siłownik. Wydaje mi sie, że obydwa schematy są rozsądne, proszę oceńcie który z nich wydaje się trochę lepszy? Panowie, wybaczcie że drążę tak temat tych pomp, po pierwsze jest to koszt zakupu pomp jak i koszt energii. Dla mnie dodatkowo dochodzi jeszcze koszt przeróbki instalacji, w której koszt samej robocizny instalator oszacował na kilkaset złotych, stąd jak już przerabiać,to tak, by kilka lat mieć spokój.
  11. Ja również dopytam o te pompy, bo jednak niewielka przeróbka instalacji mnie czeka - napewno będę musiał kupić pompę lub dwie :) Pewnie będzie to Grundfos Alpha 2 (cena niższa niż Leszno Experia :blink: ) a ilość tutaj to już ma zanczenie, bo nie są to tanie zabawki. Tylko też nie wiem o co dokładnie koledze samborowi chodzi.
  12. Nie jest to wilgotna, czarna maź jaką widziałem kiedyś u znajomych. Jednak niestety jest cały czas kocioł zachodzi sadzą, przez okres zimowy, ale tylko kiedy działa podłogówka.
  13. Jak w lecei kocioł grzeje jedynie ciepłą wodę, oraz jak jesienią uruchomię jedynie grzejniki, to piec jest w środku czyściutki. Jak włączę pdłogówkę na zimę, to zbiera się w kotle dużo sadzy. Dlatego zacząłem ten temat drążyć.
  14. vernal Ja mam wrażenie, że każdy producent ma jakieś lepsze lub gorsze patenty na ochronę kotła, ale przede wszystkim stara się o orchronę swoich interesów i nie ma znaczenia czy to Klimosz, Hef, Cichewicz. Dlatego właśnie pytam tutaj na tym forum, fachowców jak mądrze zabezpieczyć interesy innych forumowiczów i swoje. Nie twierdzę, że interesy użytkowników pieców są zawsze sprzeczne z interesem producentów, ale może tak się zdarzyć. kiminero czy mógłbyś podać jakieś przykadowe 2 pompy, które byłyby wystarczające? Z góry bardzo dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.