Skocz do zawartości

mrekzo

Stały forumowicz
  • Postów

    394
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana mrekzo w dniu 26 Listopada 2018

Użytkownicy przyznają mrekzo punkty reputacji!

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Nowy dom z poddaszem 138mkw użytkowej.
  • Instalacja
    Całość podłogówka plus CWU 140l
  • Kocioł
    Tekla draco bio compact 18KW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Namysłów

Ostatnie wizyty

2 124 wyświetleń profilu

Osiągnięcia mrekzo

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (9/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

29

Reputacja

  1. Mam Compacta i w jednym roku paliłem w nim kartony po przeprowadzce. Miałem tego tyle, że przez trzy dni grzałem CWU do temp 60st. Ustawiłem poprostu wentylator na 100% i rodzaj paliwa drewno. Było to o tyle dobre, że gdy woda się zagrzała, piec osiągał temperaturę zadaną poprostu przestałem palić. Nie wiem co byłoby gdyby kocioł był wtedy pełny drewna. Wyłączyłby napewno dmuchawę, ale czy to byłoby wystarczające żeby wyhamować wzrost temperatury to tego nie wiem.
  2. U mnie każde pomieszczenie wyregulowane przepływem na pętlach i jest super. W sypialni chłodniej, w łazienkach ciepłej.
  3. To jaki zakres temperatur idzie ci w podłogę? U mnie jest stała pompa współczynnik na zero ale krzywa grzewcza tak dobrana, że cały czas mam w domu 22-23st. Całą pierwszą zimę zajęło mi ustawienie tego.
  4. Bzdura. Wtedy działało by to dokładnie tak jak teraz czyli przegrzewało by pomieszczenia. Co z tego, że zawór odetnie pętle jak podłoga jeszcze długo oddaje ciepło... A jak wystygnie to nagle "nadgania" i koło się zamyka.
  5. Współczynnik korekcji jest raczej do grzejników. Przy podłogówce najlepiej ustawić na zero i tak dobrać krzywą grzewczą żeby w pomieszczeniach utrzymywała się stała temperatura przez cały okres grzewczy przy pompie pracującej non stop.
  6. Z ciekawości spojrzałem u siebie wczoraj na temperaturę palnika, nigdy nie zwracałem na to uwagi. Po godzinie palenia miałem 49st. Uważam, że nie ma sobie co zawracać głowy.. do 80 daleko.
  7. Starsze kotły, w tym mój nie mają tej zapadki.....a szkoda
  8. Wszystkie palniki mają tam otwory i raczej napewno temperatura palnika nie rośnie przez to. Najczęściej rośnie wtedy gdy braknie pelletu w zbiorniku lub jest nieszczelność na trasie palnik - zbiornik. Wtedy gorące powietrze jest wdmuchiwane w stronę zbiornika blisko czujnika temperatury. Może zwyczajnie rura jest gdzieś pęknięta.
  9. Niska, ponieważ czujnik płomienia jest na trasie dmuchawa-palnik i jest cały czas chłodzony "wiatrem" z dmuchawy... Nie ma możliwości żeby był płomień i jednocześnie dmuchawa nie pracowała A czujnik temperatury jest za dmuchawa i palnikiem, i tam dmucha już powietrze ogrzane przez palnik
  10. Czujnik temperatury palnika znajduje się zaraz obok rury którą pellet wpada do palnika i nie ma nic wspólnego z otworem przy czujniku foto. Nie łączył bym tego.
  11. Na początku żałowałem, że nie mam tego mechanizmu, po roku użytkowania chciałem nawet dokupić. Na szczęście jakoś do tego nie doszło i bardzo się cieszę, że nie mam. Bardzo awaryjne dziadostwo.
  12. Tutaj obiecane zdjęcie palnika Tytana z mechanizmem czyszczącym
  13. Mam blisko siebie dwa tytany (jeden u sąsiada, drugi u szwagra) w żadnym z nich nigdy nie było problemów z jasnością płomienia.
  14. Okazuje się, że jak nie ma mechanizmu czyszczącego to jego otwór jest zaślepiony, no chyba że sam się z czasem zakleił. Nie chciałem grzebać. Na zdjęciu widać otwór czujnika jasności płomienia.
  15. Jak spojrzysz do wnętrza palnika nie mając mechanizmu czyszczącego to będziesz widział dwa otwory, ten po prawej od ślimaka jest od mechanizmu a po lewej od czujnika foto. Zdjęcie mogę zrobić za jakąś godzinę dopiero.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.