Skocz do zawartości

dionizypasiewicz

Forumowicz
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana dionizypasiewicz w dniu 2 Marca 2012

Użytkownicy przyznają dionizypasiewicz punkty reputacji!

Osiągnięcia dionizypasiewicz

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Starter dyskusji
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

-1

Reputacja

  1. SOSNA-i wiele się wyjaśniło przy paleniu w ATMOSIE-co on ma zgazować?!Opiszę Ci moją obecną sytuację.Ponieważ,na zimę miałem mało sesonowego drzewa to myślsłem ,że chwyciłem diabła za nogi kupując wyschniętego na pniu dęba /uschnięte rosnące drzewo/.Okazało się,że na piecu który dotychczas hulał na min 80 st,C niemogę uzyskać 60 st.Stolarz powiedział ,że to tak jest z takim drewnem uschniętym na PNIU.Sosna gwałtownie się spala ,ale brak kalori na podtrzymanie,gdy odbiorniki zabierają ciepło ! Jeżeli chodzi o buforowanie to zanim wykonałem samodzielnie instalację to kilka miesięcy obczytałem się na tym forum /dzięki za cenne wskazówki/ale byłem przekonany ,że dysponując 18 Kw na ogrzanie 110 m2 mam nadwyżkę mocy i poszedłem w tym kierunku.Jeżeli TY tą mocą chcesz ogrzać 160m2 to o sugerowanym buforowaniu zapomnij. Dlaczego nie widzę sensu ŁADOWANIA w Twój ukląd ladomatu-KOSZTY!Funkcję ladomatu u Ciebie spełnić powinien zawór 4-drożny do którego należy dołożyć sterowanie/zauważa to też jeden uczestnik dyskusji/. Opisałem swoją sytuację z własnego doświadczenia a nie z teori, której się naczytałem i tak popełniłem błędy. Jak wspomniałem wypiełem z układu bufor i układ hula.Z buforem spaliłem przez 2 sezony poprzednie po 15 mp drzewa twardego.Obecnie ok.10mp-należy wziąsc poprawkę na słabą zimę.GDZIE TEORETYCZNE OSZCZĘDNOŚCI PRZY BUFOROWANIU???
  2. - jeżeli nie możesz osiągnąć temperatury to o żadnym buforowaniu i ladomacie nawet nie myśl.Do buforowania niezbędna zdecydowana nadwyżka mocy kotła.W poprzednim sezonie zlikwidowałem bufor 500 l -mimo,że był mały,by go dogrzać piec musiał na "niego pracować "dodatkowo.Pozostawiłem w układzie ladomat,ale u Ciebie tą rolę powinien pełnić zawór 4-drożny jeżeli jest sterowany.Jeżeli dobrze widzę na zdjęciu to posiadasz w układzie tylko pompę na powrocie z całego układu więc po jej uruchomieniu nie możesz sterować obiegiem CO i CWU niezależnie.W tej sytuacji przy małych oporach większość czynnika grzewczego "pójdzie" na CWU a na gzejniki dużo mniej. W mojej intalacji z piecem Buderus 18 kW-także zgazowujący drewno-oprócz ladomatu mam zainstalowaną pompę na zasilaniu CO i drugą na CWU uruchamiane sterownikiem w zależności od zadanej temperatury-czujniki.POnieważ mam mały zład wody w grzejnikach -konwektory-zamontowałem 220 l zbiornik ciepłej wody. Bez problemu utrzymuję na piecu temp. ok 80st C.ok 60 st na powrocie krótkiego obiegu zabezpiecza ladomat. Reasumując zastanawiający jest u Ciebie gwałtowny spadek temp.na piecu -za mała moc pieca w stosunku do mocy grzejników,duży zład wody.A jakie jest to drzewo 4 lata sezonowane?-np.brzoza po 4 latach to "papier". Pozdrawiam.
  3. -kilka dni temu sprzedałem "za grosze" zbiornik bufor 500 l,który sprzedany był ze względu na małą moc posiadanego pieca .Nadmienię, że z tym zbiornikiem kolega "bujał" się prawie rok!! W sytuacji kiedy buforowanie ciepła jest na topie,nie rozumiem braku zainteresowania , także obecnie oferowanym buforem z wbudowanym zbiornikiem ciepłej wody za smieszne pieniądze w porównaniu do ceny nowego. Czy jest fachowiec, który wytłumaczy brak zainteresowania buforowaniem w Polsce?? POZDRAWIAM
  4. -proszę o podanie orientacyjnej kwoty zakupu bufora i ladomatu dla osób ,które sa zainteresowane zakupem ,a nie tranzakcją wiązaną.Interesuje mnie również czy 150l zbirnik ciepłej wody jest wbudowany w buforze, czy stanowi osobną jednostkę, a jeżeli osobną to co jest powodem,że jego sobie pan nie zostawi? Pozdrawiam
  5. -bliżniak,110 m 2,ocieplone ściany wełną 100 mm,strop/kostka Gierka/ 10cm steropian,okna plastikowe. -piec buderus 18kw przystosowany do spalania drewna /holc-gaz/,zbiornik na ciepłą wodę 380 litrów.Dodatkowo przez jeden sezon- naczytawszy się na forum-zanstalowany miałem bufor 500 l /wiem że dużo za małyna prawdziwe z ladomatem. -w instalację wpiety mam 2 funkcyjny piec gazowy z którego korzystam obecnie do ciepłej wody latem. W mieszkaniu utrzymuję temperaturę 20-22 st.C. Zużycie drewna suchego,liściastego to już 3 sezon; 12 m.przestrzennych.Bufor pozwałał mi podtrzymać temperaturę grzejników o tyle czasu o ile dłużej paliłem w piecu-ponieważ przy 18 kw brak było nadwyżki energii-a obecne rolę bufora pełni skutecznie 380 litrowy zbiornik ciepłej wody.Piec rozpalam ok. godz .16- żar utrzymuje się do godz.8 rano i w przypadku niskich bardzo temperatur kontynuję sporadycznie palenie na okrągło.Temperatura przy paleniu cyklicznym spada max.do 19 st.C. Instalacja -dobrze zabezpieczona-pracuje w układzie zamkniętym,w krótkim obiegu utrzymuję temperaturę 80-90 st.C. Grzejniki to konwektory "krakowskie"bardziej przystosowane do ogrzewania gazowego,które nawet przy opalaniu drewnem przy niższych temperaturach puszczonych zaworem 3-drożnym na grzejniki spisują się znakomicie. REASUMUJĄC : ta sama temperatura /odczytana na programatorze pieca gazoewgo/ osiągnęta przy ogrzewaniu gazowym ,a przy ogrzewaniu piecem stałopalnym to niebo a ziemia w odczuciu cieplnym mieszkańców! Powtarzam za forum-że ściany są najlepszym buforem ciepła i one tworzą klimat odczuwalnego ciepła co przy ogrzewaniu gazem jest osiągalne dla garstki nie liczącej się z kasą!! Zakup drewna to ok.200 zł za m.p. plus plac zadaszony na sezonowanie ok.30 m.p.drewna oraz praca rekreacyjna przy rąbaniu układaniu i przenoszeniu.Ja to lubię. Pozdrawiam.
  6. -jestem użytkownikiem podobnego piecyka -buderus 18kW ,powierzchnia do ogrzania 120 m2,dom ocieplony.Do instalacji wpiełem bufor 500 litrowy oraz podgrzewacz wody 300 litrów.Temperatura na piecu80-90st.C W układzie czuwał ladomat 21.Po miesięcznym okresie eksploatacji zauważyłem,że załadowanie bufora ,który następnie oddawał zgromadzone ciepło wymagało dodatkowego grzania ponieważ nie było nadwyżki mocy pieca,która idealnie wystarcza na dogrzanie mieszkania i zbiornika 300 litrowego na ciepłą wodę.PO wypięciu bufora obserwacje okazały się zasadne.Reasumując uważam,że buforowanie to kapitalna sprawa jednak trzeba dysponować zdecydowaną nadwyżką mocy pieca.W pańskiej sytuacji 25 kW na 180 m2 przypomina moją sytuację-Ojciec miał rację. -żadne przyspieszone suszenie drewna nie da tego/poza zapachem/ co sezonowanie drewna i tak np.dębina wymaga 4 sezonów ale to temat rzeka poruszany w innych wątkach. -zabezpieczenia , które widzę na zdjęciach pozwalają czuś się bezpiecznie i spokojnie korzystać z ciepła -jeżeli piec jest nawet w układzie zamkniętym. -w sezonie zimowym rozpalam w piecu ok.16 -z jednym uzupelnieniem wkładu pieca.Ogień wygasa ok 23.Temperatura w mieszkaniu to 22-23 st.C w tracie grzania,która spada do rana do 19-20 st.C. W użytkowaniu mam wpięte ogrzewanie gazowe i co innego jest 22 st.C uzyskane z "gazu" a co innego nawet 20st.C uzyskane z pieca dla którego ściany są buforem -pomijam KOSZTY.
  7. -po uzyskaniu 800 zł za sprzedany ladomat ,który wcześniej kupiłem za 1200zł,postanowiłem zakupić zawór 3 D oraz siłownik by "zabezpieczyć" krótki obieg pieca.Ponieważ instalację miałem już przygotowaną pod wpięcie ladomatu tj.1 1/2 cala zakupiłem zawór 3D za 460 zł oraz za taką samą cenę siłownik ze sterownikiem.Ladomat mógł pełnić tą samą funkcję a także ładować warstwowo bufor.Byłem przekonany,że zaoszczędzę kilka złotych,a dołożyłem i pieniędzy i pracę związaną z dostosowaniem instalacji do nowego ustrojstwa.Dlaczego napisałem-sam nie wiem.
  8. -ladomat został zakupiony 2 lata temu z myślą o dołożeniu do kotła na paliwo stałe bufora.Ponieważ w międzyczasie zainstalowałem piec gazowy plan się zmienił i ladomat stał się zbędny. Cena zbycia 800 zł.Tel.kont.694 81 61 81 - lubuskie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.