Skocz do zawartości

mariuszss

Forumowicz
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mariuszss

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Oddany Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. Jakbym miał zgadywać, to może masz zworkę na zaciskach regulatora pomieszczeń w kotle i na sztywno ustawioną zadaną temperaturę "wody grzewczej". Kocioł pracuje cały czas utrzymując tę temperaturę.
  2. Witam. Przez analogię do TERMET ECOCONDENS GOLD PLUS wygląda, jakby cały czas działał palnik. Jak sterujesz pracą tego kotła, jakiś regulator pokojowy?
  3. W ramach podsumowania. Zakupiony i zainstalowany został TERMET ECOCONDENS GOLD PLUS 1 FUN. 25 kW. Z dokumentacji Termetu wynika, że wersja 25 kW ma mniejszą moc minimalną niż model 20 kW. Kocioł jak do tej pory działa bezproblemowo i oby tak dalej.
  4. Do wcześniej wymienionych kotów chciałbym jeszcze dodać RED BY TERMET 20 1F. Parametry zbliżone do Golda a cena ok. 10% niższa. Czy ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenia z tym REDEM?
  5. Witam wszystkich. Przymierzam się do wymiany mojego obecnego kotła Nectra chaffoteaux et maury 1.25. Chciałbym przeznaczyć na to ok. 5 tys. PLN. Mam na ten moment dwóch kandydatów. 1. TERMET ECOCONDENS GOLD PLUS 1 FUN. 20 KW 2. DEFRO DCG COMFORT 25KW 1F Obecnie wykorzystuje kocioł gazowy do podgrzewania CWU 200l w lato oraz w sezonie przejściowym do ogrzewania domu. W zimie ogrzewam ekogroszkiem, ale przy obecnych cenach węgla może będzie opłacało się przejść na gaz. Powierzchnia ogrzewana ok. 120 m2 + 20m2 klatki schodowej. Proszę o Wasze opinie odnośnie Termetu i Defro oraz który warto wybrać. Na temat Defro niewiele można znaleźć w sieci.
  6. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wykorzystałem do uszczelniania piankę niskorozprężną. Jest trochę z tym dodatkowej pracy, ale jak się odpowiednio głęboko wstrzyknie piankę, to nawet w cienkich szcelinach pozostaje po obcięciu (nie wyrywa się przy obcinaniu). Pianka wstrzykiwana za pomocą pistoletu (cienkie nakładane końcówki oraz możliwość regulacji wypływu pianki co ułatwia pracę).
  7. Witam. Jestem na etapie ocieplania budynku. Pomimo starań, co do przylegania płyt styropianowych do siebie podczas klejenia ich do ścian zdarza się, że powstanie pomiędzy płytami luka. Jaka szerokość luki kwalifikuje ją do wypełnienia pianką? Zdrzają się takie 2 lub 3 mm, a w niektórych przypadkach na rogach wewnętrznych nawet 5 mm. Jaka pianka jest do tego najlepsza? Pozdrawiam. Mariusz.
  8. Po analizie wszystkich za i przeciw wybór padł na Kospel SW-200. Będzie tylko jedna wężownica, więc uznałem że pojemność powinna być wystarczająca (obecnie używam 140l jak się okazało po zmierzeniu). Dodatkowym a może podstawowym atutem będzie możliwość zainstalowania anody magnezowej w miejsce grzałki więc nie będę musiał rozkręcać instalacji i pochylać zbiornika do wymiany tej anody. Mam kilka pytań odnośnie sposobu podłączenia wymiennika (schemat poniżej): 1. Czy naczynie przeponowe CWU 12l będzie wystarczające dla pojemności 200l wymiennika? 2. Czy zawór zwrotny na zasilaniu zimnej wody użytkowej jest wymagany - jakie będą korzyści jakie wady po jego zastosowaniu? 3. Czy do ładowania wymiennika wystarczająca będzie rurka fi 18 Cu (tak mam obecnie i chciałbym wykorzystać ten układ)? 4. Jaki zawór zwrotny w układzie cyrkulacji CWU i jaka pompa? Jest na pewnym serwisie wiele ofert firmy Omnigena - cena konkurencyjna tylko co z jakością? Jak będę miał do powrotu cyrkulacji ok. 3,5m słupa wody to jaka pompa powinna być dobrana? Proszę o ocenę schematu i odpowiedzi na pytania. Pozdrawiam. Mariusz.
  9. Energia elektryczna więcej wyjdzie niż korzyści z tego opału (ale ruch na świeżym powietrzu bezcenny :) ).
  10. Anoda tytanowa to koszt ok. 600 zł, więc coś za coś. Są też anody magnezowe łańcuchowe - ale dla zbiornika W-E 300.81 300L trzeba mieć i tak ok. 1,9m wysokości w kotłowni.
  11. Jak możesz to napisz: 1. Po ogrzaniu wody np. do temp. x i niskim lub żadnym poborze jaki czas trzyma temperaturę? 2. Przy poborze jaki masz aktualnie (ile litrów ok. na osobę) dla ilu osób wystarcza wody bez dogrzewania? 3. Jakość izolacji jest (dobra, średnia , słaba) - na zewnątrz bojler jest (chłodny, letni itp.)? 4. Jako że użytkujesz go ok. roku przegląd anody magnezowej i sposób demontażu i oceny jest *banalny (*beznadziejny - niepotrzebne skreślić :) ) Mnie interesują wszystkie praktyczne informację pozwalające ocenić jaki optymalnie wymiennik wybrać żeby być zadowolonym. Nie napisałem wcześniej, że mam dosyć niską kotłownie i zastanawiam się czy lepiej mniejszy wymiennik np. SW200 Kospela z anodą magnezową w pokrywie wyczystki, czy np. owy 300l Biawar W-E 300.81A i rozkręcanie wszystkiego co kilkanaście miesięcy i wymiana anody magnezowej :huh: Co do tych oporów to nie za bardzo zrozumiałem - puszczenie pełnego przepływu na wymiennik powoduje wychłodzenie powrotu? Pozdrawiam.
  12. Czy chodzi o taki: W-E 300.81 300L Czy eksploatujesz go. Jak możesz, napisz coś więcej.
  13. Witam. Po sezonie zimowym chciałbym zająć się tematem modernizacji układu CWU u mnie w domu. Do tej pory korzystam z bojlera poziomego, bez ocieplenia umieszczonego w łazience na parterze. Chciałbym zastosować wymiennik pionowy z wężownicą spiralną i umieścić go w pobliżu kotła CO. 1. Z wody CWU ma korzystać 5 osób (czasem może 6). Jedna wanna, jeden prysznic, 3 umywalki. Jaką pojemność wybrać optymalnie (przyglądam sie 200 - 250 l ale chciałbym przeczytać Wasze opinie. Do tej pory wystarczał ok. 160 - 180l bojler (oceniam pojemność tak na oko). 2. Do podgrzewania CWU będzie służył kocioł na eko-groszek 19kW w sezonie zimowym, natomiast w letnim zastanawiam się nad grzaniem za pomocą kotła gazowego 21kW (ocenie którym będzie taniej). 3. Przyglądam się następującym ofertom: a) Kospel: SW 250 Termo Max. Cena ok. 1550zł b ) Elektromet: WGJ-S 250. Cena ok. 1380zł c) Taurus: WGJ-S 250 Fit. Cena ok. 1350zł d) Galmet: SWG(S) 200. Cena ok. 1180zł Wszystkie z zbiornikami stalowymi powlekanymi emalią + anoda magnezowa. Co z przedstawionych (a może innych) warto wybrać w tym przedziale cenowym? W kolejnych postach chciałbym poruszyć kwestie związane z montażem.
  14. Witam. Ja zamontowałbym filtry przed pompami na stronie ssącej. Filtr ma chronić pompę przed "ciałami obcymi" mogącymi ją zatrzymać. PS. W tym przypadku to może wystarczyłby jeden na dwie pompy (mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowany) ustawiony korkiem rewizyjnym w dół ;) Przypuszczam, że ta pompa zainstalowana najwyżej to do CWU. Jeżeli tak, to do tej poniżej (CO) poprowadziłbym z kotła rurkę prosto, a do pompy CWU poprzez "zakręty".
  15. Priorytetem jest powrót - o ile dobrze pamiętam, to jak włączymy funkcję ochrony powrotu to tak powinno być - u mnie ochrona powrotu jest włączona i ustawiona na 45oC. Jak pisałem wcześniej, podłączyłem obieg CWU do wcześniejszego CO i teraz jest jeden obieg (odpowiednie ustawienie zaworów). Utrzymywana jest temp. wody od 47-50oC za zaworem 4D co powoduje zmianę położenia zaworu od ok 37-42%. Temperatura powrotu zmienia się od 47-50oC (zależy czy kocioł po wyłączeniu czy przed załączeniem). Temperatury teraz obserwuje z "doskoku" - nie mogę siedzieć 6 godzin przy kotle :rolleyes: ). W domu mam 22oC - na zewnątrz od 4 do -1oC - czujnik pogodówki ok. 2.5 m nad ziemią, ściana północna. Temperatura za zaworem spada bo rośnie zewnętrzna - ustawione mam sterowanie pogodowe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.