Skocz do zawartości

alojz

Forumowicz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia alojz

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

-1

Reputacja

  1. Jaką masz pompkę? Ile litrów wody w obiegu? Ile kaloryferów?
  2. Zakładam że masz zbiornik wyrównawczy w najwyższym punkcie instalacji. Zakładam że stamtąd miałaby lecieć w dół rura przelewowa, cienka, np 15 mm, z 8 m. Pewnego dnia - z jakiejkolwiek potrzeby - dolewasz wody do obiegu, woda dochodzi do zbiornika, zaczyna się przelewać... i ... i cienka rurka 15 mm zasysa wodę jak smok! Z dzieciństwa pamiętam spuszczanie paliwa wężykiem z baku w aucie - ta sama zasada.
  3. Mam podobny problem, dla mnie chyba jednak już wybrałem rozwiązanie: otuliny styropianowe. W moim przypadku będzie to izolacja min 120mm - dla 2" rury. Znajdziesz firmy które zrobią Ci to na wymiar wg własnych upodobań.
  4. Jak najbardziej potwierdzam! Rura o mniejszym przekroju może Ci wyssać wodę z instalacji już przy samym jej napełnianiu.
  5. Dziękuję bardzo za opinie, ja też zmierzam raczej twardo w ceramiczny komin. Producent kotła zaleca 16x16, nic nie pisze o wysokości komina. Czopuch kotła ma 150 mm, okrągły.
  6. Witam, przymierzam sie do wymiany kotla. Moj wybor raczej padnie na Ogniwo Eco+ 16kW. W dotychczasowej kotlowni mam zawsze nieco problem z "cugiem". Przy rozpalaniu kotla zawsze dym wychodzil na kotlownie, czasem nawet godzinami (przy zamnkietych drzwiczkach) dym sie wydostawal z kotla. Przyznam, ze czopuch do super szczelnych nie nalezy. W kazdym badz razie wraz z nowym kotlem postanowilem to zmienic. Komin ma 6.25 m calkowitej dlugosci. Czopuch na wysokosci 0.8 m, wiec zostaje 5.5m w pionie. Kanaly sa 2: 14x14. Jeden uzywany od 25 lat. Drugi czysty. Przy wybieraniu sadzy z wyczystki, znajduje tam czasem kawalki cegly, wydaje mi sie takze ze zaprawe tez. Stad moje podejrzenie, ze komin sie sypie. Poczatkowo myslalem o wykorzystaniu czystego kanalu 14x14, trudno jednak wyczuc w jakim bedzie stanie. W sumie nieuzywany, jednak jego jedna scianka jest wspolna z uzywanym. Do tego nieco krotki i maly kanal. Wiec mam dylemat: Przedluzyc komin? Zburzyc i postawic nowy? W tym momencie jestem sklonny postawic nowy, ceramiczny. 7m, fi 180 - 200, z wentylacja 1x. Z Schiedla to takie cos kosztuje grubo ponad 3000, Leier ok 2300, na allegro sa takze tansze oferty, ponizej 1500zl. Czy warto tutaj kupowac towar z najwyzszej polki? Lub jest jakas firma ktora kosztuje rozsadne pieniadze za dobra jakosc. Lokalna firma kominiarska oferuje kominy Schiedel. Kotlownia jest w budynku gospodarczym. Zamierzam glownie palic mialem i ekogroszkiem. I to w tej kolejnosci. Dziekuje za wszystkie wskazowki, pozdrawiam.
  7. Dziekuje wszystkim na wskazowki. Od kotla beda to wiec rury czarne 6/4, zawor 4D+sterownik, zawor roznicowy+pompka obiegowa, wszystko 6/4. Co do izolacji w ziemi. Rura w tym momencie jes gdzies na glebokosci 30 cm. I tak tez raczej pozostanie. Izolacji styropianowej (ewentualnie ze styroduru) dam tyle ile sie zmiesci - jak sie skonczy sezon grzewczy to bede wiedzial dokladnie, wtedy to rozkopie. Izolacje bede mial robiona na zamowienie, wiec grubosc taka jaka sobie wymysle. Bedzie to cos miedzy 10 a 15 cm. Wiec zaizolowana rura bedzie miala w calosci 20 do 30 cm grubosci. Kociol chyba juz wybrany (Ogniwo Eko +), spawacz wstepnie umowiony, izolacja w wycenie. Przyjrzalem sie ostatnio kominowi. Od czopucha do jego gornego konca to 5.5m. Kanal 14x14. I sie nieco sypie: co czyszcze wyczystke to znajduje kawalki cegly, piasek... Wszystko wskazuje na to, ze trzeba mi postawic nowy komin. Ale to juz chyba temat innego watku. Jak bedzie to mozliwe to dolacze tutaj link dotyczacy komina. Obiecany wczesniej link: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/8936-komin-ceramiczny-ktory-wybrac/
  8. Z tego co się orientuję, to głowice termostatyczne nie pasują do takich zaworów.
  9. Pytając w sklepie hydraulicznym krzywo na mnie patrzeli... Przez to chciałem się upewnić. Więc wychodzi na to, że ze względu na cenę muszę piec podłączyć czarnymi rurami. Tak też będzie ok, wtedy wszystko pójdzie 1 1/2" będzie.
  10. Układ zaworu 4D zmieniałeś? Coś mi się nie podoba jego podpięcie, sprawdź wg schematu podłączania.
  11. Pompka celowo w takiej pozycji?
  12. Witam, dziękuję za odpowiedź. Co do instalacji w budynku. Z pieca starego wychodzą rury 2", w domu później stopniowo mniej, 1 1/2, 1" czy nawet 1/2" - w zależności gdzie są. Czy największy ogólnodostępny rozmiar rur miedzianych to 28mm (1cal)? Wychodzi na to że większe rozmiary to tylko stal?
  13. Skoro uważasz że pomysł z otuliną styropianową jest głupi, to podaj lepszy i udowodnij jego wyższość. Zaizoluj zewnętrzną rurę 2", izolacja ma być odporna na wilgoć, redukować maksymalnie straty i nie kosztować kosmicznych kwot. Aha, rura jest już zamontowana i demontaż nie wchodzi w rachubę.
  14. Nie wiem czy do końca rozumię to co napisałeś: W rurach PEX 25mm ma płynąć woda? Obieg wymuszony pompką. OK. Te rury chcesz zaizolować otuliną po 1.5 zł za metr. Ta otulina jest jakiej grubości? Rura PVC 90. Po odjęciu 25 mm na rurę właściwą zostaje 65 mm przekroju na izolację. Wychodzi więc że otulina ma mieć max 32mm grubości. Na moje oko jest to za zdecydowanie za mało. Sądzę że rura PVC będzie ciepła. Chyba że otulina jest jakichś super parametrów. Moje 2" rury zamierzam zaizolować izolacją min 100-120 mm. Całkowita grubość rury wraz z izolacją wyniesie wtedy od 250 do 300 mm. Do rury w kanale ziemnym wymyśliłem jeszcze, że można wykorzystać rury szalunkowe odpowiedniej grubości (można wtedy też zaizolować więcej rur naraz jeżeli jest taka potrzeba). Wsypać do niej styropianu, nawiercić dziurek i dobić pianką poliuretanową. Za jakiś czas sama rura może się rozpadnie, ale pianka ze styropianem zostanie.
  15. Witam, przymierzam sie do wymiany kotla, wybrancem bedzie prawdopodobnie Ogniwo Eko Plus 16kW. Moj dylemat polega na odpowiednim wyborze materialu i srednicy rur. Otoz ze wzgledu na brak piwnicy, moja kotlownia jest umieszczona w budynku gospodarczym oddalonym z 6 metrow od domu. Zasilanie -rura 2" leci gora, powrot (rowniez 2") w kanale ziemnym. W nowej kotlowni ma byc pompka - w starej tez jest - ale czasem zdaza sie u mnie kilkugodziny prak pradu, ostatnio nawet nie, ale wiadomo, zdazy sie w najmniej potrzebnym momencie, wiec nie chcialbym rezygnowac z grawitacji. Kociol ma wyjscie i powrot 6/4". Co zrobic najlepiej? 1. Zawor 4D 6/4" + obejscie z zaworem roznicowym 6/4 + czarne rury, giecie i spawanie, redukcja tylko na spotkaniu starych 2" rur z nowymi 6/4. 2. Redukcja na zasilaniu i powrocie kotla z 6/4 na 5/4 + zawor 4D i roznicowka 5/4 + miedz 28mm, redukcja na "spotkaniu" starych rur 2" na 28mm miedz. Powstaje jeszcze jeden problem. Otoz powrot leci ponizej gruntu, dochodzac do kotla musi wyjsc na wysokosc zaworu 4D(czyli 1 m na pewno) by nastepnie znowu isc w dol z 80 cm do krocca powrotu kotla. Czy tu moga wystapic problemy w przypadku grawitacji? Wiem jak dziala u mnie sama grawitacja, jednak zawsze troche cieplej jest niz gdyby wcale nie mialo nic grzac. Problem awaryjnego zasilania elektrycznego to inna sprawa, dam rady rozwiazac. Przepraszam za brak polskich znakow, cos komputer glupieje. Oczekujac pomocy, dziekuje z gory za wskazowki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.