Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocieplenie Wewnętrzne


gizmo3800

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jako że nie ma konkretnego działu o ociepleniu to piszę w dziale o kotłach zasypowych albowiem takiego planuje uzywać:)

Ale do rzeczy mam problem tego typu: Jestem w fazie ocieplania budynku mieszkalnego o powierzchni ok 70m2 aktualnie leży na nim warstwa styropianu o grubości 3cm.

Po rozłożeniu instalacji C.O (15kW dolny węglowiec:) + 5 grzejników po ok 1600W + bojler dwupłaszczowy 140l ewentualnie podłogówka w łazience ok 12m2) bede myslał jak docieplić budynek, na wszystkich ścianach planowałem wyłożenie styropianem 10cm dookoła. Pojawił się jednak problem w postaci sąsiada, niestety ściana budynku stanowi granicę posesji i nie będe w stanie wyłożyc styropianu od zewnatrz.

Czy rozsądnym będzie zrobić izolację cieplna od środka? jeśli tak to czego najlepiej użyć? Dodam że raczej nie znam się na temacie dlatego pytam was:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się obawiam, śliczne dzięki za lekturę.

Po przeczytaniu, utwierdziłem się w moim przekonaniu że zastosowanie folii paroizolacyjnej i wełny będzie w miarę dobrym sposobem, mam nadzieje że woda wówczas nie przedostanie sie do waty ociepleniowej, bo jak tak to grzyb gotowy :( .

Ktoś ma doświadczenie z taką izolacją?

Edytowane przez gizmo3800
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kolego może czasem dobrze zburzyć i od nowa jeśli sąsiad da, to przy tynku wewnętrznym cem-wap R = 0,02 [m2K/W] można:

 

  1. zakładając Max 29 cm + 3 cm Fasada 0.042 daje U = 0.6396 [W/m2K]
  2. zakładając Max 29 cm + wymienić na 3 cm Fasada 0.031 daje U = 0.5504 [W/m2K]
  3. zakładając Max 29 cm +dołożyć/wymienić 5 cm Fasada 0.031 daje U = 0.4062 [W/m2K]