Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Wybrać Piec I Czy Zmieniać Instalacje?


karolcia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , bardzo proszę o pomoc bo jestem zupełnym laikem. Postaram się opisać najlepiej moją sytuację- parter w domu 2 piętrowym 60m2, ocieplony, nowe okna. W piwnicy(nieogrzewanej) jakiś stary ogromny piec gazowy do ogrzewania i pompa (wiem że jest bo ma podłączenie do prądu)., rurki miedziane, grzejniki takie płaskie (nie żeberka). W kuchni junkers 5 letni do ogrzewania wody. Piec w piwnicy nie ma żadnego sterownika (ustawia się tylko od 1 do 6 i on tak chodzi cały czas). W domu zimno a rachunki od 500 do nawet 1000 zł miesięcznie (w sezonie grzewczym). Chcę kupić nowy piec do co, a tego junkersa w kuchni zostawić bo nie chcę przerabiać całej instalacji. Proszę mi poradzić co mam zrobić, jaki piec wybrać, a może zmienić całą instalację??

Znalazłam coś takiego-http://allegro.pl/show_item.php?item=1205046052.

Czy ten piec by się nadawał??

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne jest więcej danych

1. Wielkość mieszkania (pow, ogrzewana)

2. Wielkość grzejników (wym. dł.x wys. ilość płyt i czy z radiatorami)

Czy czy ściany zewnętrzne są docieplone.

3. plan mieszkania z zaznaczonymi grzejnikami

Na tej podstawie będzie można sprawdzić dobór grzejnika i zapotrzebowanie na ciepło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukać w hurtowni w pobliżu miejsca zamieszkania. Jest wiele marek kotłów które się sprawdzą, najlepiej z zamkniętą komorą spalania a nawet kondensacyjny (większa sprawność lecz droższy). Poczytaj o kotłach gazowych na forum. Było tu już wiele opinii. Kupując kocioł z zasobnikiem można zlikwidować podgrzewacz w kuchni. Wymaga to jednak podłączenia c.w.u. z kotła (po podgrzaniu) do instalacji domowej oraz doprowadzenia zimnej wody do kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach