Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocieplenie Stropu Pod Pod Podłoge


Sebastian80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam taki problem chciałbym położyć podłogę (panele) na strychu ponieważ planuje w przyszłości zrobić poddasze użytkowe mam strop betonowy bez wylewki co najlepiej dać na strop na czym można położyć podłogę? polecano mi aby dać tzw styropianu twardego 5cm i na to podłogę co o tym sądzicie ? zaznaczam że później będę ocieplał wełną mineralną miedzy krokwiami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten strop jest równy i gładki? Styropian trzeba przykleić, i na to podłogę .Ale to trochę trąca amatorstwem lub niechęcią do betonu.Chodziłem po podobnej podłodze :styropian 2 warstwy (styropian na zakład) płyt gipsowych na mijankę i panele na folii.Taka podłoga przy chodzeniu wydaje się być elastyczna.Na sypialnie bez podskoków sprawdzi się.Nawet szafa może stanąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest zbyt gładki troszkę są fałdy z tym styropianem to nie ja wymyśliłem pytałem się fachowca zasugerowałem mu że zrobię wylewkę a on mi powiedział że po co obciążać dodatkowo strop, że lepiej położyć twardy styropian na niego piankę np 5mm i na to podłogę... a na nie rónośc zasugerował posypanie niewielkiej ilośi pisku przed położeniem styropianu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może być sypialnia bez podskoków ??!!

Chyba że dziecięca.

oj się czepialski znalazł ,ważne żeby ściany były mocne ...

a układanie w taki sposób styropianu i robienie podłogi to zdecydowanie odradzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanko, co to za folia czarna z wypustkami do której są przymocowane rury?

Oto link do rysunku..

http://www.budujemydom.pl/component/option...,448/Itemid,39/

 

 

Nie chodzi mi o folię w kratę , tylko tę na drugim rysunku dot. jastrychu.

 

Bardzo proszę o odpowiedź gdyż widziałam tę folię na wielu filmikach zagranicznych jednak nie wiem jak to się nazywa w Polsce :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję, już sama znalazłam...

 

 

Czy ktoś mi może powiedzieć o co chodzi z tym styropianem pod podłogówkę??

 

Mam w kuchni bardzo nierówną podłogę .Według mnie trzeba zrobić tonę :D wylewki, natomiast mąż chce położyć styropian , który przy rogach będzie miał 2 cm a w częsci środkowej podłogi ma go być 6cmm ze względu na dosłowną nierówność. Na to mają być położone rury i potem znowu wylewka.

 

Mnie przeraża opcja typu styropian i wylewka potem na to rury wylewka oraz kafelki.

Jak to się wszystko ma trzymać Według mnie gdy położę meble kuchenne to wszystko się zawali :lol:

Jeśli mąż ma rację to proszę uspokójcie moje sumienie bo od wczoraj nie mozemy dojsć do porozumienia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mi może powiedzieć o co chodzi z tym styropianem pod podłogówkę??

Jeśli mąż ma rację to proszę uspokójcie moje sumienie bo od wczoraj nie mozemy dojsć do porozumienia :D

Mąż ma rację :D , podobnie jak instalatorzy układający nawet 10cm styrop pod rurki jeśli spód ma być izolowany...

Ta wielce 'delikatna' pianka robi furorę :lol: tak na ścianach, jak i w podłodze! Cały taki przekładaniec powinien mieć ok10cm grubości, z tego pod płytki a na rurki ok3cm )jak styro nie za twardy, to na rurki siatka stal fi3 5x5cm, ale w betonie ma być zanurzona całkowicie (płyta naciskowa). A na DUŻE nierówności to lepiej samopoziomująca cienkowarstwowa i na nią dopiero styropian i rurki!

Napiszcie jak wyszło :D w tym temacie...

Pozdr Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w kuchni bardzo nierówną podłogę .Według mnie trzeba zrobić tonę :D wylewki, natomiast mąż chce położyć styropian , który przy rogach będzie miał 2 cm a w częsci środkowej podłogi ma go być 6cmm ze względu na dosłowną nierówność. Na to mają być położone rury i potem znowu wylewka.

 

Mnie przeraża opcja typu styropian i wylewka potem na to rury wylewka oraz kafelki.

Jak to się wszystko ma trzymać Według mnie gdy położę meble kuchenne to wszystko się zawali :lol:

Jeśli mąż ma rację to proszę uspokójcie moje sumienie bo od wczoraj nie mozemy dojsć do porozumienia :D

 

Kol. Adamasz rzucił jak zwykle dużo ciekawej teorii krótkimi zdaniami. :D

 

Patrząc od spodu PO PIERWSZE podłoga ma być najpierw równa! Czyli wylewka (samopoziomująca). Potem styropian a potem rurki i cała reszta.

Tyle na ten temat z mojej strony.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

No właśnie, Ta wylewka :lol: o to chodzi że on coś z nią kombinuje jak widzę....

Już słyszałam u niego jakieś smucenie że tego dużo potrzeba, że samopoziomująca droga itd.

Jak podpatruje to widze że szpachluje troche tej wylewki i układa styropian, potem w inne miejsce znowu to samo.Wydaje mi się że zamierza wyrównac te nierówności tym styro , tak jakby zalewa dziury w nierównym podłożu poprzez wylewke.

Ja wolałabym żeby wylał normalnie jak człowiek wylewkę i potem bawił się w te puzle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zależy Wam na izolacji termicznej, to styropian jest tylko wypełniaczem i niejako ukierunkowuje wymianę ciepła plus pozwala się rurkom wyciągać i kurczyć w rytmie nagrzewania/wychładzania. A więc cm-dwa różnicy nie robi, tylko ani deka powietrza pod tym nie może być! Bo inaczej kafelkowanie zacznie się 'wgniatać i latać' , jak mówił mój instalator

Pozdr A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że on coś z nią kombinuje jak widzę....

Już słyszałam u niego jakieś smucenie że tego dużo potrzeba, że samopoziomująca droga itd.

Jak podpatruje to widze że szpachluje troche tej wylewki i układa styropian, potem w inne miejsce znowu to samo.Wydaje mi się że zamierza wyrównac te nierówności tym styro , tak jakby zalewa dziury w nierównym podłożu poprzez wylewke.

Ja wolałabym żeby wylał normalnie jak człowiek wylewkę i potem bawił się w te puzle :lol:

 

Nie przejmuj się tak bardzo.

jak to dobrze wyrówna, to można rurki kłasć.

Nie dało się najpierw skuć porządnie tej podłogi??

Można też wylać beton normalny, tani.

 

3m sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już na forum było - sam się od Kolegów informowałem w tym temacie :D. Rozłożenie rurek to istotny czynnik sukcesu; rozstaw 15-25cm zależnie od przeznaczenia pomieszczenia (łazienki gęściej, sionki rzadziej). Wychodzi tego do 5-7mb/mkw - trzeba sobie naszkicować na planie albo sznurkiem zamarkować na podłodze, tak najdokładniej będzie! Warto pamiętać o schładzaniu sie wody w miarę przepływu; rozplanować pole tak, aby ciepłe szły obok chłodniejszych, czyli tzw ślimak czy meander, podwójny :D I koniec ślimaka niżej ociupinkę od wlotu/wylotu (skuteczne odpowietrzanie przy napełnianiu). Pamiętajcie, że produkujecie PŁYTĘ GRZEJNĄ, a nie 'grzejne rurki w cemencie'. Pracować cieplnie będzie cały 'sandwich' od rurek, poprzez beton, klej, aż do kafelków! A jeździć to będzie sobie po styropianie na spodzie... Musi mieć miejsce dookoła na powiększanie się po podgrzaniu (dylatacja), co robi się specjalną taśmą (do kupienia tam gdzie rurki Al-Pex). Aha i nie właźcie w anhydrytowe jastrychy na rurki (gips mówiąc po ludzku) bo po ew zawilgoceniu rozłazi się toto jak g...lina. Beton i tyle, na to klej i płytki. A po robocie-zacytuję poradę Wavina: " Jeżeli chodzi o poprawne wygrzanie posadzek to nie ma specjalnie danych mówiących ile procent posadzek wykonanych/wygrzanych jest prawidłowo lub nie. Przed położeniem parkietu dla podłóg z wodnym ogrzewaniem podłogowym konieczne jest przestrzeganie wytycznych producenta odnośnie wygrzewania. Układanie parkietów czy wykonywanie posadzek jest możliwe dopiero po tzw. dojrzeniu betonu - osiągnięciu przez beton odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej i jego poprawnemu wygrzaniu. Firma Wavin podaje w swoich materiałach,że wygrzewanie jastrychu można przeprowadzić po jego całkowitym wyschnięciu w warunkach naturalnych (tj. po 21 do 28 dniach). Pierwsze rozgrzanie rozpoczyna się od temperatury wody wynoszącej 25stC, którą należy utrzymywać przez 3 doby. Następnie temperaturę podwyższać o 5 st C na dobę, aż do uzyskania temperatury maksymalnej (nie więcej niż 55 stC). Jeżeli chodzi o stwierdzenie,że wylewka podciąga wilgoć z zewnątrz, to po wygrzaniu nie ma prawa być wody w betonie szczególnie, że powinien być on przynajmniej dwiema warstwami zabezpieczony przed wilgocią dostającą się z gruntu."

Pogadajcie jednak z praktykami na miejscu w razie wątpliwości, bo po zabetonowaniu rurej nic się nie da poprawić - a żeberka pod oknem można sobie regulować do woli :lol:

Powodzenia - A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.