Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej Mocy Kocioł Gazowy Kondensacyjny Jednofunkcyjny Wybrać?


tqlis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako, ze stoje przed wyborek ,,kondensata'' zastanawiam sie nad moca kotla.

Do ogrzania 170m2 oraz sporadycznie 40m2 garazu. Na scianach styropian 15cm, welny w trapezie (skosach) jest 25cm, na strychu 15cm, dach dwuspadowy, strop cieply, triva + styropian.

W sumie to posiadam okolo 75m2 podlogowki i 8 grzejnikow + 2 drabinki, cwu - planuje 120-140l

 

Standardowo ''fachowiec'' polecil mi kociol o mocy 7-20kW, albo 7-24kW.

Po szybkich rachunkach, przyjmujac, ze mam prawie 200m2 do ogrzania, oraz ze potrzeba 70W/m2 daje w sumie wynik 14kW zapotrzebowania na moc cieplna budynku. Wydaje mi sie, ze przy moim ociepleniu smialo moge wziasc 60W/m2 (wydaje mi sie ze i tak za duzo), co da nam 12kW (pewnie tak bedzie przy -20 na zewnatrz).

 

Czyli mozna powiedziec, ze przez wiekszosc sezonu grzewczego kociol 7-20kW pracowalby tylko na dolnym zakresie modulacji kotla. Wydaje mi sie, ze praca tak dobranego kotla polegalaby na jego cyklicznym wlaczaniu i wylaczaniu (tzw taktowanie). Wiadomo, ze takie czeste starty pociagna wiecej gazu, mimo, ze kociol staruje i tak z minimalna moca.

Czy czasem nie lepiej jest jak kociol modulowalby?

I tu znalazlem pewien kociol o mocy modulowanej od 3-14kW. Wydawacby sie moglo, ze kociol mialby nawet zapas mocy i to spory. Z moca 14kW pracowalby moze pare razy w roku. A dzieki temu dolnemu zakresowi mocy, kociol moglby modulowac.

Ale, czy czasem dluzsza praca, tak jakby w podtrzymaniu, nie da takiego samego efektu jak praca przy taktowaiu (wł/wył)?

Dodatkowo, czy taki 14kW kocioł poradzi sobie dodatkowo z cwu 120-140l?

Kocioł 24kW poradzi na pewno i moze dlatego włąsnie instalatorzy - fachowcy proponuja wlasnie te kotly.

 

Jezeli macie doswiadczenie albo spotkaliscie sie z takimi problemami przy doborze wlasnych kotlow, to prosze zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, czy taki 14kW kocioł poradzi sobie dodatkowo z cwu 120-140l?

Kocioł 24kW poradzi na pewno i moze dlatego włąsnie instalatorzy - fachowcy proponuja wlasnie te kotly.

 

24kW jest potrzebne do PRZEPŁYWOWEGO ogrzania c.w.u. pod prysznic, wannę. Jeśli masz zasobnik to do jego doładowania wystarczy przeznaczyć 2-3kW mocy kotła - analogicznie jak przy grzałce elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego ja proponował bym kociołek minimum 20 kw lub 24 kw zakres mocy modulowanej jest do regulacji czyli możemy ustawic maksymalną moc modulacji czyli od 7-np.16kw ,natomiast podgrzewanie ciepłej wody będzie dużo szybsze, nie wiem jaki będzie zasobnik 140 litrów czy większy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki kociol tez jest rozwiazaniem, ale dolna moc kotla pokrywa sie praktycznie z moim zapotrzebowaniem na cieplo przy -20 na zewnatrz. No powiedzmy ze max potrzebuje 10kW przy -20 na zewnatrz. Czyli taki kociol modulowalby mi tylko 3 razy w roku, bo taka tem wystepuje u mnie bardzo krotko. Reszta sezonu, to wyzsze temp, czyli kociol nie modulowalby wcale, wlaczalby sie i wylaczal cyklicznie rozgrzewajac grzejniki na maksa. Jak wiadomo czeste starty to wieksze zuzycie gazu i praca na wyzszych temp zasilania.

 

Przyjmujac pod uwage normy (~20W/m3) kociol o takiej mocy nadaje sie do domu 300-400m2 (~1000m3).

 

Wydaje mi sie ze zakup takiego kotla moznaby porownac do mojeg zakupu kotla na paliwo stale. A kociol ten, znacznie przewymiarowalem. Na czym to sie odbija, to chyb nie musze mowic.

 

Przepraszam, ale nie widze uzasadnienia kupna kotla 20kW. Co innego gdyby byly kotly od 3-20kW ( w przystepnej cenie). Ale nie sa. Standardowo ludzie kupuja 7-24kW i potem narzejkaja na rachunki i slaby komfort temp. Wydaje mi sie, ze fajniej jest w domu jak grzejniki sa zawsze cieple, a nie cyklicznie gorace.

 

Moze ma ktos taki kociol przy podobnej kabaturze max 500m3 z garazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15-20W/m3 zapotrzebowania trochę może być mało, dla budownictawa tradycyjnego z dobrym ociepleniem trzeba przyjmować wskaźnik 30W/m3. Najlepszym wyjściem jest dokładne policzenie przegród oraz zapotrzebowania ciepła dla każdego pomieszczenia, dobór grzejników zgodnie z parametrami pracy kotła, a następnie policzenie instalacji z doborem urządzeń (zasobnik cwu, rozdzielacze, zawory mieszające, nastawy zaworów termostatycznych ew. pompy itp) czyli wykonanie projektu instalacji. Jeżeli w budynku masz podłogówkę (75m2) to proponuję abyś zlecił wykonanie projektu uprawnionemu projektantowi (przejrzyj forum i poczytaj ile mają ludzie kłopotów ze żle działającymi lub nie działającymi wogóle podłogówkami). Moc kotła to rzecz wtórna (projektant określi Ci moc kotła na zaspokojenie potrzeb CO i cwu) a jeżeli kupisz większy to w większości kotłów można ograniczyć moc i dostosować urządzenie do potrzeb domu. Oczekujesz że ktoś Ci w prosty sposób powie jakiej mocy kocioł kupić, i jedni będą podawać wskaźnik 100W/m2 inni 30 czy 40W/m3 i wszyscy będą mieć rację tylko że rozbieżności w wynikach będą sięgać 50%, bo jest to wyłącznie uproszczony sposób liczenia zapotrzebowania, moim zdaniem dobry gdy zmieniamy kocioł dla istniejącej instalacji. Projekt trochę kosztuje ale warto go zrobić i nie mieć problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewymiarowanie kotła (oczywiście nie o 20kW, ale o kilka kW) nie jest takim błędem. Kocioł zrobi co ma zrobić i się wyłączy. Natomiast dobranie kotła o zbyt małej mocy, skutkować będzie jego ciągłą pracą na maksymalnej mocy, co spowoduje, zwiększenie zużycia gazu, oraz szybsze zużycie podzespołów kotła. Nie wierz w to, że w przypadku przewymiarowanego pieca będziesz miał przegrzane mieszkanie, bardzo gorące grzejniki itp. Zwłaszcza, że przymierzasz się do zakupu pieca gazowego , kondensacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, ze nawet i kociol 40kW bedzie dziala. Tylko sek w tym, by dobrac kociol taki, aby jego dolny zakes mocy byl maly. Inaczj nie ma sensu kupno kondensata jezeli on ma sie tylko wlaczac i wylaczac.

 

Instalacje mam juz polozona, potrzebuje zmienic jedynie kociol, wie uwazam, ze projektant nie powie mi wiecej niz wiem i sam moge policzyc w OZC. Na forum chcalbym uzyskac jedenie informacje, czy ktos przy podobnym metrarzu zastosowal kocil o mocy okolo 14kW.

 

Co do przewymiarowania, to prewymiarowanie gornej mocy, akurat nie jest problemem, bo tak jak mowisz kociol sie dopasuje. Rozwiazaniem najlepszym bylby kociol od 3-20kW, tyle ze takich nie robia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie instalowałem jeszcze kotła o tak małej mocy (do 14kW) w domku 200m2. Zazwyczaj w takich przypadkach stosowałem kotły o mocy 24KW. Więc jak widzisz, trudno mi powiedzieć czy piec "da radę" , ale osobiście bym nie ryzykował, chyba że posiadasz jakąś alternatywę do ogrzewania gazowego. Jakiś kominek czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu znalazlem pewien kociol o mocy modulowanej od 3-14kW. Wydawacby sie moglo, ze kociol mialby nawet zapas mocy i to spory. Z moca 14kW pracowalby moze pare razy w roku. A dzieki temu dolnemu zakresowi mocy, kociol moglby modulowac.

Ale, czy czasem dluzsza praca, tak jakby w podtrzymaniu, nie da takiego samego efektu jak praca przy taktowaiu (wł/wył)?

Dodatkowo, czy taki 14kW kocioł poradzi sobie dodatkowo z cwu 120-140l?

Kocioł 24kW poradzi na pewno i moze dlatego włąsnie instalatorzy - fachowcy proponuja wlasnie te kotly.

 

Jezeli macie doswiadczenie albo spotkaliscie sie z takimi problemami przy doborze wlasnych kotlow, to prosze zapraszam do dyskusji.

 

zgadza sie , a konkretnie wystarczy ci nawet 11 kW mocy maxymalnej , trzeba pamietac ze "kondensat" maksymalna sprawnosc uzyskuje przy pracy na pelnej mocy a przy 170m2 i 24 kW rzadko sie to zdarzy. 11 czy 14 kW poradzi sobie z C.W.U. ale musi byc 1 funkcyjny z zasobnikiem o dobrej wydajnosci, najlepiej wężownica mocy ponad 20 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, ze nawet i kociol 40kW bedzie dziala. Tylko sek w tym, by dobrac kociol taki, aby jego dolny zakes mocy byl maly. Inaczj nie ma sensu kupno kondensata jezeli on ma sie tylko wlaczac i wylaczac.

 

Instalacje mam juz polozona, potrzebuje zmienic jedynie kociol, wie uwazam, ze projektant nie powie mi wiecej niz wiem i sam moge policzyc w OZC. Na forum chcalbym uzyskac jedenie informacje, czy ktos przy podobnym metrarzu zastosowal kocil o mocy okolo 14kW.

 

Co do przewymiarowania, to prewymiarowanie gornej mocy, akurat nie jest problemem, bo tak jak mowisz kociol sie dopasuje. Rozwiazaniem najlepszym bylby kociol od 3-20kW, tyle ze takich nie robia.

Nie ma kotłów o zakresie mocy 3-20kW! Jeżeli ma maksymalną moc 20 kW to moduluje od 6-7 do 20. Kotły zawsze się dobiera na maksymale obliczeniowe zapotrzebowanie, przy minimalnej temperaturze dla danego regionu (-16 do -24). Zrobisz co zechcesz bo to twoje pieniądze. Upierasz się przy niskiej mocy minimalnej możesz zastosować dwa kotły w układzie kaskadowym 2x12 kW (np VAILLANT VC 126/3-5 ) z moc minimalną no niestety 5kW a nie 3. Oczywiście przy okazji jeszcze kilka problemów trzeba będzie rozwiązać, ale jest to do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie sa:

http://www.paradigma.pl/Kotly_kondnsacyjne.html (2-10, 4-20) tylko, ze nie sa tanie.

 

Co do łaczenia dwoch kotlow to nie wchodzi w rachube ze wzgledu na koszty.

Jak powiedzial szpec, kociol 7-24 (standardowe valianty i inne) modulowalby, ale taki budynek musilby byc na Syberii (-20 do -40 zima).

Nawet jak do wyliczen przyjme 30W/m3, to przy kabaturze 500m3 zapotrzebowanie przy -20, to 15kW. Wydaje mi sie, ze aby kociol zmuszony byl do pracy na max mocy, to -20 musialoby sie utrzymywac prze pare ładnych dni. A nad morzem - 20 to gora 2-3 dni w roku. Tej zimy (a takiej nie widzialem nigdy w zyciu na Pomorzu) od miesiaca jest ponizej 0, czesto jest -10. Czyli z obliczen 14 kW wydawalby sei za duzy.

500m3 o ktorych pisalem, to jest wlacznie z garazem i pomieszczeniem nad garazem (tam mam podlogowke po calosci). Jezeli uwzglednimy, to ze w garazu nie bede ogrzewal to z 500m3 robi sie 400m3. Dla 400 liczac, ze na m3 potrzebujemy 30W, to kociol 12kW starczy spokojnie - oczywiscie bazujac na bazie wyliczen (nie wiem jak oblicznia maja sie do praktyki). Dodatkowo przy mega mrozach nie widze przeszkod w rozpaleniu kominka, mam rozprowadzenie ciepla na pomieszczenia u gory (90m2). Wowczas przy - 20 kociol pracowalby na polgwizdka i nadal mialby duze pole do modulowania jak nagle temp wzrosnie za -20 do +5.

 

Aby utwierdzic sie co do zalozen, ze 30kW/m3 starczy, na dniach przeprowadze symulacje w OZC. Podziele sie wynikami, moze to cos pomze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby utwierdzic sie co do zalozen, ze 30kW/m3 starczy, na dniach przeprowadze symulacje w OZC. Podziele sie wynikami, moze to cos pomze.

 

ja nie mowie bo sie domyslam, ja to wiem z praktyki ze wystarczy bo z powodzeniem montujemy takie kotły do 200m2 nawet z zasobnikami solarnymi 300L i jeszcze nie mialem przypadku zeby ktos powiedzial mi ze bylo zimno. konkretnie wolf CGB-11 , tak ze sie nie wahaj tylko kupuj kocioł z małą mocą i jak największa modulacja najlepiej od 3 kW pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś chyba jedynym na forum który chce zainstalować kocioł o jak najniższej mocy! Jeżeli prawidłowo dokonałeś obliczeń (zapotrzebowanie + dobór grzejników+ parametry ogrzewania + instalacja) zastosuj kocioł o mocy 14 kW czy jak proponuje "szpec" 11kW. Ty jesteś inwestorem i to twoje pieniądze. Mam nadzieję że jak już zainstalujesz ten kocioł to po jakimś czasie podzielisz się na forum spostrzeżeniami o zużyciu gazu i komforcie użytkowania. Jestem ciekawy jak to będzie wyglądało. Wcale nie przesądzam że musi być źle, chociaż parę budynków z kotłami za małymi jak i za dużymi widziałem, i zawsze jest to ogrzewanie z problemami. Gdybym ja decydował to wybrał bym kocioł w przedziale 17-20 kW, z porządnym sterownikiem obsługującym min 2 obiegi grzewcze (ogrzewanie podłogowe), ze sterowaniem pogodowymi co przy odpowiednio dobranej krzywej grzewczej też się dość dobrze sprawdza i zapewnia komfort użytkowania. Ale to ty płacisz i twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś chyba jedynym na forum który chce zainstalować kocioł o jak najniższej mocy!

 

Ja daję prostą receptę - kocioł nie powinien mieć większej mocy niż grzejniki. Zapewne w tym domku nie ma 20kW (np. 200 aluminiowych żeberek) odbioru. Do c.w.u. z zasobnikiem góra 2-3kW naddatku. Alternatywnym rozwiązaniem jest zakup taniego kotła ze słabą modulacją i wpięcie do układu bufora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, ze nawet i kociol 40kW bedzie dziala. Tylko sek w tym, by dobrac kociol taki, aby jego dolny zakes mocy byl maly. Inaczj nie ma sensu kupno kondensata jezeli on ma sie tylko wlaczac i wylaczac.

 

Instalacje mam juz polozona, potrzebuje zmienic jedynie kociol, wie uwazam, ze projektant nie powie mi wiecej niz wiem i sam moge policzyc w OZC. Na forum chcalbym uzyskac jedenie informacje, czy ktos przy podobnym metrarzu zastosowal kocil o mocy okolo 14kW.

 

Co do przewymiarowania, to prewymiarowanie gornej mocy, akurat nie jest problemem, bo tak jak mowisz kociol sie dopasuje. Rozwiazaniem najlepszym bylby kociol od 3-20kW, tyle ze takich nie robia.

 

witam myśle że za dużo szukasz oszczędności mam dla ciebie kociołek który moduluje od 3-24kw z regółowanym zakresem mocy IMMERGAS VICTRIX X24 powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczednosci jako tako nie szukam. kociol 3-14kW z zasobnikiem kosztuje prawie tyle samo co 7-24.

Chodzi jedynie o komfort, chce uniknac sytuacji, kiedy to kociol bedzie tylko rozgrzewal i studzil grzejniki. Marzy mi sie, aby byly zawsze cieple albo cieplejsze w zaleznosci od temp na zewnatrz. Dodatkowo jak juz kupie kondensat, to niech ta kondensacja zachodzi czesciej, a nie tylko przy -40, jak to by bylo przy kotle 7-24kW.

 

Rowniez mam obawy co do mocy, bo osobiscie nie znam nikogo co by mial takiej mocy kociol w domu o podobnym metrarzu.

Na forum mam nadzieje uzyskac informacje wlasnei od takich uzytkownikow, ktorzy uzytkuja taki kociol, jak i rowniez od instalatoro, czy takie ''male'' kotly instalowali u klientow.

 

Jezeli chodzi o firme Immergas, to u mnie moze byc problem z serwisem, dodatkowa za ''nie'' przemawia nie znana dla mnie marka. Nie widzialem dobrych opini o tej firmie.

 

Do Mak:

Wiem, ze kociol 20kW da rade na pewno, tylko po co pozniej go skrecac na minimalna moc np 8kW. Czy 12kW kiedykolwiek wykorzystam? Mysle, ze mowienie, ze to ja jestem inwestorem, nie jest odpowiedzia na pytanie. Nie rozumiem na podstawie czego wysuwasz takie wnioski, ze kociol 14 kW bedzie za maly.

 

Temat dalej nie jest dla mnie jasny. Jak narazie wiecej jest przeciwnikow ''malego'' kotla niz zwolennikw (tylko szpec).

 

Do przeciwnikow:

Co dyktuje Wam taka decyzje? Czy przy doborze kotla opieracie sie tylko na tym co napisze projektant? Czy moze sami przeprowadzacie obliczenia, aby dobrac optymalne rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jezeli chodzi o firme Immergas, to u mnie moze byc problem z serwisem, dodatkowa za ''nie'' przemawia nie znana dla mnie marka. Nie widzialem dobrych opini o tej firmie.

 

witam kolego jeżeli chodzi o firmę immergas jest to jedna z najleprszych firm pod wzglęndem kotłów kondensacyjnych i z zamkniętą komorą nie wiem z kąd jesteś i co u was jest na topie jeżeli o serwis u nas obsługuje dość często serwis

vaillanta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dodatkowo jak juz kupie kondensat, to niech ta kondensacja zachodzi czesciej, a nie tylko przy -40, jak to by bylo przy kotle 7-24kW.

 

tak sobie czytam, i jako laik kole mnie w oczy to co piszesz.

to jakaś bzdura.

kondensacja, i wszystkie jej zalety zachodzą przy niskich temp kotła.

nie sądze zeby taki kocioł o jakim piszesz, przy -40 na dworku pracował z temp wody ok 40C.

to przy zero stopni na dworku, w twoich kaloryferkach powinno płynąć jakieś minus dwa, żeby odbierać nadmiar ciepła który sie sam w domu pojawia ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumielismy sie. Kondensacja nie zajdzie w przewymiarowanym kotle. A jak zajdzie to bardzo rzadko, bo taki kociol bedzie chodzil cyklicznie na wysokich temp., czyli 70 stopni (slaba kondensacja). Przy kotle odpowiednio dobranym, kociol taki chodzi prawie nonstop i jak grzeje nonstop i mamy odpowiednio dobrane grzejniki, to temp 40-50 stopni powinna wystarczyc do zapewnienia komfortu.

Mozliwe ze sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba "słyszałeś że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele". Kondensacja następuje gdy spaliny osiągają punkt rosy czyli ok 56 C. Wytłumacz dlaczego "przewymiarowany kocioł ma pracować na wysokich parametrach (70 C)???. Nie ma takiego kotła który będzie pracował w trybie ciągłym!!! Po to stosuje się urządzenia regulacyjne aby zapewnić utrzymanie zadanej temperatury pomieszczenia (sterowanie stałotemperaturowe) lub temperatury czynnika do temperatury zewnętrznej (sterowanie w trybie pogodowym wg krzywej grzewczej). Aby utrzymać optymalną temperaturę spalin instalacje grzewcze z kotłem kondensacyjnym projektuje się na parametry czynnika 60/50, dlatego jest idealnym rozwiązaniem gdy masz podłogówkę. Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że "przewymiarowany kocioł będzie częściej pracował na wyższych parametrach", bo ja podstaw do takiego twierdzenia nie widzę. Pisałem Ci już kilka dni temu że moc kotła powinna pokryć zapotrzebowanie na ciepło, a zainstalowany sposób sterowania układem, zapewnić komfort użytkowania. Napewno tych założeń nie osiągniesz gdy kocioł będzie miał za małą moc (poczytaj trochę forum może zmienisz zdanie) czego tegoroczna zima jest najlepszym przykładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto ludzie ktorzy wymieniaja kociol na paliwo ciekle, nie moga uwierzyc, jak to mozliwe ze 14kW pociagnie 200m.

 

Jezeli masz dom 120m2 - standardowo ocieplony, wysokosc pomieszczen rowniez standardowa, to zapotrzebowanie tego domu na cieplo przy -20 to 5-7kW max.

Jak przy tym masz kociol 7-24kW, to tylko przy temp -20 stopni bedzie pracowal on na najnizszej swojej mocy 7kW. Jako, ze takich dnie jest garstka, to kociol chcialby pracowac na mocy 3-4kW i jak niby to uczyni? Bedzie sie wiec wlaczal i wylaczal zamiast pracowac na faktycznym zapotrzebowaniu budynku.

A czy to ma sie jakos do kondensacji? - Nie mam pojecia. Moze nim spaliny osiagna odpowiednia dla kondensacji temp, to troche czasu potrzeba i moze wlasnie takie starty, postoje powoduja, ze ta kondensacja nie zachodzi tak jak byc powinno?

 

Czyli biorac pod uwage to co mowisz, to rownie dobrze mozna kupic kociol dowolnej mocy i cieszyc sie kondensacja?

 

Nie wiem jak to jest z przewymiarowaniem gazowca. Przypuszczam, ze praca sprowadza sie do rozgrzewania grzejnika i czekania az ostygnie i tak wkolko. Wydawacby sie moglo ze wiekszy komfort masz jak masz grzejnik ciagle odpowiednio cieply, a tego CHYBA przewymiarowany kociol nie zapewni, bo mimo iz ustawimy go na najnizsze parametry, to i tak bedzie za duzo i kociol sie wylaczy.

 

Raczej ta modulacja nie jest po to, aby zabezpieczyc niepokoj inwestora i teorie hydraulika? A moze wlasnie po to jest:)

 

Nadal nie uzysklaem fachowej opini na temat mocy kotla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo takiej odpowiedzi nikt Ci nie udzieli.

 

teoretycznie wydaje mi sie że:

(pomijając konieczność grzania CWU)

max moc pieca powinna wynikać z max zapotrzebowania z uwzglednieniem strefy klimatycznej,

a minimalna moc pracy w modulacji, zależy od zasobności portfela inwestora.

 

 

ale chyba wiem o co ci chodzi.

co innego max moc pieca, czyli taka ile on daje przy temp bliskich 90C na wyjściu (ta moc jest istotna przy projektowaniu CWU)

a co innego max moc kiedy piec jeszcze pracuje kondensacyjnie.

i tu chyba tkwi błąd Twojego myślenia.

bo ten drugi parametr, bardziej zależy od kaloryferów niż od pieca.

jeśli zainstalujesz na ścianach 50m2 salonu 20 kaloryferów po 1000W kazdy, to temperatura wody w instalacji będzie potrzebna dużo mniejsza, niż przy jednym grzejniku 1000W.

jeden pewnie nigdy tego salonu nie ogrzeje.

O to Ci chodzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.