Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bufor i jego wydajność


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Od razu zaznaczam, że w temacie jestem laikiem - będę starał się precyzować wszystko na miarę swoich możliwości, więc proszę na mnie nie naskakiwać jak coś pomylę 😉

Mam piec na ekogroszek - Defro Komfort Eko (20kw). Z powodu cen ekogroszku został odłączony podajnik i palę w piecu drewnem (nie wchodźmy w dyskusję o tym, czy się powinno na dłuższą metę, bo to nie czas i miejsce). Żeby zoptymalizować to wszystko, zdecydowałem się na zakup bufora 1000 litrów. Padło na ocieplony Drew-Met bez wężownic, który nominalnie ma 870 litrów pojemności. Zestaw podłączał mi hydraulik. Póki co nie mam żadnego sterownika pod to podpiętego ani nie mam głowic termostatycznych na kaloryferach. Dom jest specyficznie zbudowany, bo dół jest z suporeksu 24 cm ocieplony grafitowym styropianem 10 cm (z dobrą lambdą - chyba 32 jeśli dobrze pamiętam), w podłogach jest 10 cm styropianu (tu już nie wiem jaka lambda) i powierzchnia dołu to około 130 metrów, ale pomieszczenia są niskie (do 2,35). Na dachu wełna 20 cm z lambdą 24. Góra domu to konstrukcja szkieletowa o powierzchni 30 m2 (taka nadbudówka) z dużymi spadami (do 60 cm), więc kubatura jest tam niewielka. Na ścianach 25 cm grafitowego styropianu, dach 20 cm wełny. Na górze jeden duży kaloryfer. Na dole we wszystkich pomieszczeniach są kaloryfery a mniej więcej w 40% (tam gdzie są płytki), na powrocie jest podłogówka. Tyle z opisu warunków, w jakich działa układ.