Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zastanawiam sie nad tym, ile wytrzyma kociolek ktory od tamtej zimy pracuje u mnie w kotlowni. Jest to kociol na ekogroszek o mocy 25kW ciutke przewymiarowany bo powierzchnia grzewcza wynosi okolo 160m2 + bojler okolo 100l. Dom ocieplony.

 

Czy mozna uznac ze kociol bedzie pracowal z 10 lat?

Ktore elementy sa podatne na najszybsze zuzycie?

W jaki sposob mozna przedluzyc jego rzywotnosc?

Na co szczegolnie zwraca uwage?

 

Czy jest ktos kto posiada kociol z podajnikiem na ekogroszek dluzej anizeli 5 lat ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam kocioł od roku z podajnikiem ( tłokowym)

Jestem za tym aby podwiesić temat .

Użytkownicy tych kotłów mogliby wspisywać swoje doświadczenia związane z awaryjnoscia i serwisowaniem swoim kotłów.

Mielibyśmy bieżący obraz tego co moze czekać przeciętnego uzytkownika takiego kotła jak i również możliwość porównania pod wzgledem awaryjnosci i obsługi eksplatacyjnej kotłów różnych marek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kocioł Protech Karo 25kW ( tłokowy)

 

Łącznie ~ 300 dni pracy ( 24h ) .Jeden sezon + cwu lato z przerwami.

Do dziś wymienione:

- Deflektor nad palnikiem z płyt szamotowych , na deflektor z żeliwa ( modyfikacja producenta w kotłach na rok 2009) .Płyty po sezonie były już na tyle kruche , że przy wyjmowaniu ich w celu wyczyszczenia kotła - popękały .Poza gwarancją - element eksploatacyjny.

- Sterownik po 2 miesiacach przestał "przyjmować" nowo wprowadzane nastawy parametrów pracy.Pomagał tylko reset - ON/OFF. Nowy soft w sterowniku-gwarancja

- Siłownik gazowy pokrywy zasobnika przestał trzymać po 2 miesiącach.Wymieniono na nowy - gwarancja

Zespół podajnika - rozmontowany po sezonie w celu wyczyszczenia - nie wykazuje zużycia .

Obecnie zauważam odkształcanie się ( niewielkie) płyty palnika , nie mające na razie większego wpływu na przebiego spalania > wadliwa konstrukcja płyty palnika.Dość gęsto umieszczone szczeliny nadmuchowe, mimo grubości płyty 14 mm , powodują jej odkształacanie się. Wymiana na nową w ramach gwarancji.Konstrukcję płyty poprawiono w roku modelowym 2009.

 

Reszta spisuje się bez zarzutu.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kociol Malejka Eko-Plus 25kW

 

Z tego co zauwazylem pod roku eksploatacji to:

- zaczyna rdzewiec zasobnik na groszek

- uszczelka gumowa wziernika na slimak zupelnie starta a wlasciwie jej brak

- slimak podajnika juz w niektorych miejscach lekko przerdzewialy i niewielki uszczerbki

 

 

Czy ktos jest w stanie powiedziec ile takie kociolki moga wytrzymac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Posiadam kocioł od 1.5 roku Hef 25KW na domek ok160m^2 nie ocieplony + zasobnik cwu 150L. Jak na razie do wymiany była uszczelka klapy podajnika, również uszczelka pod podajnikiem nadaje się juz do wymiany, oraz uszczelki nad kanałami spalinowymi poza tym nic poważnego się nie działo, jeszcze sobie przypomniałem ze podajnik wewnątrz rdzewieje ale to prawdopodobnie wina mokrego opalu:(.

 

Znajomy natomiast ma piec na eko groszek od ponad 5 lat nie wiem jakiej firmy moc to 50kW, wiem ze napewno wymieniany był juz sterownik (geco), wentylator nadmuchu, kilka razy zerwany klin (na skutek zablokowania śruby podajnika przez ciało obce), deflektor i chyba śruba podajnika.To chyba na tyle. Kocioł nie cieknie i to najważniejsze pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EKO CENTR 25 kW, minęło dokładnie 4 lata eksploatacji:

 

1. ślimak - 3 szt. (bardzo szybka korozja w 2/3 odległości od motoreduktora, suchy węgiel, dziwne).

2. przerdzewiały zbiornik na paliwo ( dosłownie sito w dolnej części od strony pieca).

3. wymieniony kondensator silnika ( raczej zapobiegawczo ).

4. niestety widoczna korozja lokalna na ściankach bocznych w palenisku i na płytach w strefie odpływu spalin).

daje się usunąć po SADPALU i porządnym rozgrzaniu pieca przed czyszczeniem, teraz mam gołą blachę, bez przypalonej sadzy, piec od razu zaczął inaczej pracować

5. i teraz najlepsze !!!! całkowicie skorodowana rura podajnika w strefie od retorty na długości ok 30 cm , po prostu cały zasobnik węgla z motoreduktorem i silnikiem położył się na posadzce !!! rura miała grubość kartki papieru, całe szczęście że byliśmy w domu :-) ).

6. korozja ścian bocznych przy drzwiczkach rewizyjnych .

7. odradzam działania siłowe przy ewentulanym zaklinowaniu ślimaka w reduktorze ( odlew, pękł przy przypadkowym uderzeniu młotkiem :-).

 

korozja zbiornika - wydaje mi się, iż to wina SADPALU, kilka razy wrzuciłem do zasobnika.

 

korozja ślimaka - chyba w tej strefie wydziela się największa ilośc pary, tasma na ślimaku zawija się na wałku :-)

 

korozja ścian - pewnie niskotemperaturowa , nie wiem jaka temperatura jest na powrocie, na piecu 55 C.

 

wentylator - bez zarzutu, łożyska w stanie idealnym;

 

deflektor - OK nie wypalony, choć u kolegi już się przechyla na jedną stronę ( ten sam okres eksploatacji)

 

sterownik GECO- bez zarzutu;

 

rury wymiennika - czyszczone szczotką na wiertarce, ale w strefie nad paleniskiem już wyczuwa się nagar, który cieżko usunąć. choć po SADPALU jakby się zmniejszał.

 

Cóż mogę dodać ? za żadne skarby nie zakładajcie kwasówki jako kawałka komina przy piecu na węgiel ( u mnie łaczy piec z kominem z cegły), ja dodatkowo miałem "zimny komin" , a co najciekawsze kominiarz odebrał wszystko bez jąknięcia, choć zależało mi na tym aby potiwerdził czy wszysto jest OK. Po około pół roku zaczęły się na kwasówce pojawiać czarne kropki, a po 8 miesiącach cały syf z komina, taki mokry czarny żużel wylądował mi na ścianach i meblach w garażu. Każde metalowe narządzie na które spadł ten syf natychmiast skorodowało.

Kwasówka - dosłownie sito, tysiące dziur jakby zrobionych igłą, w jednym miejscu korozja była tak duża, że wyrwało po prostu kawałek blachy.

 

To chyba tyle. Coraz częściej myślę o gazie, mam już dosyć tego wszędobylskiego pyłu i brudu.

 

160 m2 ogrzewam średnio 4-5 t. ( na rok kalendarzowy) - wydaje mi się, że piec jest zbyt duży do tej powierzchni, nie pamiętam abym kiedykolwiek miał ustawione zawory termostatyczne na więcej niż 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kociol Malejka Eko-Plus 25kW

 

Z tego co zauwazylem pod roku eksploatacji to:

- zaczyna rdzewiec zasobnik na groszek

- uszczelka gumowa wziernika na slimak zupelnie starta a wlasciwie jej brak

- slimak podajnika juz w niektorych miejscach lekko przerdzewialy i niewielki uszczerbki

 

 

Czy ktos jest w stanie powiedziec ile takie kociolki moga wytrzymac ?

taki kociol to gowno podszyte gownem, piec z 2006 roku...cieknie ja z sita,

a w miedzyczasie takie oto nieszczescia :

- stycznik w Geco , 2x wypalony, dobrze ze mozna kupic taki za 6zl w sklepie z elektronika

- wymiana zasobnika - orginalny to próchno po 2 latach

- ślimak - zgnił po 2 latach

- rura podawcza w której pracuje ślimak zgniła w 2013r- czyli troche lepiej

- kolanko zeliwne czyli retorta- przetarla sie od pracy slimaka w 2013.

- piec rozciekl sie w 2013 , po tym jak wymienilem rure podawcza i kolanko ( retorte)

brawo firma Malejka

Edytowane przez jma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie opisane nieszczęścia mogą świadczyć o niewłaściwej obsłudze kotła a nie o złej konstrukcji

durszlak z kosza to zazwyczaj wina mokrego opału, podobnie jak opisane uszkodzenia ślimaka i rury podajnika.

zapewne rdza i cieknący wymiennik to kolejne tego konsekwencje połączone ze złymi parametrami pracy.

sprawdziłbym jeszcze komin w jakim jest stanie(może trzeba rozebrać i od nowa postawić)

 

mokry opał, wilgoć w kotłowni i brak odpowiedniej wentylacji, niewłaściwe parametry pracy oraz niska temperatura spalin i zimny powrót to najczęstsze przyczyny wykończenia kociołka w szybkim czasie.

widywałem kotły zajechane w 3 sezony i takie które pracują 8 lat (tych samych firm)

 

Ja bym napisał

brawo dla palacza

ale to tylko moje skromne zdanie z którym nie trzeba się zgadzać

swoją drogą gratuluję wytrwałości w odgrzebaniu tak starego wątku :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drogi kolego, to tylko Twoje domysly a nie fakty, to po pierwsze

opal jest z piwnicy, a wiec suchy, poza tym nie wiem czego oczekujesz po przechowywaniu opalu, klimatyzowanego pomieszczenia ?

Zasobnik zgnil bo byl z zasiarczonej blachy. Kolejny jaki kupilem jakos trwa.

Erozja slimaka jest wina materialu a nie mokrego opalu oraz szkoldliwych warunkow pracy.

Spalanie niskoemperaturowe 55-60C ma to do siebie ze jest sporo skroplin w okolicy paleniska. Zatem wykonanie slimaka z St3 to chyba nieporozumienie.

Kolanko zeliwne , czyli retorta, przetarla sie nie na skutek mokrego opalu tylko nierownej grubosci scianki, oraz niezbyt trafnego punktu podparcia slimaka.

Podpracia w jednym punkcie, co powoduje ekscentryczna prace.

A grubosc scianki wykazlem wykonujac kolejne przekroje, dramat odlweniczy.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kociol Ling 15 z podajnikiem slimakowym w tej chwili bedzie szosty sezon.

1 wymieniony slimak po czwartym sezonie

2 sterownik Geco po trzecim. Wywalilem gada na zewnatrz w osobnej obudowie, zeby odseparowac go od temperatury.

3 kondensator silnika motoreduktora po czwartym sezonie

4 deflektor szamotowy po piatym sezonie. Popekal sobie.

5 zbiornik na wegiel przerdzewial na wylot po piatym sezonie

 

Slimak i zbiornik to wiem ze od wilgotnego wegla. Ale z niewiedzy i tylko przez pierwszy sezon a i tak poszlo w cholere. Nowy zbiornik zaklajstrowalem hameritem. Zobaczymy jak bedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pytany odpowiem, można przedłużyć żywotność kotła jest wiele sposobów np; kocioł nie powinien być najniższym elementem instalacji, gdzie gromadzą się zanieczyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kocioł żeliwny Kielar ECO2 35 / 25 kw - pracuje w sumie 6 sezon. Zasobnik jeszcze nie przerdzewiał, ślimak ten sam, wymiennik ok.

 

Ktoś mi na forum groził, że ten kocioł wytrzyma ponad 30 lat - ale to ja wcześniej go wyrzucę ha ha :)

 

Do kotła dorobione stalowe ogniwo grzewcze ( odzyskuje ciepło ze spalin) pracuje 5 sezon i jeszcze nie przerdzewiało i nie cieknie ale to taka samoróbka to może dlatego.

 

Prowadzę kocioł na niskich temperaturach spalin ale mam komin systemowy Leiera i to podobno mu nie szkodzi. Żadnej rosy w kotle ani w tym ogniwie jeszcze nie stwierdziłem.

 

Palę bardzo suchym ekogroszkiem.

 

To tyle w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciał bym aby mój kocioł wytrzymał dłużej niż 10-12 lat . :D Kocioł traci sprawność ,obkłada się kamieniem kotłowym ,zamulają się grodzie itd....wchodzą na rynek nowoczesne konstrukcje ,z coraz mniejszym udziałem człowieka w obsłudze kotła ,po co mi dylemat czy mam wywalać sprawny kocioł czy nie ,jak powód sam się pojawi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla kotła są ważne dwie temperatury minimalna - prawie zawsze zawyżona i maksymalna - prawie nigdy nie podawana prawidłowo a pokazująca temperaturę odkładania się kamienia kotłowego. Zamulanie i osadzanie nieczystości na dnie kotła wynika tylko z błędów instalacyjnych. Kocioł (najdroższy element instalacji) nie powinien być zbiornikiem na śmiecie. Tylko inwestor jest zainteresowany długowiecznością pieca.

Awaryjne wymiany kotła zawsze są "nie w porę" Mój kocioł pracuje ca 30 lat i na przyszły rok planuje jego wymianę. Kocioł wykonam sam,(o ile zdrowie pozwoli) a podajnik będzie ten sam (sprawdza się od 20 lat bezawaryjnej pracy - i podaje "wszystko" max granulacja 100x60

Nie znalazłem nowocześniejszej konstrukcji kotła, muszę sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno jak musisz to rób ;) .Jeżeli miał bym myśleć w ten sposób że kocioł to najdroższy element instalacji ,zaczął bym go oszczędzać .Kocioł ma oszczędzać moje pieniądze wydane na ogrzewane ,dla mnie to jest najważniejsze. Wyciskam go jak cytrynę . :D Mnie nie interesuje granulacja 100x60 wystarcza 30mm większa granulacja stwarza problemy z modulacją mocy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z modulacją mocy. Granulacja to możliwość palenia zrębków, przy których czym większy gabaryt tym lepiej. Ponadto podajnik poda i pył drewniany z szlifierek, i miał węglowy. Natomiast zbyt duży kawałek opału zostaje w podajniku nie zakłócając jego pracy. U mnie oszczędność to nie tylko sprawność kotła ale i możliwości stosowanego różnorodnego opału. Mogę palić "wszystko" kilka dni temu zutylizowałem olej po frytkach - 2,5 litra na 100 l trocin.

Ponadto oszczędność kotła przed brudem w wodzie to wydatek ca 100zl lub wizyta za złomie i własna praca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z modulacją mocy. Granulacja to możliwość palenia zrębków, przy których czym większy gabaryt tym lepiej. Ponadto podajnik poda i pył drewniany z szlifierek, i miał węglowy. Natomiast zbyt duży kawałek opału zostaje w podajniku nie zakłócając jego pracy. U mnie oszczędność to nie tylko sprawność kotła ale i możliwości stosowanego różnorodnego opału. Mogę palić "wszystko" kilka dni temu zutylizowałem olej po frytkach - 2,5 litra na 100 l trocin.

Ponadto oszczędność kotła przed brudem w wodzie to wydatek ca 100zl lub wizyta za złomie i własna praca.

Mnie akurat zrębki nie interesują ,nie posiadam ,a zakupione zajmują dużo miejsca ,wolę pellet a najbardziej owies ze względu na lokalną cenę ,miał spalam non stop ,wszelkiego rodzaju trociny wióry od heblarki jeżeli się naprodukują ,również .Spalam też olej mieszam z owsem i papier też idzie przez podajnik ,jarają się również obierki od ziemniaków ,łupiny od orzechów :D .

Ponadto oszczędność kotła przed brudem w wodzie to wydatek ca 100zl lub wizyta za złomie i własna praca.

Ja chronię instalację przed zamuleniem ,a kocioł ma wychwytywać zanieczyszczenia z powrotu instalacji,przy wymianie kotła pozbywam się i tego . Edytowane przez Animus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chcialem odkopac temat kotla f-my Malejka.

Kociol bowiem wyzionał ducha. Rozszczelnil sie wymiennik ..i nastapil piecowy zgon.

Za nowy wymiennik oczekuje firma - 4000zl.

Piec zył 7lat, Nigdy wiecej taki piec u mnie juz nie stanie.......

 

ps

kiedy pisalem pierwszego posta, to udalo mi sie chemicznie uszczelnic wymiennik preparatem do chlodnic samochodwych, przedluzylem w ten spsob agonie pieca o pare miesiecy

Edytowane przez jma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HeY!

Piec Bavaria Seko

W 1 miesiącu wymiana sterownika (zawieszał się wyświetlacz) i spawanie - ciekł w 1 miejscu

Teraz 4 sezon i można przeczyścić szmatką i sprzedać jako nowy:)

0 problemów z korozją - suchy jak pieprz opał, zawór 4D, 60 stopni na blacie, palenie okrągły rok - w lecie na ciepłą wodę.

0 zerwanych zawleczek

0 wygasania pieca (chyba że zapomniałem że mam piec i pusty zasobnik)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też bawaria seko 25 kW.

Na początku kondensator. Potem już nic hehe...

Obecnie czwarty sezon i obym w złą godzinę tego nie powiedział.

Nic się nie dzieje. 

Jedynie ślady rdzy w zasobniku, ale to od mokrego opału. Obecnie opał dosuszam. Wszystko jest ok i żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

m,jestem nowy użytkownikiem tego forum, ale podobnie jak wielu z was stanąłem przed problemem wyboru nowego kotła. Od 2002 roku t.j 12 lat używałem produktu Protech Gierałtowice Karo 25kw. Piec spisywał się bardzo dobrze, a wymianie w 2010 uległ tylko skorodowny zasobnik. Kocioł spalił najgorszy jaworznicki miał 19, ale z uwagi na dużą ilość popiołu przez ostatnie. 3 sezony przeszłam na Jaret co było trafnym rozwiązaniem. Jedynie w lecie musiałem kupić miał bo Jaret był zbyt kaloryczny i cofnął żar do zasobnika. W tym roku po świętach wygasiłem kocioł z powodu wyjazdu a po dwóch tygodniach zalana kotłownia. Umarł chyba że zgryzoty że nie grzejne. I tak problem dostał i mnie. Moje stare Karo miało podajnik 4 tłokowych,można było palić nawet kostką,nigdy nie zakleszczył,obecne nowe konstrukcje jak czytam są o wiele bardziej problemowe, a przy tym awarie a nawet zgony po 4-5 sezonach. Teraz dopiero mam PROBLEM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie idź w tłoka ,poczytaj o ślimakach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę moim doświadczeniem z kotłem.  Piec firmy Walendowscy KWM-SGR z podajnikiem ARDEO AZP-MR25 śłimakowym stalowym z obrotową retortą, bojer 300 litrów. Piec kupiony w 2008 roku, paliłem w nim przez 6 sezonów, w tym również w lecie dla ciepłej wody. Przez pierwsze 4 lata użytkowany na miale węglowym, przez dwa ostatnie na ekogroszku ( z uwagi na cenę 580 zł, miał -500). Nie chcę zbytnio zachwalać ale przez te 6 lat ani razu nie zerwała się zawleczka, opał kupowałem luzem a nie workowany, przesychał w kotłowni, zbiornik na opał w stanie dobrym, niewielkie ślady rdzy w środku, wytrzyma moim zdaniem jeszcze z 10 lat. Instalacja z zaworem 4D, temperatura na wyjściu 55 stopni, na powrocie 40-45 stopni. Oprócz jakiegoś scalaka w sterowniku Tango Negro, który "umarł" od pioruna i sterownik widział w bojlerze wodę ciągle 100 stopni nic się nie psuło w tym piecu, odpukać....! Naprawa sterownika 80 zł z przesyłką przez firmę, która go produkuje w Polsce. Teraz kupiłem "na zapas" ślimak coby leżał w kotłowni w razie potrzeby jego wymiany ale dopóki nic się nie będzie działo z podajnkiem to nic nie ruszam, najwyżej jak wytrzyma 10-12 lat to wymienię cały podajnik za 1800 zł jak się popsuje.  Podkreślam, że palę tylko suchym opałem!!!

Dom powierzchnia całkowita 220 m2, wtym garaż 45 m2 w bryle budynku ogrzewany, na rok z ogrzewaniem ciepłej wody w lecie musze liczyć 5-5,5 tony ekogroszku ale jest to ekogroszek z "rosyjskiego" wegla moim zdaniem o kaloryczności nie przekraczającej 25 MJ. Jeśli się komuś przyda to pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam kocioł eko tech 17 kw ze Stąporkowa rok prod 2008 , pracuje po dzis dzień czyli idzie mu 9 rok .

Kocioł nie jest wygaszany , w lato grzeje c,w,u . 

Usterki to skorodowany slimak , ale jest to moja wina sypania mokrego groszku , wymieniłem na nowy , bardzo łatwy montaż.

Uszczelnienie retorty palinika , ponieważ fabryczne uszczelnienie się wykruszyło .

Jestem bardzo zadowolony z kotła , zapominając o wymianie slimaka i uszczelnieniu retorty można by napisac że nic nie uległo awarii.

Temperatura zadana na kotle 55 st 

Powrót około 35 st ,.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę moim doświadczeniem z kotłem.  Piec firmy Walendowscy KWM-SGR z podajnikiem ARDEO AZP-MR25 śłimakowym stalowym z obrotową retortą, bojer 300 litrów. Piec kupiony w 2008 roku, paliłem w nim przez 6 sezonów, w tym również w lecie dla ciepłej wody. Przez pierwsze 4 lata użytkowany na miale węglowym, przez dwa ostatnie na ekogroszku ( z uwagi na cenę 580 zł, miał -500). Nie chcę zbytnio zachwalać ale przez te 6 lat ani razu nie zerwała się zawleczka, opał kupowałem luzem a nie workowany, przesychał w kotłowni, zbiornik na opał w stanie dobrym, niewielkie ślady rdzy w środku, wytrzyma moim zdaniem jeszcze z 10 lat. Instalacja z zaworem 4D, temperatura na wyjściu 55 stopni, na powrocie 40-45 stopni. Oprócz jakiegoś scalaka w sterowniku Tango Negro, który "umarł" od pioruna i sterownik widział w bojlerze wodę ciągle 100 stopni nic się nie psuło w tym piecu, odpukać....! Naprawa sterownika 80 zł z przesyłką przez firmę, która go produkuje w Polsce. Teraz kupiłem "na zapas" ślimak coby leżał w kotłowni w razie potrzeby jego wymiany ale dopóki nic się nie będzie działo z podajnkiem to nic nie ruszam, najwyżej jak wytrzyma 10-12 lat to wymienię cały podajnik za 1800 zł jak się popsuje.  Podkreślam, że palę tylko suchym opałem!!!

Dom powierzchnia całkowita 220 m2, wtym garaż 45 m2 w bryle budynku ogrzewany, na rok z ogrzewaniem ciepłej wody w lecie musze liczyć 5-5,5 tony ekogroszku ale jest to ekogroszek z "rosyjskiego" wegla moim zdaniem o kaloryczności nie przekraczającej 25 MJ. Jeśli się komuś przyda to pozdrawiam.

Panowie. Dziewiąty sezon grzewczy mojego pieca Walendowscy KWGSR 25 kw z obrotowa retortą ślimakową AREDEO!  Nic do tej pory się nie psuło oprócz sterownika uszkodzonego przez piorun! Jeśli ten piec wytrzyma 10 sezonów to będę go chwalił po wszystkich odpustach i kupię drugi taki sam na zapas! Jak ktoś nie wierzy kontakt do mnie 606  902 217.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Piecuch19
      Tu coś dla fanatyków palenia węglem:
      https://www.muratorplus.pl/technika/ogrzewanie/kocio-2w1-ogrzewanie-i-rownoczesne-wytwarzanie-pradu-aa-Scdc-z9oX-RcXP.html 
      i tu:
      http://sark.pl/ogrzewasz-dom-nie-zatruwasz/ 
       
       
    • Przez mikkei
      Takie cos  było by dobre gdyby 1 osoba tym zarządzała i tylko ta osoba nikt wiecej dodawała kolejne pomysły i ustawnienia bez komentarzy innych.  takie FAQ  dla świeżo upieczonych użytkowników MPM;a DS.
      A tak wogóle to pojawiły sie juz 1 foty na żywo konkurencji z podkarpacia  tj. Draw-met z 5 klasą ....  Szału niema - i raczej nie mają czym konkurowac z MPM;'em patrząc na ten super tajny palnik + byle jaki wymiennik z rur.....
      Ruszt jest  zerżniety z Mpma + miarkownik w drzwiczkach zasypowych   to nie ma prawa działać bo ruszt sie raz dwa przepali bo nie bedzie chłodzenia od dołu.... to są dopiero  niezle jaja.... https://allegro.pl/oferta/drew-met-13kw-uni-ds-bw-klasa-5-piec-kociol-7660770097 
    • Przez rarek
      Ja chciałbym poznać reakcję chemiczną spalania wody.
    • Przez jk100
      Sprzedam MPM DSII 2016
      https://www.olx.pl/oferta/kociol-dolnego-spalania-mpm-dsii-2016-CID628-IDwB1fL.html#ac079b749c
    • Przez Animus
      KONIEC 5 KLASY – kierunek  ECODESIGN!
       
       
      5 klasa jakości środowiskowej i sprawności energetycznej kotłów c.o. według normy PN EN 303 – 5:2012 już nie najwyższa.
       Do roku 2020 wszystkie urządzenia grzewcze dopuszczone do sprzedaży muszą legitymować się certyfikatem „Ecodesign”. 
       
      Teraz kierunek rozwoju urządzeń wyznacza nowa dyrektywa Ecodesign (zwana dyrektywą Ekoprojektu).
      Dzięki temu surowe wymogi środowiskowe określone przepisami faktycznie obowiązują w prawdziwym życiu, a nie tylko w laboratorium badającym kotły. Certyfikat Ecodesign to gwarancja najwyższej jakości urządzeń grzewczych.
       
      Już nie są teraz tak istotne parametry mocy nominalnej i minimalnej kotłów, na pierwszym miejscu jest sezonowa efektywność energetyczna ogrzewania pomieszczeń (ηs) oznaczająca, wyrażany w procentach, stosunek zapotrzebowania na ogrzewanie pomieszczeń w określonym sezonie ogrzewczym, zapewniane przez kocioł na paliwo stałe, do rocznego zużycia energii wymaganej do zaspokojenia tego zapotrzebowania.
       
      Sezonowa efektywność energetyczna:
       
      kotły o nominalnej mocy cieplnej do 20 kW nie mniej  niż 75 %.
      kotły o nominalnej mocy cieplnej powyżej 20 kW nie mniej niż 77 %
       
      Lista kotłów z podajnikiem
       
      na ekogroszek  
       
      klasy ECODESIGN !
       
      1. Defro
       - SIGMA   48 kW
       - SIGMA E  12,16,20,24,36 kW
       - SIGMA BR   24 kW
      2. Sas
      - SAS EFEKT 14kW 17kW 23kW 29kW
       
       
      Proszę o dodawanie nowych kotłów w  klasie Ecodesign bardziej ekologicznych  .
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.