Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy ten układ jest prawidłowy ?


Marcus6

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

ogólnie w temacie związanym z piecami jestem laikiem. Firma zamontowała mi piec z buforem i efektem tego jest to, że piec chodzi cały czas prawie na maksa i się nie wygasza. W załączeniu rysunek jak to wygląda u mnie. Mogę się mylić co jest źle zrobione w tym układzie, ale jeśli mam rację, to proszę o potwierdzenie lub pokierowanie.

Pozdrawiam

20211114_092030~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nieprawidłowy

Czy jest tu jakaś pompa czy może to wszystko niby ma działać grawitacyjnie?

W tej instalacji temperatura powrotu do kotła jest w dużej mierze uzależniona od pozycji zaworu 4D. I może się nawet wielokrotnie zdarzać sytuacja, w której bufor nie będzie sukcesywnie ładowany, bo gorąca woda z kotła zamiast dogrzewać zład bufora będzie tłoczona przez zawór 4D  i w powrót kotła.

Trzeba wywalić ten 4D i zamontować 2 zawory 3D. Jeden jako mieszający w celu możliwości regulacji temperatury zasilania grzejników, natomiast drugi jako rozdzielający (nie przed a za pompą kotłową), aby położeniem swojego zawieradła dawkował ilość wody dogrzewającej powrót kotła.
Tego nie ogarniesz jednym zaworem 4D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

tak myślałem, zacząłem to studiować i nie dawało mi to spokoju, dlatego tu pytam i szukam potwierdzenia. Nie narysowałem pomp, które są:

- pompa między piecem a buforem (ta pompa chodzi cały czas)

- pompa za 4 drogowym (tam gdzie napis "Na grzejniki" )

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czyli powinno być tak jak w załączeniu, proszę mnie poprawić jeśli źle i co jeszcze powinno się znaleźć (jakieś zabezpieczenia ?).

Pozdrawiam

20211205_202052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZLE! Za buforem pompa ma być ZA mieszaczem,  natomiast w obiegu kotłowym lepiej będzie pompę i zawór 3D umieścić na powrocie. Najlepiej 3D stałotemperaturowy.