Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterowanie ogrzewaniem podłogowym


mYOUsic

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem laikiem jeżeli chodzi o ogrzewanie - całe życie mieszkałem w bloku i problem mnie nie dotyczył... 🙂Jakiś czas temu kupiłem od dewelopera segment 104m2 w tym 20m2 garażu. Nie ma w nim instalacji sterowania ogrzewaniem i takową chciałbym zakupić - problem w tym, że nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. W segmencie był już zainstalowany kocioł Buderus Logamax Plus model GB072-20 V2, podpięta pod niego jest instalacja ogrzewania podłogowego na dwóch rozdzielaczach - parter i piętro. Na parterze mam 6 pętli, na piętrze 5. Wyregulowałem przepływ na rotametrach tak, że mniej więcej wszystkie pomieszczenia nagrzewane są równo ale ręczne włączanie grzania na kotle zaczyna być irytujące (mieszkam od miesiąca więc dopiero odkrywam wszelkie bolączki... :))

Jeżeli chodzi o przygotowanie pod instalację - na parterze jak i na piętrze w centralnym punkcie wyprowadzone są przewody 5x1mm2, które idą do skrzynek z rozdzielaczami. Z obydwu skrzynek wyprowadzony jest też przewód 5x1mm2 w okolice kotła. W to samo miejsce doprowadzony jest też przewód dwużyłowy - prawdopodobnie do czujnika temp. zewnętrznej.

Jak zrealizować sterowanie temperaturą w obecnej sytuacji? Na szybko udało mi się znaleźć tylko propozycję firmy Tech Sterowniki tylko nie do końca wiem jak to wszystko ma działać... Z tego co zrozumiałem to powinienem kupić po sterowniku do każdego rozdzielacza i podłączyć do nich regulatory oraz siłowniki. Jak to wszystko ma się do współpracy z kotłem? Kiedy będzie wiedział, żeby zacząć grzać? Czy może ma grzać non stop tylko ewentualnie siłowniki będą zamknięte? A może całkowicie źle myślę i powinno się to rozwiązać w inny sposób?

Liczę na waszą pomoc
Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach