Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PELLET a brak prądu


Gez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie znalazłem w internecie jednoznacznej odpowiedzi więc zapytam samemu.

 

Od 3 dni mam nowy piec na pellet, sterownik argos PID black.

Jestem w tym jeszcze zielony, nie mialem z tym nigdy do czynienia. Jak wyglada sytuacja gdy w domu braknie pradu a nikogo nie bedzie? Czy woda się nie zagotuje? 

 

Instalator mowil ale wole sie dopytac, .ze temp. wzrosnie nieznacznie do kilku/kilkunastu stopni i piec sie wygasi. Nie mam zadnego UPSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie. Podajnik i wentylator się wyłączy a to co będzie na palniku się trochę pofajczy. Temperatura trochę wzrośnie przez brak pracy pompki. max 8-10 stopni. Ale to tylko w przypadku gdyby akurat kocioł pracował na mocy maksymalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Outsider. Mam takie przekrętełko przy pompie który nie wiem jak profesjonalnie się nazywa 😄 Ma (10 9 7 5 3 1) I na tym ustawiam jakie ciepło oddaje na kaloryfery i na jakich obrotach pracuje piec. Na razie mam 3jkę bo jest letniawo, fajnie i temp 23°.

 

Uspokoiła mnie Twoja wiadomość, mogę spać spokojnie.

Temp mam ustawioną 55° 

Dobija do 60-62 i piec zostaje sobie na czuwaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. A to pokrętęłko to zapewne zawór mieszający 3 albo 4 D. Jeżeli sterownik kotła posiada obsługę zaworu mieszającego i sterowanie pogodowe to dokup do zaworu siłownik. Potrzebny byłby ( może nawet masz ) czujnik temp zewnętrznej do sterownika kotła. I wtedy dzieje się wszystko samo. Na dworze cieplej to mieszacz się przymyka. Chłodniej to otwiera. W konsekwencji masz niższą lub wyższa temp na obieg grzejny.

Edit. A te 55 stopni na kotle to trochę za mało. Temp 65 byłaby o wiele lepsza dla żywotności kotła. Lepiej wygrzany wymiennik, brak rdzy i sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach