Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki kocioł? (dom 85m2)


tomas91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Proszę o poradę w kwestii wyboru kotła. Dom z lat 30 po remoncie, 85m2, zamieszkały przez 2 osoby, poddasze nieużytkowe. Grzejniki panelowe (9szt) + 8m2 podłogówki w kuchni.

Docieplenie: ściany pełna cegła 42cm + styropian grafit 0,031 15cm, strop drewniany - wełna skalna 25cm, na dobudówce 20m2 płaskiego dachu - 35cm styropianu, podłoga 5cm styropianu. Okna 3 szybowe, drzwi zewnętrzne również nowe.

Brak gazu ziemnego, więc zasilane będzie propanem ze zbiornika przydomowego.

Biorę pod uwagę kotły dwufunkcyjne, po rozmowach z instalatorem oraz u lokalnego przedstawiciela przystało na dwa modele: Viessmann Vitodens 111-W oraz Immergas Victrix Zeus 25.

Nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie. Nie wiem czy jest sens dopłacać do Viessmana, jak wygląda kwestia awaryjności i kosztów napraw/serwisu u poszczególnych producentów. Liczę na jakąś pomoc, może polecacie coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to polecam czytać, czytać i jeszcze raz czytać;) co piszą na tym i innych forach i kotłach, ich doborze, serwisowaniu.

Najważniejsze, kolejność przypadkowa to: dostępność serwisu w danym rejonie,koszty serwisu,również tego po gwarancji, koszt przezbrojenia na LPG, moc minimalna z jaką kocioł może pracować (bardzo istotne przy takim metrażu), wymagania gwaranta odnośnie osprzetu (np.komin) ,co jest w zestawie z kotłem, możliwości jego sterownika, itd.

Jeżeli to stara instalacja to musowo odmulacz magnetyczny.

I instalator to dla mnie ostatnia osoba która doradza przy wyborze kotła;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach