Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uchwała antysmogowa


gaxwo

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba, że ma 40 lat, wtedy możesz nie płacić OC, zawiesić, lub wykupic na kilka miesiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pod warunkiem, że zostanie przemianowany na pojazd zabytkowy, a to trochę kosztuje i zajmuje czasu, plus tracisz pojazd na wyłączność. O każdą większą zmianę trzeba pytać konserwatora zabytków.

Jeśli chodzi o pytanie z tematu to dobrze by było zasięgnąć języka, bo to, że nie będziecie tam mieszkać jest stanem przejściowym. Równie dobrze zmienisz zdanie i wprowadzisz się ponownie. Wtedy będziesz zmuszony zmienić źródło ogrzewania. Równie dobrze czy będzie im się chciało pamiętać o fakcie, ze dom jest niezamieszkały i czy będzie im się chciało wysyłać kogoś kto to będzie raz na jakiś czas weryfikował? Pytanie jak do tego podejdą urzędasy. Taka opinia najlepiej na piśmie, żeby później nikt się nie wypierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśli że blokach będzie taniej? Osobiście mieszkałem w blokach jako dzieciak do 16 roku życia. Nigdy więcej bym tam nie wrócił. Powodów jest co najmniej kilka. No ale każdy wybiera co wg niego wygodne.
Co do kwestii ogrzewania. Obiekt nie ogrzewany bardzo szybko niszczeje. By się tam nic nie działo chociaż te min 5 stopni warto utrzymywać, więc z będziesz musiał dokonać wymiany na prawie ekologiczne źródło ciepła.

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2021 o 10:26, Panstan napisał:

Chyba, że ma 40 lat, wtedy możesz nie płacić OC, zawiesić, lub wykupic na kilka miesiecy.

25 lat i 75% oryginalnych części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, makow12 napisał:

25 lat i 75% oryginalnych części

Otóż nie,25 lat to dla żółtych tablic jako pojazd zabytkowy po orzeczeniu rzeczoznawcy. 40 lat to pojazd historyczny,można zawiesić OC i zostawić białe tablice - to inne przepisy. Żółte tablice pojazdu zabytkowego wymagają rzeczoznawcy i trochę mamony. Z kolei jeśli masz pojazd  40 letni,jest od traktowany jako pojazd historyczny,można używać białych tablic i zawiesić OC,lub zawrzeć OC np na kilka miesięcy w roku.

PS. Jedyna różnica to taka,że na pojazd zabytkowy ponad 25 letni,z żółtymi tablicami, nie potrzeba już później corocznie jeździć na przegląd. Przy pojeździe historycznym ponad 40 letnim, jeśli chce się jeździć po drogach,przegląd jest niezbędny. Czyli jeśli masz weterana ponad 40 letniego,nie jeździsz nim, zawieszasz OC. Jeśli chcesz pojeździć,odwieszasz OC,ale przegląd musisz mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na żółtych są problemy przy wyjazdach zagranicznych i sprzedaży, więc lepiej tę stówkę na przegląd rzucić. Samochód przed 86 ma bardzo liberalną normę dla spalin, tylko 3.5%CO, a reszta polskich wymagań to śmiech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam WSK ponad 40-letnią (na białej blasze) i swego czasu czytałem intensywnie o zabytkach itp.

Z tego co wyczytałem większość ludzi powiela informacje z jakimiś problemami przy sprzedaży, z tym, że pojazd nie jest już twój i do napompowania koła trzeba zgody konserwatora.

O dziwo te wszystkie mity obalali ludzie, którzy mieli/mają pojazdy na żółtych i spokojnie je sprzedawali.

 

Autora przepraszam za offtop 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.