Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mała Kawalerka - I Etap Przebudowy.


Creek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wprowadzenie:

 

Przy okazji remontu swojej kawalerki stanąłem przed problemem wymiany systemu CO jak i wytwarzania ciepłej wody użytkowej. W kawalerce (36 m^2) w łazience zamontowany był gazowy piec przepływowy, w kuchni elektryczny podgrzewacz przepływowy a w piwnicy pod mieszkaniem gazowy piec CO. Piwnica (16m^2) jest raczej formą sutereny bo chowa się w gruncie jedynie do połowy wysokości i ma sporawe okna. Planuje z czasem połączyć „piwnice” z mieszkaniem.

 

Jako, że jestem zielony w projektowaniu tego typu instalacji bardzo by się przydało forumowe wsparcie.

 

Cel:

 

- Zainstalować jedno (2 funkcyjne) źródło ciepła ( piec, kocioł) na paliwo gazowe zainstalowane w piwnicy.

- Zminimalizować długie czekanie na ciepłą wodę w kuchni i łazience i potrzebę zlewania wody zimnej z rur.

- Zapewnienie jak najmniejszego zużycia gazu.

 

Szczegółowe informacje:

 

Powierzchnia do ogrzania – 36 m^2 (2 duże grzejniki + drabinka w łazience) + w przyszłości suterena 16m^2

Wysokość pomieszczeń – mieszkanie ok 3m, suterena 2,3m

Izolacja termiczna – Brak. Kamienica jest zbudowana z cegły pełnej. Mur zewnętrzny ma 45 cm grubości. Mieszkanie należy raczej do typu zimnych z wyczuwalną wilgocią.

Długość rur pomiędzy „piecem” a zlewem kuchennym – ok. ~ 11 m

Długość rur pomiędzy „piecem” a prysznicem w łazience – ok ~ 13,5m ( ok 3,5m wcześniej jest umywalka)

 

Wymiary wyliczone na podstawie rzutów pietra i piwnic.

 

Pomysły, Pytania, Problemy:

 

- Pierwszym problemem jest dobór pieca/kotła. Prosił bym o jakieś sugestie.

 

- W tym roku kalendarzowym chciałbym jedynie zrobić układ CO. Jak podłączyć piec 2 funkcyjny tymczasowo do samego obwodu CO? Bo wiem jedynie, że trzeba jakoś sparować wejścia/wyjścia …. dawno temu ktoś mi to tłumaczył ale nie byłą wtedy mi ta wiedza potrzebna.