Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, bajek napisał:

Góra buforu

Cała relacja jest tuIMG_20210803_205613872.thumb.jpg.f8f84b2120bd64432711d8b7c1eaf567.jpg

Góra buforu

Cała relacja jest tuIMG_20210803_205613872.thumb.jpg.f8f84b2120bd64432711d8b7c1eaf567.jpg

Dodam  warunki pogodowe 15 m/h 

Ciśnienie 1015 hPa 

 

 

No i sie w miarę zgadza w 4,3 h zagrzałeś bufor 0 50 stopni potrzebując 46kw,więc prawie idealne 10kw na h

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki właśnie siadłem do liczenia wczorajszych wyczynów ale mnie wyreczyles 

Z tego co piszesz to piec osiągnął swoją moc nominalną jeszcze raz dziękuję

Ciekawe czy metoda Sambora to potwierdzi następne palenie w piątek zapisze wszystko według jego zaleceń

Bertold to nie jest jeden załadunek w tym czasie spaliłem jakieś 1 i3/4 pieca tak mniej więcej zobaczymy co będzie zimą  wtedy przesiadam sie na wegiel

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam . W ostatni wtorek podłączyłem mpm wood 18 kw. Podczas pierwszego rozpalania trochę się rozczarowałem ponjewaz więcej dymu było w piewnicy niż w kominie. Potem dopiero dowiedziałem się że to efekt wstecznego ciągu ;). No i temperatura na zewnątrz 25 stopni nie ułatwia rozpalania. Dziś po kilku dniach palenia w nim( z ciekawości) bo w domu i tak jest ciepło  jest już lepiej. Na YouTube jest kilka filmików dotyczących palenia w tym kotle i naprawdę są pomocne. Drzewo do niego nie może być zbytnią grube moim zdaniem max 10  -. 12 cm. No i oczywiście dość dobrze wysuszone bo inaczej wypływa woda z pieca. Jeśli kogoś to interesuje mogę napisać coś jeszcze za miesiąc gdy zrobi się chłodniej i zacznie się palenie pozdrawiam

  • Lubię to 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2021 o 20:26, homer90210 napisał:

Podczas pierwszego rozpalania trochę się rozczarowałem

Musisz pamiętać że zapalać trzeba praktycznie w palniku by od razu pojawił się cug i później ogień pomału cofa się w głąb komory zasypowej ,inaczej często może być problem z dymem ,ale jak już chwycił to dawał czadu ,huczał ,czy raczej leniwie się paliło?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po kilku następnych dniach rozpalania było już o niebo lepiej. Pali się dosyć dobrze ( trzeba pamiętać o rozpalaniu praktycznie w palniku) Na krótkim obiegu pali aż dudni w piwnicy. Natomiast na długim już nieco słabiej. Może to przez zawirowacze Komin mam może 9 m (dwa poziomy plus strych i piwnica) Podczas rozpalania  najlepiej robić to na krótkim obiegu aż pięć osiągnie 50 stopni. W moim odczuciu sama klapka miarkownika daje za mało powietrza i dobrze jest uchylić popielnik na 3-4 cm wtedy pali dosyć ładnie. No i drzewo musi być suche Ja do testów używałem zrębków tartacznych takich kupowanych w wiązka po 1m3  suszyły się od lipca. Bufora narazie niemam ale się zastanawiam tylko drzwi wąskie 80 cm i piwnica ma 180 cm tak więc max 500 l wejdzie Wstawiam fotki bo ktoś pytał

IMG_20210913_194450.jpg

IMG_20210913_194428.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, homer90210 napisał:

W moim odczuciu sama klapka miarkownika daje za mało powietrza

Może tak być ale dlatego że wspomniane zawirowacze hamują zbyt mocno przepływ,są dobre przy wentylatorze,ale na naturalnym nie bardzo ,możesz je wyciągnąć i zobaczysz czy będzie lepiej,możesz też zobaczeć na jednym jak idzie raz w jedej komorze wymiennika raz w drugiej ,w zimie trochę się cug poprawi i może będzie lepiej,a przy paleniu w miarę ciągłym docenisz powolne spalanie ,ważne by czysto spalało nie dymiło z komina,a jak podoba ci się ta nowa regulacja pw ,wnosi coś dobrego?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy nowe regulacja coś wnosi trudno powiedzieć bo przy takim przepalaniu trudno coś wyregulować a zawirowacze  spróbuję wyciągnąć i zobaczymy czy ciąg się poprawi. Na chwilę obecną trochę za ciepło na palenie ale za tydzień lub dwa jak się ochłodzi to przetestuję jak pali się bez nich. Pozatym spróbuję z regulacją tego powietrza z boku kotła. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawirowywacze możesz śmiało wyciągnąć szczególnie teraz gdy jest ciepło i tylko przepasz. Jednak trzeba pamiętać, że ciąg w kominie to przede wszystkim wynik różnicy temperatur pomiędzy jego końcami, do tego zimny nie wygrzany komin też wpływa na ciąg. 

Napisz jeszcze jaki przekrój ma komin, to będzie dla nas dodatkowa koszówka.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2021 o 20:00, homer90210 napisał:

Na krótkim obiegu pali aż dudni w piwnicy. Natomiast na długim już nieco słabiej. Może to przez zawirowacze

A czerpnię powietrza w kotłowni  200cm2, do spalania tego paliwa posiadasz?  

Bufor musisz jakoś zamontować, zwłaszcza teraz by się przydał, jak tak nisko to możesz postawić kilka  buforów po 500l.    

Edytowane przez Animus
  • Przydało się 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam komin posiadam o przekroju całej cegły czyli 12x24 o ile dobrze pamiętam jak rozpalqm to zawsze otwieram drzwi albo okienko na zewnątrz a czerpanie powietrza też mam tzn klatkę w ścianie i na zewnątrz. Koszt gotowego buforu 500 l to około 2 tys koszt dwuóh to dwa razy tyle więc to się nie radzi kalkuluje. Myślałem o takim zbiorniku z allegro 500 l za 800 zł i sam go ocieplić wełną. Ale czas pokaże Zobaczę jak to będzie w zimie przy mocniejszym paleniu.Dom ma 200m styropian 10 cm okna dwuszybowe i 5 balkonów 😉 albo 10 bo są obudowane wkoło  cegla;);) myślę więc że pięć 18 kw będzie miał co robić. Wcześniejszy. To jakaś samoróbka miał 25 lat A wymieniłem dlatego że mógł już w każdej chwili się przepalić

Edytowane przez homer90210
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma szału z temperaturą płomienia skoro dysza taka czarna. Masz termometr na czopuchu? Ciekaw jestem jak sprawny jest wymiennik.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak dopala sie końcówka wsadu. Jeśli warstwa żaru nie jest wysoka i zostanie zawieszony kawałek drewna to będzie wszystko okopcone. 

 

 

 

 

  • Zgadzam się 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, homer90210 napisał:

 Koszt gotowego buforu 500 l to około 2 tys koszt dwuóh to dwa razy tyle więc to się nie radzi kalkuluje.Wcześniejszy. To jakaś samoróbka miał 25 lat A wymieniłem dlatego że mógł już w każdej chwili się przepalić

Te nowe już tyle nie wytrzymają.

Bez bufora  MPM to nadal kocioł pozaklasowy, może trzeba było  przekalkulować i brać podajnikowca, MPM18kW-drewno, ile kosztuje,  6tyś? + bufor 2-3tyś, to ze stajni podajnikowców by już coś wytargał.

Teraz to jedynie będziesz musiał domontować jakiś zbiorniczek używany.

A jak wygląda komin w trakcie rozpalania palenia, ile jest dymu?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ogarnie kocioł to nie będzie dymu i nie będzie uzależniony od jednego paliwa tak jak w podajniku ,a jak ma swój las to w ogóle jest w domu.

 

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale ilu jest takich szczęściarzy ze  swoim  lasem. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby opalać drewnem to trzeba mieć swój las? Robota ta sama czy ze swojego, czy kupione drewno, jedynie trochę  trzeba dopłacić.

  • Zgadzam się 3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bajek napisał:

Jak ogarnie kocioł to nie będzie dymu i nie będzie uzależniony od jednego paliwa tak jak w podajniku ,a jak ma swój las to w ogóle jest w domu.

 

Albo w lesie .

 

53 minuty temu, carinus napisał:

Żeby opalać drewnem to trzeba mieć swój las? Robota ta sama czy ze swojego, czy kupione drewno, jedynie trochę  trzeba dopłacić.

To trochę dopłacić to dziś drogo wychodzi , jak się już męczyć 😩 to lepiej już ze swojego ,nie kupował bym osobiście drewna .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, homer90210 napisał:

Witam komin posiadam o przekroju całej cegły czyli 12x24 o ile dobrze pamiętam jak rozpalqm to zawsze otwieram drzwi albo okienko na zewnątrz a czerpanie powietrza też mam tzn klatkę w ścianie i na zewnątrz. Koszt gotowego buforu 500 l to około 2 tys koszt dwuóh to dwa razy tyle więc to się nie radzi kalkuluje. Myślałem o takim zbiorniku z allegro 500 l za 800 zł i sam go ocieplić wełną. 

Komin będzie OK, nie powinien sprawiać problemów. Okienko też powinno spełnić swoja rolę, o ile zawsze będzie uchylone, ale tu muszę zaznaczyć, że nie spełnia ono obecnych przepisów.

Bufor 500l to za mało, ale lepszy taki niż żaden. Pojemność bufora powinno się obliczyć wg. normy, ale przy modernizacji kotłowni to bardzo trudne, bo brakuje danych, wiec można się oprzeć na zaleceniach producenta, a w przypadku tego kotła producent zaleca 800l. A czy będzie to bufor ze sklepu czy sam go zbudujesz musisz sam zdecydować, my możemy tyko sugerować jakieś rozwiązania.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mcjszt napisał:

Chyba nie ma szału z temperaturą płomienia skoro dysza taka czarna. Masz termometr na czopuchu? Ciekaw jestem jak sprawny jest wymiennik.

Nie od razu Kraków zbudowano. Przecież dopiero zaczął palić w tym kotle. Byle tylko np. polana były suche i przycięte na odpowiedni wymiar a będzie dobrze.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Homero z twoim piecem jest trochę inaczej bo masz więcej regulacji pobaw się tym w myśl instrukcji producenta tylko pamiętaj że na spalanie drewna i nie tylko ma wpływ wiele czynników 

Jeżeli chodzi o bufor to najlepiej 1000 l ale w twoje drzwi wejdzie 800 od gamleta tylko weź poprawkę na przyłącza zwlasza zasilanie z góry

IMG_20210702_141745363.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kordjano napisał:

To trochę dopłacić to dziś drogo wychodzi , jak się już męczyć 😩 to lepiej już ze swojego ,nie kupował bym osobiście drewna

Tego lasu musiałoby być dość dużo,roczne przyrosty,w zależności od gatunku drewna ,są jasno określone np 5 m3 na 1 ha,poza tym trzeba brać pod uwagę tzw 10 letni plan wyrębu. Zawsze jednak lepiej mieć ten 1-2 ha, wtedy przy większym zapotrzebowaniu można dokupić. Kocioł to nie kominek,połknie gorszy sort,np zrzyny (sosnowe,bukowe,dębowe -- jak na razie połowę  tańsze niż odpowiednik w drewnie kominkowym).

  • Zgadzam się 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rację mam trochę lasu i powiem że co roku trzeba coś usunąć resztę trzeba dokupić ale i tak to zapina się finansowo 

I jesze jedna bardzo ważna sprawa przygotowanie drew na a to pewien wysiłek na świeżym powietrzu wartość dodana ale bez ceny dla zdrowia

Przywiozłem trochę osiki do kotłowni pachnie obłędnie 

A tak z innej beczki czytam teraz o podwyżkach  energii i  gazu i  zastanawiam się kto to wszystko nakręca

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Animus
      Kocioł pirolityczny Comfort 1

       
      Wyjątkowość konstrukcji kotłów COMFORT polega na tym, że w porównaniu z ich odpowiednikami oprócz pracy kotłów na drewno opałowe, odpady drzewne, brykiety i pellety nadal doskonale sprawdzają się na wielu odpadach przemysłowych, przemyśle tekstylnym, obuwniczym, meblarskim, a także możliwy jest recykling plastiku, gumy i wielu innych bez wydzielania dymu. Działanie kotła opiera się na zasadzie pirolizy spalania paliwa, którego istotą jest to, że pod wpływem wysokiej temperatury iw warunkach braku powietrza z drewna uwalniany jest tzw. Gaz pirolityczny (paliwo). ), dzięki której spalaniu uzyskuje się dużą energię cieplną. W procesie spalania (nawet gumy) praktycznie nie ma dymu, nie tworzy się sadza, a ilość popiołu jest minimalna. Kocioł wymaga mniej czyszczenia, emisje do atmosfery są wielokrotnie czystsze niż przy spalaniu paliwa w konwencjonalnych kotłach na paliwo stałe z bezpośrednim spalaniem. Kotły pirolityczne na paliwo stałe COMFORT są wielokrotnie bardziej ekonomiczne niż kotły gazowe i elektryczne, łatwe w utrzymaniu, w pełni wyposażone i przystosowane do podłączenia do dowolnych systemów grzewczych.
      Wszystkożerna i ekonomiczna eksploatacja kotłów COMFORT pozwala znacznie zaoszczędzić paliwo przy ogrzewaniu pomieszczeń i podgrzewaniu wody, bez poświęcania dużej ilości czasu na jej konserwację.

      Urządzenie i zasada działania kotła pirolitycznego COMFOT.

      Kotły pirolityczne na paliwo stałe COMFORT wykonane są z blachy o grubości 5mm. Kocioł posiada dwie komory, które znajdują się jedna nad drugą, a pomiędzy nimi znajduje się specjalny palnik wykonany ze stali nierdzewnej. W górnej komorze wolumetrycznej (piroliza) paliwo jest ładowane przez duże drzwi i pod wpływem wysokiej temperatury przy ograniczonym dostępie powietrza dostarczanego specjalnym nierdzewnym kanałem powietrznym rozkłada się termicznie na tzw. Gaz pirolityczny. Przechodząc przez palnik, gaz pirolityczny, mieszając się z powietrzem wtórnym, spala się w dolnej komorze z uwolnieniem dużej ilości ciepła, które jest przenoszone do chłodziwa przez sam korpus i rurowy wymiennik ciepła kotła. Spaliny odprowadzane są na zewnątrz przez komin. Przy tej metodzie spalania paliwo praktycznie całkowicie się wypala, w dolnej komorze temperatura dochodzi do 1300 0С, praktycznie nie ma sadzy i dymu. Kocioł wyposażony jest w wentylator nadmuchowy w aluminiowej obudowie oraz jednostkę elektroniczną sterującą pracą kotła i pompą instalacji grzewczej.


      Specyfikacje

      Nie. Parametry Jednostki K-20kW K-30kW K-60kW jeden Ogrzewany obszar m² 200 300 600 2 Temperatura pracy ºС 65-85 65-85 65-85 3 Napięcie W 220 220 220 cztery Ciśnienie operacyjne MPa 2 2 2 pięć Czas pracy na jednym obciążeniu Godzina 6-12 6-12 6-12 6 Średnica komina mm 159 180 219 7 Objętość komory załadunkowej m³ 180 200 310 osiem Długość drewna opałowego m 0,4 0,45 0.55 dziewięć Wymiary całkowite (dł. X szer. X wys.) mm 500x1050x1500 500x1150x1550 620x1250x1580
      Obliczanie efektu ekonomicznego przy stosowaniu kotłów do pirolizy na paliwo stałe „COMFORT”.

      W przybliżeniu do ogrzania pomieszczenia o powierzchni 10 m2 na wysokości do 3 mw pomieszczeniu dobrze izolowanym potrzeba około 1 kWh mocy grzewczej. Dlatego do ogrzania pomieszczenia o powierzchni 300 m2 potrzebny jest kocioł o mocy około 30 kW. Do ogrzania takiego pomieszczenia miesięcznie potrzeba: 30 kW x 24 h x 30 dni = 21 600 kW. godz Biorąc pod uwagę, że kocioł będzie pracował przez około połowę całego czasu lub połowę swojej maksymalnej mocy, otrzymujemy 10800 kW. godzin miesięcznie. Czas trwania zimy w naszym regionie to około 6 miesięcy, a my otrzymujemy 6 miesięcy. X 10800 kW. h = 64800 kW. godziny w sezonie grzewczym. W zależności od wielu czynników (izolacja budynku, szczelność okien i drzwi, temperatura zimą itp.) Wartość ta może się zmieniać w górę lub w dół.
      Koszt gazu ziemnego w PMR dla osób prawnych wynosi 283 USD. za 1000m3. Do produkcji 1 kWh. energia cieplna zużywa około 0,12 m3 gazu. Koszt pozyskania 1 kW / h energii cieplnej przy wykorzystaniu gazu ziemnego to około 0,03 USD.
      Weźmy średni koszt drewna opałowego w jednostce PMR 18. za 1 m3. Masa 1 m3 drewna opałowego to średnio 650 kg. Otrzymujemy, że 1 kg drewna opałowego kosztuje średnio około 0,03 USD, a na uzyskanie 1 kWh energii cieplnej zużywa się około 0,3 kg / h drewna opałowego. Koszt uzyskania 1 kW / godzinę energii cieplnej przez spalanie drewna opałowego to około 0,009 USD.
       
       
       
       
       
      Kocioł pirolityczny Comfort 2

      Kotły stalowe na paliwo stałe COMFORT-2 o długim spalaniu przeznaczone są do ekonomicznego ogrzewania pomieszczeń mieszkalnych i przemysłowych wyposażonych w instalację podgrzewu wody i podgrzewu wody. Głównym paliwem jest drewno opałowe i odpady drzewne, brykiety i pelety. Produkowane z mocą od 10 do 40 kW.
      Głównymi zaletami kotłów COMFORT-2 jest to, że są liderami pod względem czasu spalania na jeden wsad - do 30 godzin wśród kotłów na paliwo stałe. Długi proces spalania zapewnia specjalna konstrukcja kotła i całkowicie nowy sposób spalania paliwa. Spalanie paliwa w kotle nie zachodzi od dołu do góry, jak w konwencjonalnych kotłach i piecach na paliwo stałe, gdy podczas spalania płomień natychmiast otacza całe paliwo, ale pali się od góry do dołu. W górnej części kotła znajdują się drzwiczki, przez które zasypywane jest paliwo, które zapala się i spala tylko w warstwie wierzchniej tylko 10-15 cm załadowanego paliwa, a jego dolna część jest w tym czasie suszona. Specjalny rozdzielacz powietrza, do którego doprowadzane jest ogrzane powietrze rurą teleskopową, leży na paliwie i podczas wypalania opada na dno, a ogrzane gazy oddając ciepło płaszczowi wewnętrznemu kotła wychodzą przez komin. Stabilność kotła w danym trybie oraz intensywność spalania zapewnia regulator temperatury, który reguluje ilość powietrza dostarczanego do dystrybutora. W ten sposób kocioł nie generuje zbędnego ciepła i nie jest wymagane magazynowanie ciepła. Kotły są całkowicie autonomiczne i nielotne, idealne do ogrzewania pomieszczeń i przygotowania ciepłej wody w miejscach, w których nie ma gazu ziemnego lub ze względu na wysoki koszt. Kotły mogą pracować zarówno w otwartych systemach grzewczych z cyrkulacją naturalną, jak iw zamkniętych systemach grzewczych z obiegiem wymuszonym. Kotły mogą być instalowane w dowolnym istniejącym systemie grzewczym, jako kocioł główny lub w połączeniu z kotłem gazowym lub elektrycznym. Podstawowym paliwem jest drewno opałowe, odpady drzewne, pellety i brykiety, a na terenach wiejskich jako paliwo dodatkowe można stosować suche łodygi słonecznika, kukurydzy, łodyg kapusty, winorośli oraz suchy, sprasowany obornik zwierzęcy. Czas pracy kotła przy jednym obciążeniu w zależności od wielu czynników (izolacja ogrzewanego pomieszczenia, jakość paliwa, warunki atmosferyczne itp.) Waha się w granicach 10-30 godzin. Ze względu na swoje cechy konstrukcyjne i zasadę spalania paliwa kotły COMFORT-2 są bardzo ekonomiczne, ich obsługa nie zajmuje dużo czasu. Czas pracy kotła przy jednym obciążeniu w zależności od wielu czynników (izolacja ogrzewanego pomieszczenia, jakość paliwa, warunki atmosferyczne itp.) Waha się w granicach 10-30 godzin. Ze względu na swoje cechy konstrukcyjne i zasadę spalania paliwa kotły COMFORT-2 są bardzo ekonomiczne, ich konserwacja nie zajmuje dużo czasu. Czas pracy kotła przy jednym obciążeniu w zależności od wielu czynników (izolacja ogrzewanego pomieszczenia, jakość paliwa, warunki atmosferyczne itp.) Waha się w granicach 10-30 godzin. Ze względu na swoje cechy konstrukcyjne i zasadę spalania paliwa kotły COMFORT-2 są bardzo ekonomiczne, ich obsługa nie zajmuje dużo czasu.
        Urządzenie kotłowe
        Kocioł COMFORT-2 ma kształt cylindryczny. Składa się z dwóch jednoczęściowych spawanych cylindrów, jeden wewnątrz drugiego, pomiędzy którymi znajduje się podgrzany płyn chłodzący. Korpus kotła jest izolowany. Kocioł wyposażony jest w duże drzwiczki do załadunku paliwa do komory spalania oraz drzwiczki do usuwania popiołu i popiołu. Do odprowadzenia spalin z kotła i podłączenia do komina kocioł wyposażony jest w odgałęzienie. Kocioł wyposażony jest w rurki do podłączenia do instalacji grzewczej, rurkę do odprowadzania chłodziwa oraz rurkę do podłączenia czujnika temperatury. Wolumetryczna komora ładowania paliwa znajduje się w cylindrze wewnętrznym. W górnej części kotła znajduje się komora do podgrzewania powietrza, które doprowadzane jest rurą teleskopową do rozdzielacza powietrza. Podczas ładowania kotła paliwem, za pomocą linki z rączką rozdzielacz powietrza unosi się do góry i mocuje na haku, a po rozpaleniu kotła opuszcza się rozdzielacz powietrza na paliwo. Kocioł wyposażony jest w regulator temperatury, dzięki czemu podczas pracy kotła paliwo powoli się wypala, a dystrybutor powietrza opada, zapewniając optymalne warunki spalania dla wierzchniej warstwy paliwa, pozwalające na uzyskanie sprawności 85% podczas pracy na najbardziej ekonomicznym trybie zużycia paliwa.
       
      1. cylinder zewnętrzny, 2. cylinder wewnętrzny, 3. czynnik grzewczy, 4. drzwi górne, 5. drzwi dolne, 6. rura teleskopowa, 7. dystrybutor powietrza, 8. komora grzewcza, 9. wskaźnik temperatury, 10. regulator temperatury , 11. przepustnica powietrza, 12. izolacja kotła, 13. wylot spalin, 14. zasuwa, 15. rura zasilająca, 16. rura odbiorcza, 17. rura spustowa, 18. kabel do podnoszenia rozdzielacza powietrza
      http://teplo.md/comfort2.html

         
    • Przez zabrski93
      Witam wszystkich. Polecono mi kupno pieca Mpm ds II 10kw i bardzo bym prosił o Wasze opinie.  
      Powierzchnia do ogrzania to około 130 m2. Z czego ok 75 m2 to pomieszczenia mieszkalne, znajdujące się na piętrze, a reszta to parter (kotłownia + dwa garaże). Budynek jest nieocieplony. 
    • Gość Jastrzab315
      Przez Gość Jastrzab315
      Witam , testował ktoś już ten kocioł DS MPM ?
      Edycja przez admina z dnia 04.10.2020:
      Proszę tutaj prowadzić tylko ogólną dyskusję na temat kotła.
      Konkretne problemy proszę umieszczać w osobnych wątkach. Jeżeli dany problem nie był jeszcze poruszony proszę założyć nowy. Jeżeli problem był poruszany tutaj a jest wystarczająco konkretny proszę o założenie nowego wątku, streszczenie w nim o co chodzi z ew. cytatami lub linkami do głównego wątku, gdzie już o tym dyskutowano. Tutaj zawsze można zamieścić link do nowo założonego wątku. Linki do ważniejszych tematów mogę wkleić do pierwszego postu tworząc taki spis treści.
      Użytkowników zaangażowanych w temat proszę o postępowanie wg powyższej zasady, ew. zgłaszanie jeżeli np. nowy użytkownik zapyta tutaj o swój konkretny przypadek - takie rzeczy chcielibyśmy umieszczać w osobnych wątkach.
      Pozdrawiam - Marcin
      Popularne tematy związane z kotłem DS MPM:
      MPM DS Wymiana rusztu MPM DS modyfikacje do palenia drewnem Jakim drewnem palić w MPM DS wymiana doświadczeń MPM Ds 5 klasa – przeróbki – modyfikacje do palenia ciągłego bez bufora Kocioł Ds Mpm z buforem ustawienia i porady - wydzielone MPM DS który wybrać  
    • Przez sobol
      Przebrnąłem przez 350 ostatnich stron tego tematu: 
      Po lekturze, powtórzę za klasykiem: jestem za, a nawet przeciw.
      Za kilka miesięcy będę wymieniał kocioł. Z wyliczeń wynika, że ma to być urządzenie o mocy 14 kW. Zatem rozsądna moc powinna wynosić 10 kW. Do tego dołączę bufor 800 litrów. Będę spalał wyłącznie węgiel. Komin 14x24. Nie zamierzam wprowadzać jakichkolwiek przeróbek. Kocioł nie musi chodzić 20 godzin na jednym zasypie. Mogę schodzić do kotłowni, nawet co godzinę. Czy w tych warunkach, MPM jest w stanie nie stwarzać żadnych problemów?
      Jeżeli zdołacie mnie odwieść od zakupu, lub wręcz odwrotnie, będę wdzięczny.
      Pelletowców, podajnikowców oraz entuzjastów „darmowego” prądu, na czas dyskusji, zapraszamy do wagonu dla niepalących.
    • Przez Alewalneło2
      300 stopni to ja mam w swoim 23 letnim kopciuchu, widzę sprawność grzania mamy podobną.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.