Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kotła


Signus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum i chciałbym się poradzić w sprawie kotła na ekogroszek.

             Planuję w wakacje wymianę kotła ze starego cichewicza logica 20-27 kW który okazał się słabą inwestycją ze względu na przewymiarowanie i słabą jakoś wykonania jak i dużą paliwożerność, na kocioł na ekogroszek. 

             Dom jest ocieplony, jednopiętrowy z podpiwniczeniem, kocioł zasila również C.W.U. instalacja grzejnikowa w tym kilka grzejników żeliwnych.

Wykonałem obliczenia w kalkulatorze z którego wyszło iż wymagana moc kotła to ok 15 kW. Czytałem sporo na forum oraz w internecie na temat kotłów jednak nie znam się na tyle aby jakiś wybrać. Dlatego chciałbym posłuchać waszych propozycji jaki kocioł najlepiej kupić. Przydała by się też opcja na dodatkowy ruszt (wiem że to nie jest legalne ale może jakaś firma by się zgodziła takie coś wykonać). dodam jeszcze iż chciałbym aby piec był małoobsługowy gdyż po wielu latach z kotłem zasypowym mam już dość użerania się z tym codziennie :). Z informacji które do tej pory uzyskałem skłaniał bym się w kierunku kotła z fabryki pleszewskiej, sterownik timel oraz analizator spalin.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne są parametry budynku, jaka jest instalacja, jakie docieplenie.  Audyt ze strony Ciepłowłaściwie mile widziany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, klikając enter zamiast przejść do nowej linijki zakończyło post ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz może link do tych wyliczeń ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciętna moc grzewcza, to 5,2 KW.  Kocioł 15 KW jest policzony wraz z CWU, które nie ładuje się cały czas, więc to zbyt duża moc. 

Proponowałbym kocioł z palnikiem SV200.  To dobra konstrukcja, i sprawna nawet w okolicach 3KW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach