Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro smart ekopell jak wszystko ustawic- pomózcie


Elo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, dwa miesiące uzytkuje kociol defto smart ekopell12kw. Ogrzewam 120 m2 wysokie pomieszczenia, stare budownictwo, 9 kaloryferów bez podlogowki, ocieplone stropy. Jestem zielona w temacie,ale napisze co wiem: mam zasobnik cwu 300l do tego osobna pompa,latem solary, regulator pokojowy i pogodowkę, zawor 4d ( chyba z siłownikiem tak to się nazywa, bo nic sama nie kręcę  tylko on sam się otwiera i zamyka)

Termostaty na grzejnikach

Pompa załacza sie przy 55°C

Temp zadana pieca 67, pracuje na 100%

Teraz jak to wszystko zgrać?

1. Czy można mieć włączony regulator pokojowy i jednocześnie pogodowke? 

2. Jak zaprogramować temp na regulatorze, dla mnie ok jest 21 st w dzien,ale jaka histereza?  20 st w nocy   obecnie mam 1 st i po 2 h jak spada temperatura na regulatorze kaloryfery zimne, a piec zeby dobić do temp 21 st potrzebuje duzo czasu.

3. Jak do tego dobrać ustawienia pogodówki?

4. Jak sobie ustawic grzanie wody, u mnie zużycie największe od godz 15 do 21

5. Czy mimo tych wszystkich ustawień jak mam w dwóch pokojach za gorąco to mogę przyjrecac termostaty np na 4?

Liczę na Waszą pomoc, dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

1. tak

2. jak dludo nagrzewa zmniejsz histereze na panelu pokojowym

3. inwidualnie dla własnego komfortu

4. można ustawić obniżenie CWU po czasie Twojego zapotrzebowania i godzinkę przed czasem

5. no jacha ? możesz sobie ustawiać jak chcesz , ale zalecane jest aby jeden zawór był całkiem otwarty dla bezpieczeństwa (jak masz na wszystkich grzejnikach)

Powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedz cos z cwu i pogodowką,  co dac na cwu np. temp 50 i jakie obniżenie i histereze 

I jak pogodowke zebym mogła od czegoś zacząć

Dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę, to zależy od komfortu.