Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem początkującym palaczem koksu i mam taki problem. Po rozpaleniu pali się pięknie natomiast po kilku godzinach palenia rusztuje przed dołożeniem na noc i wówczas gaśnie mi koks.

Czy można paląc koksem utrzymać piec przez noc aby rano dokładając koks była ciągłość palenia ?

Jak długo można palić koksem bez wygaszania pieca ? Zdaje sobie sprawę że jest problem ze szlaką z koksu.

Będę wdzięczny za fachową pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

koks potrzebuje ostrej jazdy,trzeba niestety szybciej dokładać jak węgiel póki jeszcze żar odpowiedni, możesz spróbować drobniejszy lub mieszać z węglem, a pali się oczywiście na okrągło

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość ADIAS

KOKS potrzebuje cugu tak jak w kuzni jak dmuchasz powietrzem masz temp i sie wypala niema wiatru niema palenia :angry: sprubuj z weglem mieszac albo dmuchac

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Temperatura zapłonu koksu to 500-600 st. Pali się tylko na ruszcie , praktycznie niema żadnego płomienia a jest tak dlatego, że ma on aż 98% stałego składnika palnego. Dla dobrego spalania potrzebuje maksymalnego podania powietrza pod ruszt. Dlatego kocioł musi pracować z pełną mocą a nie zawsze się tak da :angry:

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Witam,

Jestem początkującym palaczem koksu i mam taki problem. Po rozpaleniu pali się pięknie natomiast po kilku godzinach palenia rusztuje przed dołożeniem na noc i wówczas gaśnie mi koks.

Czy można paląc koksem utrzymać piec przez noc aby rano dokładając koks była ciągłość palenia ?

Jak długo można palić koksem bez wygaszania pieca ? Zdaje sobie sprawę że jest problem ze szlaką z koksu.

Będę wdzięczny za fachową pomoc.

Witam!

Palę koksem pierwszy sezon po przerwie kilkuletniej ceny w dół nareszcie.

Po dolożeniu do pieca wystarczy raz na 6 godzin przerusztować i dolożyć opału.

Zauważyłem że duży wpływ na spalanie koksu ma wielkośc brył.