Skocz do zawartości
IGNOROWANY

gwałtowny wzrost temperatury


spaweł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

proszę o pomoc w temacie który postaram się przedstawić poniżej w miarę swoich możliwości. nie znam się na działaniu kotłów, więc przedstawię problem według swoich obserwacji. prosze o wyrozumiałość.

Kocioł to termet ecocondens silver 20kW dwufunkcyjny. od jakiegoś czasu problem zaczął się z gwłtownym wzrostem temperatury w momencie gdy c.o. ma już zbliżoną temp do nastawionej czyli kocioł grzeje z małą mocą. Wówczas po przełączeniu na w.u. i ponownym przełączeniu na grzanie c.o. temperatura zaczyna gwałtownie rosnąć (ok 5C/sek) oraz wentylator wchodzi na wysokie obroty. skutkiem czego jest przekroczenie ustawionej tolerancji temp i wyłączenie palnika. cykl powtarza się kilkakrotnie w odstępach ok 2 min. uruchomienie c.o. i stabilna praca możliwa jest dopiero gdy temp c.o. spadnie na tyle, że podczas takiego gwałtownego wzrostu nie zostanie przekroczona tolerancja temp. Dodam, że wentylator moduluje, pompa działa, filtr jest czysty i przepływ przez c.o. nie jest utrudniony. czujniki temp posiadają właściwą rezystancję. 

czy możliwym jest że pompa c.o. rusza z opóźnieniem? - tutaj jednak wydaje mi się to mało realne z uwagi na to że temp wzrasta bardzo szybko zaraz po starcie palnika

czy możliwym jest uszkodzenie czujnika temp lub ew uszkodzenie elektroniki przeklamującej odczyt z czujnika

czy ew możliwe jest zmiana nastaw pieca (których) aby wyeliminować ten problem

 

Bardzo proszę o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno wcześniej tego nie było? Do pewnego stopnia jest to normalny mankament pracy kotłów dwufunkcyjnych. Jeśli po ponownym odpaleniu buchnie mocą startową 10KW w rozgrzany po pracy CW wymiennik to temperatura szybko rośnie i tryb CO wpada w pauzę wynikającą z tolerancji do przekroczenia temperatury. 

Mam kilka propozycji jak to zachowanie złagodzić.