Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Małe niedopalone czastki węgla w popiele


Piotr451

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , nie jestem laikiem w temacie ustawień i zrozumienia procesu spalania w kotle z podajnikiem retortowym, ale  już kończą mi się pomysły, może wy mi coś doradzicie.

Mam kocioł Eko duo Defro 20kW ze sterownikiem PID typu  K1P . Spalanie ok - zero spieków. Palę w ramach testów 3 rodzaje ekogroszku Sobianek Gold, J30 oraz EKO Premium wszystkie wysokokaloryczne powyżej 27MJ/kg . Z każdego popiól bardzo podobny, różni się jedynie ilością. Producenci podają 5% a  nawet poniżej 3% popiołu. Natomiast mnie wychodzi od 8 do 10%. W kotle 0 sadzy jedynie osadza się brunatny obsypujący się pyłek. Problem polega na tym, iż przyczyną zwiększonej ilości popiołu są maleńkie drobinki ok 2-3mm niedopalonego węgla. Tak jakby brakowało powietrza do spalenia. Drobinki są nadpalone podobne jakby pochodziły z pokruszonego węgla drzewnego używanego potocznie do grila. Część z nich powstaje podczas pracy dmuchawy wtedy małe drobinki jak pchełki odskakują od węgla i pozostają w popiele, część pozostaje na retorcie jako niezupełnie spalone. Niespalone części stanowią ok 50% popiołu. Zmniejszenie podawania węgla nie przyniosła rezultatu (kopiec się zapada, a i tak pozostają drobinki niespalonego węgla), zmniejszenie  ilości powietrza - pozostaje jeszcze więcej i większe drobinki, zmniejszenie podawania  z 7 s i 1 na 4 s i czasu max czasu przerwy podawania z 100 na 60 s  - nie widzę żadnej różnicy.  Zmniejszenie mocy kotła (mam max. możliwość do 30%)  - nie przynosi rezultatu. Kanał powietrza czysty - czyściłem wraz z odkręcaniem wentylatora, komin czysty- jest ciąg bez zastrzeżeń. Zwiększenie temperatury na kotle z 65 na 70 st. C - też nie daje efektu. Kocioł pracuje w trybie  PID.

Co zrobić aby uniknąć tego niezupełnego spalania, mieliście może taki przypadek jak mój:)?

 

 

img_20210201_150904.jpg

img_20210201_151119.jpg

img_20210201_151102.jpg

Odnośnik do komentarza