Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawiam się nad zmianą głównego źródła ciepła, jednak nie chcę wydać na kocioł więcej niż 8 tyś zł (kotły po 15 000 to już sado-macho)

Rozterka jest miedzy jakimś DS typu setlans selvan (4 400 zł), ewentualnie jakiś HG, ale wybór ciężki, nic w mojej okolicy za bardzo nie można zobaczyć, myślałem nad jakimś ATMOSEM, ale piszą niektórzy o krótkiej żywotności. Jeśli bym się na niego decydował to pewnie najtańszy DC18s (6 000zł), bo różnica 3 000 zł w sprawności raczej mi się do droższego nie zwróci, a żywotność pewnie podobna.  Inne HG to już w ogóle białe kruki u nas i tylko jeden czy dwa sklepy mają na całą Polskę, nie wiem jak z serwisem, Attack może lepszy, ale i droższy... czy będzie dużo żywotniejszy?, jaki bym kocioł nie wybrał będzie chodził na fula, może dokupię drugi bufor, ale to dalej koszty....

No i teraz się zastanawiam czy nie lepiej kupić jakiegoś zwykłego kondensata (4 000zł) i nic nie robić tylko płacić wyższe rachunki o jakieś 1,5 - 2  tyś zł rocznie, czysto porządek

Posiadam:

- bufor 1000l z wężownicą do CWU (bardzo fajnie działa)

- duża działka do składowania, suszenia drewna

- gaz ziemny 

- dom piętrowy (kostka) średnio ocieplony 18 000 KW rocznie zapotrzebowanie

- drzewo z lasu buk, grab 150-160zł m3  

- rębak do gałęzi

- drzewa sadownicze

- chęci do pracy 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tu jest tani 

https://www.imperialshop.sk/attack-dpx-15-profi 

Niektórzy pisali , że im chodzą atmosy po 17lat.

A ci co piszą o krótkiej żywotności to pewnie Kisza w takim kotle bez bufora więc nic dziwnego , że szybko szlag go trafia.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Alewalneło2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 minut temu, Alewalneło2 napisał:

O tego 

https://www.imperialshop.sk/attack-dpx-15-profi Niektórzy pisali , że im chodzą atmosy po 17lat.

A ci co piszą o krótkiej żywotności to pewnie Kisza w takim kotle bez bufora więc nic dziwnego , że szybko szlag go trafia.

 

 

 

 

 

U nas 8 tysi kosztuje, a w czym lepszy od podstawowego atmosa oprócz rurowego wymiennika, troszkę więcej ceramiki, ale mniejsza moc.

Do sklepu na Słowacji mam 500 km, trochę słabo, chyba że ktoś chce jechać po drugi, wysyłka.... hmm fajnie by było go wcześniej pomacac

Edytowane przez drayverek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wymiennik rurowy ma podobno większą sprawność, więcej ceramiki lepiej będzie lepsze spalanie i nie będzie rdzewieć płaszcz wodny w komorze zasypowej, porównaj sobie do takiego atmosa bieda edyszyn DC18S (ten kształt cermiki na dole to jakaś porażka). Te droższe atmosy GS już wyglądają obiecująco szamot w komorze zasypowej na dole by płaszcz wodny  nie rdzewiał oraz odpowiedni kształt szamotu w dolnej komorze  ale cena robi się już wyższa, zaporowa.

Edytowane przez Alewalneło2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij sobie kiedyś takie szamoty a zobaczysz, jak to jest naprawdę z tym 

Godzinę temu, Alewalneło2 napisał:

więcej ceramiki lepiej będzie lepsze spalanie i nie będzie rdzewieć płaszcz wodny

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie ten Attack na Słowacji wychodzi dużo taniej, pytałem o wysyłkę, jest możliwa i wynosi 169 Euro, mocno mnie zaciekawił i chyba faktycznie wygląda lepiej od Atmosa... Szkoda że u nas nic nie ma na jego temat... jak dobrze pójdzie to pojadę go osobiście obejrzeć i może się zakupi...:-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co bedzie z gwarancja gdy kocioł bedzie kupiony bezpośrednio u nich?? Tez myslalem nad takim kociolkiem.

Edytowane przez marcin25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancję dostaniecie bo to zakup EU. Pisałem do firmy Attack - bardzo szybkie i kompleksowe odpowiedzi ale serwisu od nich nie uświadczy. Napisali, że najbliższy salon gdzie można pomacać kocioł jest w Presovie (jeśli ktoś jest z południa Polski np). Potwierdzili, że ich partnerem biznesowym w Polsce jest firma "tanieogrzewanie" ale to porażka. Wysłałem 2 maile z prostymi pytaniami i od tygodnia cisza. No cóż, sprawdza się powiedzenie "jaki pan taki kram" i skreślam ich z listy. Szkoda bo byłem mocno nastawiony na Attacka.

Offtopując nieco, to dla mnie  na blacie został Lazar i Sigma. Lazar  niestety za 11 kawałków ale fabrycznie grupa hydrauliczna na pokładzie, niskie wymagania kominowe no i ekrany z nierdzewki są też kuszące. Dodatkowo gwarancja usunięcia usterki do 48h w okresie zimowym. Twierdzą, że 1 załadunkiem spokojnie można nabić bufor 1200L. Duży minus to to, że nie można go nigdzie zmacać - Sigma przeciwnie - jest na ekspozycjach.


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam juz nie wiem.

Ja znowu pisałem do sklepu z tego linku na Słowacji i odpisali że gwarancja obowiązuje zawsze w kraju, do którego kocioł jest przeznaczony. Do presova mam 200 km, to pewnie jak sie z tym covidem uspokoi to podjadę, nawet jeśli nie ma gwarancji to kupując 3 tyś zł taniej, obejdę się bez niej, myślę ze nie ma się w takim kociołku za bardzo co psuć, dysza jak padnie to i tak nie uwzględnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja europejska,tylko serwis nie.Kiedy bedziesz miec dokumentacju i z zepsuta czesc po domowie dojechasz k nim,miali by na gwarancji wymieniac.Samochod tež možno kupic w niemcach i gwarancja jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak, że jeśli kotła nie zamontuje serwis to gwarancja jest nie ważna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez pisalem do nich i powiedzieli ze gwarancji nie bedzie! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można by do tego dpx dorzucić węgla trochę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na gazie wcale nie zapłacisz 2 tys. więcej przy takim metrażu. Jak ocieplony to za gaz zapłacisz w okolicach podejrzewam 3500zł.

Edytowane przez Jaco80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybór już zapadł, będzie dalej drewno, kociołek to setlans selvan, w zwykłym śmieciuchu przy buforze wychodziło mi jakieś 2000 zł ogrzewanie rocznie, to podejrzewam że nowy kociołek z ceramiką będzie bardziej efektywny i różnica do gazu zbliży się bardziej do tych 2 tyś zł...

 

Stary śmieciuch żubr 20 KW (wymiennik 1,5 m2) strasznie wrzucał temperaturę w komin, poniżej 220 st. nie schodził, ciekawy jestem jakie temp będę łapał na nowym, który przy 15 KW ma większy wymiennik (2 m2), ale to się może okaże w tą sobotę, bo jest plan go podłączyć.

  • Nie zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko wyjmij od razu z niego te zawirowywacze i blachę skośną. Nawet nie próbuj testować na tym, bo będą same problemy z ciągiem, paleniem, itd. Chyba, że masz tak mocny ciąg kominowy, że wciąga kotły. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wyciągnięte, szyber wycięty, komin 12 m, 170x210 wkład, mam nadzieję że to starczy😈

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe... nawet szyberek w czopuchu wyciąłeś. Potestuj palenie przez drzwiczki zasypowe, później przez dolne. Zobaczysz co lepiej Ci pasuje. Mnie lepiej pasuje przez górne - sucho w komorze załadowczej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko posprawdzam, pobadam i napisze w wątku o wadach i zaletach.

Tak się już zastanawiam czy nie przedłużyć palnika ceramicznego w wymienniku żeby lepiej wypalał i czy nie wyłożyć szamotką dołu komory zasypowej... To na spokojnie, tylko żeby wiosna za szybko nie przyszła🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jaki e-mail napisaliście do firmy attack bo mi nie odpisuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Kurak
      Witam poszukuję jakiegoś taniego kotła HG, główne kryterium to cena , najlepiej jak najtańszy i oczywiście mam mieć papier na 5 klasę i Ecodesing .
      Polecieć coś.
      Tylko żadnych mpmów czy innych kopciuchów dolnego spalania , nie mam zamiaru siedzieć w kotłowni i robić rzeźbę nowoczesną z szamotu, mam ciekawsze zajęcia.
    • Przez Domin098
      Witam!
      Szukam kotła opalanego głównie drewnem bukowym sporadycznie węglem (spalam ok 1t na sezon). Zalezy mi na bezproblemowej obsłudze tzn. odpal, załaduj zapomnij, tak abym nie musiał co chwilę biegac i coś poprawiac tylko spalam caly załadunek.
      Instalacja: 2x bufor 800l, zawór ochrony powrotu 55 stopni, zawór 3d z siłownikiem w obiegu c.o.
      Z początku byłem zdecydowany na MPM DS 18 kW, ale po przeczytaniu forum zacząłem szukac alternatywy. Udało mi się znalezc:
      https://www.fuego.pl/metal-fach-semax-opti-16-kw.html
      https://www.fuego.pl/atmos-ac-25s.html
      Co o nich sadzicie? Moze znacie inne ciekawe konstrukcje do ww warunków?
    • Przez TomTom85
      Dzień dobry,   Poszukuje od jakiegoś czasu odpowiedzi na kilka pytań w temacie pellet czy drewno. Podobne tematy na pewno już były, chociaż nie do końca mogę znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania. Dlatego będę wdzięczny za wszystkie sugestie lub odesłanie do podobnego wątku.   Od niedawna posiadam dom o charakterze letniskowym (ostatnio przebywamy tu z rodziną w odstępach dwu tygodniowych na tydzień i dłużej), wybudowany w latach 80, o powierzchni użytkowej 120 m2 wykonany metodą szkieletową z podpiwniczeniem. Dom jest raczej średnio zaizolowany.  W domu jest kocioł zasypowy starszego typu (raczej nie spełnia żadnej klasy), do którego jest podłączonych 11 kaloryferów. Dom posiada 12 okien drewnianych, dwuszybowych, starszego typu. Okna liczę wraz z tymi, które znajdują się podpiwniczeniu. W podpiwniczeniu również są kaloryfery. Centralne ogrzewania jest grawitacyjne, otwarte. Ogólnie wszystko działa sprawnie. Z tym, że po napaleniu jest gorąco, a nad ranem znowu dosyć chłodno. Ta instalacje nie podgrzewa wody. W łazience posiadam bojler, w którym można podgrzewać wodę za pomocą grzałki lub piecem w kuchni z podkową.   Właśnie stoję przed wyborem wstawienia palnika na pellet do obecnego pieca, a następnie w przyszłości wstawienie kotła na pellet spełniającego normy. Palnik zostałby już ten sam. Opcja numer dwa to  wstawienie zbiornika buforowego i a następnie w przyszłym roku wstawienie kotła zagazowującego drewno np marki Viadrus lub Atmos. Chciałbym też, żeby ta instalacja również podgrzewała wodę. Nie posiadam nieograniczonego budżetu. Dobrze byłoby w tym roku osiągnąć możliwość grzania, bez przegrzewania. A w przeszłym roku skupić się na spełnianiu norm ekologicznych.   Za pelletem przemawia wygoda, czystość w kotłowni, brak konieczności rozpalania i prostsza instalacja, bo chyba nie trzeba by wstawiać bufora. Przeciw przemawia cena paliwa, ponieważ z tego co widzę pellet jest jednak dosyć drogi. Przeciw przemawia również zależność od producentów i dostawców oraz konieczność zwracania uwagi na jakość pelletu.   Za drewnem przemawia łatwość w pozyskaniu opału (mieszkam niedaleko tartaku). Jestem też w stanie samemu przygotować i sezonować drewno. Za przemawia także, brak zależności od producentów i dostawców.  Przeciw przemawia to, że jednak trochę czasu spędzi się na przygotowywaniu, cięciu i  układaniu drewna oraz na samym paleniu w kotle.   W domu posiadam kominek otwarty do którego wstawiłem metalowe drzwiczki z szybą. Nie jest to rozwiązanie bardzo wydajne i raczej większość ciepła idzie z dymem. Ale coś tam się nagrzewa. Rozważam, wymianę tego kominka na jakiś piec kaflowy z kominkiem, który głównie służyłby do nagrzania salonu oraz domu, gdy dom jest wychłodzony po dłuższej nieobecności.   Pytania: Jaki jest czas nagrzewania takiego zbiornika buforowego i czas nagrzania samego domu gdy dom jest wychłodzony? Obecnie zajmuje mi to z 5 godzin. Chociaż w domu faktycznie ciepło jest dopiero po 2/3 napaleniu. Czy można wyjechać z domu na jakiś czas i nie spuszczać wody z takiego zbiornika? Obecna Instalacja CO jest zalana wodą z glikolem. Jak rozumiem zbiornik buforowy również się napełnia niezamarzającą mieszanką?  Jak wygląda sprawa cieplej wody użytkowej? Jak rozumiem trzeba dodatkowy zbiornik?   Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi w tym temacie.   Pozdrawiam Tomek
    • Przez emigrant
      Może głupie pytanie, ale czy w Atmosie da się palić bez bufora? Abstrahując od aktualnych przepisów, itd. Każdy kocioł w zależności od warunków pogodowych będzie w pewnym okresie przewymiarowany wpięty bezpośrednio do instalacji. Jak to jest w przypadku Atmosa? Jest w nim jakiś tryb podtrzymujący, żeby wody nie zagotowało? Mamy tu użytkowników Atmosa? Co ciekawe w wersji GS z racji dużej ilości ceramiki w komorze załadowczej i komorze dopalającej można spalać sosnę i świerk. W każdym razie producent uwzględnia te dwa drzewa. 
      Już nie chcę zaśmiecać tematu Kostrzewy, mimo, że on i tak jest już martwym tematem. Ten Atmos 15-tka GS jest dość ciekawym kotłem jak dla mnie. Cenowo też nie straszy kwotami ponad 10k pln. Ktoś tam pytał pepika na YT, czy pęka ceramika w Atomasach. Po 4-5 latach nic się nie dzieje. 
      ps. admin, w prefixie brakuje Atmosa. 
    • Przez Mark29
      Witam
      Może zacznę od początku:

      Wymieniliśmy w zakładzie stolarskim stary piec (Kopciuch) na nowy piec Atmos DC100 + bufor 1500L(na początek). I podłączyliśmy go do istniejącej sieci, która przy poprzednim piecu sprawowała się idealnie). Przesyłam zdjęcia obecnego podłączenia wraz z opisem.
       
      Naszym założeniem było żeby nagrzana woda z pieca najpierw była rozprowadzona po całej instalacji ogrzewania, a kiedy powrót osiągnie zadaną temperaturę na sterowniku pompy, wtedy zacznie ona pompować ciepło z pieca do Bufora. Ale nie działa to wcale.
      Instalacja jest podzielona na lewą i prawą stronę i każda pompa odpowiada za odpowiednią stronę. Oraz dodatkowo 1 mała pompa do nagrzewania powrotu powietrza z wentylacji + pompa na 2 nagrzewnice na innej hali. Pompy są podłączone na powrocie i pompują wodę do Laddomatu i z tego co wnioskujemy to tutaj może być problem, ponieważ pompa mieszająca w Laddomat nie jest w stanie tych wszystkich pomp i ich wydajności przepuścić i gdzieś się to "kotłuje" i rozlewa.
       
      Na zdjęciach pokazałem ile jest temperatury na piecu a ile na rurze od zasilania ciepłą wodą i jest różnica między nimi około 10stopni, gdzie dzień wcześniej pokazywało idealnie tyle samo co na piecu i na sterowniku.
      Sterownik przy ścianie służy do włączenia pomp na lewą i prawą stronę grzejników w zakładzie po przekroczeniu temperatury 60 stopni.
      A sterownik przy piecu służy do włączenia pompy, która pompuje ciepłą wodę do bufora.
       
      Problemy:
       
      - Niektóre grzejniki na parterze i piętrze są nagrzane ale tylko górą, a powroty są zimne.
      - temperatura na piecu i sterowniku nie pokrywa się ze sobą, a powinna (zawór 3D jest zamknięty i nie miesza)
      - piec nie jest w stanie nagrzać bufora, ponieważ powrót się nie nagrzewa jak powinien (Przy starym piecu wszystkie grzejniki były gorące).
       
      Pytanie:
      - co jest źle podłączone?
      - co zrobić aby ciepło szło najpierw na grzejniki, a potem do bufora
      - dlaczego powrót jest zimny? ( nie powraca ciepło)
       
       
       
       
       
       









×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.