Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja Co + Cwu, Prośba O Komentarz, Czy To Zadziała?


marexy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuję samodzielnie wykonać instalację wodną i centralnego ogrzewania. Prosiłbym o ocenę i komentarze do schematu instalacji. Nie jestem hydraulikiem więc pewnie będzie trochę poprawek ;-)

 

Instalacja będzie pracowała w podpiwniczonym domu z poddaszem. Powierzchna parteru i poddasza to w sumie ok 200m2, piwnica nie będzie ogrzewana.

 

Wybrałem kocioł Viessmann Vitopend 100 razem z zasobnikiem Vitocell o pojemności 150l. Dzięki temu powinienem mieć zapewnione sterowanie, pompę, zawór trójdrożny i naczynie przeponowe w obiegu CO.

 

Grzejniki PURMO dobrałem proporcjonalnie do powierzchni pomieszczeń, założyłem stratę 100W/m2 i na tej podstawie wybrałem typy i rozmiary.

 

Orurowanie:

- od kotła do pierwszego rozdzielacza w piwnicy będzie zrobione w miedzi 22m,

- od głównego rozdzielacza do rozdzielaczy na poziomach to rura KISAN 25mm

- od rozdzielaczy na parterze i poddaszu do grzejników to rura KISAN 16mm

 

Z rzeczy nietypowych które planuję zrobić to zamontowanie wszystkich zaworów w piwnicy, nawet tych przed rozdzielaczami na parterze i półpiętrze. W ten sposób będą dostępne w jednym miejscu będę je mógł z dwa razy w roku zamknąć i otworzyć żeby się nie zastały.

 

Będę wdzięczny za fachowe uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO wykonane prawidłowo ,na schemacie brakuje odpowietrzników automatycznych na rozdzielaczach CO (parter i piętro).

oblicz pojemność wodną układu CO ,bo może się okazać że naczynie przeponowe zamontowane w kotle ma zbyt małą pojemność (Wystarcza na około 140 l).Podam ci orientacyjne pojemności :grzejniki ok3,5l/mb jednej płyty ,rur cu 22 i pex 25 ok 0.3l/mb rura pex 16 ok 0.1 l/mb.