Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-02 - Ustawienia, Porady


energotop
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Hitower, to jaką mam instalację jest w tym wypadku nie istotne. Mój post miał na celu propozycję dodania dodatkowej funkcji do sterownika mającej na celu właśnie ograniczenie górnej modulacji z tym że aby działo się to automatycznie bez potrzeby chodzenia do kotłowni za każdym razem gdy się zmienia temperatura na zewnątrz. 

Ja pompę kotłową założę, nie mniej jednak czytając to forum nie każdy to robi i takim osobom by się to przydało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zamontowałem sterownik w piecu Malejka EKO-PLUS 15KW, podajnik ma wydajność 10kg/h tak wyszło z pomiaru. Problem polega na tym, że jak ustawię taki potencjał podajnika to nawet korekta podawania "paliwa" ustawiona na 200% powoduje, że jest podawane za mało ekogroszku. Dopiero jak ustawię potencjał podajnika na 4 kg/h i korektę 60% retorta napełnia się prawidłowo, może jeszcze coś powinienem ustawić, ale w instrukcji nic takiego nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zbyt dużą kaloryczność wpisaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pawlicho napisał:

Hitower, to jaką mam instalację jest w tym wypadku nie istotne. Mój post miał na celu propozycję dodania dodatkowej funkcji do sterownika mającej na celu właśnie ograniczenie górnej modulacji z tym że aby działo się to automatycznie bez potrzeby chodzenia do kotłowni za każdym razem gdy się zmienia temperatura na zewnątrz. 

Ja pompę kotłową założę, nie mniej jednak czytając to forum nie każdy to robi i takim osobom by się to przydało.

Dopracuj właściwie proces spalania, to żadne takie funkcje nie będą Ci potrzebne, po to sterownik ma możliwość modulowania mocą, aby dopasować moc do aktualnego zapotrzebowania budynku na ciepło, jest możliwość sterowania za pomocą korekty pogodowej w zależności od zmian temp. zewnętrznej na mieszacz lub kocioł, do wyboru.

Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma, tylko poszukaj tam gdzie jest, czyli mieszanka paliwo/powietrze

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawlicho: Ustaw dobrze potencjał podajnika,kaloryczność oraz powietrze , podłącz sterowanie pogodowe i będziesz chodził do kotłowni wyczyścić kocioł i dosypać opału.

Kasprol: 15,5 MJ/kg to kaloryczność  słabego peletu.  Ustaw potencjał podajnika oraz średnią kaloryczność  twojego ekogroszku i obserwuj.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KasprolUstaw potencjal i kalorycznosc poprawnie,taka,jaka jest.Jesli sa wypala.po prostu dužo dmuchasz,nie tak,že idzie za malo wegla.Wegla przy sprawnych danych idzie tylko,kilka kilowatt jest pokazywanych i potrzebnych.Kalorycznosc pokazuje w oknie pod korekta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płomień ma być spokojny i niekopcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poczatku tež robilem rakietu,ma byc spokojny w malej i wiekszej mocy,tylko mniejszy,wiekszy,nie kopczajace ciemne konce.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymknąłem dmuchawę i teraz będzie już chyba dobrze. Wcześniej (przez jakieś 8 lat) był sterownik ST-38 i dmuchawa była przymknięta. Myślałem, że przy nowym sterowniku przepływ powietrza może być otwarty na maksa bo sterownik płynnie steruje nadmuchem ale najwidoczniej byłem w błędzie.

Dziękuję za szybką pomoc w rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, szelest napisał:

Pawlicho: Ustaw dobrze potencjał podajnika,kaloryczność oraz powietrze , podłącz sterowanie pogodowe i będziesz chodził do kotłowni wyczyścić kocioł i dosypać opału.

Parametry mam dobrze ustawione, może nie idealnie, ale dobrze. Teraz palę VARMO, już końcówka, podajnik 8,5kg/h obliczone z przesypu + 2x korekta z proporcji, dmuchawa WPA60 80W ograniczona do 33% powietrze max 94 czyli 31 bez ograniczenia, popiół grafitowo-siwy - nie brudzi, nic nie dymi brak sadzy, ogień spokojny, pogodówka założona i sprawuje się świetnie do tego zawór 4d afriso z siłownikiem. Jedynie z powodu braku pompy kotłowej czy bojlera różnica między zasilaniem i powrotem to13-18st, zależne od temp. na zewnątrz, przez co w zakresie modulacji do 100% kocioł wariuje, czasem zacznie modulować ale po 2-3 godzinach znów szaleństwo. Kiedyś trafiłem na wątek na tym forum że w takim przypadku tylko pompa kotłowa pomoże.

Obejrzałem z 10 razy filmy na YT Jockeya, Kamila M. czy Experta ekogroszek na temat ustawień SKZP-02 i prawidłowego płomienia. Wydaje mi się że całkiem nieźle sobie z tym radzę.

I jedynie na te chwilę czego mi brakowało by w sterowniku aby chodzić do kotłowni wyczyścić kocioł i dosypać opału to automatyczne ograniczenie górnego zakresu modulacji na podstawie średniej wartości z ostatnich kilku godzin. Od wiosny nie będzie mi to potrzebne ale przeglądając forum nie tylko ja mam z tym problem.

Edytowane przez Pawlicho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pawlicho napisał:

Ja tylko na te chwilę czego mi brak przez w sterowniku, aby chodzić do kotłowni wyczyścić kocioł i dosypać opału do automatycznego limitu górnego zakresu modulacji na podstawie wartości z ostatnich godzin.

Sterownik nie dosypie opału, i nie wyczyści kotła... Daj mu pracować. To mądra bestia, tylko trzeba zrozumieć jego działanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kasprol napisał:

Przymknąłem dmuchawę i teraz będzie już chyba dobrze. Wcześniej (przez jakieś 8 lat) był sterownik ST-38 i dmuchawa była przymknięta. Myślałem, że przy nowym sterowniku przepływ powietrza może być otwarty na maksa bo sterownik płynnie steruje nadmuchem ale najwidoczniej byłem w błędzie.

Dziękuję za szybką pomoc w rozwiązaniu problemu.

Nie przymykaj,od tego sa nastawy w sterowniku dodac,czy ujac powietrze w min i max. mocy.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Pawlicho napisał:

Hitower, to jaką mam instalację jest w tym wypadku nie istotne.

Uwierz, to bardzo istotne. Aby ograniczyć skoki modulacji potrzebna jest stabilna temp. powrotu. Nie chodzi oto aby temp. powrotu była zbliżona do temp. zasilania, tylko żeby nie było jej dużych skoków. Stabilną temp. powrotu można zapewnić na kilka sposobów. Najczęściej jest to;

zawór 4d z siłownikiem + pompa kotłowa

zawór termostatyczny + pompa na powrocie

sprzęgło hydrauliczne + pompa na powrocie

pompa CWU włączona na stałe

Kiedy po sezonie zamontujesz pompę kotłową modulacja się uspokoi.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afriso ma.rozne adaptery do siłowników, znajdź oznaczenie zaworu i sprawdź czy mają do niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pochłaniacz napisał:

Sterownik nie dosypie opału, i nie wyczyści kotła... Daj mu pracować. To mądra bestia, tylko trzeba zrozumieć jego działanie. 

Wiadomo, kocioł czyszczę dość często bo co 3 dni, a że to mądra bestia to nawet nie przeczę.

8 godzin temu, bryan64coll napisał:

@Pawlicho masz skopaną instalację przez co kocioł pracuje niestabilnie. Nie zwalaj winy na sterownik. Nie tędy droga.

Nie zwalam nic na sterownik, jednak co chwilę pojawiają się nowe funkcje lub coś jest poprawiane aby lepiej się tylko paliło w naszych kotłach.

Instalacja jest stara - układ otwarty, wcześniej pracowała grawitacyjnie. Dom ma 30 lat nie ocieplony, 5 lat temu teść zamontował zasypowy defro 20kW + gazowy jakby tamten się wygasił. Założył zawór 4D i pompę na powrocie wraz z zaworem różnicowym. Ja, po wprowadzeniu się, przez rok się męczyłem z zasypowym i w tym roku wymieniłem go na klimosza 20kW pompa poszła na zasilanie doszedł sterownik SKZP-02 siłownik na zawór 4D i pogodówka. Największą wadą instalacji, jak mi się wydaje, jest gruba rura powrotna która idzie pod całym domem i z pewnością traci kilka stopni ciepła - jest nie ocieplona.

7 godzin temu, Hitower napisał:

Uwierz, to bardzo istotne. Aby ograniczyć skoki modulacji potrzebna jest stabilna temp. powrotu. Nie chodzi oto aby temp. powrotu była zbliżona do temp. zasilania, tylko żeby nie było jej dużych skoków.

Kiedy po sezonie zamontujesz pompę kotłową modulacja się uspokoi.

Z pompą kotłową to wiem, już wiele się o niej naczytałem wcześniej. Ale z tego co piszecie wynikałoby że nie posiadanie pompy kotłowej jest błędem w instalacji. A może jednak taka funkcja pozwoliłaby na nie posiadanie pompy?

Żeby nie było, nie kłócę się, dyskutuję bo chcę zrozumieć ;)

 

 

Edytowane przez Pawlicho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Pawlicho napisał:

Ale z tego co piszecie wynikałoby że nie posiadanie pompy kotłowej jest błędem w instalacji. A może jednak taka funkcja pozwoliłaby na nie posiadanie pompy?

żadną funkcją nie poprawi się pracy instalacji . skzp ogarnia grzanie wody która musi płynąć przez kociol. I tu sie robi problem gdy woda w kotle jest szybko zagrzana , no bo ster schodzi z mocą w oczekiwaniu na kolejne grzanie wody .  chyba nie musze pisac co się na wykresie robi :) .

Czasem można sie ratować puszczeniem wody przez najbliżej położony grzejnik by podgrzać powrót .  czasam leci non stop grzanie cwu .A czasem mozna wykorzystać jesli się ma więcej połączeń kotla i zapiac dodatkowa pompe mieszajaca wode w kotle . I żadna funkcja w sterowniku nie wyprostuje kreski na wykresie jesli instalację ma się klopotliwa . Trzeba pamiętać ze na palniku jest węgiel który musi mieć czas by się rozpędzić no i wyhamować . Gdyby tu był gaziutek to była by szansa :)

Więc jedyne co zostaje to poprawa przepływu , zmiana biegu pompy , demontaż głowicy i inne cudeńka . ale to i tak będzie działanie na instalacje nie sterownik . 

  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem nowy. Użytkownikiem sterownika skzp 02 ..  do tej pory miałem zwykły bez pid-a 

 Dodam że nie posiadam na te chwilę zaworu 4drogowego itp... jedna pompa na kotle . Zawór i pompa do bojlera do założenia w planach na wiosnę.

 Podsylam parę zdj może ktoś podpowie czy coś zmienić.. w ustawieniach czy pozostawić itp. moc kotła 15kw dom oo 120m2 ocieplony . Proszę o opinie i wyrozumiałość:))

IMG_20210124_195505.jpg

IMG_20210124_195512.jpg

IMG_20210124_195521.jpg

IMG_20210124_195540.jpg

IMG_20210124_200011.jpg

IMG_20210124_200051.jpg

IMG_20210124_195516.jpg

IMG_20210124_195621.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz CWU na stałe a zobaczysz różnice.
Moim zdaniem kopczyk za wysoki a opał nie spalony w 100%.
Daj większy wiatr i lub koretke paliwa.
Potencjał palnika zmierzony?

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiekszaj ten nadmuch poczatkowo tylko na dole 7-8.Dynamike 1.

Edytowane przez bercus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.