Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-02 - Ustawienia, Porady


energotop
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Sterownik uparcie robi swoje bo chce utrzymać Twój kocioł w pracy ciągłej. Mój kocioł wogole się nie odstawia- i tak jest ekonomicznie. 3kg/h tyle spala Twój kocioł przy mocy maks 19kw i inaczej nie będzie bez względu na sterownik. 120m2 ale Dom nowy? Ocieplony? Wygrzany czy pierwszy sezon?Stare budownictwo? Ilość spalania w dużej mierze zależy od tych czynników a nie tylko od metrażu. Inna sprawa. Skoro masz Wesołą to dlaczego kaloryczność 25Mj/kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jaka ustawic?  na poczatku jak nie wiedzialem jeszcze skad mam eko ustawilem 22 MJ spieki jak kalafior zmniejszylem na 18 MJ i wtedy najladniej sie pali ale wczoraj zadzwonilem sie dopytac co to za eko i powiedziano mi ze Wesola i kalorycznosc jest 26 MJ kominarz doradzil abym ustawil mniejsza bo to co mowia sprzedawcy to  tak ni jak sie ma z prawda.

 

DOM parterowka 128 m2 uzytkowej 2 stanowiskowy garaz suporeks 600, 15 cm styropianu bialego lambda 40 czy cos takiego, okna 3 szyby ale duzo przeszklen, na podlodze 2x6 cm styropianu lambda 38, strop teriva czesciowo ocieplony 2 warstwy styro po 10 cm.

 

 

Podlogowke sam pomagalem rozkladac wiec wiem ze mam dosyc gesto okolo 10-15 cm na wiekszosci petli.

ogrzewanie wszedzie podlogowka oprocz 2 m2 spizarki i garazu. dodatkowo 2 grzejniki w wc i lazience. dom wykonczony w tym roku. tynki koncem maja podlogi koncem czerwca wygrzewany w sierpniu (orkes rekordowych upalow 34+) wysuszony) wygrzewano mi podloge.

 

za kotlem mam zawor 4d ustawiony na 3 tak ze wiekszosc cieplej wraca do kotla a 30 % podgrzanej wody idzie na 2 obiegi (1 to grzejniki ) a potem zawor mieszajacy kontrolujacy aby nie przegrzac podlogowki aktualnie otworzylem go na maxa bo i tak za zaworem 4 D mam 30 stopni, 

 

Na poczatku jak odpalilem piec zawor 4D ustawilem na 7 wiec 70% cieplej szlo na grzejniki a zaworem mieszajacym przycialem temp do 30 wtedy zrobilo sie bardzo cieplo w domu 24-25 stopni ale spalanie 2 worki na dobe

Edytowane przez wadus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się liczyć że przez pierwsze dwa sezony będziesz go wygrzewal- wiec zużycie będzie wieksze. Po drugie nie zapomnij o solidnym wietrzeniu. Spróbuj go przestawić na prace ciągłą. Zmniejsz mu moc max na 50% min 15%. Resztę parametrów zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki spróbuję tak jak radzisz ale podejrzewam ze spalanie pójdzie w gore. Na ul ustawić kaloryczność paliwa ? I zawór 4d otworzyc na grzejniki aby troxhe odebraly ciepla z pieca czy zostawic jak jest teraz czyli puszczam na tyle cieplej aby w obwodach utrzymac 30 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Wadus

Zgadzam się z  kolegą Energotopem, że praca ciągła, szczególnie w sezonie będzie lepsza.

Aby osiągnąć pracę ciągłą w oknie modulacji parametr MAX CZAS PRZEKRACZANIA TEMP. ustaw na 15 - 20 minut (dozwolony czas przekraczania temperatury zadanej)

Modulację minimalną proponuję ustawić niżej, nawet 5 % aby piec mógł pracować na małej mocy gdy słabnie odbiór ciepła.

Czy podłogówka 130 m2 może wychładzać kocioł ----- oj tak.

Co do spalania. Sterownik zawsze stara się utrzymać temp. zdaną na kotle i dostarcza tyle energii ile trzeba aby to osiągnąć.

Innymi słowy piec  jako źródło energii bilansuje straty ciepła spowodowane odbiornikami.

Załączam wykres pracy kotła pracującego w sposób ciągły.

 

1A.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rady juz je testuje od razu widzę spieki zniknely kopczyk jest mniejszy strefa żaru zrobila sie w centrum retorty ale płomień ladnie sie pali i dochodzi do deflektora. Spalanie pokazuje 22 kg/dobę ale to pewnie jeszcze się zmieni ciekawy jestem czy poprawi sie czy pogorszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze jedno. 30 st za zaworem 4d. Nie masz głowic termostatycznych na grzejnikach że tak nisko trzymasz? To zapewne powrót cieplutki to i sprawność licha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa zwykle grzejniki drabinkowe bez termostatow oczywiscie moge puscic wiecej ciepla ale nie wiem po co?

 

a powrot trzymam cieply bo tak mi radzono aby jak najwiecej ciepla trzymac na piecu aby jak najrzadziej sie wlaczal a podlogowka i tak potrzebuje max 30 stopni wiec tak robilem.

 

wlasnie wrocilem z kotlowni oto efekt wporwadzenia zmian modulacji 5-50 % i opoznienia 15 min.

 

Niestety mysle ze po prawie 5  godzinach mozna powiedziec ze wiele sie nie zmienil co tam bede sie rozpisywal sami zobaczcie

 

 

post-62909-0-79260000-1448395593_thumb.jpg

post-62909-0-07380500-1448395605_thumb.jpg

post-62909-0-30359800-1448395615_thumb.jpg

post-62909-0-47081200-1448395621_thumb.jpg

post-62909-0-43983700-1448395626_thumb.jpg

post-62909-0-97806200-1448395633_thumb.jpg

post-62909-0-70709400-1448395640_thumb.jpg

post-62909-0-05294400-1448395674_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo zmniejszenia mocy strasznie się buja. Za dużo wiatru. Przyslone masz na wentylatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz nowicjuszowi ale nie wiem o jakiej przeslonie mowisz?

 

i co masz na mysli wiatru kotlownia to jakies 9 m2 bez okien z czerpnia powietrza fi 100, i kanalem wentylacyjnym ale ostatnio zaczal mi sie robic ciag wsteczny w wentylacji wiec troche rozszczelnilem drzwi i teraz zasysa powietrze ze hoho

 

 

Czyli widze, ze dobrze mi sie wydawalo ze cos tu nie gra. nie widac w tym wiele z fuzzy logic powinien zmniejszac wahniecia i uczyc sie troche doboru. 

 

Przy takiej konfiguracji dziala to troche jak zalacz/wylacz spada temp. na piecu wlacza sie piec osiagnie zadana temp. przechodzi w stan czuwania i tyle. 

 

A moze tak ma byc i nic wiecej tu sie nie wymysli ?

Edytowane przez wadus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na wentylatorze jest przysłona ( taka regulowana-przesuwana blaszka zmniejszajaca otwór wejścia powietrza po stronie ssania). Fuzzy Logic? Eeeee tam. Juz jeden sterownik jest na rynku co się uczy. 4 lata się uczył i nie nauczył ;). Za dużo wiatru- za dużo powietrza jest podawane do spalania. Zetka fi 100 -trochę mała tzn nie spełnia przepisów.

Trzeba parę parametrów ogarnąć i będzie hulac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam pytanie:

 

za duzo powietrza w kotlowni ? skoro mam tylko doplyw powietrza fi 100 to jak moze byc za duzo?

 

kratka wentylacyjna zachowuje sie dziwnie raz jest ciag i ssie powietrze a raz dmucha ze az plomien zapalniczki zgasi. zazwyczaj dmucha jak piec pracuje na duzej mocy.

 

z tym wstecznym ciagiem poradzilem sobie tak ze rozszczelnilem troche drzwi z garazu do kotlowni i to wystarczylo wentylacja ssie jak odkurzacz. przybilem kawalek reklamowki aby obserwowac jak pracuje ta wentylacja teraz pasek folii cialge jest zasysany odbylo sie to coprawda kosztem ze kotlownia ciut sie wychlodzila z 26 stopni na 23

 

co do blaszki to juz ktos mi kazal ja przesunac ale nie wiem gdzie tego szukac zaraz zrobie zdjecia to moze mi ktos podpowie gdzie ta  klapka 

Edytowane przez wadus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo jest podawane przez dmuchawę na palnik. Można rozwiązać sprawę na dwa sposoby. Przyslaniajac dmuchawę zostawiajac szczeline ok 2cm i regulując obroty min i max lub tylko regulując obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Regulacja instalacji to jedna sprawa. U mnie pomogło. Do tego umiejscowienie czujnika kotła to bardzo istotna sprawa, lepiej jak nie jest w miejscu o intensywnym przepływie wody kotłowej. Ja mam na przepływie grawitacyjnym do bojlera, moc na 60% i trzeba dużo wody pobrać z bojlera aby spadła temperatura o 1,5*C, bujanie owszem jest ale o kilka dziesiątych stopnia.

 

Pozdrawiam RedEd

 

PS a najnowszy soft jest wgrany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika kotla tak jak umialem wsadzilem go tam ciasno i sklinowalem aluminiowym drutem to raz. dwa zrobilem maly eksperyment zapalilem na ruszcie wodnym sporo tektur jak te sie zapalily to mowie wam piec w oczach nabral temperatury z 50 na 70 az sie balem ze moze zagotuje wode,

 

ale dlaczego o tym pisze bo po pierwsze w oczach widac bylo jak temp. rosla wiec czujnik reagowal prawidlowo. Przed chwilka zmienilem modulacje na min 30 max 100 i piec nabral temp w kilka minut na ruszcie zrobil sie spory jasno czerwony zar i plomienie szly cala szerokoscia retorty woda od razu sie ogrzala.

 

Co do czujnika powrotu instalator wytlumaczyl mi go ze spelnia on tylko role odczytu jaka mam temp. puszczona na podlogowke abym  wiedzial ile ciepla puszczam na podloge a czy wystarczajaco to po prostu ma pokazac termometr w pokojach jak za zimno to otworzyc mocniej jak za cieplo to skrecic. Generalnie prosta zasada jak tutaj mam z 25-28 to w domu mam 20-22 stopnie

 

piec kupilem w tym roku za namowa sprzedawcy od Witkowskiego wzialem timela SKZP 02 bez czujnikow pogodowych i innych bajerow.

 

Podlogowka ma duza bezwladnosc wiec tu nie ma czym za bardzo sterowac. plan byl prosty zadac temperature na 24 h i koniec nic wiecej nie grzebac jedynie jak wiekszy mroz i temp zaczyna spadac podbic troche mieszaczem albo temp. na piecu 

 

 

Aha jak zauwazycie moze mam mase czarnego pylu wszedzie nie mialem tak od poczatku mam tak moze od tygodnia-dwuch wiec nie mam pojecia co sie stalo, zaczalem obserwowac i jedynie co zauwazylem to ze wentylacjia dmucha powietrzem zamiast go zasysac jak piec pracuje na duzyej mocy jak rozszczelnie drzwi od garazu to wentylacja znowu zasysa ale wpuszczam do kotlowni mase zimnego powietrza

post-62909-0-80248300-1448403995_thumb.jpg

post-62909-0-75661100-1448404008_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musze byc super znawca ale to co widze w popielniku to sam zuzel 

 

znajomy ma identyczny wegiel kupowalismy razem i u niego na 25 kW zebcu ma popiol i ladny kopczyk jak go pytalem jak to ustawil to przyznal ze nie wie o co go pytam bo wszystko ma w automacie PID i nic tam nie grzebie.

 

 

moze mam zbyt kaloryczne paliow? ale w sumie co to znaczy dla pieca? niby w sterowniku jest ustawianie kalorycznosci ustawialem juz wszystko 18,20,22,24,28 MJ najgorsze spieki mialem przy 20-24 MJ ale i pozostale ustawinia cudami nie byly.

 

mam moze jeszecze takie podejzenie a moze na poczatku gdy mi strasznie kociolek pochlanial eko i spieki byly jak kalafiory to moze przytkaly sie jakies dysze powietrza i cos tam zle pracuje? bo juz sam nie wiem jak osiagnac ten mityczny kopczyk ?

 

sterownik mam z 02.06.2015 1.57

Edytowane przez wadus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno. Na fotkach widać temp. powrotu 27 stopni. Czy czujnik jest podłączony i rzeczywiście jest taka wartość ?

juz wczesniej pisalem ze to temperatura na wejscie do podlogowki ale z ciekawosci srpawdzilem rzeczywista temperature na powrocie zaraz przy zaworze 4D i byla tylko o 2 stopnie mniejsza wiec podloga musi dobrze akumulowac to cieplo skoro oddaje tylko temp. o2 stopnie niza. 

 

Tak sie zastanawiam czy ja czasem nie mam za duzego pieca do podlogowki? moze powinien to byc jakis malutki kociolek ktory pracowalby non stop na malej mocy powiedzmy 6-8 kW spalanie przypuszczam byloby male a temp. caly czas utrzymana. Teraz mam jak w logice Boole'a albo 1 albo 0 inaczej mowiac dwustan albo piec wlacza i grzeje aby osiagnac zadana albo jest osiagnieta i piec czeka az spadnie temp. taka praca w pikach mocy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadus, kocioł masz OK. Zaktualizuj oprogramowanie sterownika do 1.79.    V1.79 potrafi płynniej sterować wentylatorem nadmuchu w zakresie niskich obrotów. Powinno się polepszyć. Plik wsadowy znajdziesz tutaj: LINK

Program do aktualizacji znajdziesz tutaj: LINK

Jeśli nie masz przejściówki USB->RS232, zadzwoń do mnie (timel), wypożyczę Ci.

 

Na zdjęciach widać jedną rzecz. Wydaje mi się, że powinny być zawory zwrotne po między pompami. Jak wyłączysz podłowgówkę a będzie pracowała pompa grzejników, to będzie zaciągała z obwodu podłogowego.

Ale to już sprawy bardziej hydrauliczne, nich koledzy bardziej doświadczeni to zweryfikują.

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika kotla tak jak umialem wsadzilem go tam ciasno i sklinowalem aluminiowym drutem to raz. dwa zrobilem maly eksperyment zapalilem na ruszcie wodnym sporo tektur jak te sie zapalily to mowie wam piec w oczach nabral temperatury z 50 na 70 az sie balem ze moze zagotuje wode,

 

ale dlaczego o tym pisze bo po pierwsze w oczach widac bylo jak temp. rosla wiec czujnik reagowal prawidlowo. Przed chwilka zmienilem modulacje na min 30 max 100 i piec nabral temp w kilka minut na ruszcie zrobil sie spory jasno czerwony zar i plomienie szly cala szerokoscia retorty woda od razu sie ogrzala.

 

Co do czujnika powrotu instalator wytlumaczyl mi go ze spelnia on tylko role odczytu jaka mam temp. puszczona na podlogowke abym  wiedzial ile ciepla puszczam na podloge a czy wystarczajaco to po prostu ma pokazac termometr w pokojach jak za zimno to otworzyc mocniej jak za cieplo to skrecic. Generalnie prosta zasada jak tutaj mam z 25-28 to w domu mam 20-22 stopnie

 

piec kupilem w tym roku za namowa sprzedawcy od Witkowskiego wzialem timela SKZP 02 bez czujnikow pogodowych i innych bajerow.

 

Podlogowka ma duza bezwladnosc wiec tu nie ma czym za bardzo sterowac. plan byl prosty zadac temperature na 24 h i koniec nic wiecej nie grzebac jedynie jak wiekszy mroz i temp zaczyna spadac podbic troche mieszaczem albo temp. na piecu 

 

 

Aha jak zauwazycie moze mam mase czarnego pylu wszedzie nie mialem tak od poczatku mam tak moze od tygodnia-dwuch wiec nie mam pojecia co sie stalo, zaczalem obserwowac i jedynie co zauwazylem to ze wentylacjia dmucha powietrzem zamiast go zasysac jak piec pracuje na duzyej mocy jak rozszczelnie drzwi od garazu to wentylacja znowu zasysa ale wpuszczam do kotlowni mase zimnego powietrza

Oj kochaniutki napracował się ten Twój instalator a byków przy okazji narobił że głowa boli .

Po pierwsze odpowietrzniki automatyczne -nigdy po stronie ssącej pompy

Brak zaworów zwrotnych przed pompami - jak jedna pracuje to zmienia przepływ w obwodzie drugiej

Zawory bezpieczeństwa - widzę 2 ale nie widzę sensu ich stosowania w miejscach w których są a powinny być na kotle albo bezpośrednio przy samym kotle a na pewno nie za inną armaturą .

Filtry do góry nogami - kto je wyczyści chyba odkurzaczem.

Podłogówka z podwójnym podmieszaniem -a po co

Instalacja bez wyobraźni więc nie dziwie się że sterownik kotła nie może sobie poradzić bo układ hydrauliczny jest niestabilny i aż  dziewne że się jeszcze nie zapowietrzył . 

No i podstawowe pytanie czy to jest układ otwarty czy zamknięty z naczyniem przeponowym.

I jeszcze przydało by się zdjęcie lewej strony kotła bo coś czuję że tam są lepsze kwiatki .

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh nie dobijajcie mnie. 

 

co do pompek to widze ze one wogole sie nie wylaczaja poza tym gorna pompka pompuje wode tyko na 2 grzejniki  lazienkowe  i jeden grzejnik w garazu rownie dobrze moglbym ja wylaczyc.

 

 

zawor 4D steruje temperatura grzejnikow a drugi mieszacz podlogowka tak mi tlumaczono

 

 

 

Na koniec zastanawia mnie taka rzecz moze moj piec pracuje tak dlatego bo glownym odbiornikiem ciepla jest podlogowka, w sumie ona ma duza bezwladnosc wiec jak ma niby piec modulowac jak constant woda na powrocie ma temperature 27 stopni?

 

Na zaworze 4D zdlawione jest puszczanie calej cieplej wody aby nie grzac niepotrzebnie grzejnikow i podlogowki w sumie moge ustawic zawor 4D na 5-7 tak aby grzejniki w lazienkach rozbujaly sie do 50 stopni a potem zaworem mieszajacym przy podlogowce wyregolowac temp wody na podloge do tych powiedzmyu 28 stopni ale co to zmieni? tylko tyle ze grzejniki beda cieplejsze w lazienkach.

 

W sumie ciekawy jestem jakby piec dzialal jakbym grzal tylko CWU ? tez pewnie podobny dwu stan spada woda na bojlerze to wlacza. Osiagnie zadana wylacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.