Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro Bio Slim 15kw jak to wszystko ogarnąć


kusmi19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Na początku uprzedzam, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprawy związane z piecem, CO, CWU itp itd. W załączniku zdjęcia, które pomogą opisać sytuację. A więc dom nowowybudowany, ocieplenie styro 20cm, wełna 25cm, posadzka 10cm. Piec Defro Bio Slim 15kw, jeden grzejnik lazienkowy, poza nim 130m2 podłogówki. W 5 pomieszczeniach mam zamontowane regulatory pokojowe do ustalania temperatury, jeden jeszcze nie jest podłączony.  I teraz sprawy, które mnie nurtują a których mój hydraulik nie umie mi wyjaśnić:

1) co zrobić aby sterować piecem przez aplikację, przez komputer? Hydraulik mówi, że piec ma wbudowany moduł do internetu a ja w opcjach widzę tylko "moduł ethernet" i później nie wiem co dalej wpisać, ustawić. Pooglądałem troche YT i widzę, że ludzie mają takie małe białe moduły wifi zamontowane na kabelku do pieca? To takie coś musiałbym dokupić?

EDIT z tego co jeszcze doczytałem to powinienem mieć zamontowaną listwę L7 + moduł RS a nie L5?? Czyli ogólnie mam to źle dobrane tak? Opcja "komunikacja z regulatorem pokojowym RS" jest od tego?

2) na yt widziałem, że jedni mają histerezę na 2 stopnie, inni na 8, rozumiem, że są to ustawienia bez PID? Bo gdy u mnie ustawiłem na 2 czy 8 to piec dochodził do 70 i spadał do 50 więc 20 stopni mniej. PID mam włączony. 

3) dzisiaj na noc ustawiłem na dwóch regulatorach (salon + lazienka) temperaturę 21,5, rano się budzę i widzę, że jest tam 22,2. Dlaczego została przekroczona ta wartość?