Skocz do zawartości
kruszan

heitz Heitz Bio + Kipi 26KW - prośba o ocene ustawień

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@Kruszan, mam taki sam sterownik... @sambor ma rację, porównuj parametry moje z twoimi...

parametry serwisowe.jpg

----------------------------

parametry użytkownika.jpg

praca.jpg

Edytowane przez dino49

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dino49 u Ciebie jest to "szybkość podawania podajnika" u mnie jest to "Wydajność podajnika" ta wydajność określana jest na podstawie ważonego pelletu po wykonaniu testu podajnika, więc jeśli zmienię bez pokrycia z testem to oszukam inne parametry ale paliwa będzie sypał tyle samo, to nie wpłynie na wolniejszą lub krótszą pracę podajnika pelletu. Po to wykonuje się ten test aby dokładnie sprawdzić ile daje pelletu (zrobiłem 5 x 6 min i za każdym razem podawał niemalże tyle samo +/- 20g) i na tej podstawie dobiera inne parametry. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

z instrukcji:
Czas pracy podajnika wyliczany jest automatycznie w zależności od wymaganej aktualnej mocy palnika, wydajności podajnika i kaloryczności paliwa.

Może lepiej stopniowo i powoli zwiększyć kaloryczność paliwa? wtedy palnik powinien dozować go sobie mniej bo i paliwo lepszej jakości?

Ewentualnie zmniejszę jeszcze moce maksymalną, średnią i minimalną - zauważyłem @robin60, że zmniejszając moc strumień paliwa maleje więc palnik się dostosowuje.

względem regulatora ciągu kominowego to RCW DARCO czy to na rurę czy w miejsce wyczystki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dostosowuje się bo nie ma wyjścia ale według mnie nie tak do końca jest . Dlatego pytałem w poprzednim poście , że masz poobserwować , jak palnik będzie na 20 kw jaki jest strumień podawania paliwa , powinien być w okolicach 3,6/3,8 kg/h. jak taką wartość odczytasz to jest OKI. Kaloryczność zrób na 5,3

W kwestii Darco lepiej na rurę.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na noc dla testu ustawiłem kaloryczność na 5,5kWh/kg, przy 15kW strumień paliwa wynosił 2,3kg/h. temperatura ~170/175' więc ciut mniej niż poprzednio. Zamówiłem RCK i oglądałem te zawirowywacze, poczekam na efekt rck i będziemy myśleć dalej.

Strumień przy 20kW i kaloryczności 5,5 kWh/kg wynosił 3,5kg/h. Czyli pokrywa się z tym co napisałeś.

Dziękuje wszystkim za pomoc, mam nadzieję, że finalnie moja instalacja, ustawienia i efektywność pracy będzie miała w końcu "ręce i nogi" efekty już powoli widać, pelletu już ubywa wolniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Nicolas
      Witam Państwa serdecznie.
      Od jakiegoś czasu obserwuje forum i czerpie z niego cenne informacje, które gdzieś tam później staram się wykorzystać. Jednak przyszedł właśnie ten czas na pierwszy post.
      Chciałbym abyście zweryfikowali moją propozycje modernizacji obecnej instalacji CO i CWU, która mam nadzieje rozwiąże niżej opisane problemy.
      STAN OBECNY.
      Dom dwupiętrowy (230 m2 łącznie) + strych nieogrzewany. 2 stropy kleina. Dom został zbudowany w latach 80tych.
      Dom zamieszkują 2 rodziny podzielone na parter i piętro. Każda rodzina posiada oddzielne wodomierze (wodomierze zamontowane na trójniku zaraz za przyłączem wodociągowym).
      Ocieplenie:
      Z zewnątrz styropian 10cm, cegła, przerwa 10cm, gazobeton 24cm. Ocieplenie od ziemi – 65% brak ocieplenia parteru – podłoga z desek – przestrzeń około 10cm i piach, albo chudziak, nie jestem pewny. 35% podłogi parteru ocieplona, chudziak + 10cm styropian + wylewka 8cm.
      Strop na piętrze - ocieplony granulatem styropianowym + cement (wyrównanie podłoża) 5-10 cm + 5cm styropian.  
      Strop na strychu ocieplony w 80% - 15 cm trocina, 20% wełna mineralna 10cm.
      Dach ocieplony 15cm wełna mineralna. UNIMATA.
      Instalacja CO I CWU:
      Musze przytoczyć trochę historii aby obiektywnie pokazać czemu stan obecny jest jaki jest.
      W 2010 dostałem piętro do remontu, stan surowy, z wstawionymi oknami i zrobioną instalacją CO (!). reszta do zrobienia.  Wtedy instalację zasilał tzw. kopciuch z zaworem różnicowym i jedną pompką zaraz za wyjściem z kotła. 25kW. Marki mało znanej.  Układ otwarty z naczyniem przelewowym.
      Instalacja rozpoczynała rura stalowa o  średnicy 1 1/4” (albo nawet 1/1/2”), która po drodze zmniejszała swoją średnice sukcesywnie oddając wodę na grzejniki). Rury zasilające szły stropem i kolejno zasilały grzejniki, czyli podchodząc do grzejnika rura zasilała grzejnik na dole i na górze. I tak kolejno wszystkie grzejniki, po czym powrót robił na dole to samo – odbierał od ostatniego grzejnika wodę zimną i sukcesywnie zwiększał średnicą, aby do kotła wejść taką samą średnicą jak wyszedł.
       Naczynie przelewowe zamontowane było gdzieś w trakcie instalacji, akurat w miejscu gdzie pasowało instalatorom je zamontować. Moim zdaniem, z informacji jakie pozyskałem m.in. z forum, zostało zamontowane za daleko, po drodze zaraz za pompą, a przed naczyniem przelewowym, znalazł się zawór odcinający ogrzewanie grzejnikowe oraz naczynie przelewowe, umożliwiające ogrzewanie tylko CWU.
      Z żoną podjęliśmy decyzje, że najbardziej komfortowe do naszych potrzeb będzie jednak przerobienie instalacji grzejnikowej na instalacje opartą na rozdzielaczach + dołożenie na 35-40% podłogi ogrzewania podłogowego. Da nam to bezpieczeństwo na ewentualne przyszłe modernizacje i komfort jakiego wymagamy.
      Jako że była to nasza pierwsza przygoda z ogrzewaniem podłogowym, woleliśmy pozostawić w każdym pomieszczeniu grzejnik, uwzględniając, że sposób palenia w kopciuchu bez zaworu 3d/4d nie będzie zapewniał nam ciągłego ocieplania podłogi.
      Instalacja została zmodernizowana – wstawiłem 2 rozdzielacze, jeden na podłogówkę, drugi na grzejniki. Podłogówkę zabezpieczyłem zaworem termostatycznym, z pompą obiegową. patrz zdjęcie „rozdzielacze piętro” – pokazuje stan z próby szczelności podczas wylewek). Grzejniki zamontowane zostały aluminiowe, łącznie około 80 żeberek + zawory termostatyczne. Podłogówka rozłożona na 45m2 co 15cm rurki.
      Rozdzielacze podpiąłem do kotła rurą 1”.
      CWU, z racji rozdzielenia wodomierzy również musiało być podzielone na 2 niezależne zasobniki. Odziedziczyłem w spadku zbiornik elektrometa 300L z dwoma wężownicami, więc takowy na piętrze zamontowałem. Parter to 120 litrów zasobnika.  
      Parter pozostał w stanie poprzednim, czyli brak rozdzielacza, instalacja zasilana duża średnicą. Grzejniki około 80 żeberek, z czego 50-60 żeberek żeliwnych z o dużej pojemności. Brak instalacji ogrzewania podłogowego.
      Instalacja funkcjonowała dobrze, jednak pochłaniała znaczne ilości opału. Paliwo głównie drewno + węgiel kamienny. Średnie zużycie roczne (ogrzewanie CWU latem) to 20-25metrów drzewa + 2-3 tony węgla.
      W 2018 roku awarii uległ kocioł, blachę płaszcza wodnego szlag trafił i niezbędna była wymiana źródła ciepła i najlepsza okazja na zmodernizowanie instalacji przy piecu.
      Zainstalowany został kocioł na ekogroszek 25kW HEITZ Eko 4 z dodatkowym rusztem żeliwnym do spalania drewna itp. Sterownik kotła Plum EcoMAX 910R1.
      W instalacji pojawił się zawór 4D z siłownikiem, pompa kotła na krótkim obiegu przy kotle, oraz 2 pompy za zaworem 4D. Oddzielna pompa na każde piętro (w sumie decyzja o tym podyktowana była prawdopodobnie obawą, że jedna pompa może nie pociągnąć tych dwóch instalacji – poprzednio jedna pompa miała problemy, ale później okazało się że była już leciwa). Oddzielna na doładowanie CWU. Kocioł posiada dwa wyjścia i wejścia 1 1/2”, jednym zasilone zostało CO, zredukowane do 1 ¼”, drugim CWU zredukowane do 1”, później do ¾ na każdy zbiornik.
      Czujniki temperatury w sterowniku jakie mam podłączone to:
      - czujnik kotła
      - czujnik mieszacza
      - czujnik powrotu
      - czujnik CWU (w zbiorniku 120L)
      - czujnik pogodowy.
      W tym roku zamontowałem moduł internetowy plum ECONET 300.
      Parametry temperaturowe jakie na co dzień stosuje:
      Kocioł – temperatura zadana 60 stopni
      CWU – 43/50 stopni w zależności od pory dnia.
      Mieszacz – 40 stopni.
      Pompy mieszające pracują w trybie ciągłym. Na grzejnikach zamontowane zawory termostatyczne.
      Temp komfortowa: PARTER: 24stopnie. Piętro 21stopni.
      Kocioł pracuje w trybie FuzzyLogic z modulacją mocy kotła. Modulacja mocy ustawiona na 0-100%
      Zużycie ekogroszku w granicach 22-28kg/dzień
      Z lokatorami nie doszliśmy do porozumienia w kwestii opału, rodzina z parteru chce opalać kocioł dalej drewnem, ja upieram się przy ekogroszku, głównie z przyczyn jakości drewna, jakie dostarczała rodzina z parteru (mokre, często opał drugiego gatunku, niewysezonowany, zmieszany z trociną, zrębkami). Obecny sezon - łączymy dwa opały, ekogroszek  + drewno jednoczesnie. Następny sezon będziemy opalać już tylko ekogroszkiem (mam nadzieje ze planowana modernizacja ograniczy też ilość potrzebnego opału)
      PROBLEMY:
      --- ZIMNY POWRÓT ----
      To jest temat, który przerósł moje najśmielsze oczekiwania i kolokwialnie mówiąc „rozwalił mi mózg”. Nie spodziewałem się, że stosując zawór 4d – czyli ochronę powrotu, dodatkowo montując pompę kotła, mogę mieć niedogrzany powrót do kotła! A jednak tak się stało. Załączam grafikę z dzisiaj pokazującą schemat z podanymi temperaturami w ECONET „schemat ecoonet”
      Przy temp: kocioł 60st, mieszacz 40st, powrót mam na poziomie 35stopni. Zawór otwarty na 40%. Czajnik mieszacza zamontowany za jedną z pomp. Czujnik powrotu zamontowany przed wejściem powrotu do kotła. 
      Złączam kilka wykresów dobowych, aby pokazać problem. Dodatkowo plik CSV z pomiarami.
      W sterowniku mam funkcje ochrony powrotu, gdzie mogę ustawić min. Temp oraz przymknięcie (%) zaworu i histerezę. Po załączeniu tej opcji siłownik pracuje bardzo często, tj. ochrania powrót, za chwilę wychładza go, i tak w kółko w cyklach średnio co 15-30 minut. Dodatkowo mieszacz jest niedogrzany.  
      Zrobiłem testy, tj zamykałem zawory sprawdzając który układ generuje wychładzanie powrotu, i jest to cześć instalacji na parterze, gdzie znajdują się grzejniki żeliwne i instalacja prowadzona dużymi średnicami. Po zamknięciu tej części instalacji powrót dość żwawo nabiera temperatury.
      Wniosek jaki wyciągam to duża ilość wody, której kocioł nie ogarnia. Za mały kocioł do tej instalacji.
      (Rozwiązania jakie planuje zastosować opisuje na końcu postu)
      --- CZĘSTA PRACA KOTŁA---
      Kocioł pracując tylko na ekogroszku (wysokiej klasy, KGM GOLD 29-30MJ) 50% czasu pracy pracuje, a 50% odpoczywa (nadzór). To generuje prawdopodobnie większe zużycie. Łączę ten problem z  zimnym powrotem i szybkiego wychładzania kotła.
      ROZWIĄZANIA
      Planujemy remont na parterze, ocieplenie podłóg w miejscach gdzie ocieplenia nie ma
      1. instalacja parterowa zostanie przerobiona na rozdzielacze – pex mały przekrój. Demontaż lub wymiana grzejników na aluminiowe (ograniczenie ilości wody w układzie)
      2. zostanie zamontowane ogrzewanie podłogowe na powierzchni remontowanej, zamontowanie termostatów w pokojach z podłogówką, sterownik podłogówki z siłownikami (ograniczenie zapotrzebowania na ciepło)
      3. Ograniczenie lub całkowity demontaż grzejników w pomieszczeniach z ogrzewaniem podłogowym. (ograniczenie zapotrzebowania na ciepło)
      4. instalacja kotła zostanie odseparowana od instalacji CO wymiennikiem ciepła (30kW). Instalacja CO zostanie zamieniona z otwartej na zamkniętą, ciśnieniową. Instalacja kotła zostanie na układzie otartym. Naczynie przelewowe zostanie zamontowane możliwie blisko kotła. (ograniczenie ilości wody w układzie kotła)
      5. Montaż jednego zbiornika CWU 300l, tj. demontaż zbiornika 120L. Docelowo planowane ogrzewanie solarne. Zasilanie CWU zostanie zmienione na jeden wodomierz z ewentualnym podziałem wewnętrznym. (ograniczenie zapotrzebowania na ciepło)

      Jeśli będzie trzeba uzupełnić powyższy post o cokolwiek, proszę o informację.
      Będę wdzięczny za konstruktywną opinię i porady. Modernizacje planuje wykonać przed sezonem grzewczym 2020/2021.

      PS. Dziękuje serdecznie za dotrwanie do końca post.






      csv 24_27-01.csv
    • Przez bronis11
      Witam,
      Z góry przepraszam bo jestem nowy na forum,
      Przymierzam się do kupna pieca na ekogroszek.
      Dom ma powierzchnie ok 150m2
      - ocieplenie zewnętrze 20cm styropian, 25 wełna poddasze, posadzki 10cm
      - dół ogrzewanie podłogowe 
      - góra grzejniki
      Zastanawiam się nad piecem, deweloper proponuje mi piec z podajnikiem heitz 24 kw
      Czy taki piec nie będzie po prostu za dużej mocy?
      Czy nie będzie tak, że nie będę wykorzystywał i tak jego mocy,a  bo poza okresem grzewczym tej mocy będę potrzebował jeszcze mniej 
      Na innych forach czytam że moc jaką potrzebuje biorąc pod uwagę ocieplenie budynku to ok 150m2* 100W to około 15KW mocy jakie potrzebuje
      Ile w tym prawdy ?
      Czy lepiej zdecydować się na mniejszy piec np 16kw bym w rezultacie wydał i tak mniej bo wiadomym jest że duży piec o dużej mocy i tak będzie spalał swoje nawet przy wykorzystaniu tylko części tej mocy.
       
      Bardzo proszę o pomoc
    • Przez Dzolik
      Witam. Posiadam piec firmy HEITZ  a dokładnie EKO-3 16kW ze sterownikiem ecoMAXX 800 model R2. Dom 150m2 oraz CWU. Dom z lat 80-tych, poddasze ocieplone. Piec znajduje się w osobnym budynku ok 15 metrów od domu. Instalacja doprowadzona rurami preizolowanymi. na grzejnikach założone termostaty ustawione na 3/4. Posiadam piec już drugi sezon i mam problem z: dużo spieków, wysokie spalanie 

       

      temp około 3C

      Czas postoju 21 min

      Czas pracy 35-45 min

      Czas postoju 18-25 min

       

      Temperaturę pieca mam ustawioną na 60 C. W nadzorze podchodzi do 63 C. Gdy piec wchodzi w tryb pracy to temperatura spada od 6C do 10C.

       

      - temp zadana - 60C

      - czas pracy podajnika - 10,5s

      - czas przerwy między kolejnymi podaniami - 51s

      - obroty dmuchawy w stanie praca - 35 (zakres regulacji 0 - 100)

      - czas oczekiwania w podtrzymaniu - 17min

      - obroty dmuchawy w podtrzymaniu - 40 (zakres regulacji 0 - 100)

      - czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu - 35s

      - temp załączania pompy 40C

       

      Przesłona na wentylatorze odsłonięta na 50%

       

      Czy temperatura podajnika ma wpływ na wielkość spieków, ponieważ gdy piec pracuje temperatura podajnika wynosi 35C, gdy temp pieca osiągnie 60c (nadzór), temp podajnika wzrasta do 45C. po ponownym wejściu w tryb pracy temp podajnika spada do 35-38C. Czy taka różnica to norma?

       

      Może ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc / poradzić.

    • Przez Rayman
      Witam, W zeszłym tygodniu zakupiłem sobie piec na ekogroszek Heitz Eko 3 z podajnikiem ślimakowym z komputerem ecomax 800 firmy plum. Jako że jestem początkującym w tych sprawach nie wiem jak go ustawić, żeby wszystko grało. Już próbowałem różnych kombinacji alpejskich z tym że piecem. Problem tkwi w tym, że mam ciężko osiągnąć temperaturę zadaną(60 st). Utrzymuje się ona w granicach 50 stopni. Nie wiem jaki ustawić czas pracy podajnika, oraz przerwy między podawaniam. Póki co mam ustawione przerwa: 60 s, i podawanie 6s. Stwierdziłem, że to za dużo, bo znalazlem w popiole ślady ekogroszku nieprzepalonego. Wiem, że palenisko powinno być na lekkiej górce, i tak mam, ale nie wiem dlaczego, ale tak jakby prawa strona retorty paliła się słabiej. Do tego popół się strasznie żużluje. Paliwo raczej jest dobrej jakości, bo mój sąsiad nie narzeka. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sytuacji, ponieważ ta sytuacja mnie już trochę denerwuje. Dodam jeszcze, że nadmuch mam ustawiony na 35%.
      Dziękuję z góry i pozdrawiam.
    • Przez ghost
      Witam wszystkich,
      w tym roku zakupiłem piec Heitz Eko2 25 kw, producenta Skwiercz Instal z podajnikiem ślimakowym. Sterownik Ecomax 800 R1. Chciałbym się wymienić doświadczeniami co do ustawień tego pieca oraz rozwiązać jeden problem. Na początek kilka faktów: Do ogrzania mam ośmio letni dom, około 180 m2 z Ytonga ocieplony, palę ekogroszkiem wg. sprzedawcy z górnej półki, cena zakupu 900 zł/tona po dobrych rabatach, wysoko kalorycznym.(taka też była ocena osoby instalującej piec). Bieżące ustawienia to podawanie 15 s, przerwa 50 s, dmuchawa ustawiona na 40% (regulacja 20-100%). Ogólnie zużycie węgla byłoby ok z tym że od jakichś trzech tygodni pojawił się problem zbierania się z jednej strony retorty - od strony podajnika - sporej ilości węgla. Węgiel ten nie dopala się i spada do popielnika, natomiast z drugiej strony jest ładnie wypalony. Kłopot jest o tyle większy że w popielniku ze strony z której węgiel się nie dopala zbiera się po około 8-10 godz palenia od wyczyszczenia spora ilość niedopalonych części ekogroszku. Po otwarciu drzwiczek czeka mnie codziennie miła niespodzianka w postaci sprzątania podlogi. z drugiej strony popielnik jest w 1/4 zasypany. Szukałem już odpowiedzi na ten problem, czyściłem otwory w retorcie, odkręcałem też "talerz' umieszczony pod palnikiem, niestety nic nie pomogło. Proszę o podpowiedź co do ustawień tego pieca i pomocy w rozwiązaniu problemu w związku z nierównomiernym wypalaniem się węgla na palniku. W trybie fuzzy logic miałem bardzo duże "odpady" z wysokokalorycznego ekogroszku, natomiast serwisant powiedział że tak już będzie jak piec pracuje w trybie standardowym.
      z góry dziękuję.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.