Skocz do zawartości
Chirro

Buderus Prosba o pomoc w ustawieniach

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, dom ok 140m2, na dole podlogowka u gory 5 grzejnikow. Ocieplony 15cm i 15 welna dach. Kociol GB 062 24kw ze zbiornikiem CWU 200L i sterownik rc 310 na parterze. Z kotla wychodzi jeden obieg rozdzielany na zaworze trojdroznym (na zaworze mieszajacym afriso na podlogowke z rozdzielaczem na 7 obiegow) i pozniej zas powrot laczy sie do jednej rurki przed kotlem.

Szukam optymalnego ustawienia kotla zeby pracowal w miare stabilnie i ekonomicznie,chce utrzymywac w pomieszczeniu 22 stopnie a w obnizeniu 21. Problem jest w tym ze kociol zadal 50stC pochodzil chwile w tej temp, nastepnie obnizyl na 47, potem 45 i 40. Gdy obnizyl na 40 temperatura byla jeszcze ponad 46 i sie wylaczyl.. itak dziwnie pracuje takimi cyklami. Mimo ze ustawiona temperatura pomieszczenia 21,5 a ma ustawione 22.
Serwisant ustawil mi w ten sposob jak na foto. Dziwnie pracuje bo co chwile sie zalacza i wylacza, jak juz pracuje zmienia temperature zasilania.
Jak by to ustawic zeby sobie grzal stabilnie a jakos tak nie wariowal. Moze lepiej ustawic grzanie wg temp zewnetrznej. Ktos ma jakies sprawdzone ustawienia badz jakas podpowiedz?
pozdrawiam!

IMG_20200116_175014.jpg

IMG_20200116_175021.jpg

IMG_20200116_175031.jpg

IMG_20200116_175122.jpg

IMG_20200116_175145.jpg

Edytowane przez Chirro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jakies sugestie jak to ogarnąć?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz termometr zewnętrzny? Sterownik jest w pokoju z podlogowka czy z kaloryferami?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam czujnik zewnętrzny, sterownik jest na parterze tam gdzie podlogowka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ustaw 'wpływ pomieszczenia' na 0K.

 

Wlacz wg krzywej grzania i zobacz co będzie. Jak się włącza i wyłącza, to zmniejszasz punkt końcowy krzywej.

 

 

Albo zrobi się gdzieś za zimno, albo przestanie się wyłączać. Wtedy przestajesz zmniejszać.

 

Ps. Niedawno był prawie identyczny problem u kogoś... Poszukaj na forum. Też miał obwód podłogówki sterowany poza piecem i sterownik był w pokoju z podlogowka.

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

a jaki ustawić na początek ptk początkowy i końcowy krzywej? Ustawilem poki co 25 i 60 stopni. Chyba ze uważasz żeby dac wyżej? Tryb grzania ustawione na podłogowe. od 4-7 i od 14-21 temperatura na 21,5 st a reszta 21. Ma to sens? ;p

Edytowane przez Chirro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie różnej temperatury w ciągu dnia chyba nie ma sensu, ponieważ ustawieniem na kontrolerze nie sterujęsz temperatura w żądnym pomieszczeniu.

 

Temperaturą w pokojach z grzejnikami sterujesz za pomocą termostatow.

 

Temperaturą w pomieszczeniach z podłogówką sterujesz za pomocą urządzenia, które steruje podłogówką .

 

Na sterowniku ustawilbym na 24h stała temperaturę 21stC. To jest temperatura neutralna na kontrolerze: wyłącza dodatkowe przesunięcia krzywej grzania.

 

Po ustawieniu 21stC (i ustawieniu wpływu pomieszczenia na 0K!!) całym systemem sterujesz tylko za pomocą krzywej grzania.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tez zrobiłem, jest wporzo, lekko za cieplo u góry ale do poprawy lekko. Martwi mnie jedynie spalanie od 19 wieczorem do 12 następnego dnia spalil już 7,2m3 a do 19 czyli tych 24h to jeszcze trochę... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@gbbsoft

Poszlo 10m3 gazu za cala dobe przy ustawieniach które podales. Nieco przegrzany dom jest. Da się cos jeszcze poprawić żeby te spalanie nie było takie wielkie?? Srednia temperatura za dobre około 0 stopni. W nocy minimum -3 a w dzień max 5.

Edytowane przez Chirro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dom jest przegrzany, to obniz temperaturę w grzejnikach i podłogówce (odpowiednimi urządzeniami). Po co się męczysz?

Jeżeli piec się wyłącza, to obniz krzywa grzania.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witam. Kolego Chirro, miałem albo dalej mam z tym problem, ale już mi tak bardzo nie wadzi. 

Mianowicie, piec mi się włączał ok 100/24h, po wprowadzeniu ustawień, które zalecił mi gbbsoft udało mi się zredukować dużą ilość załączeń pieca. Od 3 tygodni próbowałem różnych zmian w krzywej, na chwilę obecną zostałem na p.pocz 25 i p. koń 60 przy temp max -20 stopni. 

Teraz mam około 50 startów dziennie, przy czym każde uruchomienie CWU to u mnie 2 starty palnika więc myślę, że około 20-30 razy to są same starty na CWU w zależności jak używamy. Spalanie za ostatnie 3 tygodnie wyszło mi 6m3/24. Przed grzebaniem w piecu miałem 7m3, przy bardzo podobnych temperaturach, albo nawet ciut cielpejszych. W domu mam cały czas 22,5 w pomieszczeniu gdzie jest sterownik i cała podłogówka, natomiast grzejniki na górze ustawienie na termostatcie 3, termometr w pokoju pokazuje 22-23 stopnie.

Może uda mi się jeszcze zredukować to jakoś ale i tak chyba nie jest źle skoro przy -8 w nocy i -4 dzień zjadło mi 7,2 m3.

Od razu napiszę, że przy ustawieniu wg, temp zewnętrznej pompa działa cały czas, nawet jeżeli piec nie grzeje. To tak abyś nie szukał później odpowiedzi jak ja dlaczego pompa działa cały czas :)

Edytowane przez Om3K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam mniej startow tylko dlaczego zere mi 10m3 na dobe?! ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem. Dla porównania ja mam 15 styr grafitowy i welny 30 na poddaszu. Wczesniej miałem podobne ustawienia jakie ty podałeś w opisie i mi zjadało wiecej gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem i zas wyszlo za dobe 10m3,  gbbsoft jakies pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokoje są dalej przegrzane?

Piec ci się Wyłącz więcej niż 2 razy na jedno grzanie cwu?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale przykrecilem na termostatach u góry a na dol na podloge dalem na AFRISO pozycje 3 i podaje teraz jakies 29 stopni na podlogowke. No zobaczymy jak będzie, a mam pytanko czy ma to jakies znaczenie jakie ustawie ogrzewanie podloga czy grzejniki? Wplyw i tak mam na 0K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawil się teraz taki problem. Temperatura zasilania zadana 37 a on nawet nie dojdzie do 37 i już wylacza się palnik..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem z grzejnikow na podloge, dziwne to jest bo nagle zaczal chodzic stabilnie i nie wylacza się. Tylko pewnie zas lyknie 10m3 gazu. Masakra z tym wszystkim :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znać czy dostrzeżesz jakieś różnice po tej zmianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slabo.. i ten brak taktowania chwilowy był. zjadł 8m3 przy temperaturach średnio 6 stopni za zewnątrz.. ktoś ma jeszcze jakies pomysły? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 10.02.2020 o 10:28, Chirro napisał:

czy ma to jakies znaczenie jakie ustawie ogrzewanie podloga czy grzejniki? 

Z mojej wiedzy to ustawienie wpływa na dwie rzeczy:

- mnożnik (1 czy 3) używany przy liczeniu przesunięcia krzywej przy różnicy miedzy temperaturą zadaną w pokoju na sterowniku a temperaturą zmierzoną przez niego w pokoju, pomnożone to przez 'wpływ pomieszczenia'

- mnożnik (1 czy 3) używany przy liczeniu przesunięcia krzywej w sytuacji, gdy temperatura zadaną w pokoju na sterowniku jest inna niż 21stC.

Więc: jak (a) ustawisz 'wpływ pomieszczenia' na 0K oraz (b) 21stC na sterowniku, to wg mnie (choć mogę się mylić) ustawienie 'czy grzejniki czy podłogówka' nie ma wpływu.

 

PS. Przy +8stC na zewnątrz to mi też już zaczyna taktować. Przy +15 to ja mam ustawiony 'tryb letni', aby się w ogóle wyłączył, bo taktowanie jest tak duże, że nie ma sensu w ogóle grzać.

PS2. Dla każdego domu zawsze istnieje taka temperatura na zewnątrz, przy której każdy piec zacznie ci taktować. W końcu przy +20 na zewnątrz każdy piec musi na 100% taktować, no chyba, że ktoś ma ustawiona +30stC w środku... :-)

Edytowane przez gbbsoft

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz racje. Tylko nie rozumiem dlaczego az tyle gazu mi bierze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ma znaczenia, możesz mieć gaz słabszej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mi to przez myśl przeszlo jakiś czas temu. Dostawca Tauron, wiec chyba powinien być w miare dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Guiness
      Dzień dobry wszystkim,

      stoimy przed wyborem kotła do mieszkania o powierzchni około 100mkw, w budynku z lat 60., ocieplonym 10 cm styropianu, okna 3 szybowe (tylko w 2 pomieszczeniach zostały 2 szybowe), ogrzewanie mieszane (podłogówka w kuchni, biurze i łazience, a salon, korytarz i jadalnia na grzejnikach, w tym drabinka w łazience).
      Moc kotła przy założeniu około 60W/mkw wychodzi około 6kW więc zakładam, że kocioł z góry będzie przewymiarowany z uwagi na konieczność grzania C.W.U.
      Z punktów odbioru ciepłej wody jest prysznic z deszczownicą (Hansgrohe, przepływ podobno 17l/min), wanna, kran w kuchni oraz umywalka. Póki co zakładamy, że mieszkają 2 osoby, w przyszłości nigdy nie wiadomo- może i 3 lub 4. =) Nie sądzę żeby było wiele takich sytuacji, że nastąpią po sobie 2-3 kąpiele w wannie, myślę, że maksymalnie będzie to jedna kąpiel i prysznic.
      Zastanawialiśmy się nad kotłem typowo dwufunkcyjnym, gdzie woda podgrzewana jest przepływowo, ale trochę zastanawia nas po pierwsze jaki jest średni czas na uzyskanie przez kocioł zadanej temperatury po odkręceniu kranu i po drugie jak wygląda stabilność temperaturowa takiego kotła. W mieszkaniu siostry zamontowano dwufunkcyjny kocioł ACV i ma on skłonności do dość dużego rozrzutu temperatury wody, a i czas oczekiwania na ciepłą wodę jest dość długi.
      Odległość punktów odbioru od kotła jest niewielka, bo w okolicy 2-3m, ale zależy nam na jak największym komforcie użytkowania przy jednoczesnym braku miejsca na dodatkowy wymiennik stąd rozważaliśmy dwa scenariusze: kocioł przepływowy- dwufunkcyjny lub kocioł z wbudowanym niewielkim wymiennikiem, ładowanym warstwowo.
      Po przejrzeniu ofert znaleźliśmy takie pozycje:
      1.) Veissmann Vitodens 222-W 1,9 – 11,0kW (1,9 – 19,0 ma taki sam maksymalny wydatek C.W.U, zostaje jeszcze 25kW, bo 32kW jest już zdecydowanie za głośny)
      wymiennik ze stali szlachetnej 1.4571 10 lat gwarancji
      zasobnik warstwowy 46L
      głośność 42/48dB
      wydatek C.W.U 13,5/18 l/min
      2) Buderus LogaMax plus GB192-30 iT40SW zakres modulacji? 30kW
      wymiennik aluminiowo-krzemowy
      zasobnik warstwowy 40L
      głośność 46dB
      wydatek C.W.U ???
      3.) Vaillant ecoTEC plus VCI 306/5-5 5,7 - 26,5kW
      wymiennik stal szlachetna (chromowo-niklowo-tytanowa)
      zasobnik warstwowy 20L
      głośność 49dB
      wydatek C.W.U 14,4l/min (min. 1,5l/min)
      Opcja bez wymiennika:
      4.) Vaillant ecoTEC exclusive VCW PL 356/5-7 3,9-26,4 kW lub VCW 36CF/1-7 3,4 - 27,1 kW (nie wiem jakie są duże różnice między starszym, a nowszym oprócz większego zakresu modulacji i wydatku C.W.U większego o 0,7 l na minutę...)
      wymiennik wymiennik stal szlachetna (chromowo-niklowo-tytanowa)
      brak zasobnika
      głośność 43,2/44dB
      wydatek C.W.U 16,9 (min 1,5 l/min)/17,6 l/min (min ???)
      5.) Ewentualnie inna pozycja, ale w ofercie Buderusa nie umiem dokopać się do treściwych dokumentacji technicznych, a Veissmann chyba nie posiada kotłów dwufunkcyjnych bez zasobnika?

      I tutaj pytania:
      - jak to wygląda z ceną i dostępem do części zamiennych wraz z upływem czasu, łatwością serwisu, a w tym do czyszczenia wymiennika?
      - czy są jakieś bolączki, usterki, na które cierpią jakieś serie pieców tych producentów albo coś na co należy zwrócić uwagę przy zakupie?
      - jak to wygląda z samym wymiennikiem?- słyszałem, że aluminiowo-krzemowy nagrzewa się szybciej, ale jest mniej odporny na kamień i trudniejszy w czyszczeniu.
      - czy warto dla komfortu wziąć kocioł z wbudowanym niewielkim zasobnikiem? I jak wygląda sprawa po wyczerpaniu zasobnika- kocioł będzie wydawał wodę jak typowy dwufunkcyjny- przepływowo czy też będzie na bieżąco ładował zasobnik i jeśli pobór będzie zbyt duży woda będzie chłodna?
      - czy do wyżej wymienionych kotłów z wbudowanym zasobnikiem istnieje możliwość podpięcia cyrkulacji?
      - czy kotły te zapewniają łatwą integrację ze sprzęgłem i dodatkowymi pompami- dla obiegu podłogówki i grzejników razem z zaworem trójdrożnym?
      - czy lepiej zastosować właśnie sprzęgło hydrauliczne z grupą pompową czy po prostu zawór trójdrożny z pompą tylko dla podłogówki?

      Z uwagi na zakres modulacji i pojemność wymiennika wygrywa Vitodens, ale Vaillant ecoTEC plus ma znowu większy wydatek C.W.U w porównaniu z dwoma najsłabszymi Vitodensami i jest zdecydowaniu tańszy (o Buderusie ciężko było mi znaleźć interesujące mnie informacje...).
      Najbardziej martwiąca jest właśnie ta wydajność wbudowanego, niewielkiego zasobnika i czas oczekiwania na ponowne przygotowanie wody bieżącej.
      Generalnie sprawa opiera się na konieczności zagrzania całego wymiennika kiedy będzie potrzeba ciepłej wody, ale w zamian powinien być komfort stałości jej temperatury, dowolność w podmieszaniu wodą zimną bez obaw o zatrzymanie pracy kotła czy skok temperatury i brak częstego załączania kotła występującego w przypadku odkręcania kranu na kilka chwil, bez przełączenia się na wodę zimną czy za każdym razem kiedy potrzebujemy tylko trochę wody, co powinno się też przełożyć na żywotność. Nie wiem też jak byłoby na przykład z zapełnieniem przez kocioł dwufunkcyjny lub dwufunkcyjny z małym wymiennikiem całej wanny ciepłej wody na raz...

      Można prosić o jakieś porady, spostrzeżenia, a może opinie z użytkowania wyżej wymienionych kotłów?

      Pozdrawiam serdecznie!
    • Przez amarczynski
      Witam i z góry przepraszam jeśli był już taki temat ale przekopałem odmęty internetu i nie znalazłem żadnej jednoznacznej odpowiedzi na mój problem.
      Mam dwufunkcyjny piec Buderus najpewniej taki model -  Logamax plus GB012KV2 25kW + ogrzewanie podłogowe w mieszkaniu 55m.
      Wodę oczywiście grzać będę cały rok ale zastanawia mnie czy latem wyłączać podłogówkę. Nie posiadam żadnego zewnętrznego regulatora temperatury(założe na przyszły sezon). 
      Najniższa temp jaką mogę ustawić na piecu to 35stopni i tak miałem nawet zimą(nie było specjalnych mrozów). 
       
      Nurtuje mnie pytanie czy ta instalacja ma jakiś zewnętrzny czujnik i dobiera moc grzania do np temperatury na zewnątrz czy jak ustawione na piecu 35 to wali non stop tak samo.
      Wyłączać to na lato czy nie wyłączać ?
    • Przez hyden
      Witam

      Proszę o pomoc w doborze kotła

      Dom z poddaszem użytkowym razem 130 m2 cała instalacja składa się z 9 grzejników stalowych płytowych.
      Przy obecnych zimach grzejniki na poddaszu prawie cały czas zakręcone.
      W tym sezonie spaliłem 2 tony węgla.
      Wymiennik 120L gamlet
       Byłem nastawiony na kocioł buderus gb 072 14 KW gdzie moc min to 2.9 
      Jednak cała instalacja powstaje przy dofinansowaniu miasta i miasto narzuca listę instalatorów, o dziwno nikt nie posiada autoryzacji buderus i mam problem.

      6 instalatorów posiada de dietrech i wiekszosc z nich proponuje kocioł MCR3 evo gdzie moc minimalna to 6.1 
      https://dedietrich.pl/pliki/karty/www_main/pliki/karty/MCR3 EVO.pdf

      I tak sie zastanawiam czy ta moc minimalna nie jest za duza jak duże moga byc rożnice w rachunkach co byście zrobili.
      na stronie ciepło właściwe srednia moc pokazuje mi 4 kw
      dzieki za pomoc  
    • Przez pawelrr13
      Witam,  posiadam piec gazowy Buderus GB072 24kw i do tego grupe pompową z dwoma obiegami. Sterowniki TECH i-1 + Tech i-1m na drugi obieg sa podlaczone do grupy tylko teraz pytanie czy jest mozliwa komunikacja pieca z tymi sterownikami. Dodam ze do pieca mam sterownik RC310.
    • Przez d00lar
      hey
      wymieniłem piec na takiego buderusa
      generalnie juz przejrzałem chyba z 30 tematów i myślę że ustawiania podłogówki / kaloryferów / krzywej a w sumie to 'prostej'  ogarnąłem
      wiem juz tez ze mam za duży piec... cóż teraz już za późno ;)
      natomiast nigdzie nie znalazłem info apropos CWU
      mianowicie jak ustawić cwu aby było najoptymalniej kosztowo
      temperatura to wiadomo... najważniejszy czynnik
      ale czy np tryb eco serio się opłaca? w teorii powinno - piec rzadziej sie odpala ale na dłużej dla cwu bo włącza sie kiedy temp spadnie dopiero o 10 stopni tak?
       
      ale co z np 'zwiększenie temp zasilania' dla cwu ? jak to wpływa na zużycie gazu ? czy lepiej dać np 30-35 stopni żeby jak już podgrzewa cwu to maksymalną możliwą temp i szybko to ogarnie z tym trybem turbo etc ? 
      czy lepiej obniżyć na 10-15 stopni i analogicznie jak w wypadku ogrzewania będzie taniej bo mimo tego że podgrzewał będzie dłużej to wyjdzie taniej ?
       
      domyślnie jest 20 albo tak mi ustawił instalator ?
       
      wiadomo nie chcodzi mi o dokładne obliczenia ale +-
       
      z góry dzięki i pozdrawiam
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.