Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To wszystko co przedstawiłem to jest wieża od nich.
Oni wchodzą do Polski. To wiem. Wypuszczają Praktika. To dużo. Od września do grudnia nie czekał dłużej niż dzień na odpowiedź.
To małą spolka. Robotę robia podwykonawcy. To mi się podoba. To co innego niż "ej Marian kupimy licencje na pięć, zatrudnimy spawaczy i będziemy trzepac hajs. Co może pójść źle?"

Z tego co mailowalem z CEO to wejda szybciej niż mysleliI. To będzie serwis pięknie.
Wymieniłem z Panem Romanem 80 maili odnośnie kotłów. Z czego 40 było bardzo potluczonych co wiecie z lektury tego forum ;] i serio super obsługa. Wszystko wytlumaczone, fajnie i przyjemnie. Viadrus, Atmos, Herz, Windhager to przy nich lipa w tej kwestii. Ten Atmos czy Viadrus to powinni się prosić by ten ich szajs kupić, choć Viadrus ma przynajmniej i żeliwo. Za to ich szanuje.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, kult5 napisał:

Jedno podmieszanie za kotłem zwane ochroną powrotu i drugie podmieszanie za buforem do regulacji temperatury jaką chcesz na grzejnikach.

ok , a pompy ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 310 pln netto kocioł oferuje ładowanie grawitacyjne bufora czyli pełną ochrone powrotu tylko rury muza mieć wymiary. Stal 6/4. Miedź zależnie od mocy.

 

4d kupisz chyba już za 350pln. Kocioł go wysteruje pogodynką.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każde podmieszanie wymaga pompy.

Na grawitacji może to działać awaryjnie, ale znamionowo nie przeniesie np 15kW z kotła na bufor. no i bez pompy na kocioł by wracało grubo poniżej 50 stopni. może 25-35 stopni przy rozładowanym buforze.

Jeśli chodzi o podmieszanie za buforem to sam się muszę jeszcze doszkolić jak to zrobić dobrze i tanio :)

 

1 minutę temu, DzonyZerg napisał:

Za 310 pln netto kocioł oferuje ładowanie grawitacyjne bufora. 


Tego nie wiedziałem, tylko co wtedy z powrotem? grawitacyjne podmieszanie czy faktycznie powrót można olać

Edytowane przez kult5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówisz o vidarusie czy blaze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbuję znaleźć w instrukcji różnicę w budowie pomiędzy U68 i U38, która sprawia, że wymagane jest konkretne paliwo i żadne inne nie przejdzie. Gdzież ta róznica ? W ruszcie? W ceramicznym palniku ?

Edytowane przez RamZez
  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówię Blaze. Za dopłatą (Harmony na w standardzie) masz termostat. Ja widzę problem z detekcja tego czy działa dobrze.

Podpinasz rury do do bufora. Odpowiedni przekrój i dziękuję. Bez laddomatu i prądu. To kosztuje. Nawet jak to zrobisz na zaworze z głowicą. Gdyby ceny stały to na prąd do laddomatu prawie 600pln za 15 lat. Ceny będą szły do góry. Tak laddomat i prąd przez te lata to trzeba liczyć pod 2000pln... Dlatego że inne kotły się nie oplacaja:)

 

Viadrus to na to leje ;] ale być powinno. Sądzę że nawet przy tanim drewnie ochrona powrotu opłaca jest ekonomiczna.

 

 

[mention=85675]RamZez[/mention]

Z przekroju widać tylko palnik. Viadrus twierdzi że węgiel w U68 zawali palnik a głównie dysze. Mieszanka drewno i węgiel zawali na raz dwa :)

 

A i jeszcze na perfekto ustawione powietrze wtorne. Którego nie tykac!

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o vidarusie. Poniżej 80 stopni nie przeniesie 15kW chyba że na sporej średnicy rur.

Do normalnej pracy lepsza będzie pompa nawet najtańsza za 100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam.
No raczej powinno być. Defro uskutecznia takie coś jak pompa przewalowa. Cisnie wode z wyjscia kotła do trojnika z co idzie na powrót. Nie wiem jak to działa na same pompy i licznik energii od Tauronu ale podnosi temperaturę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, RamZez napisał:

Próbuję znaleźć w instrukcji różnicę w budowie pomiędzy U68 i U38, która sprawia, że wymagane jest konkretne paliwo i żadne inne nie przejdzie. Gdzież ta róznica ? W ruszcie? W ceramicznym palniku ?

to już jest nieaktualne, U68 reklamowany jest teraz przez Viadrus-a jako kocioł uniwersalny drewno, węgiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie. W połowie roku wychodzi U22 Economy na węgiel.

Na głównej piszą co piszą. Ja kontaktowałem się z Viadruem a certyfikat kocioł ma tylko na drewno. Ostatnio sprawdzałem. Jest jeden DTE U38/68 i jeden drewno, drugi węgiel. Choć U38 chyba wylatuje z oferty. To raczej przez U22 Eco i U32. Uniwersalny jest tylko MPM Ds 14kW.

 

E68 jest bankowo tylko na drewno.

 

Skąd masz takie informacje?

 

To też ciekawe że wpierw kocioł na drewno, węgiel węgiel nie?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kamil1986 napisał:

No więc jeśli Viadrus u68 14 kw i 800 l ( nie wiem może 1000 bo dzisiaj zauważyłem dopiero ,że są one o takiej samej średnicy, tylko wysokość muszę zmierzyć więc na razie ,800 nie zapeszam ) Jaka aparatura będzie mi potrzebna  ? 

Kamil, możesz kupić bufor na wymiar tutaj https://www.p2ar.pl/oferta/zbiorniki-buforowe/ i samodzielnie go ocieplić. Może być nawet sześcienny i wyjdzie taniej niż gotowiec (chyba).

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może niedowidzę, ale nie znalazłem w instrukcji różnicy w przekroju pomiędzy U68 i U38. Gdzie dokładnie producent twierdzi, że dysza palnika zostanie zawalona ? Tak Ci odpisali, DzonyZerg? Może faktycznie rozchodzi się o certyfikaty, które uzyskali podczas prób, a nie brak możliwości czystego spalania węgla kamiennego w U68. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tak mi pisali. To było dla mnie kluczowe. To były czasy gdy niewyobrazalny dla mnie był brak możliwości zapalenia węglem.

Nie wiem co z czystością pytałem czy kocioł to wytrzyma. Taką dostałem odpowiedź. Było w niej tak "natomiast KATEGORYCZNIE odradzamy palenia mieszaki węgla i drewna"

Myślę że tak samo jest z tym że nie można mieszac węgla do wkładu do innych HG. One to wytrzymają tylko ceramika i wymiennik za brudzi.

 

Jak widzisz czyszczenie tego pionu od palnika do wymiennika?

 

Ceramikę zawalisz to musisz ją czyścić bo nie działa.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, kult5 napisał:

Jeśli Kamil masz instalacje żeliwną o większej pojemności to może wystarczy mniejszy bufor. Jednak i tak trzeba dołożyć trochę aparatury żeby to dobrze działało.

to nie jest tak że czym mniej pojemna instalacja, tym mniejszy bufor jest potrzebny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie

W instalacji jest taka sama woda jak w buforze i pełni tą samą funkcję tyle że nie podgrzejemy jej do tej samej wysokiej temperatury jak w buforze bo byśmy mieli saune w domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wiem , ale czumu mały bufor jest ok do dużej instalacji z żeliwnymi grzejnikami ? 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mały, a mniejszy.

Instalacja na grzejnikach żeliwnych ma większa pojemność wodną od np grzejników płaskich.

Więcej wody to więcej energii może odebrać bez zagotowania wody.

Jeśli np instalacja na grzejnikach płaskich będzie miała 150l pojemności to na żeliwnych może mieć nawet 400l albo i więcej.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większy zysk byłby gdyby grzejniki były dobrane na temperaturę zasilania 30 stopni, wtedy podgrzewając wodę z 30 stopni do 80 zaakumulowałbyś w buforze 800L -  46KWH , w momencie gdy zasilasz grzejniki temperaturą 70 stopni i podgrzewasz wodę z 50 do 80 stopni biorąc pod uwagę nawet pojemność instalacji (300L + 800L bufor) zaakumulujesz 38KWH. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zapłacisz za normalny kocioł to masz sterowanie ekwitermiczne. Kocioł steruje 4d by do bufora wracała jak najniższa możliwa temperatura i to nie stanowi problemu. Nie trzeba ładować 2500 l+ bufora i jeszcze nie mieć ekwitermiki w sterowniku. Grzejniki zawsze są przewymiarowane i potwrot wody 25°C to nie problem. Termostat pokojowy, dziura w ścianie na kabel i samo się robi.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, robert1991 napisał:

Większy zysk byłby gdyby grzejniki były dobrane na temperaturę zasilania 30 stopni, wtedy podgrzewając wodę z 30 stopni do 80 zaakumulowałbyś w buforze 800L -  46KWH , w momencie gdy zasilasz grzejniki temperaturą 70 stopni i podgrzewasz wodę z 50 do 80 stopni biorąc pod uwagę nawet pojemność instalacji (300L + 800L bufor) zaakumulujesz 38KWH. 

1) pojemności instalacji nie możemy liczyć 1:1 jako bufora, nikt nie będzie wygrzewał jej do temperatury 80stopni, chyba że przy -25 stopniach celsjusza, ale wtedy to pojemność bufora nie jest problemem.

2) Jeśli zadbamy o odpowiednie schłodzenie na powrocie grzejników oraz przyjmiemy warstwowe ułożenie wody w buforze i uwzględnimy że bufor najbardziej jest potrzebny przy temperaturach wyższych to spokojnie można go rozładować do temperatury 35 stopni. Dzięki akumulacyjności budynku nie musimy grzać non stop tak samo mocno. A przy większych mrozach gdy zapotrzebowanie na temperaturę na grzejnikach wzrasta wzrasta również zapotrzebowanie na moc ciągłą dzięki czemu spada nadwyżka mocy z kotła którą musimy odebrać bufor.

Edytowane przez kult5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Attack SLX 10-20kW z komora 200l i buforem 800l to już raczej jest max co potrzeba. Zmieścić się w 12 tys za całość to nie problem a komfort może być i wyższy niż przy Blaze. Sam kocioł plus bufor 11k.

 

Czy taki zestaw zajmuje dużo więcej miejsca niż automat i czy kosztuje dużo więcej? To już jest kocioł premium "na Niemcy", nieść zestaw z buforem i laddomatem masz 6 lat gwarancji choć zapłacisz trochę więcej. Ale nie więcej niż za Lemet czy Galmet.

 

Można?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w Polsce ktoś prowadzi sprzedaż Blaze czy trzeba na Czechy się udać, ewentualnie chyba jeszcze słowacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Kaskader
      Witam  potrzebuje zakupic kociol na ekogroszek  z podajnikiem dom 200 m2  z poddaszem docieplony
      15 cm grafit lambda 0.31
      poddasze docieplone 30 cm welna lambda 0.36  knauf
      Poddasze ogrzewanie podlogowe cale  90 m2
      Parter ogrzewanie grzejniki  korytarz lazienka podlogowka  jaki dobrac piec na co zwracac uwage   chodzi mi tez aby podczas eksploatacji nie byl bardzo drogi w utrzymaniu  
    • Przez BartekPiwko
      Witam wszystkich bardzo serdecznie, noszę się z zamiarem zakupu nowego kotła na pellet ale jako że moja wiedza na ten temat jest nikła chciałbym poradzić się was.
      Ale od początku, moja "przygoda" z pelletem zaczęła się trzy lata temu kiedy kupując dom postawiłem warunek że ma być on ogrzewany pelletem, 10tyś poszło na palnik Kostrzewa Platinium Bio zamontowany do starego śmieciucha, teraz wiem że to była prawdopodobnie mocno przepłacona inwestycja. Dom był nieocieplony i pierwsza zima nie przeraziła, poszło chyba z 8 ton opału.
      Z czasem nauczyłem się obsługi palnika i ociepliłem dom i teraz jest to około 4-5 ton rocznie.
      Pomimo że instalacja jakoś działa to chciałbym zainwestować w nowy kocioł żeby mieć spokój na dłuższy czas.
       Dom o powierzchni około 120 m, podpiwniczony z płaskim dachem, taki standardowy klocek z lat 70-tych, piwnica nie ogrzewana, dach nie ocieplony, na ścianach budynku styropian 12cm i okna plastikowe, nie ma żadnych podłogówek tylko grzejniki. I w związku z tym mam wiele pytań.
      Czy kocioł o mocy 14-16kW wystarczy do ogrzania tego domu?
      Czy jest możliwe na zejście do 3-4 ton pelletu na rok?
      Czy kwota około 15-16 tysięcy wystarczy na przyzwoity kocioł?
      Czy nie będzie problemu z podpięciem do już istniejącej instalacji?
      Czy jest ktoś z Mazur (okolice Ełku) kto niedawno montował kocioł i mógłby polecić jakiegoś dobrego sprzedawcę który też zainstalowałby kocioł i go  serwisował?,a może nie ograniczać się do własnego podwórka i skorzystać z usług kogoś kto instaluje kotły w całej Polsce?
      Jakie piece polecacie? Jakie są najlepsze i najbardziej bezobsługowe (pracuję daleko poza domem a żona zostaje z maleńkim dzieckiem).
      Czy Kotły kostrzew są na serio takie słabe?, nie wspominam o serwisie bo już się przekonałem że to dno.(mam niedaleko producenta)
      Czy w tym budżecie jest szansa na jakiś kocioł Blackstar lub podobny (wydają się być bardzo dobre, po lekturze forum)
      Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc ewentualnie jakieś namiary na jakiegoś fachowca.
    • Przez tsadek
      Dzień dobry,   Chciałbym wycenić kotłownie gazową w oparciu o kocioł gazowy (wstępnie myślałem o rozwiązaniu Vaillanta) o mocy 14kW/20kW, myślałem o Vaillant VC 146/5-5 lub Vaillant VC 206/5-5. Pytanie, który z tych dwóch bądź inny będzie odpowiedni dla budynku: nowy ocieplony styropianem bliźniak 125m2 powierzchni użytkowej + garaż 17m2 w stanie developerskim?   Do kotłowni wyprowadzone są dwa obiegi grzewcze CO: ogrzewanie podłogowe (zasilanie/powrót), grzejniki (zasilanie/powrót) + CWU: zimna woda/ciepła woda zasilanie/ciepła woda powrót. Podłogówka rozprowadzona jest na sześciu ślimakach, a obwód na grzejniki jest wspólny dla całego domu: 5 grzejników parter + 5 grzejników piętro.
        Rozprowadzenie obwodów na budynku wygląda następująco:   parter: ogrzewanie podłogowe (salon + wiatrołap + łazienka) + grzejniki (2 x salon + kotłownia + łazienka + garaż)
      piętro: grzejniki (4 pokoje + łazienka)
        Automatyka powinna dawać możliwość sterowania temperaturą w pomieszczeniu głównym - salon w którym jest ogrzewanie podłogowe, ale i dwa grzejniki na wspólnym obwodzie z grzejnikami na górze gdzie powinna być możliwość sterowania temperaturę na podstawie czujnika temperatury umieszczonego na piętrze. Do tego przygotowanie ciepłej wody użytkowej wraz z programowaną czasowo cyrkulacją. W domu są trzy miejsca jednoczesnego poboru ciepłej wody: łazienka parter, łazienka piętro i kuchnia.   Jak zorganizować automatykę i jakie elementy są potrzebne żeby optymalnie starować ww. obiegami?   Pozdrawiam, Tomek
    • Przez Adrian81
      Witam Was. Na jesień tego roku planuję wymienić piec zasypowy na piec z podajnikiem na ekogroszek. Dom z roku 1980, powierzchnia zabudowy to 220m2, do tego bojler 140 litrów. Na parterze około 80m podłogówki (są też 4 grzejniki ale na wszelki wypadek założone), na piętrze 10 grzejników aluminiowych. Niestety poddasze nie jest ocieplone, również strop między piętrem a poddaszem. Na parterze obniżony sufit na 2,6 (około 30cm obniżenia). Kotłownia w bryle budynku 20m2, bez żadnego grzejnika. Obecnie piec zasypowy 29kw (za duży) którego komorę trochę zmniejszyłem cegłą szamotową. Proszę o pomoc w wyborze kotła na ekogroszek z podajnikiem. Śląsk Wodzisław Śląski. Pozdrawiam 
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.