Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To wszystko co przedstawiłem to jest wieża od nich.
Oni wchodzą do Polski. To wiem. Wypuszczają Praktika. To dużo. Od września do grudnia nie czekał dłużej niż dzień na odpowiedź.
To małą spolka. Robotę robia podwykonawcy. To mi się podoba. To co innego niż "ej Marian kupimy licencje na pięć, zatrudnimy spawaczy i będziemy trzepac hajs. Co może pójść źle?"

Z tego co mailowalem z CEO to wejda szybciej niż mysleliI. To będzie serwis pięknie.
Wymieniłem z Panem Romanem 80 maili odnośnie kotłów. Z czego 40 było bardzo potluczonych co wiecie z lektury tego forum ;] i serio super obsługa. Wszystko wytlumaczone, fajnie i przyjemnie. Viadrus, Atmos, Herz, Windhager to przy nich lipa w tej kwestii. Ten Atmos czy Viadrus to powinni się prosić by ten ich szajs kupić, choć Viadrus ma przynajmniej i żeliwo. Za to ich szanuje.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zachęcamy do wpłat dla Oliwii:
16 minut temu, kult5 napisał:

Jedno podmieszanie za kotłem zwane ochroną powrotu i drugie podmieszanie za buforem do regulacji temperatury jaką chcesz na grzejnikach.

ok , a pompy ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 310 pln netto kocioł oferuje ładowanie grawitacyjne bufora czyli pełną ochrone powrotu tylko rury muza mieć wymiary. Stal 6/4. Miedź zależnie od mocy.

 

4d kupisz chyba już za 350pln. Kocioł go wysteruje pogodynką.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Każde podmieszanie wymaga pompy.

Na grawitacji może to działać awaryjnie, ale znamionowo nie przeniesie np 15kW z kotła na bufor. no i bez pompy na kocioł by wracało grubo poniżej 50 stopni. może 25-35 stopni przy rozładowanym buforze.

Jeśli chodzi o podmieszanie za buforem to sam się muszę jeszcze doszkolić jak to zrobić dobrze i tanio :)

 

1 minutę temu, DzonyZerg napisał:

Za 310 pln netto kocioł oferuje ładowanie grawitacyjne bufora. 


Tego nie wiedziałem, tylko co wtedy z powrotem? grawitacyjne podmieszanie czy faktycznie powrót można olać

Edytowane przez kult5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie
Ma wbudowane.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówisz o vidarusie czy blaze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Próbuję znaleźć w instrukcji różnicę w budowie pomiędzy U68 i U38, która sprawia, że wymagane jest konkretne paliwo i żadne inne nie przejdzie. Gdzież ta róznica ? W ruszcie? W ceramicznym palniku ?

Edytowane przez RamZez
  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówię Blaze. Za dopłatą (Harmony na w standardzie) masz termostat. Ja widzę problem z detekcja tego czy działa dobrze.

Podpinasz rury do do bufora. Odpowiedni przekrój i dziękuję. Bez laddomatu i prądu. To kosztuje. Nawet jak to zrobisz na zaworze z głowicą. Gdyby ceny stały to na prąd do laddomatu prawie 600pln za 15 lat. Ceny będą szły do góry. Tak laddomat i prąd przez te lata to trzeba liczyć pod 2000pln... Dlatego że inne kotły się nie oplacaja:)

 

Viadrus to na to leje ;] ale być powinno. Sądzę że nawet przy tanim drewnie ochrona powrotu opłaca jest ekonomiczna.

 

 

[mention=85675]RamZez[/mention]

Z przekroju widać tylko palnik. Viadrus twierdzi że węgiel w U68 zawali palnik a głównie dysze. Mieszanka drewno i węgiel zawali na raz dwa :)

 

A i jeszcze na perfekto ustawione powietrze wtorne. Którego nie tykac!

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o vidarusie. Poniżej 80 stopni nie przeniesie 15kW chyba że na sporej średnicy rur.

Do normalnej pracy lepsza będzie pompa nawet najtańsza za 100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam.
No raczej powinno być. Defro uskutecznia takie coś jak pompa przewalowa. Cisnie wode z wyjscia kotła do trojnika z co idzie na powrót. Nie wiem jak to działa na same pompy i licznik energii od Tauronu ale podnosi temperaturę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, RamZez napisał:

Próbuję znaleźć w instrukcji różnicę w budowie pomiędzy U68 i U38, która sprawia, że wymagane jest konkretne paliwo i żadne inne nie przejdzie. Gdzież ta róznica ? W ruszcie? W ceramicznym palniku ?

to już jest nieaktualne, U68 reklamowany jest teraz przez Viadrus-a jako kocioł uniwersalny drewno, węgiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie. W połowie roku wychodzi U22 Economy na węgiel.

Na głównej piszą co piszą. Ja kontaktowałem się z Viadruem a certyfikat kocioł ma tylko na drewno. Ostatnio sprawdzałem. Jest jeden DTE U38/68 i jeden drewno, drugi węgiel. Choć U38 chyba wylatuje z oferty. To raczej przez U22 Eco i U32. Uniwersalny jest tylko MPM Ds 14kW.

 

E68 jest bankowo tylko na drewno.

 

Skąd masz takie informacje?

 

To też ciekawe że wpierw kocioł na drewno, węgiel węgiel nie?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kamil1986 napisał:

No więc jeśli Viadrus u68 14 kw i 800 l ( nie wiem może 1000 bo dzisiaj zauważyłem dopiero ,że są one o takiej samej średnicy, tylko wysokość muszę zmierzyć więc na razie ,800 nie zapeszam ) Jaka aparatura będzie mi potrzebna  ? 

Kamil, możesz kupić bufor na wymiar tutaj https://www.p2ar.pl/oferta/zbiorniki-buforowe/ i samodzielnie go ocieplić. Może być nawet sześcienny i wyjdzie taniej niż gotowiec (chyba).

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może niedowidzę, ale nie znalazłem w instrukcji różnicy w przekroju pomiędzy U68 i U38. Gdzie dokładnie producent twierdzi, że dysza palnika zostanie zawalona ? Tak Ci odpisali, DzonyZerg? Może faktycznie rozchodzi się o certyfikaty, które uzyskali podczas prób, a nie brak możliwości czystego spalania węgla kamiennego w U68. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tak mi pisali. To było dla mnie kluczowe. To były czasy gdy niewyobrazalny dla mnie był brak możliwości zapalenia węglem.

Nie wiem co z czystością pytałem czy kocioł to wytrzyma. Taką dostałem odpowiedź. Było w niej tak "natomiast KATEGORYCZNIE odradzamy palenia mieszaki węgla i drewna"

Myślę że tak samo jest z tym że nie można mieszac węgla do wkładu do innych HG. One to wytrzymają tylko ceramika i wymiennik za brudzi.

 

Jak widzisz czyszczenie tego pionu od palnika do wymiennika?

 

Ceramikę zawalisz to musisz ją czyścić bo nie działa.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, kult5 napisał:

Jeśli Kamil masz instalacje żeliwną o większej pojemności to może wystarczy mniejszy bufor. Jednak i tak trzeba dołożyć trochę aparatury żeby to dobrze działało.

to nie jest tak że czym mniej pojemna instalacja, tym mniejszy bufor jest potrzebny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie

W instalacji jest taka sama woda jak w buforze i pełni tą samą funkcję tyle że nie podgrzejemy jej do tej samej wysokiej temperatury jak w buforze bo byśmy mieli saune w domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

to wiem , ale czumu mały bufor jest ok do dużej instalacji z żeliwnymi grzejnikami ? 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mały, a mniejszy.

Instalacja na grzejnikach żeliwnych ma większa pojemność wodną od np grzejników płaskich.

Więcej wody to więcej energii może odebrać bez zagotowania wody.

Jeśli np instalacja na grzejnikach płaskich będzie miała 150l pojemności to na żeliwnych może mieć nawet 400l albo i więcej.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większy zysk byłby gdyby grzejniki były dobrane na temperaturę zasilania 30 stopni, wtedy podgrzewając wodę z 30 stopni do 80 zaakumulowałbyś w buforze 800L -  46KWH , w momencie gdy zasilasz grzejniki temperaturą 70 stopni i podgrzewasz wodę z 50 do 80 stopni biorąc pod uwagę nawet pojemność instalacji (300L + 800L bufor) zaakumulujesz 38KWH. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zapłacisz za normalny kocioł to masz sterowanie ekwitermiczne. Kocioł steruje 4d by do bufora wracała jak najniższa możliwa temperatura i to nie stanowi problemu. Nie trzeba ładować 2500 l+ bufora i jeszcze nie mieć ekwitermiki w sterowniku. Grzejniki zawsze są przewymiarowane i potwrot wody 25°C to nie problem. Termostat pokojowy, dziura w ścianie na kabel i samo się robi.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 godzin temu, robert1991 napisał:

Większy zysk byłby gdyby grzejniki były dobrane na temperaturę zasilania 30 stopni, wtedy podgrzewając wodę z 30 stopni do 80 zaakumulowałbyś w buforze 800L -  46KWH , w momencie gdy zasilasz grzejniki temperaturą 70 stopni i podgrzewasz wodę z 50 do 80 stopni biorąc pod uwagę nawet pojemność instalacji (300L + 800L bufor) zaakumulujesz 38KWH. 

1) pojemności instalacji nie możemy liczyć 1:1 jako bufora, nikt nie będzie wygrzewał jej do temperatury 80stopni, chyba że przy -25 stopniach celsjusza, ale wtedy to pojemność bufora nie jest problemem.

2) Jeśli zadbamy o odpowiednie schłodzenie na powrocie grzejników oraz przyjmiemy warstwowe ułożenie wody w buforze i uwzględnimy że bufor najbardziej jest potrzebny przy temperaturach wyższych to spokojnie można go rozładować do temperatury 35 stopni. Dzięki akumulacyjności budynku nie musimy grzać non stop tak samo mocno. A przy większych mrozach gdy zapotrzebowanie na temperaturę na grzejnikach wzrasta wzrasta również zapotrzebowanie na moc ciągłą dzięki czemu spada nadwyżka mocy z kotła którą musimy odebrać bufor.

Edytowane przez kult5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Attack SLX 10-20kW z komora 200l i buforem 800l to już raczej jest max co potrzeba. Zmieścić się w 12 tys za całość to nie problem a komfort może być i wyższy niż przy Blaze. Sam kocioł plus bufor 11k.

 

Czy taki zestaw zajmuje dużo więcej miejsca niż automat i czy kosztuje dużo więcej? To już jest kocioł premium "na Niemcy", nieść zestaw z buforem i laddomatem masz 6 lat gwarancji choć zapłacisz trochę więcej. Ale nie więcej niż za Lemet czy Galmet.

 

Można?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w Polsce ktoś prowadzi sprzedaż Blaze czy trzeba na Czechy się udać, ewentualnie chyba jeszcze słowacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasss
      Witam, przymierzam sie do kupna kotla na pellet, do nowwgo domku, po podlodze 180m2 wszystko w podlogowce, dom jest z bk a na nim grafitowy styropian 18, podloga parteru ma 15 cm bialego styro eps 80 w garazu eps 100 a na atropie 5cm eps 80, piddasze ocieplone welna (proste sufity 30cm) a skosy 22cm, domek jest wielospadzisty z kukulkami. W lazienkach beda drabinki elektryczne,  podlogowka wykonana na kan-therm na dole 11 obiegow najdluzszy ma 90m a reszta po 50-60 u gory rowniez 11 obiegow. Razem weszloponad 1200m rury, a twra do rzeczy, kotlownia jest stosunkowo mala i zastanawiam siebktory kociol wybrac, jestem z okolic 3 miasta. I nie moge zdecydowac czy wstawic Ht one 11 kw ktory ma caly uklad hydrauliczny w sobie cenowo wychodzi dosc sporo, ale ma wymiennik pionowy, i spnde lambda czy moze kostrzewa eei pellets 12 kw ten z vg. Za ht przemawia bezobslugowsc, i bardzo kompaktwy wymiar, zas za kostrzewa duzy zasobnik i fajny palnik, oba kotly w moich okolicach maja dobry dostep do serwisu.  Podejrzewam ze jak uzbroje koatrzewe to cena sie zrowna. Jeszcze znajomy mi polecal pelluxa compact, ( sam ma duzo wersje kotla i jeat zadowolony) ale nie wiem czy mi sie wygodnie zmiesci. NIE chce edilkamina itp bo moj hydraulik chyba nigdy nie montowal a jak ma zrobic bubel to po co xD co myslicie o tych kotlach?  A moze jakis Defro?
    • Przez Sebek81
      Witam,
      Nie znam się na kotłach, lecz na tą zimę muszę niestety kupić nowy.
      Dom z lat 60-tych, nowe okna, ocieplony 10 cm styropian.
      Poniżel link do kalkulacji jaka moc kotła 
      https://cieplowlasciwie.pl/wynik/8gnd
       
      Moje pytanie czy kocioł  ATMOS C18S wystarczy, czy może za duży.
      W kalkulacji jest wliczony bojler 300l, ja chciałbym max 200l.
      Proszę o porady.
      Zaznaczam, że w domu stare kaloryfery i stare rury ogrzewania.
      Dziękuję.
       
    • Przez Banand
      Witam wszystkich 
      Stoję przed dylematem wyboru kotła na ekogroszek, a właściwie jego mocy. 
      Wybrałem kocioł z podajnikiem na ekogroszek prod. Kawah typ KDC. Dane kotłów w linku poniżej:
      https://www.kawah.pl/produkty/kotly-grzewcze/kociol-kdc-k2-eko/  
      Problem polega na tym, że nie wiem jakiej mocy kocioł wybrać do mojego domu.
      Dom to typowa piętrówka (kostka) z lat 70 (dwa piętra + piwnica nieogrzewana)
      Wymiary zewnętrzne po obrysie domu to 8,9m x 9,5m (suma powierzchni wewnętrznych ogrzewanych domu bez piwnicy to 125m2) + przybudówka o wymiarach zewnętrznych 4m x 12m (powierzchnia wewnętrzna 41m2). Łączna powierzchnia wewnętrzna ogrzewanych pomieszczeń to 167m2.
      Ściany zewnętrzne wykonane z 1,5 pustaka z pustką powietrzną
      Okna plasikowe 12 letnie
      Instalacja CO stara, układ otwarty, rury stalowe. Na piętrze grzejniki aluminiowe, a na dole żeliwne.
      Do tej pory cała ta powierzchnia była ogrzewana kotłem zasypowym (tzw. śmieciuchem) o mocy 20kW, którego teoretyczna sprawność odczytana z tabliczki znamionowej to 77%. 
      Obecnie dom został docieplony styropianem gr. 10cm. Dodatkowo dociepliłem strop między górną kondygnacją, a strychem/poddaszem/ wełną o grubości 15cm przykrytą płytą OSB. Ponadto z uwagi na montaż kolektorów słonecznych zmieniłem zbiornik CWU ze 120l na 270l.
      Konsultowałem problem z trzema hydraulikami i zdania są podzielone (dwóch twierdzi, że moc kotła powinna być 20kW,  jeden, że 15kW spokojnie wystarczy).
      W związku z powyższym proszę o pomoc oraz wasze opinie na ten temat.
      Z góry uprzedzam, że jestem nowym użytkownikiem i jeśli umieściłem ten temat w niewłaściwym miejscu to przepraszam. Poza tym wiem, że wielu z was stwierdzi, że temat był już poruszany, jednak nie znalazłem nigdzie powierzchni odpowiadającej mojemu domowi. Z reguły piszecie o domach do 150m2, a później są domy 200m2 czyli typowe katalogowe dane producentów pieców.
    • Przez Bacdraft
      Witam
      Mam zamiar zmienić piec węglowy na gazowy . Paląc w obecnym piecu Zębiec 12 kw zimą muszę otwierać okna bo nie idzie wytrzymać w domu temperatura 26 , 27 stopni , jak zmniejszę temperaturę na piecu to piec momentalnie zasyfiony . Dom z lat 30 , ściany ocieplone styropian 10 cm , podłogi 5 cm , dach bez ocieplenia , okna i drzwi wymienione , metraż 74 mery kwadratowe . Teraz się zastanawiam jaki piec wybrać .     
    • Przez bariloo00
      Cześć, 
      mam dylemat nad wyborem pieca peletowego - biorę pod uwagę Galmet Genessis Plus i Defro Delta Ekopell. Mam duży nieocieplony dom z zewnątrz, ale w środku w sufitach i podłodze jest po 20-30 cm wełny 0,038. Na obecna chwilę wyodrębniłem 120m2 na piętrze, ale w przyszłym roku będę jeszcze adaptował 100m2 na parterze. Na piętrze mam 4 grzejniki 100x60 i 2 sztuki 140x60 oraz na 40m2 podłogówkę. Na dole planuje zrobić na całości podłogówkę. 
      Czy według Was 20kw to dobry wybór czy może 15 też by starczyło?
      Gallmet czy Defro?
      Czy wydanie 3000zł więcej na Gallmeta ma zasadność? 
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.